Meerdere HomePods mini met meerdere gebruikers tegelijk dele

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Onlangs meerdere HomePods gekocht zodat iedere kind op zijn kamer zijn eigen HomePod heeft, plus in de keuken en badkamer nog 2 algemene HomePods. in totaal

Allemaal op dezelfde wifi.

Wat nu opvalt is het volgende:

Kind 1 heeft muziek op haar HomePod aanstaan.

Ik zie op mijn iPhone 14pro op het dynamic Island dat er muziek wordt afgespeeld.
Ik ga douchen en wil muziek aanzetten daar op de HomePod in de badkamer. Dan gaat hij altijd eerst muziek po de HomePod bij kind 1 afspelen. Ik moet daarna snel daar de muziek uitzetten en de juiste home pod selecteren.

Dit werkt in ieder geval best verwarrend als iedereen in zijn kamer eigen muziek aan het afspelen is.

Daarnaast het volgende..er is natuurlijk niks leuker om het intro van Sesamstraat af te spelen op de HomePod van je broertje of zusje. Kunnen we dat onderling uitschakelen? Zijn de HomePods te beveiligen?

ze staan NU nog niet allemaal onder de woning instellingen. Maar de meeste zijn even snel via iPhone aan de wifi van het huis verbonden. Maar we zien ze wel allemaal.

Zou ideaal zijn wanneer je het zo kan instellen dat de kids alleen die van hun eigen kamer kunnen zien.

De intercom functie is daarentegen wel handig.

Is hier een fatsoenlijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@readytoflow Als jij de HomePods in Home gewoon per kamer indeelt kan je ze afzonderlijk besturen. (Slaapkamer, badkamer etc)

Makkelijkste is dan in de badkamer gewoon 1x tikken op het display of tegen Siri zeggen wat ze moet afspelen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoovey
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-08-2023
Homepods (mini) zijn bij mij onderweg, dus ik kan het nog even niet uitproberen.

Maar als je in Woning de kamers in deelt, kun je dan ieder gezinslid apart koppelen aan een kamer zodat deze (samen met de beheerder) de enige is die de apparaten in die kamer kan besturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Scoovey schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:32:

Maar als je in Woning de kamers in deelt, kun je dan ieder gezinslid apart koppelen aan een kamer zodat deze (samen met de beheerder) de enige is die de apparaten in die kamer kan besturen?
Nee, de beheerder voegt de rest van het gezin toe en die hebben in principe dan allemaal toegang tot alle HomePods binnen het netwerk.

Verder is er ook gewoon een algemeen topic voor verder discussie.

[HomePod & HomePod mini] Discussietopic

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 17:33
@readytoflow
Ik heb wel een oplossing voor je. Je moet zorgen dat elk persoon een eigen Apple account heeft en een music account. Die moet je toegang geven tot de woning app. Dan kan je vervolgens in de instellingen van de HomePod “primaire gebruiker” toevoegen.

Met 1 Apple/music account kan je geen verschillende muziek op meerdere HomePods afspelen, wel dezelfde muziek om meerdere HomePods tegelijk afspelen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius