Vloerverwarming in verschillende keren leggen droogbouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhûne
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-04-2023
Hey,
Mijn vriend en ik gaan een oud gebouw verbouwen. Bij de onderverdieping hebben we al een trimsalon gemaakt. Nu willen we graag op het eerste en 2e verdiep een appartement maken (op dit moment zijn dit 4,5 slaapkamer en een zolder waar nog niks staat). Omdat we nual merken dat de vloer toch best wel koud is (terwijl dit hout is) wouden we graag vloerverwarming leggen. Dit zou dus moeten op een houten draagstructuur en hier heb ik eventueel al een vloerverwarmingskit voor gevonden.
Nu is mijn vraag, is het mogelijk om vloerverwarming in meerdere stukken te leggen? Dus bv. Eerst de vloeren van de badkamers, dan de keuken en woonkamer en dan de bureau? Doordat we daar nu al wonen hebben we 1 kamer waar we in slapen en we zouden daar graag blijven slapen tot de zolder af is (meer op het einde van de verbouwing). We zouden willen beginnen aan de badkamers zodat we die comfort al hebben en daarna zouden we de keuken/woonkamer doen ( hier zullen toch een paar maanden tussen zitten).

Sorry voor het lange berichtje, ik heb hier al lang achter gezocht maar nog niks gevonden! 🤭
Groetjes Rhûne!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Dat kan, je draait dan de nog ongebruikte aansluitingen op de verdeler(s) dicht, eventueel met kort stukje slang ertussen voor als iemand 'm per ongeluk open draait :)
Je maakt dus wel al het legplan voor de eindsituatie, dan weet je hoeveel groepen je nodig hebt en welke groep naar welke verdeler moet.

Kies het liefst wel verdelers met flowmeters die ook geschikt zijn voor LTV voor wanneer je met een warmtepomp gaat verwarmen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:16
Hier ook 3 groepen nog niet gelegd maar afgedopt, dopjes voorkomt hergebruik van knelaansluitingen.
Wat misschien meer uitdagend is, zijn je leidingen en sleuven zo plaatsen dat je ze nu niet stuk loopt en later nog wel kan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 11:46
Als je er maar voor zorgt dat de slangen uit 1 geheel blijven.
Ik heb zelfs ook nog de verdelers verdeeld per ruimte.
Ik heb een heel oud huis wat wij per ruimte aan het isoleren en opknappen zij. Ik heb in de uiteindelijke situatie 4 verdelers in gebruik (2 van 7 groepen en 2 van 2 groepen)
De pomp van de verdelers worden aangestuurd door de relais aansluiting van de Tado thermostaat welke op zijn beurt draadloos de cv aan zet.

Zo kun je ook de max. vloerverwarmingstemperatuur per verdeler afzonderlijk regelen. (tegels/hout)

[ Voor 10% gewijzigd door BlueSS50 op 25-01-2023 07:35 ]