Toon posts:

Stroomverbruik in winter Daikin Altherma LT3 Bluevol 7.5 kW

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robertwerndlij
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02 07:38
we hebben een Daikin Altherma LT3 Bluevolution 7.5 kW + 180 liter Boiler besteld.

Stroomverbruik in winter van Daikin Altherma LT3 Bluevolution 7,5 kW.+ 180 liter boiler < label A+ woning>
totaal verwachtte gebruik op basis van het huidige gasverbruik is 3806 Kwh per jaar.

Wat is het te verwachte stroomverbruik van de Daikin Altherma LT3 Bluevolution 7,5 kW. met een 180 liter boiler in de winterperiode?

Dit is belangrijk om een inschatting te kunnen maken of de zonnepanelen in de wiinter voldoende opleveren nu de salederingsregeling (mogelijk) op de schop gaat.

wie heeft hier ervaring mee?

Groet, Robert

Alle reacties

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

3800 kWh komt op circa 1800 m³ gas en dat is wat veel voor een A+ woning (en wat veel voor een "7 kW" warmtepomp). Wat is je afgifte?

Je kunt je huidige verdeling qua gasverbruik nemen en dat gebruiken als uitgangspunt. Je bent dan iets te optimistisch (want COP is lager als het kouder is en je dus het meest gebruikt) maar de conclusie zal hetzelfde zijn: van je PV moet je het niet hebben.

[Voor 8% gewijzigd door Proton_ op 22-01-2023 22:30]

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52
geen ervaring met deze opstelling maar op dagen zoals vandaag waarbij de gemiddelde temperatuur rond het vriespunt zit er ook nog veel vocht in de lucht zit verbruik ik zelf aan 20KWh ±2KWh op een dag voor de WP .
Je hebt veel PV nodig wil je op bewolkte dag 18KWh opbrengst halen.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Met 28 panelen vandaag 2.5 kwh binnengehaald. Om mijn dagverbruik van vandaag af te dekken mag ik er wel 300 hebben....

Kortom, leg maximaal vol dat dak 👍

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
Wat klopt hier niet?

Gasverbruik in kWh kan, maar dan praten we over een goede 400m3 en dat klinkt wel ernstig weinig in een 7 kW warmtepomp voor te plaatsen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• robertwerndlij
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02 07:38
Mensen Bedankt voor jullie reactie Ik begrijp dat ik in de winter behoorlijk wat stroom bij moet kopen van de energieleverancier
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee