Airco gebruikt in STANDBY mode 50 tot 70watt !!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacklineVW
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-06 22:34
Beste tweakers,

In kader van bezuinigingen heb ik 2 nieuwe airco's laten installeren, ik wilde natuurlijk in het begin monitoren met wat ze gebruiken in energie. Wat mij verbaast is dat ze in standby mode ( oftewel gewoon uitstaan ) er een airco tussen de 50watt en 70watt gebruikt en dat continu, soms ook piepen tot 150watt. Van 12uur in de nacht tot ongeveer 12uur in de middag is een standby gebruik van 0.7kWh, de andere gebruik rond de 5watt. Wie weet dit?

Ik heb 1 airco de 5kw haier airco expert, deze is wat z'n verbruik heeft en 1 airco 3,5kw haier airco expert.
Ik heb een aantal foto's toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacklineVW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9ajRn587D4OA2RPIVHvh_vNjZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15jjwRwwEJ51WAeXmM6OnimV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacklineVW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhG6z6AVQxmJCfhDnuI3lFhOyu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ak7fVeBIdNyn0xClAnCreuBG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacklineVW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVTGsfQveDAOqYO-05Z9slqF8Zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKEU1PbrVVY6o53Ma5ZLxZ1o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:12
Enige wat ik kan bedenken is dat er eentje in deep sleep zit en de ander in reguliere standby met carterverwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:56
BlacklineVW schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:48:
Beste tweakers,

In kader van bezuinigingen heb ik 2 nieuwe airco's laten installeren, ik wilde natuurlijk in het begin monitoren met wat ze gebruiken in energie. Wat mij verbaast is dat ze in standby mode ( oftewel gewoon uitstaan ) er een airco tussen de 50watt en 70watt gebruikt en dat continu, soms ook piepen tot 150watt. Van 12uur in de nacht tot ongeveer 12uur in de middag is een standby gebruik van 0.7kWh, de andere gebruik rond de 5watt. Wie weet dit?

Ik heb 1 airco de 5kw haier airco expert, deze is wat z'n verbruik heeft en 1 airco 3,5kw haier airco expert.
Ik heb een aantal foto's toegevoegd
Hier precies het zelfde 62 watt voor +/- 10 uur achter elkaar de rest 8 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

zijn dit 2 volledige singles units of een multi split? In ieder geval word de elektronica altijd actief gehouden en nu met het koude weer de carter verwarming aangezet.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:28
Je bent er ook zeker van dat je meting enkel de 2 airco's betreft en niet toevallig ook de ventilatie of andere zaken?

Ik zie bij de specificaties ook zaken als Steri-Clean en UVC-sterilisatie. Zijn deze zaken misschien actief, vooral de eerste zou best wel wat energie kunnen verbruiken naar mijn idee.

[ Voor 44% gewijzigd door pickboy op 28-11-2023 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenmand
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:43
Mijn LG Multi (MU2R17) gebruikt nu in standby ongeveer 30 watt (gemeten via HomeWizard energy socket).
Ik heb gemerkt dat als de buitentemperatuur onder de 4 graden komt, deze 30 watt verbruikt in standby.
Als de temperatuur weer boven de 4 graden is, zit het verbruik op 3 a 4 watt.
Wellicht is dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1604
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-06 14:56
Is hier ooit nog ontdekt wat de reden is.
Ik heb namelijk exact hetzelfde geconstateerd en erg benieuwd naar een oplossing.

Is de airco afsluiten van de stroom een optie, of is er een reden voor het verbruik? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:44
Hier bij een multisplit Daikin is het verbruik momenteel 11.6W (gemeten met een shelly plus 1pm) maar vanaf het nog wat kouder wordt, gaat dit ook naar de 40W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

bart1604 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:16:
Is hier ooit nog ontdekt wat de reden is.
Ik heb namelijk exact hetzelfde geconstateerd en erg benieuwd naar een oplossing.

Is de airco afsluiten van de stroom een optie, of is er een reden voor het verbruik? :(
Ik haal de airco als ik hem niet gebruik van de stroom af. Tot nu toe zonder verdere gevolgen (anders dan 0 verbruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
bart1604 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:16:
Carterverwarming: https://nl.benoheating.co...nt-refriger-27635351.html

Zoeken op de term geeft ook wel wat topics alhier, zoals Airco buitenunit stroomverbruik

Consensus aldus: ja, de stroom kan er gewoon af, MAAR: zet deze wel weer aan, liefst 24 uur voordat je de airco weer van plan bent te gaan gebruiken. (Die 24 uur is geen exacte wetenschap. Maar even een uurtje is blijkbaar echt te kort). Dit niet doen kan de levensduur van de compressor flink inkorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
Nu is Haier wel een beetje een B- zo niet C-merk, maar dat zegt ook niet alles, wat is het minimum verbruik als die aanstaat? Hier staat een Daikin vaak de hele dag op zijn minimum-stand, rond de 150 a 200W maar daar krijg je dan nog een warme woonkamer voor terug tegen vrij minimale kosten. Terwijl hij loopt hoeft de carterverwarming niet aan, natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 03-12-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1604
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-06 14:56
Bedankt allemaal, duidelijk verhaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgefreak5
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 18:43
Hier Multisplit van Fujitsu met 8Kw buitenunit en 4 binnen units, stand-by verbruik 90 Watt constant :|
Pagina: 1