Ik heb deze adapter aangeschaft, met het idee dat ik er 3 m.2 staafjes in kan doen. Niet bij stil gestaan dat m'n 2e x16 slot eigenlijk x8 is, maar goed, ik neem genoegen met 2 staafjes voor nu.
Echter krijg er niet meer dan 1 herkend. Alleen het voorste slot lijkt herkend te worden door het moederbord. Ik heb staafjes gewisseld, ze worden herkend, maar alleen dus in dat ene slot.
Niet alleen worden de andere drives niet door het OS herkend, ook in het BIOS zijn ze niet terug te vinden. Ik heb in het BIOS gesnuffeld of ik een instelling kon tweaken oid maar zag niks revelants. Ik heb geprobeerd de snelheid van de 2e x16 slot op Gen3 te zetten, maar dat maakte geen verschil.
Edit:
Ik zie nu op Tweakers dit:
3rd Gen AMD Ryzen™ Processors
1 x PCIe 4.0 x16 (x16 mode)
2nd Gen AMD Ryzen™ and 3rd Gen AMD Ryzen™ with Radeon™ Graphics Processors
1 x PCIe 3.0 x16 (x16 mode)
2nd and 1st Gen AMD Ryzen™ with Radeon™ Vega Graphics Processors
1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x8 mode)
AMD X570 chipset
1 x PCIe 4.0 x16 (max at x4 mode)
3 x PCIe 4.0 x1
Dat was niet zo duidelijk in de handleiding.. Misschien had ik het net in het verkeerde slot toen ik het op Gen3 probeerde. Zal nog eens proberen.
Echter krijg er niet meer dan 1 herkend. Alleen het voorste slot lijkt herkend te worden door het moederbord. Ik heb staafjes gewisseld, ze worden herkend, maar alleen dus in dat ene slot.
Niet alleen worden de andere drives niet door het OS herkend, ook in het BIOS zijn ze niet terug te vinden. Ik heb in het BIOS gesnuffeld of ik een instelling kon tweaken oid maar zag niks revelants. Ik heb geprobeerd de snelheid van de 2e x16 slot op Gen3 te zetten, maar dat maakte geen verschil.
Edit:
Ik zie nu op Tweakers dit:
3rd Gen AMD Ryzen™ Processors
1 x PCIe 4.0 x16 (x16 mode)
2nd Gen AMD Ryzen™ and 3rd Gen AMD Ryzen™ with Radeon™ Graphics Processors
1 x PCIe 3.0 x16 (x16 mode)
2nd and 1st Gen AMD Ryzen™ with Radeon™ Vega Graphics Processors
1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x8 mode)
AMD X570 chipset
1 x PCIe 4.0 x16 (max at x4 mode)
3 x PCIe 4.0 x1
Dat was niet zo duidelijk in de handleiding.. Misschien had ik het net in het verkeerde slot toen ik het op Gen3 probeerde. Zal nog eens proberen.
[ Voor 56% gewijzigd door 448191 op 21-01-2023 17:10 ]