Vraag

• Remco1971
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-01 23:26
Ik wil mijn nieuw bestelde Macbook 2023 16 inch straks aansluiten om een externe monitor. Mijn oog is gevallen op de Samsung 32” UHD 4K Smart Monitor M8 wit of de HUAWEI MateView. Strak in design en een nette prijs m.i.

Zij hebben de volgende video ingangen.

Samsung Video in
Het type video-aansluiting waarover het apparaat beschikt.
HDMI micro, USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) type-c, Wireless Display (WiDi)

HUAWEI MateView Video in
USB-C x 1 (alleen voor 135 W voeding)
USB-C x 1 (ondersteunt weergave, gegevensoverdracht en 65W max. oplaadvermogen*)
USB-A 3.0 x 2
HDMI 2.0** x 1
MiniDP x 1 (DP1.2)

De Macbook 2023 heeft zoals ik nu de volgende video uitgangen (zie plaatje):
3 x Thunderbolt 4
1 x HDMI

Gaat dit werken? Wat adviseert u? Is er een beter alternatief?

Alle reacties

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Thunderbolt > USB-C op je monitor.

Doe jezelf een lol en koop een monitor met USB-C power delivery zodat je met 1 kabeltje zowel je MacBook kan laden als je externe monitor kan gebruiken. Let hierbij wel op het afgegeven max vermogen van de power delivery. Dat moet natuurlijk wel voldoende zijn om je MacBook te laden.

Extra handig als de monitor ook nog 's een ingebouwde hub heeft, voor bijvoorbeeld een ethernetkabel.

Edit: kijk ook eens naar DELL-schermen. Ik heb 2x27" 1440p aan m'n MacBook hangen. 4K op 27" vind ik te klein. Misschien is 32" wel voldoende.

[Voor 14% gewijzigd door sOid op 20-01-2023 18:19]

• Remco1971
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-01 23:26
Beste sOld, voldoet dit scherm aan deze eisen groot, internet en USB-c power delivery?
Dell 32 4K USB-C-hubmonitor - P3223QE

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 12:51

boner

misantropisch altruïst

ik heb OWC thunderbold3 doc tussen mac en de overige stationaire dingen zitten. Werkt prima! en dan kun je echt alles aansluiten. Ook deze monitoren. En met een beetje fantasie kun je m ook achter de monitor verbergen. 1 kabel naar de macbook en gaan!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-01 20:25
Ik heb 3 4k schermen aan mijn macbook16 inch 2021 hangen. werkt perfect. eentje is 144hz. alle 3 32 inch 4k.

Totaal heb gebruik ik dus 4 schermen

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Remco1971 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:10:
Ik wil mijn nieuw bestelde Macbook 2023 16 inch straks aansluiten om een externe monitor. Mijn oog is gevallen op de Samsung 32” UHD 4K Smart Monitor M8 wit of de HUAWEI MateView

HUAWEI MateView Video in
USB-C x 1 (ondersteunt weergave, gegevensoverdracht en 65W max. oplaadvermogen*)

De Macbook 2023 heeft zoals ik nu de volgende video uitgangen (zie plaatje):
3 x Thunderbolt 4

Gaat dit werken? Wat adviseert u? Is er een beter alternatief?
Bij de nieuwe 16" MacBook Pro wordt een lader geleverd van 140W, ik zou dan minimaal voor een scherm gaan met USB Power Delivery van 90W tenzij je het niet erg vind om 2 kabels op de Mac te moeten aansluiten.

categorie: Monitoren
TweakerVincent schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:49:
Ik heb 3 4k schermen aan mijn macbook16 inch 2021 hangen. werkt perfect. eentje is 144hz. alle 3 32 inch 4k.

Totaal heb gebruik ik dus 4 schermen
Geen problemen met Help! De energierekening - kroegtopic zo te zien ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee