Rehema tzerra ace blijft verwarmen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.295 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipjip001
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
...Even een vraagje

Wij hebben een rehema tzerra ace en vloerverwarming nu hebben ze de pomp van onze vloerverwarming rechtstreeks aangesloten op een stopcontact.
Gevolg is dat het water constant rond gepompt word en de ketel dit op temperatuur wil houden waardoor de ketel veel aanslaat.
Ook al geeft de thermostaat 20 groden blijft de ketel het water verwarmen en rondsturen wat kan hier aan gedaan worden of wat is er fout.
Mvg kenny

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:53
Hoe hoog staat de thermostaatknop van de vloerverwarming ? En hoe is de temperatuur in huis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-07 03:17
@Jipjip001 welke verdeler heb je ? doe eens een linkje of foto. of het fout is ?
dat hangt er helemaal vanaf wat de installatie handleiding van de betreffende ketel er over zegt. (niks)
check met de hand of je aanvoer en retour goed zijn aangesloten. bij de ketel en de verdeler.
en radiatoren, (dat wil wel ellende geven geloof me je zal niet de eerste zijn met zulke problemen)

het enige wat ik 123 kan bedenken. in werkbare oplossing. is kleine warmte wisselaar ertusssen bouwen.
dan ben je fysiek gescheiden en wordt je vloerverwarmings unit gezien als een normale radiator.

of naar evo home aan uit. of tado in modulerende variant. de laatste 2 zijn erg prijzig. om ertussen te bouwen.
(wel met een een zoneklep van bijvoorbeeldt danfoss/ of de honnywell de ketel heeft zelf geen zoneklep sturing)
3 remeha c mix. om de klep open of dicht te sturen. is ook nog een optie. maar ik geef garantie of dat dit werkt.
(remeha c mix is eigenlijk voor hele andere toepasingen. dan moet je de handleiding even checke of dat kan)

driewegklep van je cv ketel die stuk is ? (in drie twee een mijn glazen bol zegt 75% kans)
ik gok eerder verkeerde verdeler/verkeerd aangesloten/kaptte drieweg klep etc.
dat je een platenwisselaar/wartme wisselaar ertussen moet bouwen....

[ Voor 6% gewijzigd door miciel op 21-01-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipjip001
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
De thermostaat is in huis ingesteld op 20 gr de vloer verwarming zelf staat op 40 graden in en er komt 30 uit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMywDTELvxqZ2m-WV793nVMQYWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzXFc1NSKLXhcVLtb9lXLC3f.jpg?f=fotoalbum_large een betere foto krijg ik niet direct geupload maar hier staat alles op op enkele leidingen na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuben
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:53
Lijkt me dat een pomp schakelaar van 23 euro het moet doen.

Sensor op de uitgang van de cv heet leiding, na de aftakking naar de vloer...

183 vacuumbuizen 1000l hygiene, cv retour, sr1188 en sr1168, cvhout schmitzker, dss douche-wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:11
Ik snap niks van je vraag.

Hoe regel je? Open therm WAR?
Waar zit de thermostaat? Wat is de ruimteinvloed?
Waarom zit er een menggroep voor de vv-verdeler?
Heb je ook radiatoren? (Denk wel, op de 1e?)

Welke thermostaat heb je?

[ Voor 36% gewijzigd door Technician- op 11-01-2025 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:26

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Twee jaar na dato mag er een nieuw topic komen als het nog relevant is.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.