In het kort: Ik wil Denim 460Wp panelen op een Growatt 5kW 3-fase omvormer aansluiten, met 10 panelen op het westen en 5 panalen op het oosten, gaat dat goed?
In meer detail, dit is de beoogde opstelling:
Het gekleurde dak is pas half af, vandaar dat er nu maar 15 panelen op passen. Het idee is dat dit voor nu voldoende is maar dat we er in de toekomst nog een paar rijen bij kunnen leggen. Op de schuine daken is ongewenst ivm het aanzicht en kwaliteit dak, het kleine vlakke dak ligt in de schaduw van de bomen.
Panelen specs:
Type: Denim U M3 460 BW 120H
Vmpp: 35.08V
Impp: 13.13A
Voc: 41.63V
Isc: 14.04A
Omvormer specs:
Type: Growatt MOD 5000TL3-X
Start voltage: 200V
Nominal voltage: 580V
MPPT voltage range: 140V-1000V
Max input current per MPP: 13A
Max short circuit current per MPP: 16A
Als ik dit in Sunnydesign gooi komt hij met het volgende (panelen zelf toegevoegd want zaten er niet in):
Voor de oost lus geven ze een min. voltage van 156W en typical van 166W, de omvormer heeft een start voltage van 200V maar de MPPT begint al bij 140V. Mijn vraag is dus of dit goed gaat of dat zo de oost panelen niet of pas heel laat aan gaan.
Ik zit niet per se vast aan deze panelen en omvormer. Ik zoek naar een voordelige optie met zo veel mogelijk opbrengst (wie niet
). Ik heb goede ervaringen met Growatt en deze kan ik voor 939 euro uit voorraad kopen, een alternatief dat ook leverbaar is en niet veel duurder (en wellicht beter werkt) is ook welkom, maar heb ik zelf nog niet kunnen vinden. Andere feedback is ook altijd welkom natuurlijk 
In meer detail, dit is de beoogde opstelling:
Het gekleurde dak is pas half af, vandaar dat er nu maar 15 panelen op passen. Het idee is dat dit voor nu voldoende is maar dat we er in de toekomst nog een paar rijen bij kunnen leggen. Op de schuine daken is ongewenst ivm het aanzicht en kwaliteit dak, het kleine vlakke dak ligt in de schaduw van de bomen.
Panelen specs:
Type: Denim U M3 460 BW 120H
Vmpp: 35.08V
Impp: 13.13A
Voc: 41.63V
Isc: 14.04A
Omvormer specs:
Type: Growatt MOD 5000TL3-X
Start voltage: 200V
Nominal voltage: 580V
MPPT voltage range: 140V-1000V
Max input current per MPP: 13A
Max short circuit current per MPP: 16A
Als ik dit in Sunnydesign gooi komt hij met het volgende (panelen zelf toegevoegd want zaten er niet in):
Voor de oost lus geven ze een min. voltage van 156W en typical van 166W, de omvormer heeft een start voltage van 200V maar de MPPT begint al bij 140V. Mijn vraag is dus of dit goed gaat of dat zo de oost panelen niet of pas heel laat aan gaan.
Ik zit niet per se vast aan deze panelen en omvormer. Ik zoek naar een voordelige optie met zo veel mogelijk opbrengst (wie niet