Welke warmtepomp voor Itho Daalderop Base Cube CV Ketel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agri
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb een Itho Daalderop Base Cube CV Ketel uit 2018 thuis, en wil graag een lucht-water warmtepomp zoeken als ondersteuning voor deze ketel.

Welke warmtepompen kan samen met deze Itho Daal ketel werken? En welke heeft beter kwaliteit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:32
Indien mogelijk is het vaak beter om volledig naar lucht-water overtestappen ipv hybride.

Maar alles hangt af van:
- Huidig gasverbruik
- is er vloerverwarming of andere lage temperatuur verwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:39

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Zo'n beetje elke warmtepomp kan elke ketel met een aan/uit signaal aansturen, maar als je wat hippers wil (moduleren, tegelijk draaien, sturing op goedkoop stoken) dan zit je meestal aan het ketelmerk vast. Dat kan je uitzoeken.
Er zijn een paar uitzonderingen die met Opentherm werken (Elga? Quatt?).

Maar eens met bovenstaand: probeer een hybride te maken met een warmtepomp die voldoende vermogen heeft om tot -7/-10 alleen het huis warm te houden. Dan hoef je hem niet af te danken als wanneer je gasloos gaat :)
Technische achtergrondenvind je in Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agri
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
Dat is raar dat een installateur heeft een offerte opgesteld voor het verwijderen van mijn huidige cv ketel, en het installeren van ee Intergas Xtreme 36 CW5 ketel en een Warmtepomp Xtend met buiten unit.

Misschien werken ze alleen met producten van Intergas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 10:13
Agri schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:40:
Dat is raar dat een installateur heeft een offerte opgesteld voor het verwijderen van mijn huidige cv ketel, en het installeren van ee Intergas Xtreme 36 CW5 ketel en een Warmtepomp Xtend met buiten unit.

Misschien werken ze alleen met producten van Intergas.
En wat zou dit moeten kosten, ter info?

PVO