Toon posts:

Crypto vriendelijke/neutrale banken in BE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:09
Ik probeerde recent nog eens een overschrijving te doen van mijn bank, BNP Paribas Fortis, naar Kraken. Deze werd geweigerd. Bij telefonische navraag zei men dat alles van crypto op de zwarte lijst staat en het dus niet (meer) is toegelaten.

Vandaar mijn vraag : welke Belgische bank staat niet negatief tov crypto?

Of alternatief, welke online bank is te vertrouwen/aan te raden om als on-ramp naar crypto te dienen (maw BNP > online bank > Kraken)?

Alvast _/-\o_

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:53
Hier al gekeken en/of gevraagd?

[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:57
croc schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:40:
Ik probeerde recent nog eens een overschrijving te doen van mijn bank, BNP Paribas Fortis, naar Kraken. Deze werd geweigerd. Bij telefonische navraag zei men dat alles van crypto op de zwarte lijst staat en het dus niet (meer) is toegelaten.

Vandaar mijn vraag : welke Belgische bank staat niet negatief tov crypto?

Of alternatief, welke online bank is te vertrouwen/aan te raden om als on-ramp naar crypto te dienen (maw BNP > online bank > Kraken)?

Alvast _/-\o_
Zelfde probleem hier met Fintro dat een onderdeel is van BNP.
Verleden jaar nog geen probleem.
Wat me wel opvalt is dat de twee sepa deposits van kraken nu in de UK zijn. Ik gebrukte vroeger een Duitse Sepa account van Kraken, die is er nu niet meer.
UK is niet meer EU, dus geen vrij verkeer meer.

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ondervond nog geen problemen met stortingen naar Kraken vanuit mijn Belfius-rekening doorheen de jaren, laatste keer was november 2022.

• croc
Ik copy/paste het antwoord even van de Kraken support. Het komt er op neer dat tot mid-2023 de duitse Fidor bank nog gebruikt kan worden, ook al staat deze niet meer op de Funding pagina. Deze wordt momenteel (nog) niet geblokkeerd door BNP.
As you may have heard, Fidor Bank is planning to wind down their operations. We are working closely with Fidor Bank to seamlessly transition our operations away by mid-2023, and will begin to move clients to other funding methods. We are also working on enabling new EUR funding methods for our clients.

Currently, the Fidor Bank (SEPA) and Fidor Bank (Wire Transfer) deposit methods are not displayed on your funding account page. If you have used the Fidor Bank deposit methods in the past and you have saved the deposit instructions in your bank, you may still fund your account via Fidor Bank for the time being.

If you have added a withdrawal account for Fidor (SEPA) by December 15, 2022 you will be able to continue to withdraw funds via Fidor Bank for the time being. If this is not the case, please use other EUR withdrawal methods available on your account. For more information on other EUR withdrawals options, fees, minimums and processing times visit our cash withdrawal options article.

For further details on Fidor Bank wind down, please see the following articles:
Fidor Bank Funding Provider

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:34
Ik heb zowel met Keytrade als Belfius gewerkt in het verleden, ondertussen zal de laatste transactie wel al een jaar geleden zijn. Ik verwacht dat Keytrade zich hier uiteindelijk nog minder van aantrekt dan Belfius. Thanks voor de support update trouwens, goed om te weten.

• croc
wootler schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:28:
Ik ondervond nog geen problemen met stortingen naar Kraken vanuit mijn Belfius-rekening doorheen de jaren, laatste keer was november 2022.
Het blijkt dus enkel problemen op te leveren met de non-EU rekeningen (UK en LI, beide niet EUR). De DE rekening werkt nog wel.

Na telefonisch contact met de regionale kantoormanager begreep ik dat ze overijverig te werk gaan om niet door de controleorganismen op de vingers getikt te worden qua witwas en fraude, en dus gretig rekeningen op de zwarte lijst zetten, ook al zijn deze niet illegaal oid.

• croc
En nog een officiële reactie
U wenst te weten wat het beleid van BNP Paribas Fortis is ten aanzien van het verhandelen van cryptomunten.

Onze bank verwerkt transacties volgens een gereguleerd proces en weigert transacties die voortvloeien uit niet-gereguleerde processen.

Bijgevolg wensen wij op onze rekeningen geen verrichtingen te zien die voortvloeien uit de aan- of verkoop van cryptocurrencies.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee