Crypto vriendelijke/neutrale banken in BE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Ik probeerde recent nog eens een overschrijving te doen van mijn bank, BNP Paribas Fortis, naar Kraken. Deze werd geweigerd. Bij telefonische navraag zei men dat alles van crypto op de zwarte lijst staat en het dus niet (meer) is toegelaten.

Vandaar mijn vraag : welke Belgische bank staat niet negatief tov crypto?

Of alternatief, welke online bank is te vertrouwen/aan te raden om als on-ramp naar crypto te dienen (maw BNP > online bank > Kraken)?

Alvast _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:14
Hier al gekeken en/of gevraagd?

[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:34
croc schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:40:
Ik probeerde recent nog eens een overschrijving te doen van mijn bank, BNP Paribas Fortis, naar Kraken. Deze werd geweigerd. Bij telefonische navraag zei men dat alles van crypto op de zwarte lijst staat en het dus niet (meer) is toegelaten.

Vandaar mijn vraag : welke Belgische bank staat niet negatief tov crypto?

Of alternatief, welke online bank is te vertrouwen/aan te raden om als on-ramp naar crypto te dienen (maw BNP > online bank > Kraken)?

Alvast _/-\o_
Zelfde probleem hier met Fintro dat een onderdeel is van BNP.
Verleden jaar nog geen probleem.
Wat me wel opvalt is dat de twee sepa deposits van kraken nu in de UK zijn. Ik gebrukte vroeger een Duitse Sepa account van Kraken, die is er nu niet meer.
UK is niet meer EU, dus geen vrij verkeer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ondervond nog geen problemen met stortingen naar Kraken vanuit mijn Belfius-rekening doorheen de jaren, laatste keer was november 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• croc
Ik copy/paste het antwoord even van de Kraken support. Het komt er op neer dat tot mid-2023 de duitse Fidor bank nog gebruikt kan worden, ook al staat deze niet meer op de Funding pagina. Deze wordt momenteel (nog) niet geblokkeerd door BNP.
As you may have heard, Fidor Bank is planning to wind down their operations. We are working closely with Fidor Bank to seamlessly transition our operations away by mid-2023, and will begin to move clients to other funding methods. We are also working on enabling new EUR funding methods for our clients.

Currently, the Fidor Bank (SEPA) and Fidor Bank (Wire Transfer) deposit methods are not displayed on your funding account page. If you have used the Fidor Bank deposit methods in the past and you have saved the deposit instructions in your bank, you may still fund your account via Fidor Bank for the time being.

If you have added a withdrawal account for Fidor (SEPA) by December 15, 2022 you will be able to continue to withdraw funds via Fidor Bank for the time being. If this is not the case, please use other EUR withdrawal methods available on your account. For more information on other EUR withdrawals options, fees, minimums and processing times visit our cash withdrawal options article.

For further details on Fidor Bank wind down, please see the following articles:
Fidor Bank Funding Provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:17

Bob

Ik heb zowel met Keytrade als Belfius gewerkt in het verleden, ondertussen zal de laatste transactie wel al een jaar geleden zijn. Ik verwacht dat Keytrade zich hier uiteindelijk nog minder van aantrekt dan Belfius. Thanks voor de support update trouwens, goed om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croc
wootler schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:28:
Ik ondervond nog geen problemen met stortingen naar Kraken vanuit mijn Belfius-rekening doorheen de jaren, laatste keer was november 2022.
Het blijkt dus enkel problemen op te leveren met de non-EU rekeningen (UK en LI, beide niet EUR). De DE rekening werkt nog wel.

Na telefonisch contact met de regionale kantoormanager begreep ik dat ze overijverig te werk gaan om niet door de controleorganismen op de vingers getikt te worden qua witwas en fraude, en dus gretig rekeningen op de zwarte lijst zetten, ook al zijn deze niet illegaal oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• croc
En nog een officiële reactie
U wenst te weten wat het beleid van BNP Paribas Fortis is ten aanzien van het verhandelen van cryptomunten.

Onze bank verwerkt transacties volgens een gereguleerd proces en weigert transacties die voortvloeien uit niet-gereguleerde processen.

Bijgevolg wensen wij op onze rekeningen geen verrichtingen te zien die voortvloeien uit de aan- of verkoop van cryptocurrencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candela
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 19:24
croc schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:59:
En nog een officiële reactie

Onze bank verwerkt transacties volgens een gereguleerd proces en weigert transacties die voortvloeien uit niet-gereguleerde processen.
[...]
Hilarisch gewoon. Nog geen 1,5 jaar geleden:

BNP Paribas in top 10 van meest beboete banken https://www.tijd.be/onder...oete-banken/10332343.html
De Franse grootbank BNP Paribas, de groep waartoe de Belgische bank BNP Paribas Fortis behoort, staat op de negende plaatst in de ranglijst van de meest beboete banken in de afgelopen 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wonderfulworld
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-02-2024
@candela Artikel zit achter 'n betaalmuur, heb je de volledige tekst? Of waar de boetes op gegeven werden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candela
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 19:24
wonderfulworld schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:04:
@candela Artikel zit achter 'n betaalmuur, heb je de volledige tekst? Of waar de boetes op gegeven werden?
misschien cookies clearen of private window, ik heb ook geen abonnement
De Franse bankgroep kreeg 18 boetes aangesmeerd voor een totaalbedrag van 10,3 miljard euro.
BNP Paribas tekent voor de 7de grootste boete: 6,5 miljard euro (8,9 miljard dollar) Die kreeg het in 2015 voor het overtreden van door de VS opgelegde handelssancties tegen Iran, Soedan en Cuba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:30
Ik zit bij Argenta en maak meermaals per maand geld over naar Plutus en Bitvavo zonder enig probleem...

Extra voordeel is dat de zichtrekening en Mastercard gratis zijn 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:38
Is revolut niet iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-04-2023
Welke cryptovriendelijke bank wordt er aangeraden in België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06:44
Naar bitvavo geen problemen gehad van fortis.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

Bob schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:10:
Ik heb zowel met Keytrade als Belfius gewerkt in het verleden, ondertussen zal de laatste transactie wel al een jaar geleden zijn. Ik verwacht dat Keytrade zich hier uiteindelijk nog minder van aantrekt dan Belfius. Thanks voor de support update trouwens, goed om te weten.
2nd voor zowel Belfius als Keytrade.

Ook bij Crelan geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 14:05
Hier ook geen problemen van KBC naar Bitvavo.
Kmoet wel zeggen, ik hoor nooit iets van mijn bank, maar na de eerste paar overschrijvingen naar Bitvavo kreeg ik telefoon van KBC en begonnen ze hun beleggingsproducten te promoten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-06 14:49
Zo, KBC kan bij het lijstje van de 'lastige banken' in België.

Lukraak worden stortingen naar gekende crypto-rekeningnummers er van tussenuit gehaald.

Daarbij is het noodzakelijk om je ganse historiek voor te leggen - incl (wat de bank hier ook maar mee te maken heeft...) je aangifte personenbelasting |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feuereifer
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
Dag allemaal,

Argenta is zeker bij de lijst van "lastige banken".

Bij een transactie na of van een exchange (Kraken in mijn geval, nog wel in de tijd van Fidor), moet je een enorm vragenlijst beantwoorden.
Ook nadien vragen ze om niet meer de Argenta rekening te gebruiken voor alles die te maken kan hebben met crypto.

Tot aan nov 2022 was het nog ok, maar laatste keer (Apr 2023) was dan voor me zeker de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus79
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zet alle maanden een klein bedragje op Paypal en doe daar mijn aankopen mee zoals Too good to go, ebay of soms een hotelboeking. En een deel van dat paypal account schrijf ik over naar mijn revolut rekening vanwaar ik verder naar crypto exchanges kan overmaken. Zo kan de bank nooit de link leggen met mijn crypto activiteiten en heb ik ook nooit miserie. De omgekeerde richting moet ik wel nog uitzoeken eens ik winstgevend word in trading. Dat kan misschien wel nog een uitdaging worden omdat je in principe al aan 100 euro genoeg hebt om op een exchange je ding te kunnen doen terwijl de potentiële inkomsten uit trading een pak hoger zijn. Maar dat is iets voor de verre toekomst in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-06 09:00
feuereifer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:36:
Dag allemaal,

Argenta is zeker bij de lijst van "lastige banken".

Bij een transactie na of van een exchange (Kraken in mijn geval, nog wel in de tijd van Fidor), moet je een enorm vragenlijst beantwoorden.
Ook nadien vragen ze om niet meer de Argenta rekening te gebruiken voor alles die te maken kan hebben met crypto.

Tot aan nov 2022 was het nog ok, maar laatste keer (Apr 2023) was dan voor me zeker de laatste.
Geen problemen hier met Argenta => Nexo of Plutus. Naar Binance maak ik altijd USDT over die van Nexo komt.

Vermoed dat het wel eens zou kunnen gaan stinken als er ooit fiat terug moet komen naar een van die rotbanken.

[ Voor 8% gewijzigd door Th1x4nG op 20-07-2023 11:26 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

@w00Dy @TomTorquay Jullie posts kwamen naar voor bij een search op Crelan. Kunnen jullie nog fiat overschrijven naar exchanges via Crelan? Ik probeer al de hele dag wat fiat naar Kraken te krijgen maar blijf foutmeldingen krijgen à la "deze transactie kan momenteel niet uitgevoerd worden"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

Slonzo schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:32:
@w00Dy @TomTorquay Jullie posts kwamen naar voor bij een search op Crelan. Kunnen jullie nog fiat overschrijven naar exchanges via Crelan? Ik probeer al de hele dag wat fiat naar Kraken te krijgen maar blijf foutmeldingen krijgen à la "deze transactie kan momenteel niet uitgevoerd worden"...
Naar Crypto.com doe ik nog steeds, en dat lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheuneJim
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-10-2024
Knip. Spam en referrals.

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 06-10-2024 20:20 ]

Pagina: 1