Beste Tweakers,
Eind november 2020 kocht ik een Philips 58pus8545/12 a 650,-. Deze ging natuurlijk begin januari 2022 kapot, net buiten de fabrieksgarantie.
Nu lees ik her en der op het forum en op websites over een wettelijke verplichting dat de levensduur van een product circa 5 jaar is en dat de verkopende partij verplicht is je volledig te vergoeden mits het product buiten de garantie en binnen de 5 jaar wegens ondeugdelijkheid kapot gaat (de tv is naar mijn mening ondeugdelijk gezien het feit dat hij onder normale omstandigheden is gebruikt en plots kapot ging).
Ik heb dus contact opgenomen met *knip* Webwinkel (ja dat is dan al weer een nadeel) en die heeft mij doorgestuurd naar een reparatiecentrum die vervolgens om foto's vroeg en mij een offerte deden.
Dit is wat ze zeiden:
"
Als ik dus niet akkoord ga dan kan Philips dus het aanbod intrekken echter is webwinkel de verkopende partij dus daar moet ik het op verhalen. Ik wil er wel werk van maken maar een rechtszaak aanspannen gaat mij dan weer net te ver (mocht het zover komen).
Is er iemand met ervaring bij deze winkel en een dergelijke situatie en heeft iemand tips wat te doen in mijn geval? Ik zat te denken aan het aanbod accepteren en dan de kosten weer op webwinkel te verhalen maar weet niet of dat de juiste move is. Ik hoor het graag!
Eind november 2020 kocht ik een Philips 58pus8545/12 a 650,-. Deze ging natuurlijk begin januari 2022 kapot, net buiten de fabrieksgarantie.
Nu lees ik her en der op het forum en op websites over een wettelijke verplichting dat de levensduur van een product circa 5 jaar is en dat de verkopende partij verplicht is je volledig te vergoeden mits het product buiten de garantie en binnen de 5 jaar wegens ondeugdelijkheid kapot gaat (de tv is naar mijn mening ondeugdelijk gezien het feit dat hij onder normale omstandigheden is gebruikt en plots kapot ging).
Ik heb dus contact opgenomen met *knip* Webwinkel (ja dat is dan al weer een nadeel) en die heeft mij doorgestuurd naar een reparatiecentrum die vervolgens om foto's vroeg en mij een offerte deden.
Dit is wat ze zeiden:
"
Wat moet ik in dit geval doen? Ik kan akkoord gaan maar dan betaal ik weer extra. Kan ik in mijn geval het volledige bedrag terug krijgen aangezien het product dus 'ondeugdelijk' is (weet niet hoe men ondeugdelijk precies definieert)Werkzaamheden :toon volledige bericht
I.v.m. het niet beschikbaar zijn van de voor de reparatie benodigde onderdelen (of om economische reden) kunnen wij uw tv niet repareren. Als gevolg hiervan doen wij u, namens Philips, ter vervanging van uw defecte tv, een voorstel voor een nieuw toestel. Philips biedt u een 58PUS8507/12 aan met bijbetaling van € 362,- incl. btw. De hoogte van de bijbetaling is gebaseerd op de afschrijvingstabel van UNETO-VNI. Kunt u ons s.v.p. laten weten of u van dit coulancevoorstel gebruik wenst te maken? Let op: indien uw reactie langer dan 48 uur op zich laat wachten kan Philips de beschikbaarheid van de aangeboden tv niet garanderen. Indien u akkoord gaat bestellen wij uw nieuwe tv en maken, zodra deze bij ons binnen is een afspraak met u voor de levering. De levertijd is 10 tot 15 werkdagen. Tijdens het afleverbezoek zullen wij (indien deze nog niet is opgehaald) uw oude tv meenemen. De bijbetaling (indien van toepassing) dient direct bij aflevering, per pin te geschieden.
Daarbij zat een leuke tabel met deze kosten:
Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 57,01
58PUS8507/12 1,00 € 544,63
Totaal € 601,64
Behandelingskosten € 36,61
Transport € 56,51
Coulance van Philips - € 395,59
Totaal € 299,17
BTW 21% € 62,83
Totaal incl. BTW € 362,00
Er zitten kosten bij genaamd: arbeidsloon maar er is nog niets gedaan behalve het checken van foto's. Dit vind ik ook al erg dubieus.
Als ik dus niet akkoord ga dan kan Philips dus het aanbod intrekken echter is webwinkel de verkopende partij dus daar moet ik het op verhalen. Ik wil er wel werk van maken maar een rechtszaak aanspannen gaat mij dan weer net te ver (mocht het zover komen).
Is er iemand met ervaring bij deze winkel en een dergelijke situatie en heeft iemand tips wat te doen in mijn geval? Ik zat te denken aan het aanbod accepteren en dan de kosten weer op webwinkel te verhalen maar weet niet of dat de juiste move is. Ik hoor het graag!
[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2023 21:45 . Reden: Naam winkel verwijderd conform beleid ]