Toon posts:

Climalutions warmtepomp monobloc CVM 9 of 12.

Pagina: 1
Acties:

• graskees
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:06
Korte tijd geleden heb ik samen met een monteur een 12kw monobloc van Climalutions aangesloten. Type CVM-12. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met eenzelfde warmtepomp en wat de bevindingen zijn en welke problemen. Hoe je ze kunt oplossen en wat de goede instellingen zijn etc.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:56

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

titelfix

Je kunt zelf al vast beginnen met je eigen ervaringen, misschien met wat foto's.

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• graskees
Dat is een goed idee. Ik heb de WP via een T-stuk parallel aangesloten. In beide circuits heb ik een keerklep gemonteerd om tijdens WP of CV geen kortsluiting te krijgen. (watertechnisch). In eerste instantie heb ik de zuinige modus ingeschakeld met 70% energie. Het was ongeveer 10graden en de watertemp. heb ik op 40graden staan. Dat ging prima, de opwarming is in de morgen rustig en gestaag, het huis is heel comfortabel warm. Ik heb ruim bemeten radiatoren en in de kamer vloerverwarming. Nu het wat kouder is ga ik over op de smart modus waarbij er een stooklijn in actie komt. Waar moet ik de sensor het beste monteren? Hij ligt nu gewoon in de behuizing. Hoe ziet die stooklijn er uit vraag ik mij af. Als ik de 40graden laat staan gaat hij dan van laag naar die 40graden? Of moet ik dan een hogere waarde instellen.
Ik heb wel een storing gehad die zegt dat de DC voltage too low is. Dat kan alleen maar in de WP zitten?
Wat ik ook ondervindt is dat er vaak tijdens de nachtverlaging regelmatig even de waterpomp alleen 10 seconden aangaat. Vaak na 15minuten weer. Wat kan dat zijn?

• graskees
Ik kan mijn eigen topic niet vinden. Heb mogelijk iets verkeerd gedaan. Wie kan mij helpen om hem in de lijst te krijgen?

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@graskees Als je op "Bookmark" drukt, dan verschijnt hij voortaan in je bookmarks: https://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks .

Je topic is voor de rest prima te zien op het forum. Er word veel gepost, dus je zakt snel naar beneden.

[Voor 28% gewijzigd door marowi op 20-01-2023 12:48]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee