Climalutions warmtepomp monobloc CVM 9 of 12.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskees
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-04 11:39
Korte tijd geleden heb ik samen met een monteur een 12kw monobloc van Climalutions aangesloten. Type CVM-12. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met eenzelfde warmtepomp en wat de bevindingen zijn en welke problemen. Hoe je ze kunt oplossen en wat de goede instellingen zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:30

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

titelfix

Je kunt zelf al vast beginnen met je eigen ervaringen, misschien met wat foto's.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskees
Dat is een goed idee. Ik heb de WP via een T-stuk parallel aangesloten. In beide circuits heb ik een keerklep gemonteerd om tijdens WP of CV geen kortsluiting te krijgen. (watertechnisch). In eerste instantie heb ik de zuinige modus ingeschakeld met 70% energie. Het was ongeveer 10graden en de watertemp. heb ik op 40graden staan. Dat ging prima, de opwarming is in de morgen rustig en gestaag, het huis is heel comfortabel warm. Ik heb ruim bemeten radiatoren en in de kamer vloerverwarming. Nu het wat kouder is ga ik over op de smart modus waarbij er een stooklijn in actie komt. Waar moet ik de sensor het beste monteren? Hij ligt nu gewoon in de behuizing. Hoe ziet die stooklijn er uit vraag ik mij af. Als ik de 40graden laat staan gaat hij dan van laag naar die 40graden? Of moet ik dan een hogere waarde instellen.
Ik heb wel een storing gehad die zegt dat de DC voltage too low is. Dat kan alleen maar in de WP zitten?
Wat ik ook ondervindt is dat er vaak tijdens de nachtverlaging regelmatig even de waterpomp alleen 10 seconden aangaat. Vaak na 15minuten weer. Wat kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskees
Ik kan mijn eigen topic niet vinden. Heb mogelijk iets verkeerd gedaan. Wie kan mij helpen om hem in de lijst te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

@graskees Als je op "Bookmark" drukt, dan verschijnt hij voortaan in je bookmarks: https://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks .

Je topic is voor de rest prima te zien op het forum. Er word veel gepost, dus je zakt snel naar beneden.

[ Voor 28% gewijzigd door _eLMo_ op 20-01-2023 12:48 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-10-2024
En hoe bevalt de Climalutions nu je hem wat langer in gebruik hebt en er een aantal koudere nachten tussen zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moleculi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik ben ook wel benieuwd, het lijkt een voordelige keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:30

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Let wel op dat de CVM 12 voor alle berekeningen als 8 kW warmtepomp telt, want meer doet hij niet bij -10°C :)
7 kW als je 55 graden nodig hebt.
Het is dus een alternatief voor bijvoorbeeld de Vaillant VWL 75/6, niet de 125/6.

[ Voor 22% gewijzigd door Proton_ op 03-05-2023 13:17 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcversteegh
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met je climalutions warmtepomp. Ik ben er 1 aan het plaatsen op dit moment maar ik vind de documentatie die er bij zit wel erg mager. Het kraanwater verwarmen gaat probleemloos maar de cv krijg ik niet aangestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graskees
De warmtepomp voldoet uitstekend. Mijn huis is goed geisoleerd en ik heb redelijk grote radiators en in de kamer vloerverwarming. Ik stook meestal op maximaal 40graden watertemperatuur. Hiermee krijg ik het huis heel comfortabel warm. Bij 70% vermogen hoor je eigenlijk niets. Alleen de pomp kun je net horen.
Ik ben dus heel tevreden. Er was nog een klein dingetje, soms ging de wp enige tijd volop draaien. Het bleek
dat de Legionellabestrijding aan stond terwijl ik geen boiler heb. Dat is opgelost.
Het is een voordelige WP die je snel terugverdiend. Door veel zelf te doen ben ik netto E2350 kwijt.
Ik heb de thermostaat via een schakelaar zodanig geschakeld dat ik kan kiezen voor WP of CV.
Ik draai volledig op de WP tot nu toe. In de 70% stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcversteegh
Ik vind de mijne wat onrustig in het stookgedrag, mag ik vragen hoe jouw settings staan?
Misschien dat dan e.e.a mij duidelijk wordt. Dat van die legionella was ik ook al tegen aan gelopen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rentenaar
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-11-2023
5 dagen terug deze warmtepomp laten installeren maar uitleg bediening was slecht.Witte kastje staat nu in eens W1 en krijg het niet weg,wie heeft de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graskees
Hoi Marc, ik gebruik geen boiler, dus is het bij mij wel wat anders. De handleiding is wel heel erg dunnetjes.
Ik gebruik een gewone aan/uit thermostaat van Honnywel de bekende platte programmeerbare. Ik stook op 38graden watertemperatuur. De thermostaat hangt in de koelere bijkeuken. Die stook ik op 18 of 19 graden met de kranen open. De rest van het huis gaat met thermostaatkranen. Die gaan dus op tijd dicht. Dit werkt goed. De WP staat op 70% en is dan rustig en redelijk stil. Als die max. staat dan zal het wel wat sneller en onrustig gaan. Het verwarmen gaat heel rustig en behaaglijk.
Waar ik wel wat last van heb is dat in deze wat koelere periode de pomp in de nacht steeds even 10 seconden gaat draaien en dat om de ca. 15minuten. Het zal wel gebeuren om de zaak niet te laten vastvriezen, maar het lijkt mij erg overdone. Ik ga de Firma maar eens om raad vragen. Bij de vraag van het voorkomen van Legionella moest ik P17 op 0 zetten. Dat hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-06 20:39
graskees schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:50:
Hoi Marc, ik gebruik geen boiler, dus is het bij mij wel wat anders. De handleiding is wel heel erg dunnetjes.
Ik gebruik een gewone aan/uit thermostaat van Honnywel de bekende platte programmeerbare. Ik stook op 38graden watertemperatuur. De thermostaat hangt in de koelere bijkeuken. Die stook ik op 18 of 19 graden met de kranen open. De rest van het huis gaat met thermostaatkranen. Die gaan dus op tijd dicht. Dit werkt goed. De WP staat op 70% en is dan rustig en redelijk stil. Als die max. staat dan zal het wel wat sneller en onrustig gaan. Het verwarmen gaat heel rustig en behaaglijk.
Waar ik wel wat last van heb is dat in deze wat koelere periode de pomp in de nacht steeds even 10 seconden gaat draaien en dat om de ca. 15minuten. Het zal wel gebeuren om de zaak niet te laten vastvriezen, maar het lijkt mij erg overdone. Ik ga de Firma maar eens om raad vragen. Bij de vraag van het voorkomen van Legionella moest ik P17 op 0 zetten. Dat hielp.
Hallo graskees,

Ook wij hebben de CVM-12 warmtepomp sinds gisteren in bedrijf voor alleen vloerverwarming op de begane grond van ongeveer 85m2 met 11 groepen. Er staat een buffervat van 100 liter tussen de wp en verdeler, diverse appendages, en gebruiken ook een aan/uit thermostaat.
Ik ben nog aan het opstarten met water temperatuur nu op 25 graden en dacht dat hij best wat lawaai maakte.
Toevallig las ik jullie posts hier en blijkbaar stond hij op de “Powerfull” stand sinds de opstart gisteren.
Is de 70% stand de “Silent” stand? Of de “Smart” stand? Of wat zijn de verschillen hiertussen eigenlijk?
Voor nu even op de “Silent” stand gezet en dat scheelt echt veel kwa geluidsniveau inderdaad.

Heb nu ook optie 17 op 0 gezet, omdat ik alleen vloerverwarming heb en dus geen legionella run nodig heb. Zoals hier aangegeven.
Zijn er wellicht nog meer opties die ik zou moeten aanpassen?

We hebben wel wat problemen gehad om de lucht uit de pomp te krijgen trouwens, omdat deze op dak staat en dus op het hoogste punt en geen ontluchter heeft.

Verder hebben we de oude verdeler nu nog in gebruik die we eerst met de cv hadden. De warmtepomp pompte hier te snel doorheen en gaf de warmte niet af aan de groepen, dus de pomp na het buffervat ook aangezet en dit werkt prima nu.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Rudy

[ Voor 16% gewijzigd door Koevoets op 16-11-2023 17:41 ]

• Marcversteegh
Ik heb ongeveer een zelfde opstelling als Rudy maar dan met convectoren in huis. Op zich draait de wp best zuinig en is het behaaglijk in huis maar ik denk dat er meer uit de wp gehaald zou kunnen worden. Climalutions geeft aan dat mensen die de wp los gekocht hebben geen prioriteit hebben bij de ondersteuning en ik heb sinds de laatste mail ook inderdaad al bijna 2 weken niks meer gehoord van ze. Ik hoop dat via deze weg we elkaar wat verder kunnen helpen. Wat is jullie verbruik per dag ongeveer als ik vragen mag?

• Koevoets
rentenaar schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:49:
5 dagen terug deze warmtepomp laten installeren maar uitleg bediening was slecht.Witte kastje staat nu in eens W1 en krijg het niet weg,wie heeft de oplossing.
Hallo rentenaar,

De foutmeldingen die ik had, kon ik alleen resetten door de spanning van de warmtepomp te halen en dan ongeveer 10 seconden te wachten tot de display van het instellingen kastje uitviel. Dan weet opnieuw spanning erop en de foutmelding was weg.

Groetjes,
Rudy

• Koevoets
Marcversteegh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:42:
Ik heb ongeveer een zelfde opstelling als Rudy maar dan met convectoren in huis. Op zich draait de wp best zuinig en is het behaaglijk in huis maar ik denk dat er meer uit de wp gehaald zou kunnen worden. Climalutions geeft aan dat mensen die de wp los gekocht hebben geen prioriteit hebben bij de ondersteuning en ik heb sinds de laatste mail ook inderdaad al bijna 2 weken niks meer gehoord van ze. Ik hoop dat via deze weg we elkaar wat verder kunnen helpen. Wat is jullie verbruik per dag ongeveer als ik vragen mag?
Hallo Marc,

Heb je al gebeld?
Mijn ervaring is dat ze dan wel snel antwoord geven, vandaag ook doorgekregen dat ze op de site https://www.climaprojects...n-climalutions-warmtepomp ook een faq hebben.

Deze ga ik ook nog even doornemen.

Wat was je vraag die je had gesteld aan hen?

Het verbruik moet ik nog bekijken, want ben nog aan het opstarten.

Welke modus gebruik je? En wat is momenteel je verbruik dan?

Groetjes,
Rudy

[ Voor 6% gewijzigd door Koevoets op 16-11-2023 17:59 ]

• Marcversteegh
Ik heb 2x geprobeerd te bellen maar ik kreeg een antwoordapparaat die mij naar de e-mail doorverwees. Mijn vraag was of er misschien een handleiding bestond voor het instellen of dat ze misschien konden uitleggen wat het veranderen van bepaalde parameters voor gevolgen heeft. Ik zou graag zien dat de wp rustig op laag vermogen geleidelijk zou draaien maar hij verwarmd nu in pieken waarin hij veel vermogen vraagt. Pas als het water bijna op temperatuur is zwakt hij af. Dit kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door mijn thermostaat en afgifte systeem. Ik draai op silent mode.

Gr Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcversteegh
Ik heb het verbruik van de wp even vergeleken met mijn gasgebruik van vorig jaar in een periode met ongeveer dezelfde buitentemperatuur. Totaal voor verwarming en sanitair warmwater heb ik gisteren 13Kw/h gebruikt tegen gas 5 kuub gas destijds. De verwarming staat bij mij in de nacht op 19.5 en overdag op 20.6
Op dit moment bevalt de overstap naar een wp goed maar ik heb natuurlijk alleen nog maar korte termijn vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schut54
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-04-2024
Marcversteegh schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:26:
Ik heb het verbruik van de wp even vergeleken met mijn gasgebruik van vorig jaar in een periode met ongeveer dezelfde buitentemperatuur. Totaal voor verwarming en sanitair warmwater heb ik gisteren 13Kw/h gebruikt tegen gas 5 kuub gas destijds. De verwarming staat bij mij in de nacht op 19.5 en overdag op 20.6
Op dit moment bevalt de overstap naar een wp goed maar ik heb natuurlijk alleen nog maar korte termijn vergelijk.
ik heb de 12 kw nu een jaar en draai voornamelijk op silentmode op een zo laag mogelijke temperatuur. Dat gaat goed, verwarmt voornamelijk vloerverarming keuken en gang van ongeveer 60m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
schut54 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:37:
[...]

ik heb de 12 kw nu een jaar en draai voornamelijk op silentmode op een zo laag mogelijke temperatuur. Dat gaat goed, verwarmt voornamelijk vloerverarming keuken en gang van ongeveer 60m2.
Wat is je stooklijn? Hoe krijg je ooit zoveel vermogen kwijt op zn klein oppervlak?

Waarom silent? Dat is vaak niet positief voor je COP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schut54
Heb niet alleen 60m2 vloerverwarming, maar ook ca. 60 m2 te verwarmen met radiatoren, echter die ruimten verwarm ik tot max 15 graden. Alleen de woonkamer welke ook met radiatoren verwarmd wordt, is voorzien van een zoneklep welke gestuurd wordt door een aparte thermostaat. De stooklijn is ± rond de10 gr. buiten temp. 26 gr. bij 5 graden 27 graden, rond het vriespunt 28 graden. Deze instellingen hou ik globaal aan en de Delta T is hierbij rond de 3 graden. Waarom op de silent mode? Mijn indruk is dat de cop in deze situatie in silentmode niet veel afwijkt dan de full power mode. Wat ik wel zie dat het verbruik van de Fan dan rond de 840 rpm is dus in elk geval meer verbruikt. Wel heb ik het idee dat de wp wat sneller aanvriest bij koud weer in silentmode.
4

• Wmp
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-01-2024

Wmp

Ik heb ook het plan eenzelfde wmp aan te schaffen om die zelf te plaatsen. ik ondervindt via internet nogal wat onduidelijkheid en storing, daarom bij welke firma hebben jullie die gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
Hallo allemaal,

Wat zijn jullie instellingen op de wp voor defrosting?
Op onze cvm-12 staan deze nog standaard volgens mij, maar denk dat dit vast zuiniger zou moeten kunnen.

Onze huidige instellingen:
P09: 60 Hz
P10: 45 min
P11: -3 C
P12: 8 min
P13: 15 C
P14: 5 C
P15: 5 C
P16: 17 C

Verder gaat het warmte element vaak aan vandaag en hier staan deze instellingen bij ons:
P26: 0 C
P27: 30 min

Ik hoor graag hoe deze instellingen bij jullie staan.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Rudy

Voor de volledigheid nog even foto’s van onze instellingen hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvBlohX12lguvQi47IdE90PHClk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9JO5cG7OpXgWDoAOg1aWVS2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVaOLr-6a9YF-LbxiG0-dHpZZ6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMJlFy4OolgD3amZo9bPREe4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czypkVS9I6H0BhEc2dc-EZUC1U0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05mm6HaGyO8OKHCmBA9Fovh9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Koevoets op 01-12-2023 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schut54
p10 defrost heb ik meestal op 80 min. staan, alleen bij hoge vochtigheid en vriesweer rond de 50 min. staan en de p12 ( defrosttijd ) altijd op 5min. Verder zorgen dat de tijden van de
legionella op 0 staan, zodat het daardoor het verwarmingselement niet aan gaat .
Bij vriesweer en hoge luchtvochtigheid gaat het verwarmingselement wel aan bij het defrosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knehet
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-04-2024
Onze WP de ONE-12 van Climalutions draait nu vanaf 1 april 2023 (geen grap) en na nogal wat aanloopproblemen gaat het nu goed. Wij hebben zelf geïnstalleerd en dan kom je direct de beperkte handleiding tegen en de telefonische en schriftelijke service van Climalutions is niet direct om over naar huis te schrijven. De bij geleverde draadloze thermostaat blijk om een of andere reden steeds contact met het basisstation te verliezen, na ook een nieuwe die na veel verzoek kregen had hetzelfde probleem, nu hebben we een Tado en dat werkt perfect. Bij Koevoets zij ik allemaal instellingen die ik niet kan vinden in de handleiding kan iemand mijn vertellen hoe ik daar aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
Knehet schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:47:
Onze WP de ONE-12 van Climalutions draait nu vanaf 1 april 2023 (geen grap) en na nogal wat aanloopproblemen gaat het nu goed. Wij hebben zelf geïnstalleerd en dan kom je direct de beperkte handleiding tegen en de telefonische en schriftelijke service van Climalutions is niet direct om over naar huis te schrijven. De bij geleverde draadloze thermostaat blijk om een of andere reden steeds contact met het basisstation te verliezen, na ook een nieuwe die na veel verzoek kregen had hetzelfde probleem, nu hebben we een Tado en dat werkt perfect. Bij Koevoets zij ik allemaal instellingen die ik niet kan vinden in de handleiding kan iemand mijn vertellen hoe ik daar aan kan komen?
Hallo Knehet,

Je hebt een ander type warmtepomp, maar de instellingen kan ik zien op het bedieningspaneel wat aan de warmtepomp is gekoppeld. Dit zie je ook op de foto’s die ik had bijgevoegd.
Geen idee of je hetzelfde display hebt.
Daarnaast kan ik ook instellingen via de Tuya smart app inzien en wijzigen.

Enige waar ik niet in kan, is het factory parameter menu. Heeft iemand daar toevallig het wachtwoord van?

Groetjes,
Rudy

[ Voor 4% gewijzigd door Koevoets op 28-02-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcversteegh
Bij mij is de code 4180 om in het factory parameter menu te komen.
Maar anders vraag je het even aan de fabriek zelf. Ze zijn zeer behulpzaam bij vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hue_ton
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-02 15:11
Hoi Marc en overige ONE-12 gebruikers,

ook ik heb de warmtepomp particulier gekocht en ondervindt weinig ondersteuning van Climaprojects.
Kun je aangeven waar ik 'de fabriek' kan bereiken; mailadres? Telefoonnummer?

Ik ben erg tevreden met mijn ONE-12.
Mijn woning 140 m2 vloeropp begane grond met uitsluitend vloerverwarming. De 2 (knuffel)radiatoren in huis verwarm ik op LT, zitten in het circuit van de vloerverwarming.
Mijn Monoblock verwarmt een 100 liter buffervat (primaire circuit). Zodra er warmtevraag vanuit de huiskamerthermostaat is schakelt de pomp in, deze pompt het water vanuit het buffervat naar de vloerverwarming-verdeler (secundaire circuit).
Watertemperatuur instelling: 31 gr C

Ik loop tegen de volgende problemen / vragen aan:
- ik had verwacht dat met deze constructie en instellingen mijn buffervat op de ingestelde warmte (31C) zou worden vasthouden. In de praktijk zakt de temperatuur terug naar omgevingstemp.
- vaak reageert het systeem voldoende snel en volgt de kamertemperatuur de gevraagde ingestelde (klok)thermostaat-temperatuur
- een paar keer week duurt het uren voordat het primaire circuit (de WP) reageert op de warmtevraag van het secundaire circuit; ofwel de kamerthermostaat start de pomp tussen buffervat en vloerverwarming echter de temperatuur in het buffervat blijft hangen op omgevings-temperatuur om soms pas uren later te reageren. Let wel: meestal is de respons binnen een half uur.
- Om het probleem mogelijk te tackelen heb ik temperatuur-sonde T16 / blauw aangesloten en deze met behulp van een verlengkabel geplaatst in het buffervat. De parameter P48 'temperatuursonde ingeschakeld of niet' op 1 (=ingeschakeld) gezet.
- ik had verwacht dat ik nu op het display de watertemperatuur in het buffervat zou kunnen aflezen; dat is helaas niet zo. De temperatuur van het buffervat is in rust gelijk aan de omgevingstemperatuur (en niet de ingestelde 31C) Deze aanpassing (T16 plaatsen) brengt geen verbetering in de situatie; nog altijd komt het een tot twee keer per week voor dat de warmtepomp pas na uren reageert.
- In het menu van het display zitten een aantal taalfouten: is er iemand bekend met de mogelijkheid van een software-update?
- Mijn ONE-12 vermeld 'wifi', onduidelijk is hoe ik wifi-toegang kan krijgen tot mijn WP. Ik bedoel de warmtepomp zelf, niet de door mij bijgekochte kamerthermstaat, hier heb ik wel wifi toegang.

Met vriendelijke groet,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
Marcversteegh schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:17:
Bij mij is de code 4180 om in het factory parameter menu te komen.
Maar anders vraag je het even aan de fabriek zelf. Ze zijn zeer behulpzaam bij vragen.
Hallo Marc,
Bedankt voor je info die werkt hier ook👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hue_ton
In de versie die ik heb (gekocht november 2023):
Instellingen --> Fabrieksparameters --> Enter /niets invullen, direct op enter drukken. Ik kom nu in de 'P'-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hue_ton
Hallo Marc en Rudy,

welke Controler-versie hebben jullie?
Ik heb versie 4.15
toevoeging: Wersja ze zdalnym sterowaniem: 1.0 ????

Mijn P waarden zijn totaal snders:
P9 'Instelling blokkering uitlaatbescherming' 0
P10 'Instelling blokkering beveiliging waterstroomschakelaar' 0
P11 'Beschermingswaarde hoge druk' 80 C
P12 'Grenswaarde hogedrukfrequentie' 76 C

Zoals je ziet veel bugs in de software (druk in graden C, frequentie in graden C????)
Is dit een oude versie warmtepomp, generatie 1?
Is een software update mogelijk???
Groeten,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
hue_ton schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:43:
Hallo Marc en Rudy,

welke Controler-versie hebben jullie?
Ik heb versie 4.15
toevoeging: Wersja ze zdalnym sterowaniem: 1.0 ????

Mijn P waarden zijn totaal snders:
P9 'Instelling blokkering uitlaatbescherming' 0
P10 'Instelling blokkering beveiliging waterstroomschakelaar' 0
P11 'Beschermingswaarde hoge druk' 80 C
P12 'Grenswaarde hogedrukfrequentie' 76 C

Zoals je ziet veel bugs in de software (druk in graden C, frequentie in graden C????)
Is dit een oude versie warmtepomp, generatie 1?
Is een software update mogelijk???
Groeten,
Ton
Hallo Ton,

Je hebt een andere type inderdaad en dan zal de software ook vast anders zijn. Of deze ouder of nieuwer durf ik niet te zeggen. Als het zo’n zwarte met witte kast is, is die van je nieuwer dan de CVM-12 die ik heb staan. Die heb ik daar toen wel zien hangen namelijk.

Je kunt de warmtepomp koppelen aan de Tuya Smart app, althans ons type.
Ergens via de wifi settings, kun je hem detecteerbaar maken en koppelen aan de app.
In die app staat dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is.

Controller versie geen idee eigenlijk, maar in de app staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcNEvDeHhNzWUGkCPFypOD4AyDg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YiBd7QkW34pkR7Z4MrA2QA6j.png?f=fotoalbum_large

Groetjes,
Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcversteegh
Je kunt de fabrikant gewoon via whatsapp bereiken.
+86 186 8927 0665
Laat een berichtje achter en dan nemen ze contact op!
Bij mij bleek achteraf dat de thermostaat voor onrust zorgde (tado) in combinatie met deze warmtepomp. Van te voren was mij verteld dat tado prima op deze warmtepomp kon maar achteraf kreeg ik alleen maar te horen dat ze geen ondersteuning bieden op spullen die niet bij hun gekocht zijn. Gelukkig heeft Tado het probleem opgelost met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hue_ton
Hoi Marc en Rudy,

Hartelijk dank voor jullie reacties; ik ga ermee aan de slag en informeer jullie (hopelijk volgende week) over de voortgang.
Groetjes,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hue_ton
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HrI8npjSFbPGPxVz88GdNucOPo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0fZ4X7tpCwa7PQRhHQuA6yCN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hue_ton
Main module 1.1.11
Ik weet niet of ik versie 1 heb.
Mijn buitenkast is zwart, gekocht als Climalutions One-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hue_ton
Contact opgenomen met YKR (+86 186 8927 0665). Snelle hoopvolle reactie (op zaterdagochtend) “can you send me a picture of the machine so I can help you quickly?”
Na het sturen van de foto’s: “ I am sorry, I can’t help you. This machine is not made by our manufacturer.”
Vriendelijk en snel contact maar helaas zonder resultaat. Iemand enig idee wie frabikant is?
Grt, Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcversteegh
Nergens een type aanduiding op de kast of in de beschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Fagel
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-02 21:12
Goedenavond allen, onze warmtepomp gaat ook spontaan aan. Iemand een idee hoe dat komt?

• harrieverschure
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-06 17:34
onze One-12 warmtepomp maakt 's nachts veel geluid als de buitentemperatuur laag is. Waarschijnlijk gaat de watercirculatiepomp draaien om vorst in het watercircuit te voorkomen. Ik wil het toerental van de watercirculatiepomp verlagen om het geluid te verlagen, maar weet niet hoe. Heeft iemand hetzelfde probleem en weet iemand hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdenhoedt
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-12-2024
Marcversteegh schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:29:
Je kunt de fabrikant gewoon via whatsapp bereiken.
+86 186 8927 0665
Laat een berichtje achter en dan nemen ze contact op!
Bij mij bleek achteraf dat de thermostaat voor onrust zorgde (tado) in combinatie met deze warmtepomp. Van te voren was mij verteld dat tado prima op deze warmtepomp kon maar achteraf kreeg ik alleen maar te horen dat ze geen ondersteuning bieden op spullen die niet bij hun gekocht zijn. Gelukkig heeft Tado het probleem opgelost met een software update.
Hoi Marc, hoe heb jij de tado precies aangesloten (en welk type?) Ik had in het begin ook de Tado geprobeerd maar inderdaad met slechte reactie; nu zit ik met de standaard thermostaat ook dat de reactietijd heel variabel is dus ik wilde eens wat anders proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskees
Beste,
ik had ook last van geluid van de pomp als het kouder is.
Navraag bij de firma gaf aan dat je het metalen plaatje dat opzij onder de draden zit even los moet schroeven. Even een magneetje eraan dan is dat makkelijker.
Dan kun je de pomp op een iets lagere stand zetten.
Hij pompt nog voldoende.
Dat hielp goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels29
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07-04 22:25
De volgende storingen krijg ik bij mijn climalutions wp. Weet iemand hoe dit op te lossen? Soms springt de wp weer aan, maar dat wordt steeds minder vaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EH5QEYxyT2B1-UbNTBNQ4aelbVI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RAoXqrxNRm7F9WhVY5rNzqvN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0r6CQIbAXwnM7i-DYg3aW6RhKg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Il7xyym4sfGw3fjoEVY01qip.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kI5BL-FtuOf_JeD7--LXvM9XZvI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JLLekM1sFN1eaxdfpb2idy5J.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
Niels29 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 04:13:
De volgende storingen krijg ik bij mijn climalutions wp. Weet iemand hoe dit op te lossen? Soms springt de wp weer aan, maar dat wordt steeds minder vaak.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je kunt de groep of werkschakelaar uitzetten totdat het display zwart wordt en dan weer aanzetten.
Dan is de storing weg.
Wellicht staat er een instelling niet goed waardoor hij in storing valt?

Die temperatuur van 40 voor verwarming lijkt mij aan de hoge kant, bij ons staat hij nu op 30 met vloerverwarming en op automatisch. Wij hebben de cvm-12 staan hier.
Wellicht moet hij dan veel te hard werken als het koud is waardoor hij steeds meer gaat aanvriezen en uiteindelijk in storing valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Koevoets op 11-02-2025 21:13 ]

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:32
Ik heb een vraag gekregen van iemand die deze wp lijkt te hebben om te helpen met inregelen en "begrijpen" van het ding.

Heeft iemand een handleiding etc?
bedankt!

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
BarryH schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:19:
Ik heb een vraag gekregen van iemand die deze wp lijkt te hebben om te helpen met inregelen en "begrijpen" van het ding.

Heeft iemand een handleiding etc?
bedankt!
Hallo Barry,
Ik heb net een scan gemaakt van de handleiding, zie hier:
https://1drv.ms/b/c/a3c27...fcBER2qRhTfRo_Oxb42LuFmEQ

Persoonlijk vind ik de handleiding erg summier, maar je kunt bij vragen het beste contact opnemen met de leverancier of dit forum even doorlezen.
Veel succes ermee.
Pagina: 1