Toon posts:

Advies gevraagd bij offertes zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wbek
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-01 17:02
Zoals velen ben wil ik ook zonnepanelen plaatsen. Zie de info hieronder:
Foto's

Beschikbare (dak)ruimte
Dakvlak voor
- helling 44graden
- azimuth 258
- 29m2 minus 1 dakraam en schoorsteen / ventialtie

Dakvlak achter
- helling 44 graden,
- azimuth 78graden
- 54m2 minus 4 dakramen. Onderzijde willen we graag vrijhouden voor mogelijke dakkabel op de 1e etage (volle breedte)
Schaduw
- Bomen aan de voorzijde (West)
- Woning + uitbouw buren aan de achterzijde (Oost).

Schaduwberekening volgens sunny design:

Jaarverbruik
- 2-persoonshuishouden, ca. 2500 kWh per jaar
- <5 jaar aanschaf hybride warmtepomp gepland
- >5 jaar aanschaf electrische auto gepland --> toename in gebruik kan tzt geleverd worden door panelen te leggen op platdak van schuur.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase
Budget en doel
Budget: is flexibel, maar in principe <8k.
Doel: verduurzamen voor een betere wereld. In ieder geval in eigen verbruik nu en voor de komende tijd kunnen voorzien.
Wie gaat het project uitvoeren
Installateur.
Bijhouden van data
Graag zoveel mogelijk! Domoticz server staat in de planning voor komend jaar. Het doel is om zo slim mogelijk (grote) gebruikers aan te sturen om zelfgebruik zo hoog mogelijk te krijgen.
Reeds verkregen offertes
1) Bongosolar
offertedatum: 17-10-022
installatie: "Doorgaans ligt de installatietermijn tussen de 14 tot 16 weken"

8466 / 4440 Wp = 1.91 euro/Wp

2) Zonneplan
offertedatum: 13-01-2023
installatie: "De installatie zal tussen 26-06-2023 en 13-08-2023 plaatsvinden."

7422 / 4800 Wp = 1.55 euro/Wp

3) GoVolt
offertedatum: 13-01-2023
installatie: "Montage binnen 20 weken", dus ca. 5 juni

7550 / 4920 Wp = 1.53 euro/Wp
Regio
Odijk, in de buurt van Utrecht

edit: offerte- en installatiedata toegevoegd

[Voor 8% gewijzigd door wbek op 16-01-2023 14:12]

Alle reacties

• wbek
Op basis van prijs komt GoVolt er het beste uit. Support van de sales is ook prima. En het is een SolarEdge systeem, waar ik veel goeds over lees.

Verder valt me op dat de prijzen een stuk hoger liggen dan ik elders op dit forum lees voor vergelijkbare offertes in december '22 / januari '23. In deze thread had GoVolt in december '22 bijvoorbeeld nog een prijs van 1.34 euro / Wp. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2161956

Lokale installateurs heb ik ook (online) gevraagd om offertes, maar die lijken er druk op dit moment en veel nemen uberhaupt geen offerte-aanvragen aan. Daarom dus voorlopig alleen grote partijen.

Gezien de huidige drukte en toenemende prijzen zou ik graag snel bestellen. Is het de moeite door te zoeken naar een beter deal? Of toch dit prijsniveau accepteren? Alvast dank voor alle input!!!

[Voor 19% gewijzigd door wbek op 16-01-2023 13:20]

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:35
Wat zijn de levertijden van deze offertes? Ik zie bij de laatstste een indicatie van max 5 maanden?

• wbek
Offerte- en installatiedata toegevoegd aan de post. De schatting is voor offerte 2) dus wel een maand eerder dan voor 3). Verder neem ik die data wel met een flink korreltje zout, want lees dat dit vaak toch niet gehaald wordt.

Offerte 1) is trouwens al wat ouder en gezien prijsniveau hiervan geen nieuwe gevraagd.

• wbek
Om mijn vraag maar even zelf te beantwoorden, wellicht heeft iemand hier nog iets aan:

Na contact met GoVolt blijkt het prijsverschil te zitten in:
- 425W panelen, grijs met strepen tov 410W panelen all black voor zelfde prijs
- meer panelen in andere post (Advies zonnepanelen: keuze uit 2 systemen)
- prijsverhoging in januari '23

Ben uiteindelijk gegaan voor 13x 410W panelen, kom daarmee net onder de 1.50 euro/Wp en ben daar tevreden mee. Nu hopen dat het niet al te lang duurt tot de installatie!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee