Hallo allemaal,
Ik ben me net als vele anderen aan het oriënteren op zonnepanelen en heb de keuze gereduceerd tot 3 partijen. Maar wat is wijsheid? Blind staren op de prijs per Wattpiek?
Partij 1 biedt 10 jaar service in het pakket, maar is wel met 1,62 per Wattpiek beduidend duurder dan de 1,49 van partij 2 en 1,41 van partij 3.. Ik heb wel een beter gevoel bij partij 1, partij 2 is nog niet zo lang op de markt actief en 3 krijgt geen geweldige recensies (GoVolt). Bij partij 3 is een 1 fase omvormer erop gezet, maar dit moet een 3 fase worden. Maar dan nog is de prijs van die partij het beste.
Wat denken jullie? Ik wil geen keuze maken waar ik achteraf spijt van krijg
Ik ben me net als vele anderen aan het oriënteren op zonnepanelen en heb de keuze gereduceerd tot 3 partijen. Maar wat is wijsheid? Blind staren op de prijs per Wattpiek?
Beschikbare (dak)ruimte en schaduw
Het huis heeft een plat dak. Er zou plek moeten zijn voor 12/13 panelen, afhankelijk van de afmetingen van de panelen. Er is vrijwel geen schaduw, behalve bij de schoorsteen die op de grens van ons en de buren staat.Jaarverbruik
Aangezien we een warmtepomp hebben, verwachten we dit jaar een verbruik van 4500-5000 kWh.Huidige elektriciteitsaansluiting
3 faseOpstelling
Oost-west opstelling, zodat ik de hele dag profijt heb van de opbrengst (i.c.m. de warmtepomp). Echter, het huis is 8,5 meter hoog (drive-in woning), dus zou dit wel optimaal zijn? Is het toch verstandiger om ze op het zuiden te zetten?Offertes
Partij 1:
Partij 2:
Partij 3:
Partij 1 biedt 10 jaar service in het pakket, maar is wel met 1,62 per Wattpiek beduidend duurder dan de 1,49 van partij 2 en 1,41 van partij 3.. Ik heb wel een beter gevoel bij partij 1, partij 2 is nog niet zo lang op de markt actief en 3 krijgt geen geweldige recensies (GoVolt). Bij partij 3 is een 1 fase omvormer erop gezet, maar dit moet een 3 fase worden. Maar dan nog is de prijs van die partij het beste.
Wat denken jullie? Ik wil geen keuze maken waar ik achteraf spijt van krijg

[Voor 12% gewijzigd door Ottie93 op 08-12-2022 16:53]
Ottie