Allen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en nog eens gamen. Nu eindelijk wil ik weer op een goede, kwaliteit pc gaan gamen. Voor de rest ga ik waarschijnlijk ook met het systeem daytraden en wat simpele modelleer programma's draaien. Overclocken e.d. hoeft niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een budget van +/- 2000,-. Ik wil het systeem in delen gaan aanschaffen, dus een beetje erboven of eronder mag
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Totdat ik mijn nieuwe videokaart heb, wil ik mijn oude GTX 1070 voorlopig meenemen. Ook de kast die is opgenomen in het lijstje wil ik nog even behouden of raden jullie een nieuwe kast aan met het nieuwe systeem?
Ik ben uitgekomen op het volgende lijstje:
Nu is mijn plan om het moederbord, CPU en RAM als eerste te halen en te vervangen in het huidige systeem. Vervolgens de opslag en de voeding. De videokaart komt als laatst.
Nu is mijn vraag aan jullie: Zie ik nog wat over het hoofd?
Van het budget wat ik over heb wil ik op den duur ook nog een nieuw scherm aanschaffen. Hebben jullie aanraders hiervoor?
Goede groet!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en nog eens gamen. Nu eindelijk wil ik weer op een goede, kwaliteit pc gaan gamen. Voor de rest ga ik waarschijnlijk ook met het systeem daytraden en wat simpele modelleer programma's draaien. Overclocken e.d. hoeft niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een budget van +/- 2000,-. Ik wil het systeem in delen gaan aanschaffen, dus een beetje erboven of eronder mag
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Totdat ik mijn nieuwe videokaart heb, wil ik mijn oude GTX 1070 voorlopig meenemen. Ook de kast die is opgenomen in het lijstje wil ik nog even behouden of raden jullie een nieuwe kast aan met het nieuwe systeem?
Ik ben uitgekomen op het volgende lijstje:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 277,45 | € 277,45 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 234,99 | € 234,99 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6800 Gaming X TRIO 16G | € 749,- | € 749,- |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 750D | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF552C40BBK2-32 | € 135,51 | € 135,51 |
1 | Voedingen | Corsair TX750M | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 250GB | € 54,86 | € 54,86 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 89,- | € 89,- |
Totaal | € 1.632,71 |
Nu is mijn plan om het moederbord, CPU en RAM als eerste te halen en te vervangen in het huidige systeem. Vervolgens de opslag en de voeding. De videokaart komt als laatst.
Nu is mijn vraag aan jullie: Zie ik nog wat over het hoofd?
Van het budget wat ik over heb wil ik op den duur ook nog een nieuw scherm aanschaffen. Hebben jullie aanraders hiervoor?
Goede groet!
[Voor 6% gewijzigd door Akeno op 13-01-2023 14:35]