Ik heb recent een nieuw beeldscherm gekocht met een resolutie van 3440x1440. Mijn vorige beeldscherm had een resolutie van 1920x1080, en alhoewel ik erg blij ben met de verandering is mijn videokaart (uitvoering: Gigabyte Radeon RX 5600 XT GAMING OC 6G) er iets minder over te spreken. (Oke, het is eigenlijk best goed te doen, laat ik maar gewoon eerlijk zijn; ik heb een excuus gevonden om voor mezelf de aanschaf van een nieuwe gaming PC te rechtvaardigen).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 3440x1440 en programmeren met grote datasets.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een enigzins normaal energieverbruik is in deze tijd wel mooi meegenomen natuurlijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf wat samengesteld, maar aangezien ik zelf verre van een expert op dit vlak ben ben ik benieuwd naar de feedback van anderen met meer kennis van zaken. Vinden jullie onderstaand een mooi lijstje, of zijn er aspecten waar ik eigenlijk beter op kan besparen?
Qua videokaart twijfel ik nog een klein beetje of ik voor de uitvoering: ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC moet gaan, of dat ik toch ga voor de uitvoering: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X 12G OC met het idee om die over een paar jaar nog eens te upgraden als de GPU markt weer wat rustiger is. Ik ben zelf helaas mijn glazen bol kwijt, mocht iemand er nog eentje hebben liggen...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 3440x1440 en programmeren met grote datasets.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een enigzins normaal energieverbruik is in deze tijd wel mooi meegenomen natuurlijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf wat samengesteld, maar aangezien ik zelf verre van een expert op dit vlak ben ben ik benieuwd naar de feedback van anderen met meer kennis van zaken. Vinden jullie onderstaand een mooi lijstje, of zijn er aspecten waar ik eigenlijk beter op kan besparen?
Qua videokaart twijfel ik nog een klein beetje of ik voor de uitvoering: ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC moet gaan, of dat ik toch ga voor de uitvoering: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X 12G OC met het idee om die over een paar jaar nog eens te upgraden als de GPU markt weer wat rustiger is. Ik ben zelf helaas mijn glazen bol kwijt, mocht iemand er nog eentje hebben liggen...
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 279,- | € 279,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 272,- | € 272,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC | € 749,- | € 749,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus 2 Black TG Clear Tint | € 75,- | € 75,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Voedingen | NZXT C1000 Gold v2 | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 214,90 | € 214,90 |
Totaal | € 1.973,60 |