Afgelopen zomer (2022) heb ik een zonnepanelen installatie via Coolblue laten installeren van ongeveer €20k. Zij werken samen met https://btw-zonnepanelen.nl/ om je BTW terug te vragen. Omdat de BTW over mijn installatie de €2500 euro overstijgt, krijg je in 2022 nog te maken met het feit dat je 5 jaar BTW-aangifte moet doen. Tijdens de voorbereiding van het aanschaffen van deze panelen, is mij door btw-zonnepanelen.nl bevestigt dat dit geen probleem moet opleveren, alleen dat ik dan 5 jaar op het geld moest wachten.
Nu blijkt in een telefoongesprek dat ik ook fors minder BTW terug ga krijgen. Als ik online zoek is er veel onduidelijkheid over. En is het mij ook niet duidelijk wat het gevolg hiervan is. Omdat ik niet verwacht dat ik de enige ben met een factuur die de 12.000 euro overschrijdt, vraag ik me af of er mensen zijn die weten hoe het precies zit? Bij voorkeur met een kort rekensommetjes. En of er nog tips zijn?
Nu blijkt in een telefoongesprek dat ik ook fors minder BTW terug ga krijgen. Als ik online zoek is er veel onduidelijkheid over. En is het mij ook niet duidelijk wat het gevolg hiervan is. Omdat ik niet verwacht dat ik de enige ben met een factuur die de 12.000 euro overschrijdt, vraag ik me af of er mensen zijn die weten hoe het precies zit? Bij voorkeur met een kort rekensommetjes. En of er nog tips zijn?