Advies: Intergas Incomfort Gateway + HASS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:57

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Ik wil graag mijn Intergas Extreme 36 uit 2019 in Home Assistant integreren. Hiervoor heb ik een gateway nodig die kan communiceren met de Ketel en wifi maar zoals ik er ook uit begrijp een thermostaat.

Nu heb ik een Honeywell Round Modulair in de woonkamer, en een Honeywell Round RF in de badkamer (ook beide uit 2029). Ik heb 3 routers waarvan 1 op elke verdieping, allen bedraad als access point via ethernet.

Mijn vraag is, kan ik simpel een Intergas Incomfort Gateway aansluiten op een router dichtst in de buurt van de ketel, welk ik dan uiteindelijk kan aansturen via de app en HASS zodra die geïntegreerd is?

Zijn er nog beren op de weg waar ik rekening mee moet houden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleiner
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Hallo, ik heb dezelfde wens. Ik zou de ketel graag in HA willen zien. Als regelaar heb ik Tado, die zit al in HA. Ben je nog verder gekomen om de ketel zelf te koppelen?

[ Voor 56% gewijzigd door kleiner op 26-02-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:49
Ik ben geen expert, maar volgens mij communiceert de intergas gateway met de intergas thermostaat en niet met de ketel. Ik heb de gateway en thermostaat van intergas, dus dat was een makkie om op te zetten. Ik kan er ook naast zitten hoor.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Xqlus1ve is een OTGW geen interessante oplossing? Kost minder dan drie tientjes. [OTGW] OpenTherm gateway

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:49:
Ik ben geen expert, maar volgens mij communiceert de intergas gateway met de intergas thermostaat en niet met de ketel. Ik heb de gateway en thermostaat van intergas, dus dat was een makkie om op te zetten. Ik kan er ook naast zitten hoor.
Als dat zo is, waar is die gateway dan voor nodig?
Edit: die is enkel nodig om de thermostaat remote aan te kunnen sturen dus deze communiceert ook met de ketel. Zie https://www.intergas-verw...gas-Gateway-842014-00.pdf
Xqlus1ve schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:53:
Ik wil graag mijn Intergas Extreme 36 uit 2019 in Home Assistant integreren. Hiervoor heb ik een gateway nodig die kan communiceren met de Ketel en wifi maar zoals ik er ook uit begrijp een thermostaat.

[...]

Mijn vraag is, kan ik simpel een Intergas Incomfort Gateway aansluiten op een router dichtst in de buurt van de ketel, welk ik dan uiteindelijk kan aansturen via de app en HASS zodra die geïntegreerd is?

Zijn er nog beren op de weg waar ik rekening mee moet houden?
Ik heb deels dezelfde vraag. Ik heb de functionaliteit nodig om ethernet om te zetten naar wifi en deze met mijn netwerk te laten communiceren. Daarbij kom ik uit op deze apparaten (waarbij je het extended signaal uit moet kunnen schakelen):

[ Voor 75% gewijzigd door SURFivor op 16-05-2024 14:38 ]