Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een server maken om een websiteje op te draaien en om een modded Mincraft server op te runnen. Er moeten 5 mensen tegelijk op kunnen spelen. De modpacks waar ik aan zat te denken zijn: All the mods 8 en Valhelsia 5. Ik hoop dat ik met deze componenten ongeveer 5 jaar kan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan 850 euro en minder is fijner.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien een simpele videokaart om te kunnen booten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoiets als ik in het lijstje heb gezet. DDR4, 32gb RAM, i5 13400f, 8+ cores, 1TB SSD, 600w voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille computer die niet te veel stroom verbruikt ivm dat hij 24/7 aan staat.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of jullie denken dat de samenstelling voldoende snelheid geeft om een modded Minecraft server op te draaien of dat ik eens naar DDR5 moet kijken en een betere i5. Had wel al uitgezocht welk moederbord en ram goed lijkt voor DDR5: MSI MAG B660M Mortar moederbord en Kingston Fury Beast KF556C36BBEK2-32 Ram. Hebben jullie nog betere energie besparende onderdelen of nog andere tips.
Ik wil graag een server maken om een websiteje op te draaien en om een modded Mincraft server op te runnen. Er moeten 5 mensen tegelijk op kunnen spelen. De modpacks waar ik aan zat te denken zijn: All the mods 8 en Valhelsia 5. Ik hoop dat ik met deze componenten ongeveer 5 jaar kan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan 850 euro en minder is fijner.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien een simpele videokaart om te kunnen booten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoiets als ik in het lijstje heb gezet. DDR4, 32gb RAM, i5 13400f, 8+ cores, 1TB SSD, 600w voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille computer die niet te veel stroom verbruikt ivm dat hij 24/7 aan staat.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of jullie denken dat de samenstelling voldoende snelheid geeft om een modded Minecraft server op te draaien of dat ik eens naar DDR5 moet kijken en een betere i5. Had wel al uitgezocht welk moederbord en ram goed lijkt voor DDR5: MSI MAG B660M Mortar moederbord en Kingston Fury Beast KF556C36BBEK2-32 Ram. Hebben jullie nog betere energie besparende onderdelen of nog andere tips.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13400F Tray | € 227,61 | € 227,61 |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 82,90 | € 82,90 |
1 | Processorkoeling | Thermaltake Toughair 310 | € 32,49 | € 32,49 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/32 | € 82,75 | € 82,75 |
1 | Voedingen | EVGA 600 GD | € 57,- | € 57,- |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 54,81 | € 54,81 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 652,46 |