Foto's
/f/image/KGVfw9fAXLyNgTWkGsV2bgNl.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Ruim voldoende...Schaduw
Nauwelijks, behalve 1 hoek.Jaarverbruik
Op dit moment dekken de bestaande panelen op het hellend dak ons jaarverbruik. Verbruik met name door hybride warmtepomp, airco's, huishoudelijke apparatuur en groot tropisch aquariumVanwege elektrisch rijden, overweeg ik de bestaande installaties uit te breiden. Ik verwacht ca. 6.000 kWh op jaarbasis voor de auto nodig te hebben. Echter er is ruimte voldoende, dus als ik nu iets kan overdimensioneren voor toekomstig gebruik, vind ik dat ook het overwegen waard.
Huidige elektriciteitsaansluiting
- 16 panelen à 320Wp (LG Neon2 Black 320N1K-A5) aangesloten op GroWatt 5000 MTLS omvormer. Afgezekerd op 20A. Ligging op schuin dak zuid-oost.- 8 panelen à 330Wp (LG Neon2 Black 330N1K-V5) aangesloten op GoodWe 2500NS omvormer. Afgezekerd op 16A. Ligging op schuin dak zuid-oost.
- Een 3 Fase hoofdaansluiting van 3x25A. Beide omvormers leveren op een andere fase terug.
Budget en doel
Zelfvoorzienend zijn, ook voor wat betreft laden EV.Wie gaat het project uitvoeren
Ik of leverancier.Bijhouden van data
n.v.t.Reeds verkregen offertes
n.v.t.Regio
Zuid NederlandConcrete vragen op dit moment
- Diverse installateurs geven aan niet aan de installatie te willen werken, omdat de constructie van de 16 panelen op 20A zekering niet zou voldoen aan 'de norm'. Is dit juist?- Wat zijn de beste opties qua uitbreiding? (extra 1fase omvormer met nieuwe string panelen; of alle panelen op een nieuwe 3 fase omvormer?).
- Wat is het maximum aan PV vermogen dat ik in mijn situatie kan/mag aansluiten?