Toon posts:

Electronic Shelf Labels, reverse engineering en hergebruik

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 16:35
Zbsflasher kan ook een eigen gekozen Mac flashen.
Zo even uit m’n hoofd:
Zbs-flasher.exe COM1 mac 021800001235
Dat scheelt weer een hex-editor gebruiken.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:08
@Nic ow, das wel handig om te weten! tnx
Nic schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:49:
Dat scheelt weer een hex-editor gebruiken.
Ach, als je met embedded bezig ben kan je niet zonder HxD, naar mijn mening 8)

[Voor 73% gewijzigd door Vuikie op 13-02-2023 22:13]

• maikoool
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 20:09
Ook ik heb een setje van de 1,54 inch displaytjes van @Corn, en ondertussen deze weten te flashen met op dezelfde manier als @Nic, en al meerdere tips uit dit topic gehaald, waarvoor iedereen dank :)

Ik draai op dit moment nog wel de firmware en station met CC2531 van atc1441, met een klein Python scriptje en een cronjob heb ik al een paar schermpjes zo ver gekregen om me te vertellen wanneer ik de containers/afval bij de weg moet zetten, de data komt uit Home Assistant (via de afvalwijzer custom integration), dat ziet er zo uit:

Ik heb nog niet echt de tijd gehad om al te diep in de code te duiken, maar het ESP32 project en de alternatieve firmware https://github.com/jjwbruijn/solum-esl-alternative-proto zien er wel mooi uit.

Ik vroeg me af of iemand die er wat dieper in zit een inschatting kan maken of het lastig zou zijn om deze firmware aan te sturen met een CC2531? Dan zou ik dus alleen de ontvangende displays flashen met de alternatieve firmware, en zelf een software client maken om de updates uit te sturen over een CC2531 (dus geen Solum als AP).

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 17:41

Corn

Raar jongetje

maikoool schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:24:
Ook ik heb een setje van de 1,54 inch displaytjes van @Corn, en ondertussen deze weten te flashen met op dezelfde manier als @Nic, en al meerdere tips uit dit topic gehaald, waarvoor iedereen dank :)

Ik draai op dit moment nog wel de firmware en station met CC2531 van atc1441, met een klein Python scriptje en een cronjob heb ik al een paar schermpjes zo ver gekregen om me te vertellen wanneer ik de containers/afval bij de weg moet zetten, de data komt uit Home Assistant (via de afvalwijzer custom integration), dat ziet er zo uit:

[Afbeelding]

Ik heb nog niet echt de tijd gehad om al te diep in de code te duiken, maar het ESP32 project en de alternatieve firmware https://github.com/jjwbruijn/solum-esl-alternative-proto zien er wel mooi uit.

Ik vroeg me af of iemand die er wat dieper in zit een inschatting kan maken of het lastig zou zijn om deze firmware aan te sturen met een CC2531? Dan zou ik dus alleen de ontvangende displays flashen met de alternatieve firmware, en zelf een software client maken om de updates uit te sturen over een CC2531 (dus geen Solum als AP).
Leuk gedaan!

Zeker niet onmogelijk om 't met een CC2531 te doen, maar dat gaat wat programmeerwerk worden :) Belangrijkste punt van zorg: De tag verwacht héél snel een antwoord op z'n vraag of er nieuwe data is. We hebben het hier over een milliseconde voordat de data teruggestuurd moet worden, anders luistert de tag al niet meer. (in de huidige versie)

Hiermee wordt aanzienlijk stroom bespaard, maar dat maakt het lastiger om goed werkend te bouwen met een PC als host. Je zou het op de CC2531 zelf kunnen draaien ipv de TIMAC fw die er nu op draait. Het minder kritische deel kun je dan op de PC draaien. Zelf heb ik het liever op een ESP32/Tag draaien dan met een CC-stick, want daarmee kun je gemakkelijker bereik/dekking uitbreiden door je huis.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:01

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat voor range heeft een tag als AP eigenlijk? Kan ik die in de meterkast hangen en op zolder een tag, of gaat dat niet lukken?

@Nic @Corn Ik kwam deze tegen op /r/ReverseEngineering op Reddit, wellicht interessant voor jullie? https://zeus.ugent.be/blog/22-23/reverse_engineering_epaper/

@maikoool Leuk om een praktische toepassing te zien!

[Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 15-02-2023 21:19]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Corn

Corn

Raar jongetje

ThinkPad schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:15:
Wat voor range heeft een tag als AP eigenlijk? Kan ik die in de meterkast hangen en op zolder een tag, of gaat dat niet lukken?
Nee, dat is geen recept voor succes. 1/2 muren gaat nog wel goed, door een verdiepingsvloer is waarschijnlijk geen strak plan. Het hangt er ook nogal vanaf wat voor tag je gebruikt, sommige zijn er beter voor geschikt dan andere. Ik heb een 2.9" die fantastisch door het hele huis werkt, en eentje die het net een paar meter doet. Er zit nogal wat tolerantie in de productie van die dingen, tis niet echt top-of-the line met kwaliteitscomponenten :) De PCB is ook al is vrij dun; een beetje teveel buigen bij het verwijderen van de EPD en je hebt meerdere gebroken passives en je bereik is volkomen weg, als ie het uberhaupt nog doet.

Beste resultaat heb ik gehad met een segmented display, die zijn relatief stevig gebouwd.
ThinkPad schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:15:
@Nic @Corn Ik kwam deze tegen op /r/ReverseEngineering op Reddit, wellicht interessant voor jullie? https://zeus.ugent.be/blog/22-23/reverse_engineering_epaper/
Furrtek is ook druk bezig met het dumpen van de Imagotag firmware, lijkt schot in de zaak te zitten. Is voor de solums niet echt nodig, die laten het zonder meer toe om hun firmware uit te laten lezen :) Maar dan; disassembly van afschuwelijk onleesbare 8051 code...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

franssie

Save the albatross

Is er een voorbeeld van die 8051 code? Vroegen nog wel eens wat rondgerommeld in de Wikipedia: Zilog Z80 van mijn ZX spectrum, is het wat vergelijkbaar?
Doe mij maar hex assembly met een goede memmap en de instructielijst :+ \https://www.engineersgarage.com/simple-programs-in-8051-assembly-language/

[Voor 27% gewijzigd door franssie op 15-02-2023 21:53]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Corn

Corn

Raar jongetje

franssie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:45:
Is er een voorbeeld van die 8051 code? Vroegen nog wel eens wat rondgerommeld in de Wikipedia: Zilog Z80 van mijn ZX spectrum, is het wat vergelijkbaar?
Doe mij maar hex assembly met een goede memmap en de instructielijst :+ \https://www.engineersgarage.com/simple-programs-in-8051-assembly-language/
disassembly met wat aantekeningen (ben nog niet zo ver gekomen)

de originele binary

• franssie

franssie

Save the albatross

hmmm, eens kijken, heel oude hobby van toen ik 13/14 was, maar jeukt wel weer wat.
Dank voor de links.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• maikoool
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 20:09
Corn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:32:
[...]
Belangrijkste punt van zorg: De tag verwacht héél snel een antwoord op z'n vraag of er nieuwe data is. We hebben het hier over een milliseconde voordat de data teruggestuurd moet worden, anders luistert de tag al niet meer. (in de huidige versie)
Misschien valt dat op te lossen door tijdens een data transfer naar een tag op alle andere checkin requests een 'busy' response te sturen? Rechtstreeks vanuit de CC2531, dus zonder bijkomst van de PC?

Dan kunnen de andere tags over, laten we zeggen 30 seconden, nogmaals een checkin doen. Gegeven dat de updates allemaal dezelfde TTL hebben, komen ze na een paar keer vanzelf netjes achterelkaar inchecken.

De range van de CC2531 lijkt tot nog toe voor mijn huis en toepassing voldoende.

Ik ben persoonlijk niet zo ervaren met embedded development, dus vandaar de wens om zoveel mogelijk op de PC te houden, dan kan ik gewoon rustig in Python aan de pruts :)

Maar het is ook zonde als iedereen zijn eigen firmware gaat ontwikkelen voor op de tags, en die van jullie zag er wel mooi uit, dus vandaar dat interoperabiliteit daarmee dan voor mij het uitgangspunt is.

• Corn

Corn

Raar jongetje

maikoool schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 00:20:
[...]

Misschien valt dat op te lossen door tijdens een data transfer naar een tag op alle andere checkin requests een 'busy' response te sturen? Rechtstreeks vanuit de CC2531, dus zonder bijkomst van de PC?

Dan kunnen de andere tags over, laten we zeggen 30 seconden, nogmaals een checkin doen. Gegeven dat de updates allemaal dezelfde TTL hebben, komen ze na een paar keer vanzelf netjes achterelkaar inchecken.

De range van de CC2531 lijkt tot nog toe voor mijn huis en toepassing voldoende.

Ik ben persoonlijk niet zo ervaren met embedded development, dus vandaar de wens om zoveel mogelijk op de PC te houden, dan kan ik gewoon rustig in Python aan de pruts :)

Maar het is ook zonde als iedereen zijn eigen firmware gaat ontwikkelen voor op de tags, en die van jullie zag er wel mooi uit, dus vandaar dat interoperabiliteit daarmee dan voor mij het uitgangspunt is.
NIet alleen tijdens een transfer, maar in algemene zin moet de latency vrij klein zijn om de in-checkende-tag van een antwoord te voorzien.

Op dit moment checkt de huidige 'station.py' op z'n dooie akkertje het filesystem om te kijken of er een bestand klaar staat voor de tag, daar is met dit protocol de tijd niet voor. De oplossing voor het huidige AP is om een lijst bij te houden met tags waarvoor we data hebben, zodat we snel een antwoord kunnen geven.

Misschien niet per se heel erg zinnig als er heel veel smaken firmware ontwikkeld worden, maar aan de andere kant; dat is ook een deel van de charme en een leuk onderdeel om te leren!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 19:02
Weet iemand of die Arduino FW voor het FLASH'en van de MCU ook werkt op een ESP32 oid?

Ik heb geen Arduino Mini liggen die op 3.3V draait, enkel een oude Uno of een paar ESP32s. Ik heb wel losse ATMEGA328s die ik in een breadboard zou kunnen duwen, Arduino BL FLASH'en met AVR-ISP, etc. etc., maar die zut heb ik al zolang niet meer gebruikt (want getekende PCBs met SMT is veel betrouwbaarder) dat ik er al moe van word als ik er over denk :+

• Corn

Corn

Raar jongetje

Hans1990 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:18:
Weet iemand of die Arduino FW voor het FLASH'en van de MCU ook werkt op een ESP32 oid?

Ik heb geen Arduino Mini liggen die op 3.3V draait, enkel een oude Uno of een paar ESP32s. Ik heb wel losse ATMEGA328s die ik in een breadboard zou kunnen duwen, Arduino BL FLASH'en met AVR-ISP, etc. etc., maar die zut heb ik al zolang niet meer gebruikt (want getekende PCBs met SMT is veel betrouwbaarder) dat ik er al moe van word als ik er over denk :+
Ik zou deze proberen! (Het liefst vanuit Visual Studio Code, maar met wata werk zou het eventueel ook uit de Arduino 'IDE' kunnen)

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-03 04:58
Ik ben echt mega slecht in solderen, dus die kleine puntjes op de displays, dat gaat ‘m niet worden voor mij 🤣

Kun je die jigs toevallig ergens bestellen?

• Corn

Corn

Raar jongetje

virofi schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:56:
Ik ben echt mega slecht in solderen, dus die kleine puntjes op de displays, dat gaat ‘m niet worden voor mij 🤣

Kun je die jigs toevallig ergens bestellen?
Niet echt te bestellen nee, maar het is wel hoog tijd dat ik wat PCB's ontwerp om het wat makkelijker te maken. Blijft wel wat soldeerwerk aan zitten, op z'n minst ga je wat pogo-pins moeten solderen

• virofi
Ik heb inmiddels inderdaad een bultje pogo pins en gaatjes pcb’s besteld om mee te oefenen 🤣

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat assembly valt nog tegen, maar voor die PoGo pins, kan je die niet eerst solderen (of krimpen) en dan door een 3d print duwen? Beetje zoals het purpleplug concept van vroeger?

[Voor 3% gewijzigd door franssie op 18-02-2023 22:18]

• virofi
Met de solum-esl-alternative-proto firmware voor de esp32 krijg ik littefs foutmeldingen zoals onderstaande:

code:
1
/littlefs/current/tagDB.json does not exist, no permits for creation

iemand een idee wat hier aan te doen? Web interface blijft ook leeg...

EDIT: hmmm na een paar resets werkt hij ineens.

[Voor 8% gewijzigd door virofi op 20-02-2023 16:59]

• Corn

Corn

Raar jongetje

franssie schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:17:
Dat assembly valt nog tegen, maar voor die PoGo pins, kan je die niet eerst solderen (of krimpen) en dan door een 3d print duwen? Beetje zoals het purpleplug concept van vroeger?
Ik heb wat printjes hiervoor gemaakt, hopelijk gaan ze wat helpen. Heb ze net besteld, als ze geen problemen hebben kun je hetzelfde doen!

Ontwerp is hier te vinden! Nadrukkelijke waarschuwing dat het ongetest is!

• virofi
Corn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:07:
[...]

Ik heb wat printjes hiervoor gemaakt, hopelijk gaan ze wat helpen. Heb ze net besteld, als ze geen problemen hebben kun je hetzelfde doen!

Ontwerp is hier te vinden! Nadrukkelijke waarschuwing dat het ongetest is!

[Afbeelding]
Tof! Welke verschillende toepassingen zijn dit? Flashers voor elk formaat schermpje?

• Corn

Corn

Raar jongetje

virofi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Tof! Welke verschillende toepassingen zijn dit? Flashers voor elk formaat schermpje?
Yes! En je kunt ook meteen een overtollige tag gebruiken als AP! Ook optie om DisplayData/ZBD aan te sturen met een CC1101, kun je meteen aansluiten op hetzelfde bordje. Maakt het in theorie redelijk universeel :)

• virofi
Corn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:52:
[...]

Yes! En je kunt ook meteen een overtollige tag gebruiken als AP! Ook optie om DisplayData/ZBD aan te sturen met een CC1101, kun je meteen aansluiten op hetzelfde bordje. Maakt het in theorie redelijk universeel :)
Nice! Sign me up! 🤣👍🏻

• Vuikie
@Corn Hoeveel van die PCB's heb je besteld? En wil je deze delen/doorverkopen?

*EDIT*
Ik heb je Eagle tekening proberen te importeren in Kicad 7.0:

Heeft nog een beetje een touch-up nodig O-)

[Voor 75% gewijzigd door Vuikie op 21-02-2023 11:20]

• Corn

Corn

Raar jongetje

Vuikie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:16:
@Corn Hoeveel van die PCB's heb je besteld? En wil je deze delen/doorverkopen?
-knip-
Een aantal zijn al spoken-for, maar ik kan er wel een paar missen. Krijg er +-10 (protopack bij DirtyPCB's)

Maar ik wil graag eerst zelf even weten of het werkt voordat ik beloftes doe :)

Als je het design zelf gevalideerd hebt en je kunt niet wachten, kun je 'm hier rechtstreeks bestellen. Preview klopt niet erg vanwege het vele freeswerk wat erbij zit (GML). Hopelijk. Letterlijk geen enkele garantie vorm van garantie, implied or otherwise :)

https://dirtypcbs.com/sto...798/6606/epapertagjig-zip

• Vuikie
Ah, ja DirtyPCB's, die ken ik wel. Heb ik ooit ook wel eens PCB's bij besteld.

Ik heb geprobeerd de Gerber die jij op Github heb gezet bij PCBway te bestellen, maar daar komt ie niet door de verificatie heen. De perimeter is niet sluitend, waardoor ze de grote van de PCB niet kunnen bepalen...

Bij DirtyPCB is het totaal ~$26 dus heb ik h'm daar ook besteld O-)
We zien wel of jij je best hebt gedaan... :+

• Corn

Corn

Raar jongetje

Dapper! Zelf heb ik niet zo'n vertrouwen in m'n boarding-skills, vaak klopt er toch iets niet. Ik kwam bij PCBway niet erg goedkoop uit; je betaalt een heftige 'fee' voor hoeveel designs je op je board hebt. Ik kom met een beetje creatief boekhouden uit op 7 verschillende designs... DirtyPCB heeft nog nooit moeilijk gedaan over mousebites en routing, dus ben erg benieuwd wat eruit komt :)

• virofi
Corn schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:08:
[...]

Een aantal zijn al spoken-for, maar ik kan er wel een paar missen. Krijg er +-10 (protopack bij DirtyPCB's)

Maar ik wil graag eerst zelf even weten of het werkt voordat ik beloftes doe :)

Als je het design zelf gevalideerd hebt en je kunt niet wachten, kun je 'm hier rechtstreeks bestellen. Preview klopt niet erg vanwege het vele freeswerk wat erbij zit (GML). Hopelijk. Letterlijk geen enkele garantie vorm van garantie, implied or otherwise :)

https://dirtypcbs.com/sto...798/6606/epapertagjig-zip
Hou me ook graag aanbevolen als je nog eentje over hebt! :D

• Vuikie
Corn schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:59:
Dapper! Zelf heb ik niet zo'n vertrouwen in m'n boarding-skills, vaak klopt er toch iets niet. Ik kwam bij PCBway niet erg goedkoop uit; je betaalt een heftige 'fee' voor hoeveel designs je op je board hebt. Ik kom met een beetje creatief boekhouden uit op 7 verschillende designs... DirtyPCB heeft nog nooit moeilijk gedaan over mousebites en routing, dus ben erg benieuwd wat eruit komt :)
Ach, al zouden alleen de stukjes PCB voor de e-tag maar goed uitkomen ben ik al blij... de rest is een mooie bonus als dat ook werkt 8)

• Albert_x
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:19
Voor de integratie van mijn CO2 sensors (MH-Z19 met esp8266) in de Solum-Alternative omgeving, heb ik een nieuw content type gebouwd: het "mqtt value" type. Hiermee wordt het solum systeem een mqtt subscriber en krijgt van de mqtt router waardes aangeleverd.
De sensoren stuurden hun waardes al met mqtt naar domoticz, dus ik heb in node red een flow gemaakt die de CO2 waardes omzet naar een status goed/matig/slecht. Als de status veranderd, wordt de nieuwe status naar solum wordt gestuurd. Om te voorkomen dat een label constant wordt ge-update als het CO2 niveau bijvoorbeeld rond de 800 ppm schommelt, worden wijzigingen beperkt tot maximaal 1 per label per 5 minuten.
Om alles wat sneller te laten reageren, heb ik tenslotte de MIN_RESPONSE_TIME teruggezet naar 1 minuut.

In mqtt ziet het er dan zo uit:
code:
1
2
3
# mosquitto_sub -h 192.168.2.46 -t "solum/test"
{"idx":"021D316E3412","nvalue":462,"type":"CO2 level","state":"goed","color":"black"}
{"idx":"021EF6023410","nvalue":692,"type":"CO2 level","state":"matig","color":"black"}

• Corn

Corn

Raar jongetje

Very cool, mooie toepassing zo! Sowieso erg leuk om te zien dat andere mensen verder gaan met waar ik aan begonnen ben, en er coole nieuwe features op maken. Tis nog niet echt af, verbeteringen en toevoegingen zijn onwijs welkom, ook op de AP/Tag FW kant. Als je tevreden bent over de door jou toegevoegde functionaliteit, is een pull request welkom!

Vraag me af hoe flexibel het is om long-term alle verschillende soorten plaatjes op de ESP32 te gaan genereren, misschien is het toch handiger om dat door Domoticz/HA-component lokaal te laten doen, en dan de gewenste plaatjes kant-en-klaar naar het AP te sturen? Geen idee really.

Ben ondertussen alweer even bezig om een bugje in het tekenen van de plaatjes voor de tag-firmware op te lossen, daar gaat iets niet helemaal soepel. De 'noise' failure mode (plaatje links) zou in de laatste versie van de firmware opgelost moeten zijn, de 'ghosting' is me op dit moment echt volkomen een raadsel. Het -lijkt- alsof in sommige gevallen de EEPROM data serveert van een ander image slot; die van een ander, eerder gedownload plaatje. Zo tekent de tag rechtsonder een wind-symbooltje die @Nic in de ESP32 firmware al een tijdje geleden vervangen heeft; het moet dus uit de EEPROM komen, want de huidige versie serveert dat symbooltje al een tijdje niet meer. Het gebeurt ook niet héél vreselijk vaak, meer echt 'af en toe'. Dat zijn nogal irritante bugs om op te moeten lossen :)

• Albert_x
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:19
Corn schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:26:
Vraag me af hoe flexibel het is om long-term alle verschillende soorten plaatjes op de ESP32 te gaan genereren, misschien is het toch handiger om dat door Domoticz/HA-component lokaal te laten doen, en dan de gewenste plaatjes kant-en-klaar naar het AP te sturen? Geen idee really.
Ha, dat was eigenlijk wat ik als eerste had gebouwd: het "mqtt url" type dat een url krijgt waar een plaatje moet worden opgehaald. Aangezien de esp toch al plaatjes kon maken, leek me de "mqtt value" variant echter weer makkelijker dan zelf iets bouwen om plaatjes te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Het is weer even geleden, kleine update:

Er is support toegevoegd voor:
- UC8151-based EPD panels (sommige tags gebruiken deze, waren eerder niet compatible met het project)
- NFC data (urls, bijvoorbeeld) voor tags die NFC hebben
- NFC wakeup (geen idee waar dit voor te gebruiken is, maar het werkt)

Ondertussen ook bezig geweest met de niewe AP-pcb, lijkt wel okay te werken. Met een beetje geluk vinden een paar tweakers 'm vandaag in de brievenbus; mocht er meer behoefte zijn, ik kan er nog een paar kwijt, feel free to PM.

Er is inderdaad een klein issue met het board, er mist een draadje tussen GPIO0 en de power-driver. Gewoon vergeten, blijkbaar... Hieronder hoe ie in 1.01 geroute is, een simpel koperdraadje tussen de twee punten is voldoende,

Mocht je 'm proberen met de stock (ZBS_Flasher) firmware, zul je merken dat de ESP32 reset zodra het power-enable commando gegeven wordt. De decoupling op de DevkitC1 is onvoldoende om zomaar de tag aan te schakelen, deze heeft zelf wél nogal wat capaciteit in de vorm van een klein bergje C's over de power rails. Dit zorgt voor een korte maar significante dip in de 3v3 rail, en de ESP32 reset zichzelf. Is op te lossen door een weerstand van een paar ohm in serie met de power rail te zetten; ikzelf heb het opgelost in software door de tag met een korte PWM-ramp in te schakelen, hiermee werkt ie 100% betrouwbaar.

Firmware volgt, maar hiermee zou je voldoende info moeten hebben om te kunnen beginnen met spelen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
Een toevoeging daarop, ik heb gisteren 15 PCB's binnen gekregen( die de bovenstaande botches nodig hebben :+ ) Als iemand er 1 wil om mee te spelen, laat het mij weten.

Ik kwam er alleen wel achter dat ik de verkeerde ESP-Dev kit heb 8)7
Ik heb de 'gewone' en niet de C3 versie...

[Voor 25% gewijzigd door Vuikie op 10-03-2023 09:09]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Vuikie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:07:
Een toevoeging daarop, ik heb gisteren 15 PCB's binnen gekregen( die de bovenstaande botches nodig hebben :+ ) Als iemand er 1 wil om mee te spelen, laat het mij weten.

Ik kwam er alleen wel achter dat ik de verkeerde ESP-Dev kit heb 8)7
Ik heb de 'gewone' en niet de C3 versie...
Hij hij is gemaakt voor de S3-C1 :) Confused? You will be...

En:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• virofi
Ineens bij de post een van de pcb’tjes van @Corn ! Super tof! Bedankt! Hopelijk dit weekend aan de knutsel!

• Vuikie
Hmm, dat met dat MAC adres gaat het toch nog niet helemaal goed |:(

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 16:35
Nog niks verloren, met zbs_flasher kun je het alsnog zetten. Kies bij voorkeur het oorspronkelijke Mac-adres (staat achterop, en in de barcode)

• Vuikie
@Nic dat had ik al geprobeerd met zbs_flasher en dan met
code:
1
 MAC XXXXXXXXXXXXXXXX
maar dit lijkt niet te werken...
Morgen hoop ik er weer aan toe te komen. Dan nog eens proberen.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Je kunt ook proberen om eerst infopage met readI uit te lezen, en dan te editten met een hexeditor. Vanaf offset 0x10 kun je het macadres invullen. Daarna met writeI weer terugschrijven naar de tag

• franssie

franssie

Save the albatross

Vuikie schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:56:
@Nic dat had ik al geprobeerd met zbs_flasher en dan met
code:
1
 MAC XXXXXXXXXXXXXXXX
maar dit lijkt niet te werken...
Morgen hoop ik er weer aan toe te komen. Dan nog eens proberen.
Probeer eens 021FB4083B12

Volgens Google Lens is dat je mac adres

• Corn

Corn

Raar jongetje

franssie schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:39:
[...]

Probeer eens 021FB4083B12

Volgens Google Lens is dat je mac adres
Moet nog wel iets voor (of achter), bijvoorbeeld '0000'. Solum gebruikt voor deze tags een 'verkort' mac adres, de flasher verwacht 8 bytes

• Vuikie
Corn schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Moet nog wel iets voor (of achter), bijvoorbeeld '0000'. Solum gebruikt voor deze tags een 'verkort' mac adres, de flasher verwacht 8 bytes
Ah, stom, ik vermoed dat hier mn fout zit... Ik had de MAC zoals op de tag staat erin gezet, niet opgelet dat t maar 6 bytes zijn 7(8)7
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee