Toon posts:

Is er nog een leuke nieuwe (MMO)RPG om te proberen?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
WoW gespeeld sinds 2004, ben er wel een beetje klaar mee. Vooral altijd fan geweest van Classic, daar is de rek nu ook wel uit en de nieuwe content is gewoon 'niet voor mij' (hele andere game ook, in feite). Buiten classic heb ik o.a. questen in Howling Fjord en Kul Tiras wel enjoyable gevonden maar de game werd over de jaren steeds meer een 'press this button, walk here, loot this' ez mode game. Ik zou in classic blijven maar dat loopt leeg en daar word uiteraard geen nieuwe content voor gemaakt.

Black Desert geprobeerd, maar daar kom ik echt niet 'in'. Mega complex, gelijk een dikke gevulde UI met tientallen dingen die niet uitgelegd worden, en die Aziatische stijl met allemaal gespierde mannen en vrouwen in kanten jarretels hing me vanaf de eerste minuut al de keel uit :P.

FO76: grappig voor enkele halve uurtjes per week, maar niet echt iets waar ik veel tijd mee kwijt wil zijn, er is gewoon te weinig mogelijk en de wereld voelt kleiner dan bij andere MMO's, je bent ook snel door de content heen.

RIFT een tijdje geprobeerd maar het voelt veel te random. De lore boeit niet en je komt niet in een verhaal terecht.

PUBG: volgens mij ben ik niet eens voorbij de tutorial gekomen, de bediening lag me echt niet. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik vanwege alle verhalen over cheaters ook niet echt gemotiveerd was.

Twijfel over New World, maar lees veeeel negatieve reviews over bugs die niet opgepakt worden, matige diepgang, veel lopen en voor 50 euro nogal een 'probeersel (zonde als het echt kut blijkt te zijn).

TES Online overwogen, maar besloten niet te doen omdat je bovenop de sub nog geld kwijt bent als je een mount wil enzo. Vind ik gewoon niet sympathiek en dan gun ik ze mijn geld niet.

Ik heb het concept achter Sony's Vanguard interessant gevonden maar die is al jaren dood.

Final Fantasy, Lord of the Rings, Star Wars enzo, er zijn nog veel meer keuzes maar dat is echt mijn genre niet.

Qua niet MMO's:

Chernobylite: Leuk verhaal, uitgespeeld, beetje beperkt qua wapens maar wel leuke atmosfeer.

Skyrim: jaren mee bezig geweest. Goeie game, maar wil eens wat nieuws.

Dishonored: geweldige games, leuk geweest, maar niet echt een grote replay waarde, meer een shooter wat dat aangaat.

FO4: grijs gespeeld, mods, survival ét ál. Same for FO3 en NV. Geweldige lol mee gehad, maar de rek is eruit.

Horizon Zero Dawn: geprobeerd, maar het kan me niet pakken. Graphics vind ik geweldig, het draait allemaal soepel, het robotconcept is super interessant maar ik vind er gewoon geen klap aan en kan niet echt pinpointen waarom.

ARK Survival Evolved en Minecraft veeg ik even op één stapel want ze voelen voor mij hetzelfde. Ik heb geen zin het wiel (constant) opnieuw uit te vinden en het hele spel af te zoeken (of te moeten googl'en) naar wat ik nu eigenlijk nodig heb (en waar het te vinden is). Beetje geleiding en verhaal is wel fijn.

Metro Exodus: Zelfde als met HZD. Het ziet er briljant uit en de premise (post apocalypse, survival, wapens uitbouwen enzo) is zeker wat ik leuk vind, maar ik speel het een kwartier en dan is het gewoon niet leuk meer. Veel situaties tegengekomen ook waar je denkt dat je ergens heen kunt (of dat je een bepaalde route kunt nemen) en dat blijkt dan gewoon niet mogelijk.

Valheim: Erg mooi, veel vrijheid met bouwen, maar de game voelt gewoon erg eenzaam en dat haalt de lol er erg uit, ik wil wel eens wat anders tegenkomen dan trollen of derivaten.

The Long Dark: ging vrijwel gelijk de kant van Valheim op. Leuke mechanics, maar zo saai.

The Witcher 3: Ik kan geen stealth mechanics gebruiken, vind ik altijd erg leuk, dus daar was ik gauw klaar mee.

Gekeken naar o.a.:

High on Life: ben echt een Rick and Morty fan en kan die humor echt wel waarderen, maar de game zelf lijkt me echt niks (veel te Sam and Max achtig).

Cyberpunk 2077: futuristisch, en da's niet mijn ding.

Ja, ik ben een moeilijke klant om te plezieren, maar dat is jullie probleem niet :P. Nog leuke tips voor games die ik zou kunnen bekijken? Ik zou zeggen doe mij maar een FO5 maar dat gaat nog wel wat jaartjes duren...

[Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-01-2023 15:56]

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:57
dat zijn ook wel enige verschillende soorten games, ik zou pubg en High on Life niet echt onder mmo/rpg scharen.
Maar goed, je hebt al veel geprobeerd zo te zien hehe

Je opmerking over wow classic die leeg loopt voel ik niet. Ik speel het nog veel en raid 2x in de week.

Maar misschien is Hogwarts Legacy iets voor je?
Is ook een mooi topic over hier op het forum.

Verder kan ik je niet echt helpen ben ik bang

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
beebie121 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:56:
dat zijn ook wel enige verschillende soorten games, ik zou pubg en High on Life niet echt onder mmo/rpg scharen.
Maar goed, je hebt al veel geprobeerd zo te zien hehe

Je opmerking over wow classic die leeg loopt voel ik niet. Ik speel het nog veel en raid 2x in de week.

Maar misschien is Hogwarts Legacy iets voor je?
Is ook een mooi topic over hier op het forum.

Verder kan ik je niet echt helpen ben ik bang
True classic raiden word nog wel gedaan maar gewoon casual is (begrijpelijkerwijs) best leeg/verlaten. Buiten de piektijden kwam ik nog een handjevol mensen tegen. Maar dat terzijde, ik kan alle classic content en abilities/characters wel dromen ondertussen. Ik bleef uit nostalgie nog wat hangen maar het is gewoon niet entertaining meer :P.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:57
nee snap ik hoor, en dan is het tijd om te stoppen idd

Maar begin februari dus Hogwarts Legacy.
Dat is een game waar ik echt op zit te wachten. Het lijkt me super leuk.

Misschien is het wat voor jou

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
beebie121 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:02:
nee snap ik hoor, en dan is het tijd om te stoppen idd

Maar begin februari dus Hogwarts Legacy.
Dat is een game waar ik echt op zit te wachten. Het lijkt me super leuk.

Misschien is het wat voor jou
Ik vind het Harry Potter universum best 'grappig' wat dat aangaat maar ik denk dat ik een RPG eromheen echt verschrikkelijk ga vinden. Too much, zeg maar.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:52

zwippie

Electrons at work

V Rising al eens geprobeerd? Vampire survival game. Leuk in coop, veel verschillende bosses, kasteel bouwen, redelijk stealthy (zonlicht argh nee!). Nog wel in Early Access maar leuk genoeg voor 20 piek.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 18:06
Conan Exiles is best tof!

Soundcloud!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:26
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:35:

TES Online overwogen, maar besloten niet te doen omdat je bovenop de sub nog geld kwijt bent als je een mount wil enzo. Vind ik gewoon niet sympathiek en dan gun ik ze mijn geld niet.
Wellicht het proberen waard als ik vertel dat beide punten niet correct zijn ?
- Sub is alleen pay for convenience, het spel is geheel te spelen mits je de uitbreidingen in het bezit hebt. De uitbreidingen geven je toegang tot nieuwe nieuwe class, gebieden raids en dungeons. Dus is de sub nodig om te spelen en te genieten? Absoluut niet.
- Mounts zijn voor iedereen beschikbaar.

TES is wat mij betreft wel een van de betere mmo's momenteel. Het heeft veel content en voor iedereen is er wel iets om te doen.

Dat Classic aan het leeglopen is, is niets anders dan de contentdroogte die altijd maar komt. Meeste guilds hebben alle content die er is flink op wekelijkse farm. Classic nu doet het beter dan Vanilla en TBC. Verbaasd mij niets dat die aantal straks met release van Ulduar nog groter zullen zijn, incl hardmode geeft dit wel weer paar weken plezier en bezigheid.

New World is momenteel wel echt bezig om die ruwe randen glad te strijken, dit is te zien in spelersaantallen en Steam reviews. Spel is met enige regelmaat tijdelijk free to play en zou het ook zekers aanraden om te proberen.

Wat betreft andere games die de moeite waard zijn om te bekijken:
AC Valhalla; kan stealthy zoals je aangeeft en heeft goede rpg elementen die je niet gewend bent van (oudere) AC titels.
Terraria: Wellicht wat minder RPG maar zekers een spel waar je honderden uren in kan stoppen met huidige content, daarnaast zijn er ook nog mods die goed onderhouden worden. Kan Co-op gespeeld worden.
No Man's Sky: Spel dat afgelopen jaren gigantisch veel content/fixes heeft gekregen waardoor het momenteel zekers de moeite waard is.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Marshalty schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:14:
[...]

Wellicht het proberen waard als ik vertel dat beide punten niet correct zijn ?
- Sub is alleen pay for convenience, het spel is geheel te spelen mits je de uitbreidingen in het bezit hebt. De uitbreidingen geven je toegang tot nieuwe nieuwe class, gebieden raids en dungeons. Dus is de sub nodig om te spelen en te genieten? Absoluut niet.
- Mounts zijn voor iedereen beschikbaar.
Ik heb dit puur van reviews, niet zelf geprobeerd. Het klopt dus niet dat mounts ofwel een once in a blue moon droprate hebben ofwel gewoon gekocht moeten worden?
Dat Classic aan het leeglopen is, is niets anders dan de contentdroogte die altijd maar komt. Meeste guilds hebben alle content die er is flink op wekelijkse farm. Classic nu doet het beter dan Vanilla en TBC. Verbaasd mij niets dat die aantal straks met release van Ulduar nog groter zullen zijn, incl hardmode geeft dit wel weer paar weken plezier en bezigheid.
Ik bedoelde dus ook Vanilla (sorry voor de onduidelijkheid). Ik vond/vind WoW leuk zoals het was, niet zoals het nu is, en daar ben ik vrij zeldzaam in, vandaar dat vanilla vrij leeg aanvoelt. Dat vind ik niet raar, het geeft gewoon aan dat het 'time to move on' is.
New World is momenteel wel echt bezig om die ruwe randen glad te strijken, dit is te zien in spelersaantallen en Steam reviews. Spel is met enige regelmaat tijdelijk free to play en zou het ook zekers aanraden om te proberen.
Check.
Wat betreft andere games die de moeite waard zijn om te bekijken:
AC Valhalla; kan stealthy zoals je aangeeft en heeft goede rpg elementen die je niet gewend bent van (oudere) AC titels.
Terraria: Wellicht wat minder RPG maar zekers een spel waar je honderden uren in kan stoppen met huidige content, daarnaast zijn er ook nog mods die goed onderhouden worden. Kan Co-op gespeeld worden.
No Man's Sky: Spel dat afgelopen jaren gigantisch veel content/fixes heeft gekregen waardoor het momenteel zekers de moeite waard is.
Ik ga kijken :).

- edit -

Valhalla is dus Assassins Creed, die series heb ik nooit gespeeld of zelfs maar geprobeerd. Prijs is wel hoog, want nieuw. Ik ga deze in de gaten houden. Terraria valt direct af, echt te cartoony (graphics zijn niet alles maar dit is echt het andere eind) en No Man's Sky is space/aliens en dat is echt mijn ding niet.

[Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-01-2023 16:30]

• Deltos
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik raad je AC Origins aan ipv Valhalla. Stealth voelt in die game imo het beste aan van de 3 nieuwere AC games. Je kunt een kamp helemaal stealth clearen als je wilt en mijn ervaring van Valhalla was dat je toch wel vaak head to head moet gaan.

De combat van TES moet je wel liggen trouwens ik vind dat wapen wisselen verschrikkelijk. Kan mij ook herinneren dat je toch echt wel wilt betalen omdat je je in de praktijk kapot gaat ergeren aan tas ruimte. Ik kan het mis hebben of het is inmiddels verbeterd.

[Voor 72% gewijzigd door Deltos op 10-01-2023 16:34]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FO76 is buiten het verhaal meer een 'GTA online instanced' base geheel, enige leuke is dat er flink wat bouw mogelijkheden zijn (ja, dat is mijn favo bezigheid in Ark :P). Ark heeft niet zo'n grote instap, maar het is meer een free-build principe zolang je op de official servers zit. Toegegeven is het geen 'aan je handje', maar om nu te zeggen dat het hoge drempel leercurve heeft.. absoluut niet. (zeker nu recent die Survival of the Fittest is toegevoegd, mocht een simpele PVP modus willen spelen).

Het is nog 1 van de laste 'non classic' MMO's die het redelijk doet, TES, FF14, WoW classic, te simpele combat met een te hoge liniaire progressie. Tera en Blade & Soul waren de leuke variaties op wat meer action-combat (maar lang niet zo complex als Black Desert, al is die game einde van de rit of een grinder, of een PVP principe, maar dan met vette moves).

Guild Wars 2 is misschien nog een optie, heeft een vrij grote storyline, enorme map, alles is 'scaled' (dus je kan bijna overal aan mee doen met open public events). Singleplayer, AC Valhalla heeft een geweldige storyline met brede combat, Spiderman is recent op PC erbij gekomen, qua shooter zou je borderlands 3 kunnen overwegen of Tiny's Wonderland (was niet echt mijn ding, 2 blijft beter).

Ik speel nooit maar 1 spel, of 1 spel heel lang, ik wissel enorm af. Van Division 2 tot Ark, van Payday 2 naar GTA, City of Heroes en Fallout, nooit te lang bezig zijn in 1 game dat je in no time weer klaar bent met de game.

En staan nog wel wat nieuwe games op het programma, al moet ik zeggen dat elke game met beetje potentie de afgelopen jaren, grote teleurstellingen zijn geworden. Cyberpunk, Battlefield, Outriders, toppers zijn zelfzaam op het moment. Games waar ik nu vooral naar kijk zijn Ark2, Starship Troopers: Extermination , First Descendant en natuurlijk de nieuwe Warhammer 40k Space Marine 2 :D, maarr wederom de vraag hoe ze gaan worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Marshalty
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Ik heb dit puur van reviews, niet zelf geprobeerd. Het klopt dus niet dat mounts ofwel een once in a blue moon droprate hebben ofwel gewoon gekocht moeten worden?
Je krijgt een paard op level 10. Mount kan je om de zoveel uur upgraden voor gold, normale ingame currency, krijg je een andere mount dan zal deze de stats overnemen. Upgraden van de stats is ook niet uit verhouding duur, er zit alleen een cooldown om.

Verder kan je mounts krijgen van raids/achievements en Scrying(skill) de rest zal gekocht moeten worden in de store maar is puur cosmetisch.

• Marshalty
Deltos schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:26:
Ik raad je AC Origins aan ipv Valhalla. Stealth voelt in die game imo het beste aan van de 3 nieuwere AC games. Je kunt een kamp helemaal stealth clearen als je wilt en mijn ervaring van Valhalla was dat je toch wel vaak head to head moet gaan.
Eens dat stealth in Origins beter is. Maar het hele rpg element is toch wel een stuk beter uitgewerkt in Valhalla dmv het dorp die je kan bouwen, gear die je kan verzamelen en raids die je kan aanpassen dmv keuze in leden die je meeneemt.

• Deltos
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Marshalty schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:32:
[...]

Eens dat stealth in Origins beter is. Maar het hele rpg element is toch wel een stuk beter uitgewerkt in Valhalla dmv het dorp die je kan bouwen, gear die je kan verzamelen en raids die je kan aanpassen dmv keuze in leden die je meeneemt.
Gulden middenweg Odyssey dan maar doen? ;) Gearen gaat dieper dan Origins en meer stealth dan Valhalla. Ik zou Valhalla nooit aan raden maar dat is meer persoonlijk.

@HTT-Thalan hieronder, ik blijf in dat geval bij Origins. :) Succes met je zoektocht.

[Voor 8% gewijzigd door Deltos op 10-01-2023 16:39]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Marshalty schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:32:
[...]

Basebuilding interesseert me niet, teveel management, ik speel liever gewoon solo (echt solo, ook geen NPC buddies). Zit nu origins te bekijken dat doet me echt heel veel aan een soort medieval Sniper Elite 4 denken.

[Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-01-2023 16:38]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:24
WoW gespeeld sinds 2004, ben er wel een beetje klaar mee. Vooral altijd fan geweest van Classic, daar is de rek nu ook wel uit en de nieuwe content is gewoon 'niet voor mij' (hele andere game ook, in feite). Buiten classic heb ik o.a. questen in Howling Fjord en Kul Tiras wel enjoyable gevonden maar de game werd over de jaren steeds meer een 'press this button, walk here, loot this' ez mode game. Ik zou in classic blijven maar dat loopt leeg en daar word uiteraard geen nieuwe content voor gemaakt.

Black Desert geprobeerd, maar daar kom ik echt niet 'in'. Mega complex, gelijk een dikke gevulde UI met tientallen dingen die niet uitgelegd worden, en die Aziatische stijl met allemaal gespierde mannen en vrouwen in kanten jarretels hing me vanaf de eerste minuut al de keel uit :P.

FO76: grappig voor enkele halve uurtjes per week, maar niet echt iets waar ik veel tijd mee kwijt wil zijn, er is gewoon te weinig mogelijk en de wereld voelt kleiner dan bij andere MMO's, je bent ook snel door de content heen.

RIFT een tijdje geprobeerd maar het voelt veel te random. De lore boeit niet en je komt niet in een verhaal terecht.

PUBG: volgens mij ben ik niet eens voorbij de tutorial gekomen, de bediening lag me echt niet. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik vanwege alle verhalen over cheaters ook niet echt gemotiveerd was.

Twijfel over New World, maar lees veeeel negatieve reviews over bugs die niet opgepakt worden, matige diepgang, veel lopen en voor 50 euro nogal een 'probeersel (zonde als het echt kut blijkt te zijn).

Ik heb het concept achter Sony's Vanguard interessant gevonden maar die is al jaren dood.

Final Fantasy, Lord of the Rings, Star Wars enzo, er zijn nog veel meer keuzes maar dat is echt mijn genre niet.
Allereerst, PUBG en FO76 zou ik nauwelijks een MMO noemen.

Om aan te haken op de rest.

TES Online is best de moeite waard voor wat betreft de story. Sub is 'optioneel', hoewel zonder wel echt een crime is om te spelen als je het mij vraagt. Mounts zijn daarin echter gewoon beschikbaar. Of het een meer permanente MMO voor je zal worden als bijvoorbeeld WoW, weet ik niet. Voor mij in ieder geval niet. Maar ik heb wel meerdere honderden uren vermaak aan de diverse storylines gehad.

New World heb ik inmiddels circa 1000 uur in zitten. Sinds launch is het aanzienlijk verbeterd. Is het perfect? Nee. Maar veel van de bugs, het vele lopen, etc. zijn inmiddels ruimschoots aangepakt. Kent best vaak discounts op Steam. Dus wanneer weer eens in de aanbieding zou ik het zeker oppakken. Geen sub, dus qua uren speelplezier kom je er voor een MMO eigenlijk best snel voordelig in uit.

Wat de toekomst voor New World gaat brengen, is nog iets onzeker, het is als MMO natuurlijk nog maar een zeer jong product. Kan nog alle kanten uit.

BDO vind ik persoonlijk zeer belabberd. Lost Ark als MMO uit het oosten dan meer te verkiezen.

Rift vind ik persoonlijk te gedateerd, is stervende. Ik zou dit niet anno 2023 starten.

FFXIV moet je liggen, maar is op diverse fronten een solide MMO. Enkel PvP ga je hier niet echt vinden, beetje afhankelijk van of dit een vereiste is of niet binnen een MMO.

LOTRO vind ik voor het vermakelijke persoonlijk te gedateerd, ik kan daar slecht omheen. SWTOR is voor mij enigszins op het randje. Voor de storyline overigens best de moeite waard.

Kortom:

- Aanbevolen voor storyline: 1. ESO, 2. SWTOR
- Aanbevolen voor overall MMO experience: FFXIV
- Aanbevolen als MMO met potentie: New World

Niet aanbevolen: LOTRO, Rift, BDO, FO76, PUBG

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Okay, SWTOR is free to play dus alhoewel ik er een hard hoofd in heb, kan het weinig kwaad er een uurtje tegenaan te smijten, Steam haalt hem nu binnen. ESO op de wishlist gegooid mocht er toevallig binnenkort een sale op komen.

[Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-01-2023 17:02]

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:01:
Okay, SWTOR is free to play dus alhoewel ik er een hard hoofd in heb, kan het weinig kwaad er een uurtje tegenaan te smijten, Steam haalt hem nu binnen. ESO op de wishlist gegooid mocht er toevallig binnenkort een sale op komen.
FFXIV is ook gewoon gratis te spelen tot level 60. Beste story en PvE content uit alle mmo's die nu beschikbaar zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Lukin op 10-01-2023 18:40]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:14
En als je in ESO een sub neemt krijg je ook iedere maand/jaar etc ook crowns die je in de store kan besteden om mounts te kopen of skins of DLC(mocht je niet elke maand een sub willen).

En waar is GW2? Dat is ook wel een mmo die het proberen waard is.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:36
Ik zie dat @loki504 GW2 pas noemt. Die game zou ik echt eens proberen als ik jou was. Ja het is een beetje Aziatisch, maar de gameplay en de wereld is echt heel erg tof en er is voor iedereen wat te doen.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:53
New World is heel goed deze dagen. Leuke verzamel, craft en PvE game, veel end game in expeditions (5 man dungeons) met mutations (wordt steeds moeilijker). Ik heb er 500+ uur in zitten en het is sinds launch ZOVEEL beter geworden dat het bijna niet meer te vergelijken is. Wacht even op een sale (gebeurd best vaak) en hij is 25,-. Geen sub kosten.

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-01 17:49
Uit al deze MMO`s, en eigenlijk verbazingwekkend dat je deze MMO zelf niet noemt: Guild Wars 2.
Die moet je echt gaan spelen. Ik ben uitgeblust met die game....maar kan je GW2 absoluut aanbevelen.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik ken GW nog uit het begintijdperk.. GW1 was toen een beetje de budget MMO die je speelde als je 1) niet het geld had voor een WoW Sub en/of 2) je PC niet krachtig genoeg was :P. Dat zal het vandaag de dag, getuige jullie aanbeveling, uiteraard niet (meer) zijn, dus ik zal er zeker naar kijken :).

Ik heb SWTOR geprobeerd maar tot noch toe boeit het me echt niet. Ik zag wel wat leuke dingen zoals het feit dat je eigen karakter (zoals ontworpen) in de opening cutscene terecht komt, dat was echt leuk gedaan, maar de game zelf is echt niet de atmosfeer die ik zoek. Ik vind de overgang van game naar cutscene (met de camera angles) zodra je een gesprek begint met een NPC ook wel tof, kunnen andere games nog wat van leren. Na die eerste 2 uur heb ik in ieder geval nog nul aandrang gevoelt om de boel aan te slingeren en gauw verder te spelen.

[Voor 50% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-01-2023 15:23]

• invine
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:21:
Ik ken GW nog uit het begintijdperk.. GW1 was toen een beetje de budget MMO die je speelde als je 1) niet het geld had voor een WoW Sub en/of 2) je PC niet krachtig genoeg was :P. Dat zal het vandaag de dag, getuige jullie aanbeveling, uiteraard niet (meer) zijn, dus ik zal er zeker naar kijken :).
GW2 is echt heel anders dan GW1, ik zou het proberen als ik jou was :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
invine schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:00:
[...]

GW2 is echt heel anders dan GW1, ik zou het proberen als ik jou was :)
Heb ik gedaan! Geinstalleerd, gespeeld (vrij beperkt natuurlijk, level 10 ongeveer tot nu toe). Wat mensen gesproken, rondgekeken. Mijn eerste conclusie is dat het echt wel een goeie game lijkt te zijn. De mensen die ik sprak waren vriendelijk, de interface vind ik op eerste zicht simpeler dan die van SWTOR, grafisch allemaal best mooi en ze proberen je wel een beetje verhaal te geven. Ik vind de combat wel erg simpel (press button, mob dies) en ook als het er 2, 3 of 5 worden is er nul uitdaging, gewoon button mashing. Ik vond het wel een creatieve zet dat ik van een dagger naar een bow kon switchen en dat de gameplay daar anders van werd, in feite transformeerde het hele karakter (een thief) daardoor. Leuk gevonden.

Ik ben echter nog niet verkocht. Ik ben echter ook echt niet zo zeker of dat wel aan de game ligt. Ik heb nu wat zaken geprobeerd en misschien dat ik onbewust gewoon teleurgesteld ben dat het 'geen warcraft' is. Ik ben er meer aan gehecht dan ik misschien initieel besefte bij het stellen van de vraag.

Als ik teruggrijp naar de early days was warcraft natuurlijk ook onbekend, er waren bugs (oh man zoveel gezeik) en alles moest je uitvinden.

Ik krijg dus niet precies mijn vinger achter waarom ik mijn draai (nog) niet kan vinden in vooral GW2 die ik toch een stuk beter vind dan de eerdere alternatieven. Het voornaamste wat ik zie is dat WoW echt wel moeilijk was, tot aan pittig aan toe. Dat heb ik hier nog niet.

[Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-01-2023 13:01]

• invine
Heel herkenbaar wat je omschrijft. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Dat gevoel ga je ook nooit meer krijgen en dat is ook de reden dat ik het niet vaak uit hou in nieuwe mmo games, omdat het gewoon niet is zoals ik het graag zou willen. Helaas komt dat ook nooit meer. Daarbij is GW2 niet echt een moeilijke game, maar wordt wel aanzienlijk moeilijker naarmate je verder komt. Ook de combat wordt dat anders en lastiger, probeer ook eens andere wapens uit of combinatie van wapens.

Heb je al geprobeerd map completion te doen? Door alle vista's bijvoorbeeld te bereiken. Dat is in het begin vrij simpel, maar later krijg je wel echt lastige jump stukken om ergens te komen. Dat was altijd wel een favoriet voor mij. Daarnaast heb je heel veel te ontdekken (zoals jumping puzzles) in GW2 die nergens staan aangegeven, maar wel degelijk een achievement zijn.

Ik ben er een beetje op uitgekeken, maar heb er altijd wel veel plezier aan gehad.

Ik zit nu in hetzelfde dillemma en wil graag met een vriend ook een andere mmo gaan spelen, maar we hebben alles wel een beetje geprobeerd. Behalve LOTRO, maar daar wacht ik liever op de visuele upgrade dan nu nog te gaan spelen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:04
Ik sluit me bij de anderen hierboven aan dat New World voor mij wel het ouderwetse MMO gevoel geeft, recent gekocht op Steam voor 20 euro en ik heb er ondertussen al heel wat uurtjes inzitten.

We do what we must because we can.

• Replika90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:37
WoW classic (vanilla) heeft weer een opleving met mensen die hardcore spelen (addon). Niet in de zin dat ze veel spelen, maar in de zin dat je character maar 1 leven heeft. Misschien is dat iets voor je?

• invine
Replika90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:11:
WoW classic (vanilla) heeft weer een opleving met mensen die hardcore spelen (addon). Niet in de zin dat ze veel spelen, maar in de zin dat je character maar 1 leven heeft. Misschien is dat iets voor je?
Dat is eigenlijk een extra challenge in eenzelfde omgeving, terwijl er volgens mij gezocht wordt naar een nieuwe ervaring? Althans zo interpreteer ik het en hier zoek ik zelf ook naar. Een leuke mmo waarin je je weer even kan verliezen.

• Replika90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:37
invine schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Dat is eigenlijk een extra challenge in eenzelfde omgeving, terwijl er volgens mij gezocht wordt naar een nieuwe ervaring? Althans zo interpreteer ik het en hier zoek ik zelf ook naar. Een leuke mmo waarin je je weer even kan verliezen.
Geloof mij, de ervaring is heel anders als death=delete :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Replika90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:11:
Ik ken de hardcore addons van FO4 en Skyrim. Voor Fallout was het een leuke Gimmick, in Skyrim vond ik het niet echt werken en voor WoW zie ik het al helemaal niet werken, hoe gaan ze dat doen, character delete? En wat @invine zegt idd.

Begrijp me niet verkeerd, als ik een goeie reden zag om weer opnieuw te subscriben en in vanilla te duiken zou ik het zo doen, maar ik weet gewoon dat ik dan toch weer in dezelfde omgeving terecht kom waarin alles bekend is, alles uitgekauwd en ik waarschijnlijk geen hond meer tegenkom. Mijn grote probleem is ook dat ik niet van Raiden hou (en het gearen/plannen dat erbij hoort) en het dus meer van de omgeving en sociale levendigheid moet hebben. Dat is begrijpelijkerwijs niet meer hetzelfde na 15 jaar. Ik heb retail een goeie gooi gegeven en een character naar 60 geleveld met de laatste nieuwe addons maar het dat is gewoon een hele andere game en de sfeer is voor mij daar ook totaal anders.

Ik hou New World al een paar weken in de gaten op Steam om te wachten op een aanbieding, momenteel is hij nog steeds 39 euro voor de standaard editie, vind ik een beetje gortig voor een probeersel.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik speel het zelf niet, maar ik hoor wel goede berichten over Path of Exile. Wel een vrij steile learning curve, maar minder dan Black Desert gok ik.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08
FirePuma142 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:43:
Ik speel het zelf niet, maar ik hoor wel goede berichten over Path of Exile. Wel een vrij steile learning curve, maar minder dan Black Desert gok ik.
Black Desert heb ik een lange periode gespeeld en de learning curve daarvan is inderdaad erg steil. Maar zodra je het eenmaal begint te leren is het spel wel echt de moeite waard.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 07:29
Diablo 4 komt dit voorjaar uit :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
YouTube: Should You Play New World in 2023?

_O-

Ik maak even een snelle vergelijk:

- oneindig ver moeten lopen want je hebt geen mount ... check
- spullen op verschillende plaatsen moeten bewaren ... check
- moeten grinden omdat er te weinig content was ... check
- teveel copy paste gedrag van gebieden en gebouwen ... check

Het lijkt erop dat New World een hoop van dezelfde eigenschappen had als WoW at launch al die jaren terug. En WoW is toch ook best populair geworden. Alleen New World introduceert blijkbaar nu al dingen die in WoW jaren hebben geduurd (zoals de dungeon finder en de XP slash zodat je sneller kunt levelen).

Ik moet oppassen dat ik de boel niet teveel romantiseer, maar als ik heden ten dage nog Vanilla opstart vind ik die toch nog steeds beter dan retail, juist vanwege die tragere pacing, het feit dat greens, blues en zeker purples gewoon echt bijzonder waren en het levelen was echt nog een bijzondere gebeurtenis met nieuwe talents, skills en langzaam nieuwe gebieden ontdekken.

Maar goed, ik heb WEKEN aan gametijd kado gehad tijdens het eerste jaar vanwege talloze bugs, downtime, storingen en ander gezeik. Er waren soms gankfests waar je niet aan weg kwam en de zoveelste green vinden met stats die compleet zinloos waren voelde op een gegeven moment ook wel als een dooie mus. Ik denk dat we toen meer accepteerden omdat het een game was zoals die eerder nog niet bestond, de nieuwigheid en onze nieuwsgierigheid naar meer maakte dat we toch maar steeds opnieuw die wereld in wilden duiken bij elke kans die we hadden. Tegenwoordig hebben we keuze en zoiets als 'standaarden' :P.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

Dhrax

Prog Lord

De TS zoekt iets wat niet bestaat. Heeft een melancholische gedachte bij bepaalde games van vroeger maar wat je nu ook speelt, dat gevoel krijg je niet meer terug.

Ik word elke keer weer wild enthousiast van een nieuwe World of Warcraft uitbreiding, maar na een maand ben ik vaak klaar mee en raak ik de game de eerste 2 jaar ook niet meer aan. MMO's zijn onder de streep niet heel verschillend van elkaar, veel grind, veel herhaling, been there done that. Prima om af en toe nog eens te spelen maar je zit toch anders achter de pc dan wanneer je 20 was ;)

Zoek een leuke SP game met een goed verhaal en wat replay value, denk dat je daar vele malen meer plezier uit haalt.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Replika90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:41:
[...]

Geloof mij, de ervaring is heel anders als death=delete :)
https://classichc.net/achievements/

:X er zitten echt wel hele leuke/toffe, maar ook echt brute achievements tussen. Dit is echt gaming masochisme man, wtf :P. Jammere is dat je echt wel in vrij lege servers terecht komt. Wel makkelijker om niet gegankt te worden, maar questen word dan soms ook echt wel lastig. Volgens de laatste census die ik kan vinden (via meerdere bronnen gecheckt) zit er maximaal 1000 man op de grootste nog actieve Era server buiten SoM.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dhrax schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:26:
Ik word elke keer weer wild enthousiast van een nieuwe World of Warcraft uitbreiding, maar na een maand ben ik vaak klaar mee en raak ik de game de eerste 2 jaar ook niet meer aan. MMO's zijn onder de streep niet heel verschillend van elkaar, veel grind, veel herhaling, been there done that. Prima om af en toe nog eens te spelen maar je zit toch anders achter de pc dan wanneer je 20 was ;)
Juist met zo'n mindset ben je er ook met een paar weken klaar mee, het is juist het 'unieke' aspect aan een MMO die nieuwe lading kan geven aan wat je ooit had. Natuurlijk, die first kill Lich King of Naxxramas gevoel zal je nooit meer krijgen, maar je zet je vrouw toch ook de deur niet uit omdat het niet meer voelt als de eerste keer? :P

Het puzzelen met builds in GW1 gevoel zal je nooit hebben in GW2, maar het gevoel van open-events in GW2 zal je vervolgens nergens anders vinden. En zo borrelt elk aspect van ene game wel over in de ander.

Fallout 76 bv is een flinterdun verhaal, simpele quests, maar rondhuppelen in je power armor en helemaal los gaan met leuke base-creaties, brengt een aspect in de game die menig ander niet heeft. En die bouw-passie komt weer uit Ark, zit ik al jaren op, waar mijn puzzel van builds uit GW1 is omgezet naar puzzelen met dino's en breeding.

Black Desert heeft bv een gigantisch economie ingebouwd, gewoon als een 'chill farmville' style heb ik 1 character tot lvl60 gekregen, maar buiten wat insecten op mijn farm, nooit een mob neergemept (ok, awakening gedaan). Craften, farmen, handelen, terwijl mensen het binnen een week al zat zijn vanwege de combat.

Vroeger was het 1 MMO, 1 bezigheid, 1 focus. Nu ben ik veel meer gemixed, ene dag een uurtje GW2, andere dag een paar uurtjes SWTOR, of toch weer uurtje GW1 spelen omdat het kan. Iets in zo'n game triggert opeens weer een idee bij een andere game, installeren, proberen, en zo triggert dat weer wat anders. Ja, genoeg MMO's die 'eisen' dat je er dedicated mee bezig moet zijn, mits je dat wil. De laatste jaren van WoW ben ik nooit verder gekomen dan wat quests, wat dungeons en dacht 2x een LFR. Leuk aankloten met een panda, beetje grappig met zo'n demonhunter, ik hoef geen top gear meer te hebben, geen lootrolls voor bosses in raids, en ook daar is WoW nog steeds een prima game voor.

In Ark zag je dit extreem bij nieuwe mappen, Lost island of Fjordur, eerste 3 maanden heb je geen transfer dus ben je op jezelf aangewezen. Mensen die tot 12-18 uur per dag helemaal los gaan, om het liefst binnen 3 weken de eerste boss te doen, bij 6 weken volledig tek, bij 8 weken klaar te zijn, om dan te eindigen bij het punt 'damn im bored'.

Been there done that komt snel om de hoek kijken als je hetzelfde 'trucje' opnieuw doet, maar genoeg MMO's die je op 10 verschillende manieren laat spelen, en kan net zo leuk zijn als datzelfde oude trucje.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:45
RuneScape :+ Graphics zijn niet best, maar schijnbaar is het nog steeds mega populair.

Hogwarts Legacy ziet er veelbelovend uit. Over een half jaartje Diablo 4 en rond die tijd ook Throne & Liberty (Lineage 3). Al is het bij die laatste 2 de vraag of ze het niet verpesten door een kansloos monetization systeem.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Nee. Runescape vond ik echt bizar slecht (ja, het is een tijd geleden maar die mening geld nog steeds).

Ik kom dankzij jullie tips en reacties wel steeds dichterbij de essentie van de zoektocht. Ik besef me dat een deel van de magie ook kwam omdat het (WoW) de first of it's kind was, dus de pacing maar ook de vele problemen die er waren, part of the deal waren en ironisch genoeg hebben gezorgd voor dat nostalgische gevoel; alsof wij samen die game 'gemaakt' hebben destijds. Je moest alles zelf uitzoeken want niemand had het antwoord, wat alleen maar bijdroeg aan dat avontuur gevoel. Tegenwoordig weet zelfs een nieuwe speler al ongeveer wat ze kunnen gaan verwachten, het enige mysterie is hoe zij het geimplementeerd hebben.

Nu besef ik me, objectief denkend, zeer zeker dat ik dus niet moet verwachten die magie of die nostalgie nogmaals te vinden, maar ik vind het moeilijk om die in mijn hoogst subjectieve zoektocht los te koppelen van de 'eisen'. Een van de dingen die ik als criteria nu hanteer is 'wil ik er terug heen'. Met andere woorden, je hebt het gespeeld, de PC uitgezet, je bent gaan eten, slapen en er is een nieuwe dag: Sta ik te popelen die game weer aan te slingeren om verder te avonturieren? Het antwoord is een volmondig nee op alle titels die ik recent geprobeerd heb. Ze zuigen je niet naarbinnen.

Het is alsof je een boek probeert te lezen en het begin nogal saai is. Soms zeggen mensen dan 'je moet er even doorheen'. Nee, dat moet ik niet. Als het boek slecht begint, en ik lees voor mijn plezier, waarom zou ik dan nog meer tijd verspillen in de hoop dat het beter word? Als de schrijver diens werk goed doet, zit ik vanaf pagina 1 aan het papier verlijmd en wil ik verder lezen.

Welnu, we leven in een tijd dat de MMO's, RPG en "Open World" games je letterlijk om de oren vliegen. Ik houd nog een kleine hoop dat er een game tussen zit die de itch wel gaan scratchen. Ik bedoel, Chernobylite was leuk... erg kort, maar leuk. Stalker 2 lijkt me wel wat maar dat duurt nog even. Ik heb o.a. Northgard op mijn Wish List staan (hele andere game, maar dit thema vind ik gewoon leuk) en zoals gesteld heb ik Valheim een tijd gespeeld. Die game kwam heel dichtbij.... als dat een MMO was geweest was ik waarschijnlijk blijven hangen, die game geeft echt wel een creepy maar ook prachtige vibe af terwijl de graphics in principe heel simpel zijn (simpeler dan veel moderne games).

[Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-01-2023 11:17]

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:43
De magie van 'je eerste MMO' ga je inderdaad nooit meer ervaren of evenaren. Echter zijn er genoeg games waar je je, door veel te spelen, verbonden kan voelen met je karakter en zijn 'vrienden'. Of dit nu NPCs of PCs zijn.

Het succes van een MMO valt of staat, in mijn mening, met de mogelijkheden tot 'social interaction en cohesion' die de game biedt. Daarnaast worden de ervaringen die je in een MMO op doet vooral bepaald door de mensen die je op je avontuur tegen komt. Elke MMO is 1000% leuker als je een onderdeel bent van een tight-knit groepje gelijkgestemden.

Wat betreft het ervaren van een avontuur... zou ik je singleplayer games willen aan raden. Games zoals: Fable, The Witcher: Wild Hunt, Zelda: Breath of the Wild, Red Dead Redemption 2, Subnautica, Fallout, Assassins Creed (II, Black Flag, Origins, Odyssey), Horizon Zero Dawn, Dark Souls, Sekiro, God of War, Marvel's Spider-man, Elden Ring, .... (een aantal van mijn persoonlijk favo 'RPGs' van de afgelopen jaren) geven je echt wel een hele vette singleplayer experience, waar je, vanwege het open world karakter, genoeg mogelijkheden krijgt aangeboden om te role playen zoals jij wilt. En waar je, na 100-en uren, terug kan kijken op een uniek en machtig avontuur wat je beleefd hebt.....

... en dat is uiteindelijk, het doel van games, right? Een stukje 'escapism' waar je met een goed gevoel op terug kan kijken 😁

[Voor 9% gewijzigd door Psyx88 op 22-01-2023 18:45]

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:25
New world is echt een prima mmo voor het geld.
Verwacht alleen geen super end game oid. Maar vermakelijk is het zeker.
Voor 50 euro zou ik het aanraden, voor 20 is het een no brainer waar je zeker 200u plezier uit haalt.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik wacht even een sale af, momenteel is hij 39 euro en mijn gevoelsgrens is 25 euro of minder.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50

Nakebod

Nope.

ESO is prima zonder subscription (ESO Plus) te spelen. Ik speel meestal zonder en af en toe een keer een maandje met.
Een (saaie) standaard mount kan je zonder te betalen krijgen. Daarnaast kan je diverse mounts gratis krijgen door de dagelijkse Endavours te doen en daarmee punten te verzamelen.
Enkele mounts zijn via "Scrying" aka soort van schatgraven gratis te krijgen (Hiervoor is het Greymoor chapter nodig)
Ter info: Mounts zijn puur visueel, geen extra snelheid of stamina.

Als je ESO neemt, kan je puur de basisgame kopen, maar ik zou adviseren om het laatste hoofdstuk (chapter) te nemen, op dit moment High Isle.
Het laatste chapter geeft namelijk toegang tot alle basisgame content en de voorgaande chapters. Chapters zijn uitbereidingen met minimaal iets van 20+ uur aan verhaallijn, maar ook bijvoorbeeld "scrying" en companion's die meevechten.

Daarnaast heb je ook nog DLC, dat zijn groepsdungeon's of kleinere gebieden (Bijvoorbeeld Thieves Guild, Dark Brotherhood).
Om het compleet te maken: Een chapter wordt DLC zodra de volgende chapter uitkomt.
Als je dan alleen de basisgame hebt, kan je niet in voorgaande chapters, tenzij je ESO Plus neemt, of de DLC een keer los koopt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:27
HTT-Thalan schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:15:
Nee. Runescape vond ik echt bizar slecht (ja, het is een tijd geleden maar die mening geld nog steeds).
Ik weet niet wanneer 'een tijdje geleden' was, maar indien het de 'normale' versie na pak 'em beet 2011 was zou je kunnen overwegen om OSRS te proberen.

Beide games doen sterk hun eigen ding, maar als je struikelde op het point-and-click aspect dan gaat ook OSRS tegenvallen. :+

Sowieso is (OS)RS voor >90% een geweldig spel om 'er naast' te doen terwijl je bezig bent met iets anders.

Over een andere boeg gezien je ook wat shooters op noemt: Escape from Tarkov? Dat is echter wel ontiegelijk hardcore qua mechanics.

PUBG zit anno 2023 wel knor, de performance is nog steeds niet echt je-van-het naar mijn mening, maar het cheater probleem is voor het grootste deel opgelost sinds dat ze de Chinese spelers op hun eigen servers hebben gegooid een aantal jaar geleden. Sindsdien is het van cheaters in 80% van de potjes naar cheaters in misschien 2% van alle potjes gegaan. Ik kom zelf in ieder geval nauwelijks meer situaties tegen waarbij ik echt zoiets heb van 'Ja jij cheat met 100% zekerheid' als ik de deathcam bekijk. _O-

Maar PUBG is geen MMO, laat staan een RPG.

[Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 23-01-2023 10:45]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:58
Ik was ook een tijd op zoek maar niets kunnen vinden. Jaren Dark Age of Camelot gespeeld (met alle bekende mmorg's tussendoor). Knap dat je het zo lang in WOW uit hebt kunnen houden, ik was met vanilla al klaar.

Tegenwoordig vermaak ik me met: Divine Divinity 1 & 2, Path Of Exile, Diablo 2 & 3, Drage Age, Neverwinter Nights, Pillars of Eternity, Pathfinder, Sacred 2 en Solasta. Speel een tijd een spel en ga dan weer naar de volgende, kom vaak terug bij spellen (vooral Path of Exile).

Soms probeer ik eens wat anders, pas weer Warhammer Online gespeeld (paar fans hebben server opgezet). Er is genoeg te vinden maar als je het blijft vergelijken met een ander spel wat je echt jaren gespeeld hebt en kan dromen dan voldoet er weinig.

Dark Age Of Camelot blijft voor mij qua PVP (drie fracties) het leukste spel ooit, maar dat is ook omdat dat de eerste Mmorg was die ik speelde. De hoeveelheid classes en rassen was echt geweldig in dat spel. Het was een mooie combinatie tussen echte solo classes en echte groepsclasses. Tegenwoordig is het helaas op sterven na dood.

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:41
De beste MMO die ik ooit gespeeld heb was The Secret World, misschien is dat eens iets leuk voor jou?

Meer Cthulhu/detective achtige sfeer, knappe locaties, fantastische quests.
De enige MMO die *betere* quests had dan de meeste single player RPG's (zelf echt puzzels uitzoeken en oplossen).
De combat is wel niet erg goed, maar persoonlijk vind ik combat in geen enkele MMO echt geslaagd.

Is enkele jaren geleden dat ik dat spel gespeeld heb, geen idee of dat tegenwoordig nog gespeeld wordt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee