Wat is de meest gebruiksvriendelijke Windows versie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franswa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-01-2023
*Door TheVMaster afgesplitst vanaf dit topic

Hallo

Vraagje wat is de meest gebruiksvriendelijke Windows versie?

Ik gebruik WD 7 maar kreeg geen automatische ondersteuning van programmas die moeten verschijnen bv bij het aansluiten vd mobiele-T om fotos te downloaden,of bij aanlsuiting van de printer.

Ik zoek een versie waarbij automatisch de programmas verschijnen bij het aansluiten van randapparatuur etc.

Ook krijg ik bepaalde game setters zoals Orgins er niet af?
Een antwoord zou mij helpen een werkende Windows te kiezen!

Mvg,
Franswa

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 09-01-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-07 12:32
@Franswa
- Wat is WD7?
- Wat jij wilt (dat er automatisch 3rd party software geïnstalleerd wordt op je Windows, zonder dat je dat merkt) is dat echt wat jij wilt? Verder wilt namelijk niemand dat.
- Anyways, alle Windowsen zijn hetzelfde als het hier op aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franswa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-01-2023
Hallo Zetje,

WD7 is Windows 7.

Nee,ik wil dat WD zelf de foto programmas opent en weergeeft bij aansluiting van de mobiele telefoon.

Ook andere randapparatuur zoals de printer deed mijn WD niet of nauwelijks.

Daarom zoek ik een Windows van bv 7 t/m 11 die de programmas automatisch doet verschijnen
,logisch en gebruiks vriendelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-07 12:32
@Franswa
Nee het is niet logisch en gebruiksvriendelijk dat windows, buiten de gebruiker om, zomaar ongevraagd software gaat installeren.
Dat wil niemand, en jij ook niet.

EDiT:
Als jij wil dat er voor bepaalde hardware/functies software op je computer komt, zal je die software zelf even moeten downloaden en installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door zetje01 op 09-01-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SVMartin schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:58:
Als de laptop nog maar goed genoeg is voor Windows 10?
Dat zal wel meevallen. heb nog een laptop met Intel T4300 op Windows 10 gehad.
Franswa schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:41:
Hallo

Vraagje wat is de meest gebruiksvriendelijke Windows versie?

Ik gebruik WD 7 maar kreeg geen automatische ondersteuning van programmas die moeten verschijnen bv bij het aansluiten vd mobiele-T om fotos te downloaden,of bij aanlsuiting van de printer.

Ik zoek een versie waarbij automatisch de programmas verschijnen bij het aansluiten van randapparatuur etc.

Ook krijg ik bepaalde game setters zoals Orgins er niet af?

Mvg,
Franswa
W7 is Windows 7
W10 is Window 10. W10 home is basic versie.

edit: WD is de afkorting van het merk Western Digital

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 09-01-2023 12:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28
Ik denk dat je bedoelt dat als je iets aansluit (telefoon via usb aansluiten bijvoorbeeld) je een pop-upje krijgt met de vraag of je het mapje wilt openen (bijvoorbeeld). Klopt dat?

Dat is namelijk een instelling in windows, wat volgens mij ook al in 7 zat. Het is even geleden dat ik met 7 werkte, dus hoe dat precies zat weet ik niet. Ik vermoed:
Start -> Instellingen -> Apparaten -> Automatisch afspelen (oid).

Overigens zou ik gewoon ff updaten naar windows 10, kan je nog weer een paar jaartjes met een veilige windows versie vooruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 23:23

TheVMaster

Moderator WOS
Hi @Franswa. Welkom op Tweakers. Het is de bedoeling dat je niet je vraag in een bestaand topic dumpt, maar hiervoor een eigen topic aan te maken.

Ik heb de reacties uit dit topic afgesplitst, zodat je je eigen topic hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:39
Franswa schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:41:
[mbr]*Door TheVMaster afgesplitst vanaf dit topic[/mbr]
Goed, werk al vanaf Windows 3.0 / 3.1 / 3.11 tot nu Windows 11. Eigenlijk nooit echt problemen gehad met "niet werkende" windows-versies. Een aantal van mijn best werkende installaties waren Windows 2000 (10 jaar zonder herinstallatie). De laptop werkt nog steeds. Moet hem nog maar weer een keer opstarten. Windows Vista Prof (11 jaar zonder herinstallatie maar met overgang van HDD naar SDD). Nu Windows 10 op een laptop zal nu een jaar of 5 zijn. Ook op een PC van 14 jaar oud draait hier Windows 10 Home (W10 Home of win10 Home) naar tevredenheid. Daar draaide eerst een versie Windows 7 (W7 of Win7) op
Franswa schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:51:
Nee,ik wil dat WD zelf de foto programmas opent en weergeeft bij aansluiting van de mobiele telefoon. Ook andere randapparatuur zoals de printer deed mijn WD niet of nauwelijks. Daarom zoek ik een Windows van bv 7 t/m 11 die de programmas automatisch doet verschijnen ,logisch en gebruiks vriendelijk werkt.
Wat logisch en gebruiksvriendelijk is natuurlijk een hele persoonlijke ervaring en mening. Ik heb al dat soort zooi van automatisch starten bij aanzetten of op een knop drukken uitgezet. Dat gezeur hoef ik allemaal niet. Dat is dus persoonlijk. Blijkbaar wil jij dat wel.

Je mag eerst zelf de juiste programma's installeren. En Windows laten weten dat je die programma's wil gebruiken als je op een knop van de printer of de telefoon aansluit. Dat is niet echt heel moeilijk. Dat kan al vanaf windows 95 en XP. Dat zijn bepaalde instellingen die je moet maken. Soms doet Windows en/of het installatieprogramma dat al voor je.

Als het werkt mag je hopen dat het zo blijft. Met een update van Windows, Driver, installatie van een ander programma of firmware / software update van het apparaat kan het zijn dat de juiste instellingen of verbindingen zo weg zijn. Er spelen zoveel factoren een rol.

Je kan natuurlijk altijd iemand laten komen die het voor jou op orde maakt. Dan kan je precies uitleggen wat je wil. Goed, dat zal mogelijk wat geld kosten. Wil je geen kleine investering doen dan mag je het allemaal zelf uitzoeken en uitproberen. Het voordeel daarvan is dat je precies weet van wat je gedaan hebt..

[ Voor 3% gewijzigd door RonnieKo op 14-01-2023 09:00 ]

Pagina: 1