Mijn moeder kreeg een brief van Enexis en WML dat er werkzaamheden bij haar in de straat gaan plaatsvinden. De waterleidingen worden vervangen door kunststof leidingen. In dat kader is het nodig dat de huizen in de straat de aarding niet via de waterleiding hebben lopen, want dat is dan straks niet meer veilig. Het huis is uit 1972, en toen werd er blijkbaar op die manier vaak via de waterleiding geaard. Echter in het verleden hebben ze ook flink verbouwd en mogelijk ook aanpassingen aan de meterkast / elektriciteitsnetwerk doorgevoerd.
Nu moet ze op een formulier aangeven hoe alles bij haar geaard is. Mijn moeder is 81 en heeft geen verstand van dit soort zaken. Ikzelf ook niet. Dus mijn vraag is: hoe kan ik zien op welke manier de elektriciteit geaard is en of dat al dan niet via de waterleiding gebeurt? Ik heb er echt geen idee van hoe ik dat kan zien.
Nu moet ze op een formulier aangeven hoe alles bij haar geaard is. Mijn moeder is 81 en heeft geen verstand van dit soort zaken. Ikzelf ook niet. Dus mijn vraag is: hoe kan ik zien op welke manier de elektriciteit geaard is en of dat al dan niet via de waterleiding gebeurt? Ik heb er echt geen idee van hoe ik dat kan zien.