Ik laad al jaren over de stoep met een kabelmat.wigwam1975 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:51:
Hallo beste mensen,
Ik wilde graag ervaringen horen van mede tweakers:
Ik heb al ruim 5 jaar zonnepanelen en rij in een oude ICE en zou graag EV rijden in de nabije toekomst.
Mijn vraag is zijn er leden met wel zonnepanelen op hun dak maar geen eigen oprit/terrein hebben om hun auto op te laden. Dus eigenlijk een “lijntje” trekken naar de openbare weg/parkeerplaats en dan zo opladen. Wat zijn de ervaringen en oplossingen?
Ik rij niet veel per jaar minder dan (10k km)dus is een laadpaal een vereiste (via de stopcontact 220v?).
Het is in onze gemeente gedoogd om thuis te laden op de openbare weg mits er geen openbare laadpaal 300m afstand en je de met een kabel beschermer de laadsnoer afdekt. Zijn er mensen die goede ervaringen mee hebben of is dit niet te doen? Loont het misschien niet beter om de auto gewoon op de openbare laadpaal aan te sluiten dan maar 10ct meer betalen per KWh maar dan met mijn “eigen zonnepanelen” lijkt het me een beetje milieuonvriendelijk.
Graag hoor ik ervaringen van anderen.
De gemeente wil dat eigenlijk niet, maar ze willen ook geen goten in de stoep.
De laadpaal in de straat is al weken defect en wordt maar niet gerepareerd, ik denk dat er iedere maand wel een laadkabel over de stoep bijkomt in onze wijk.
Het is een bekrompen visie van de gemeente. 2025 is iedere leaseauto verplicht elektrisch. Dat kan en wil je niet bijbeunen met dure laadpalen van energiemaatschappijen met heel hoog winstoogmerk.
Laat mensen nou lekker zelf regelen en faciliteer een goot in de stoep.
:strip_exif()/f/image/JNIksIpPC5OMiOz7wf3PBGkD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik blijf uiteraard over de stoep laden.
Ik heb laatst een keer ergens een situatie gezien waar zo'n soort goot was geplaatst voor de kabel:
/f/image/4xI7yImuNvoggPFk0BlnETbY.png?f=fotoalbum_large)
Het ging daar overigens wel om een stoep met klinkers waardoor ze heel strak 1 rijtje weg konden halen voor de goot. Ook de stoeprand was strak een stuk uit gehaald. Ik heb geen idee of ze dat met toestemming hebben gekregen van de gemeente, maar wellicht is het het waard om zoiets voor te stellen.
Toch prettiger / mooier dan zo'n stomme rubberen bumper op de stoep te moeten gooien.
/f/image/4xI7yImuNvoggPFk0BlnETbY.png?f=fotoalbum_large)
Het ging daar overigens wel om een stoep met klinkers waardoor ze heel strak 1 rijtje weg konden halen voor de goot. Ook de stoeprand was strak een stuk uit gehaald. Ik heb geen idee of ze dat met toestemming hebben gekregen van de gemeente, maar wellicht is het het waard om zoiets voor te stellen.
Toch prettiger / mooier dan zo'n stomme rubberen bumper op de stoep te moeten gooien.
[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 09-01-2023 10:01 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/YhziRzNZPoRIRiprCpi2jznT.jpg?f=fotoalbum_large)