Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Goedemiddag.

Ik ben opzoek naar wat advies over het volgende.
Ik heb voor een paar tientjes deze laptop kunnen overnemen.
Qua specs is dit ruim voldoende voor mij (lichte games, en af en toe wat multimedia downloaden).

Enige nadeel is dat het scharnier beschadigd is en dat de behuizing hierdoor deels wordt opengedrukt als ik de laptop openklap. Het repareren kost +-€120, (wat een factor 6 is van mijn aankoop bedrag..)
Dus ik ben op zoek naar een alternatief.

Momenteel heb ik de laptop dichtgeklapt en gedockt aan een scherm, toetsenbord en muis (ik gebruik de laptop dus als ''PC''. Maar moet de laptop openklappen om bij de powerknop te komen.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een externe powerknop aan te sluiten en deze te gebruiken? of de laptop middels mijn externe toetsenbord op te starten? Bij voorkeur wil ik de laptop wel volledig afsluiten en dus niet in slaapstand.

Ik verneem het graag, alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kin je in het bios de wake on lan functie aanzetten en met je telefoon het signaaltje sturen? (Geen idee hoeveel energie dat kost als hij 'uit' staat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

De Nelis

en anders maar niet...

Is het de bedoeling dat je hem ook nog opengeklapt kunt gebruiken? Zo nee, scherm verwijderen en hem zo gebruiken.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:52
Die 120 euro om te repareren is ie nog wel waard toch?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
De Nelis schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:50:
Is het de bedoeling dat je hem ook nog opengeklapt kunt gebruiken? Zo nee, scherm verwijderen en hem zo gebruiken.
Interessant! Op deze manier nog niet hierover nagedacht... In principe ga ik de laptop vrijwel altijd als PC gebruiken. Dus dit is een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00
Problemen met de scharnieren bij Lenovo zijn wel bekend.
Of het bij dit model laptop goed te repareren/vervangen en de moeite waard is?

Anders inderdaad:
Laptop tot mini pc ombouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
scharnier beschadigt? als in gebroken? schroefjes kwijt?

anders even een setje scharniertjes uit China laten komen en een middagje er voor gaan zitten :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00
De laptop altijd in standby/hibernate zetten en via keyboard/USB weer activeren?
Sommige laptops hebben een optie in de bios om automatisch aan te gaan bij inschakelen van de AC/adapter?
Pagina: 1