Dynamisch energiecontract i.c.m. prijsplafond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Op dit moment zit ik bij United Consumers met mijn energiecontract. Tot vorige maand 'voordelige' tarieven die ruim onder de tarieven van het prijsplafond zaten maar sinds het prijsplafond is ingegaan zijn de prijzen dermate verhoogd dat ik nu de tarieven van het plafond betaal.

Mijn verbruik is niet heel hoog. Ik wek ca. 4000 kWh op en mijn verbruik ligt op 3500. Ik lever dus ca. 500kwh terug. Hiervoor krijg ik nu nog ca. 10 cent per kWh.
Het gasverbruik ligt op 800m3. Ruim onder het max verbruik van het plafond dus.

Mij lijkt het logisch om naar een dynamisch contract te kijken (bijvoorbeeld Frank energie) zodat ik in ieder geval af en toe minder betaal dan het prijsplafond.

Hoe zijn de ervaringen hiermee? Zitten er nog nadelen aan i.c.m bijvoorbeeld het prijsplafond? Of is het echt zo zwart wit dat ik hier veel goedkoper ga uit zijn en in het slechte geval even duur als bij mijn huidige leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
Prijsplafond word vziw toegepast na salderen. Dus die 500kwh die je verbruikt daarover betaal je de energieplafond prijs.

@hieronder, het is nog vroeg excusez moi.

Dan moet je toch juist kijken naar een leverancier met het beste teruglevertarief? Geen idee hoe dat met dynamische contracten zit maar dan krijg je toch juist niet veel terug. Op de momenten dat jij wilt terugleveren doet iedereen dat en is de prijs dus laag.

[ Voor 56% gewijzigd door Craven op 06-01-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Maar ik verbruik over een heel jaar gezien juist niks. Ik lever 500 kWh terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:12
Er is een heeeeel groot topic over Dynamische tarieven : Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.

Dynamisch is niet interessant als je je hele verbruik kan salderen, want bij dynamisch verkoop je namelijk direct wanneer je het opwekt (en het vaak goedkoop is) en koop je terug wanneer je het nodig hebt (en het vaak duurder is).

Zie ook dit bericht van @Smuggler : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73569150

Je zou juist moeten kijken naar een partij waar je een hoge TLV hebt.