Toon posts:

Velux triple glas type 0065 maat M08, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:21
Ik wil in bestaande Velux tuimelvensters het glas vervangen door triple om zo een betere isolatiewaarde te krijgen. Het kan volgens Velux, alleen bieden zij het glas type 0065 maat M08 aan voor €535,-. Dat is natuurlijk goud geld voor een ruitje van 78x140 cm.

Met Google kom ik niet veel verder dan een Zwitserse site die niet levert aan particulieren en niet buiten Zwitserland.

Alle Nederlandse sites verkopen liever een geheel nieuw venster, maar in mijn geval gaat het om vier stuks met net nieuwe rolgordijnen. De prijs loopt dan snel op. Zelfs met de Velux-prijzen is glas vervangen de heft goedkoper. Bovendien is goede ramen vervangen niet echt duurzaam.

Suggesties?

A'dam ZonPHP PVOutput

Alle reacties

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:05
Hoe bedoel je de laatste zin?
Bovendien is goede ramen vervangen niet echt duurzaam.
Daar gaat je post toch over?

Je moet dan denk ik een compleet nieuwe glasplaat en omliggend kader hebben? Glasplaat zelf vervangen zal gok ik geen optie zijn?

Anders wel 4 nieuwe kopen met de gewenste glasplaat en alleen het bewuste binnendeel overzetten en je oude in het nieuwe frame zetten. En dit dan compleet te koop aanbieden.

Of dat echter veel goedkoper is...

Verder zal het een economische overwegingen zijn hoop ik? € 2000,00 investeren voor een besparing van € 500,00 is geen beste investering.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het topic van @route99 vind je mogelijk ook interessant: Velux raam upgraden van dubbel glas naar HR++ of hoger? en ik zie dat hij hier z'n recente bevindingen n.a.v. de upgrade heeft gepost: route99 in "Het grote HR +++ glas en kozijn topic"

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-01 20:04
ericplan schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:47:
Ik wil in bestaande Velux tuimelvensters het glas vervangen door triple om zo een betere isolatiewaarde te krijgen. Het kan volgens Velux, alleen bieden zij het glas type 0065 maat M08 aan voor €535,-. Dat is natuurlijk goud geld voor een ruitje van 78x140 cm.

Met Google kom ik niet veel verder dan een Zwitserse site die niet levert aan particulieren en niet buiten Zwitserland.

Alle Nederlandse sites verkopen liever een geheel nieuw venster, maar in mijn geval gaat het om vier stuks met net nieuwe rolgordijnen. De prijs loopt dan snel op. Zelfs met de Velux-prijzen is glas vervangen de heft goedkoper. Bovendien is goede ramen vervangen niet echt duurzaam.

Suggesties?
Dat ruitje is wel van gehard glas, van normaal glas zou het bij de eerste beste hagelbui rinkel-de-kinkel klinken :9

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• ericplan
@JaMaaT Het gaat om Velux tuimelvensters in de woonkamer. Vooral vanwege comfort. En alleen het vervangen van de glasplaat. Kozijn is met polyurethaan en nog in prima staat.

@ThinkPad Eerste topic had ik gezien, tweede nog niet, dank.

A'dam ZonPHP PVOutput

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:32

route99

just passionately curious...

ericplan schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:47:
Ik wil in bestaande Velux tuimelvensters het glas vervangen door triple om zo een betere isolatiewaarde te krijgen
Hoe dik is je huidige glaspakket nu en is dat bijv 44.1-SP10mm4 dus een kant veiligheidsglas of is dat bijv 4-SP10mm-4 ? En: Een spouw met Argon?
. Het kan volgens Velux, alleen bieden zij het glas type 0065 maat M08 aan voor €535,-. Dat is natuurlijk goud geld voor een ruitje van 78x140 cm.
Heb je daar een link naar? Hoe ziet het exact uit en hoe dik is het dan, net zo dik als het oude pakket?

[Voor 6% gewijzigd door route99 op 05-01-2023 17:16]

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• Signor Doekie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:02

• ericplan
route99 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:15:
[...]
Hoe dik is je huidige glaspakket nu en is dat bijv 44.1-SP10mm4 dus een kant veiligheidsglas of is dat bijv 4-SP10mm-4 ? En: Een spouw met Argon?

[...]
Heb je daar een link naar?
Wat er nu in zit is type 0059, 24 mm dik. Dat is HR++. Het gaat om GPU M08 tuimelvensters uit 2003, polyurethanen coating, dus nog perfect.
Type 0065 is 33 mm, info uit jouw eigen topic.
Informatie komt van de Nederlandse Velux klantenservice via mail.

Handig tabelletje:

(via https://velcdn.azureedge....ts/documents/uwaarden.pdf)

[Voor 33% gewijzigd door ericplan op 05-01-2023 20:33. Reden: tabel toegevoegd]

A'dam ZonPHP PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ericplan
Behalve maat is gewicht ook belangrijk. Deze vensters hebben een veer om de zaak in balans te houden. Te licht en het raam vliegt omhoog, te zwaar en het raam valt dicht. Maar het kan geen kwaad ze een mailtje te sturen of ze ervaring hebben met Velux.

[Voor 9% gewijzigd door ericplan op 05-01-2023 17:45]

A'dam ZonPHP PVOutput

• route99

route99

ericplan schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:23:
[...]Wat er nu in zit is type 0059, 25 mm dik. Dat is HR++. Het gaat om GPU M08 tuimelvensters uit 2003, polyurethanen coating, dus nog perfect.
Type 0065 is 33 mm, info uit jouw eigen topic.
Informatie komt van de Nederlandse Velux klantenservice via mail.
In mijn tabel staat dat die 059 net als de meeste anderen 24 mm is.
Die 0065 is idd 33mm. Was het tabelletje ff vergeten.
Ik ben zelf van 16 mm naar 24 mm gegaan en daarvoor een nieuw profiel moeten kopen om die 8 mm te overbruggen.
Hoe ga jij die extra 9 mm overbruggen als je naar 0065 gaat?

• ericplan
route99 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:38:
[...]
In mijn tabel staat dat die 059 net als de meeste anderen 24 mm is.
Die 0065 is idd 33mm. Was het tabelletje ff vergeten.
Ik ben zelf van 16 mm naar 24 mm gegaan en daarvoor een nieuw profiel moeten kopen om die 8 mm te overbruggen.
Hoe ga jij die extra 9 mm overbruggen als je naar 0065 gaat?
Velux klantenservice had daar een oplossing voor. Nog geen bestelnummer of zo gehad.

A'dam ZonPHP PVOutput

• route99

route99

Vraagje: Het is maar 1 raam? en je zit al op HR++ en toch vind je het de moete waard? Het kunnen dure kleine beetjes besparing extra worden.....

Wij gingen van oud dubbel glas Ug vast > 2,8 naar Ug 1,1 en dat voor 6 grote ramen (waarvan 4x de grootste 8/808 type).

Zou je het hier op maat kunnen bestellen, ik zou dan telefonisch eerst vragen en dan in overleg met hen pas doen. Moet je nog wel zelf de EXACTE glasmaat bepalen....wat betekent dat je er goed bij moet kunnen, eventueel zaken tijdelijk los schroeven om er bij te kunnen. Tis toch een soort netto maat....die moet kloppen.
https://www.glasdiscount.nl/driedubbel-isolatieglas-hr

https://www.glasdiscount....las-voor-uw-velux-dakraam
Hierbij moest ik telefonisch ook aangeven dat ik HR++ en geen standaard glas wilde.
Dat was dus het HR++ glas uit mijn verhaal, zie links die @ThinkPad al gaf.
Dus ik heb dit gevolgd maar daar staat geen triple bij.
Ze wezen me daar erop dat ik wel een nieuw verhoogd profiel moest hebben, maar dat wist ik al.

Mijn profiel verhoogt dus 8 mm vrijwel hetzelfde als wat jij nodig hebt, maar ik weet niet of mijn profiel te monteren valt op jouw kozijn!!! Waar ik het profiel gekocht hebt stond ook in de genoemde link
Het juiste Velux dakraam voor HR++ isolatieglas
Op alle Velux dakramen zit een typeplaatje met daarop de exacte informatie over het dakvenster. Open het dakraam, haal het dakraam naar je toe en noteert de codes. Bij oudere dakramen kan het plaatje zich op een andere positie bevinden.

Wij vervangen het glas van een Velux dakraam op basis van het type. Als je het type Velux dakraam bij ons besteld, weten wij de originele maatvoering van het huidige dubbel. Hieronder vind je de meest voorkomende typen Velux dakramen.

[Voor 19% gewijzigd door route99 op 05-01-2023 20:12]

• ericplan
@route99 Ik ga het zeker niet zelf doen, maar laat het doen door een Velux partner. Het zijn vier ramen in de woonkamer, dus comfort telt best. Het hele raam gaat met triple van Uw=1,4 naar Uw=1,1. Het glas vervangen is niet zo moeilijk, maar met type GPU moeten ook de veren vervangen worden, want triple is zwaarder dan dubbel. Dat is niet super ingewikkeld, maar voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft best een klus en bovendien in een onmogelijke houding, die m’n 67 jaar oude rug helemaal niet comfortabel vindt.

[Voor 11% gewijzigd door ericplan op 05-01-2023 20:27]

A'dam ZonPHP PVOutput

• route99

route99

@ericplan Duidelijk al die punten, snap ik.

Moest zelf wachten tot mijn tennis arm over was..... ik tennis niet eens.... met mijn bijna 67-jarige rug gaat het ondanks het nodige gedoe met een hernia in 2001 (en nog jaren naweeën) inmiddels dankzij veel beweging erg goed, geen last van, wel opletten met tillen en autorijden, maar tis beheersbaar en daardoor geen last.

Succes met de hopelijk goed aflopende afronding. (y)

[Voor 4% gewijzigd door route99 op 05-01-2023 20:33]

• ericplan
Vandaag contact gehad met BENGGlas, maar eigenlijk niet veel wijzer geworden. Ze hebben geen specifieke partner die dit in z'n portfolio heeft. Dat zou dus veel uitzoeken en zelf doen worden.

Velux klantenservice reageerde wel met een lijst van exacte benodigdheden:
Deel bovenkap: 760850M0 € 54,45
Onderlijst 2551: 760827M0 € 11,86
Glaslijst 2900: 601902M080 € 22,99
Veren 2x per venster: 043621 € 41,14 per stuk
Glas IPL M08 0065G: € 545,00
Daar gaan we dus maar snel mee aan de slag, want Velux verhoogt z'n prijzen met 10% per 1-2-2023.

A'dam ZonPHP PVOutput

• ericplan
Een Velux-partner reageerde vandaag op mijn offerteverzoek.

Hij heeft het lef € 75,- ex BTW per uur per persoon vanaf werkplaats te vragen, zonder te verder te specificeren hoeveel uur hij nodig denkt te hebben en of hij met één of twee man aan de slag moet. Een compleet open begroting dus. Een verzoek om specificatie kon hij niet beantwoorden.

Wat een cowboybranche.

A'dam ZonPHP PVOutput

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41
Stom idee, maar is zo veel geld uitgeven om iets betere isolatieglas te laten plaatsen wel slim . Is het niet een idee om dan als extra op je ramen luiken te plaatsen ? Minder uitstraling en is standaard te passen . Hang je er zo aan .

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wi nou niet???

• ericplan
Cybersijp schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:48:
Stom idee, maar is zo veel geld uitgeven om iets betere isolatieglas te laten plaatsen wel slim . Is het niet een idee om dan als extra op je ramen luiken te plaatsen ? Minder uitstraling en is standaard te passen . Hang je er zo aan .
Het is in de woonkamer, dus een rolluik zie ik niet zo zitten. Het bureau zit onder de ramen gebouwd en als je aan het bureau zit is het minder aangenaam aan het worden. Tvt heeft me nooit geboeid.
Het huidige HR++glas in deze ramen is een stuk minder dan het overige HR++glas in huis. Echt twee graden verschil.
Het hele zooitje vervangen is niet zo handig omdat de VvE over 10-15 jaar de dakpannen en dakisolatie gaat vervangen. Dan moeten de ramen ook mee.

[Voor 20% gewijzigd door ericplan op 06-01-2023 17:22. Reden: Foto]

A'dam ZonPHP PVOutput

• route99

route99

@ericplan Is er nog een of anders schuifraam systeem voor de plaatsen, die de koude val die je nu ondervindt op kan vangen?
Als zo'n systeem netjes/toonbaar naar links te schuiven zou zijn, kun je altijd nog bij de Velux ramen komen op momenten dat het nodig is.
Op momenten dat die koude val er is, dan hoeft dat niet.
De praktische en esthetische uitwerking laat ik graag aan mensen over die daar verstand van hebben.
Zo'n extra raam kan dan enkel glas zijn of hooguit dun dubbel glas, waardoor die kosten erg laag zijn. Wat dan zo'n kozijn nog gaat kosten? Het is wel maatwerk.

Eea vooral meer ter inspiratie....

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee