Heb niet alles gelezen, maar soortgelijke ervaring hier met DHL. Dat merkte ik sinds Black Friday. 1x bezorging midden op de deurmat en vol in het zicht dat bij godswonder door niemand een aantal uren lang niet gestolen is. Recent een bezorging onbeheerd op een andere plek, iets minder in het zicht maar ook een aantal uren.
Ik heb blijkbaar geluk dat de medemens hier lokaal respectvol is, maar dit is werkelijk schandalig slecht. Ik heb er geen moeite mee dat ze het pakket weer meenemen, zelf dumpen op een ophaalpunt en niet nog een 2e keer aanbieden. Maar dat onbeheerd achterlaten is gewoon ondermaats en bijna opzettelijk kwaadaardig, omdat men het voor de gelegenheidsdief voor het oprapen maakt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wel eens met bepaalde leden in dit topic dat bezorgen duurder mag worden. Niet omdat ik zo graag betaal, maar als je ziet wat voor onbenullige dingen worden bezorgd en de hoeveelheid in de week. Absurd. Wat mij betreft maken ze het ooit zo dat al je pakketten centraal verzameld worden en 1x per week opgehaald kunnen worden. Optioneel bij spoedleveringen op bijbetaling. Veel hoeft niet eens de volgende dag te worden geleverd en 9 vd 10x lukt dat ook niet. Dus waarom dan standaard zo pushen?
Verder te hopen dat webshops ook eens hun hersens gaan gebruiken. Voor zichzelf, de klant, de bezorger en het milieu. Pas geleden bestelde ik een micro usb stick bij een hier best bekende webshop en wat denk je, het kwam gewoon in een doos van 10x20x30 cm. De stick moest ik eerst nog zoeken, want ik dacht dat ie er niet in zat zo'n klein ding dat het is. Dit had toch gewoon als brievenbuspost gekund? Had mij ook nog verzendkosten gescheeld en op meer fronten winst geleverd.
Amazon en Bol.com hebben bijvoorbeeld ook nog veel te leren: u krijgt uw bestelling eerder want service. Neehee, ik hoef niets eerder waar ik in totaliteit 5x extra voor aanwezig moet zijn. Doe maar 1 pakket en over 1 week op het postkantoor. Kan niet. Marktplaats geeft hierin een beter voorbeeld, maar ook Picnic die boodschappen bezorgd en een DHL pakket kan meenemen voor je. Dat bespaard ritten en kosten voor iedereen.
Snap niet dat die ontwikkeling zo traag gaat. Jammer. Misschien zodra mensen nu eens goed boos worden over het onbeheerd achterlaten dat er dan structureel eens wat gaat veranderen?! fingers crossed.