DHL en PostNL laat pakketjes onbeheerd achter

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lurvic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-05 22:26
Beste allen,

Ik weet niet of dit het juist Forum (of überhaupt de juiste site) is voor deze vraag, maar ik probeer het toch maar.
Ik woon in een grote studentenflat in Utrecht met meer dan 300 bewoners en de DHL en PostNL laten consistent alle pakketjes achter in het trappenhuis bij de lift. Hier ligt dagelijks gewoon een hele berg met zo'n 20 pakjes. Het is een huisgenoot van mij overkomen dat er gewoon pakjes wegwaren die (volgens de bezorger) wel geleverd zouden moeten zijn. Ik heb nu enkele keren (niet dure dingen) besteld en ook die werden daar gewoon neergeplompt. Hier zou ik voor moeten tekenen, maar ze hebben niet eens de moeite genomen om aan te bellen. Ik heb met zowel de bezorgdienst als de webshops waar ik het besteld heb gebeld om verhaal te halen en die zeggen allemaal dat dit inderdaad niet de bedoeling is. De bezorgdienst zegt telkens dat het niet meer zal gebeuren, dat het ze spijt, etc. maar er veranderd niks.

Nu wil ik binnenkort zelf een computer bouwen, en durf eigenlijk geen (dure) onderdelen te bestellen.
Zijn er hier mensen die soortgelijke dingen hebben meegemaakt, en zo ja wat hebben jullie er aan gedaan?

Met vriendelijke groet, en bij voorbaat dank

Thomas

Modbreak:Niet elk vervoersbedrijf-probleemtopic is een ervaringentopic, dit topic dus ook niet. Eigen (veelal ongerelateerde) ervaringen mogen achterwege blijven in dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2023 23:13 ]

Acties:
  • +63 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 15:56

Polycom

Poes van goud

Laten bezorgen bij een pickup punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lurvic
Dat is helaas niet altijd mogelijk bij elke webwinkel, maar ik kan het proberen.

Hiernaast zou ik toch niet helemaal blij zijn met deze oplossingen, omdat ik gewoon graag wil dat het bij mij thuis bezorgd wordt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Zowel bij dhl als postnl kun je na verzending de afleverlocatie aanpassen naar een afhaalpunt. Bij postnl is dat wel meestal 's avonds laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lurvic
hcQd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:30:
Zowel bij dhl als postnl kun je na verzending de afleverlocatie aanpassen naar een afhaalpunt. Bij postnl is dat wel meestal 's avonds laat.
Heel erg bedankt voor die info, dat wist ik niet! }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als de verzendende partij het verzekerd verzend en het raakt kwijt dan zal DHL/PostNL niet blij zijn, die moeten het verdwenen pakketje dan namelijk vergoeden.

Naar mijn mening mag je eerlijk gezegd nog van geluk spreken, de PostNL pakketjes van mij worden steevast bij de buren (winkel waar je makkelijk in kan lopen) bezorgd. Bij DHL is het meestal ook bij de buren maar soms rijden ze direct door naar een afhaalpunt zonder bezorgpoging...

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:28
Als je dit nog niet gedaan hebt zou ik beginnen met foto's maken van de dumpplek met pakketjes zodat je een poot hebt om op te staan wanneer er echt dure zooi kwijt raakt, en dan vooral niet bij één foto laten maar vastleggen dat dit een structureel probleem is.

De meeste pakketdiensten reageren gechoqueerd maar interesseert het verder niet wanneer er via telefoon, mail of dm geklaagd wordt over pakketjes die niet persoonlijk overhandigd zijn. Wil je wel iets bereiken vanuit de pakketdiensten dan is dit wel iets om eventueel op social media te (laten) delen, dan worden dit soort dingen net wat serieuzer opgepakt. Je kunt ook overwegen om op de dumpplek een notitie op te (laten) hangen dat het niet gewenst is dat pakketjes daar gedumpt worden en dat bewoners graag de pakketten persoonlijk wensen te ontvangen in verband met verlies/diefstal van pakketten.

Aangezien pakketdiensten niet van het ene op het andere moment hun manier van bezorgen verbeteren is het ook handig te overwegen om de genoemde afhaalpunten te gebruiken om je pakketjes te laten bezorgen, of je kostbare pakketten bij vrienden/familie af te laten leveren. Ik weet niet of er in je studentenflat een vereniging of verantwoordelijke is, maar misschien dat daar iets van een "in huis" pakketpunt gemaakt kan worden ofzo. Veel meer dan deze opties kun je in mijn beleving niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

lurvic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:31:
[...]

Heel erg bedankt voor die info, dat wist ik niet! }:O
Sterker nog, bij PostNL en ik meen ook bij DHL kan je instellen dat AL je pakjes voortaan omgerouteerd moeten worden naar afhaalpunt X.
Dat hoef je dan niet meer per zending te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurvic
Wolfboy schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:42:
Als de verzendende partij het verzekerd verzend en het raakt kwijt dan zal DHL/PostNL niet blij zijn, die moeten het verdwenen pakketje dan namelijk vergoeden.
Is dit niet bij alle verzendingen het geval? aangezien ze zelf zeggen dat ze het aan de deur moeten afgeven. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurvic
Recrush schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:46:
Als je dit nog niet gedaan hebt zou ik beginnen met foto's maken van de dumpplek met pakketjes zodat je een poot hebt om op te staan wanneer er echt dure zooi kwijt raakt, en dan vooral niet bij één foto laten maar vastleggen dat dit een structureel probleem is.
Dit ga ik zeker doen, Ik kan elke dag als ik dat zou willen een volledig nieuwe inboedel bij elkaar stelen, ik denk dat ik ook anderen ga vragen hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 09:03
lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:08:
[...]

Is dit niet bij alle verzendingen het geval? aangezien ze zelf zeggen dat ze het aan de deur moeten afgeven. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Je zou ook een briefje naar andere bewoners kunnen sturen of via de bewonersvereniging dat het minder prettig is dat iemand de pakketjes aanneemt wanneer de postbode langskomt en dan vervolgens in het trappenhuis achter laat.

Waarschijnlijk vallen de studentenflat door de wijziging uit 2017 van de wet BAG onder 1 huisnummer waardoor niet de kamerdeur maar de portiekdeur als buitendeur telt. En je mede flatbewoners wonen dus mogelijk dus op hetzelfde huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:37
Als het enigszins mogelijk is, moet je online bestellingen niet plaatsen in de maand december. Het is dan veel te druk en met allerlei tijdelijke invalkrachten, die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, gaat het gegarandeerd mis.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 22:37
rud schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:48:
[...]

Sterker nog, bij PostNL en ik meen ook bij DHL kan je instellen dat AL je pakjes voortaan omgerouteerd moeten worden naar afhaalpunt X.
Ook dat is geen garantie dat het dan goed gaat. Mijn recente ervaring is dat in eerste instantie een poging wordt gedaan om het te bezorgen bij een afhaalpunt, maar als dat mislukt als gevolg van sluitingstijden omstreeks kerst en oud-en-nieuw de bezorger toch weer bij jou voor de deur staat.
Wat kan je ook verwachten als PostNL halve analfabeten inhuurt voor het bezorgen van pakketten en geen benul hebben van de procedures.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurvic
Cobalt schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:27:
[...]

Je zou ook een briefje naar andere bewoners kunnen sturen of via de bewonersvereniging dat het minder prettig is dat iemand de pakketjes aanneemt wanneer de postbode langskomt en dan vervolgens in het trappenhuis achter laat.

Waarschijnlijk vallen de studentenflat door de wijziging uit 2017 van de wet BAG onder 1 huisnummer waardoor niet de kamerdeur maar de portiekdeur als buitendeur telt. En je mede flatbewoners wonen dus mogelijk dus op hetzelfde huisnummer.
Het wordt niet aan andere bewoners aangeboden, ze dumpen gewoon de hele lading in de hal, ook is het een appartementencomplex met iedere een eigen nummer dus dit zou niet moeten mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

JukeboxBill schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:28:
Ook dat is geen garantie dat het dan goed gaat. Mijn recente ervaring is dat in eerste instantie een poging wordt gedaan om het te bezorgen bij een afhaalpunt, maar als dat mislukt als gevolg van sluitingstijden omstreeks kerst en oud-en-nieuw de bezorger toch weer bij jou voor de deur staat.
PostNL garandeert ook niet dat het altijd goed gaat. Bij mij wel, op 1 keer na. Toen stond mijn naam net iets anders gespeld op het pakket.

En gelukkig heb ik hier in de buurt een afhaalpunt met hele ruime openingstijden. Je mag overigens zelf kiezen bij welk afhaalpunt je pakketten voortaan afgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-05 19:49
Voor de zekerheid kan je iets bij een bedrijf als AllSafe regelen: https://www.allsafe.nl/opslagbehoeften/postbus-aanvragen/

"Ben jij ook zo’n online shopper? Laat je pakketjes van Bol.com of Zalando afleveren op je postbusadres. Je krijgt een berichtje als er een pakketje voor je is en je haalt ze op wanneer je tijd en zin hebt. Hoef je er niet voor thuis te blijven. Super handig toch?"

[ Voor 62% gewijzigd door MvdO79 op 05-01-2023 03:54 ]

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
lurvic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:20:
Dat is helaas niet altijd mogelijk bij elke webwinkel, maar ik kan het proberen.

Hiernaast zou ik toch niet helemaal blij zijn met deze oplossingen, omdat ik gewoon graag wil dat het bij mij thuis bezorgd wordt
In dat gevallen bellen met de winkel. Zeker bij een wat grotere dure bestelling bestaat de kans dat ze het handmatig doen. Zeker als ze horen dat het vaak mis gaat.
En Azerty kan je gewoon een PostNL punt kiezen. (Kiezen voor PostNL en dan ophalen).

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 05-01-2023 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:59:
[...]

Het wordt niet aan andere bewoners aangeboden, ze dumpen gewoon de hele lading in de hal, ook is het een appartementencomplex met iedere een eigen nummer dus dit zou niet moeten mogen.
Maar dan heeft toch iemand de portiekdeur voor ze geopend. Dat is sowieso kwalijk, want in theorie kan een kwaadwillende daar ook op 10 deurbellen drukker tot iemand open doet, naar binnen lopen en al die pakketjes jatten. Het zou hef beste zijn als mensen de portiekdeur (via intercom) alleen openen voor een pakketje wat voor henzelf bedoeld is óf bij een bezorging meteen even naar beneden lopen om het bezorgde pakketje naar binnen te galen. Maar goed, zo werkt het helaas niet in de praktijk. Al is het maar omdat de bezorger in de meeste gevallen bij één nr aanbelt en dan de pakketjes voor de andere nummers ook meteen dumpt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ook al met de bezorger gesproken?

Hier gebeurt het ook maar het zijn er niet zoveel. En persoonlijk vind ik het op zich wel handig, want dan is het er in ieder geval als ik thuis kom. En het is eigenlijk geen studentenflat dus het ligt er redelijk veilig. Het idee dat iedereen het zo mee kan nemen is inderdaad niet zo prettig.

Ik had zelf al met de bezorgers afgesproken dat ik mijn pakketten liever bij mijn eigen voordeur heb, en inmiddels heb ik dat ook in de app aangegeven, want dat kan tegenwoordig. En dat gaat hartstikke goed.

Je kunt ook in de app aangeven dat het naar een pakketpunt moet of naar de buren oid. Dus sowieso handig de apps van postnl en dhl even te downloaden, zodat je dat al kunt invullen.

[ Voor 14% gewijzigd door sugarlevi01 op 05-01-2023 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 15:07
Inmiddels worden rondom Utrecht MyPup uitgerold. Er zijn nu meerdere locaties.
Je kunt daar gewoon al je pakketjes laten bezorgen, met een persoonlijke pincode open je dan een kluisje waar je pakketje in zit. Het maakt niet uit wie de koerier is (DHL/PostNL/DPD).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Zo'n studentenflat is een ramp voor een Post NL bezorger. Daar verdient hij geen geld, dat kost hem geld. Wij woonden vroeger in een klein complex met ruim 20 woningen. Daar was de bezorger soms ruim een kwartier kwijt om 4 pakketten te bezorgen. Eerst aanbellen tot er iemand de deur open doet, 3 pakketten in het trappenhuis zetten en dan alle voordeuren op de verschillende lagen af. Tussendoor nog even naar beneden omdat hij niet alle pakketten tegelijk de trap mee op kon zeulen. En de helft is niet thuis en de buren willen ook niet, dus uiteindelijk 2 pakketten bezorgd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:33
lurvic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:17:
Beste allen,

Ik weet niet of dit het juist Forum (of überhaupt de juiste site) is voor deze vraag, maar ik probeer het toch maar.
Ik woon in een grote studentenflat in Utrecht met meer dan 300 bewoners en de DHL en PostNL laten consistent alle pakketjes achter in het trappenhuis bij de lift. Hier ligt dagelijks gewoon een hele berg met zo'n 20 pakjes.
Ik zou PostNL en/of DHL dan vragen incl. bewijsvoering of ze niet een pakketkluis in de hal kunnen plaatsen. Dagelijks komen er zoveel pakketjes dat dat blijkbaar uit kan. Dan hoeft de bezorger alleen de hal in en kunnnen alle bewoners het gewoon daar ophalen. Lijkt mij een win-win en relatief snel terugverdiend door de postbedrijven.

Verder gewoon blijven shamen op social media met dagelijkse foto's mijn ervaring is dat het uiteindelijk vanzelf stopt als iemand zich er iets hoger in de boom mee gaat bemoeien.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wanneer kan je dat doen? Als in, jaar of twee geleden had ik iets bij een webshop besteld, waar nog mijn oude adres in bleek te staan op een paar honderd kilometer afstand. Dus die wilde ik ook naar afhaalpunt switchen (want toen ik erachterkwam kon webshop niet meer veranderen). Maar toen kon het niet voor hij in het sorteerproces was, maar ook niet erna (dat laatste is logisch). Dus alleen als hij erin was. Lang verhaal kort: Heb toen alarm om 2 uur 's nachts gezet en toen werkte het, maar niet ideaal uiteraard :P .

Dat gezegd hebbende, tegenwoordig kom ik niet veel webshops tegen die niet de optie hebben om direct naar afhaalpunt te laten leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Niet elk vervoersbedrijf-probleemtopic is een ervaringentopic, dit topic dus ook niet. Eigen (veelal ongerelateerde) ervaringen mogen dan ook achterwege blijven in dit topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:19:
Zo'n studentenflat is een ramp voor een Post NL bezorger. Daar verdient hij geen geld, dat kost hem geld. Wij woonden vroeger in een klein complex met ruim 20 woningen. Daar was de bezorger soms ruim een kwartier kwijt om 4 pakketten te bezorgen. Eerst aanbellen tot er iemand de deur open doet, 3 pakketten in het trappenhuis zetten en dan alle voordeuren op de verschillende lagen af. Tussendoor nog even naar beneden omdat hij niet alle pakketten tegelijk de trap mee op kon zeulen. En de helft is niet thuis en de buren willen ook niet, dus uiteindelijk 2 pakketten bezorgd!
Sorry hoor, maar dat is toch niet het probleem van de ontvanger? Los van het feit dat het salarismodel van die bedrijven niet heel eerlijk is, je hebt voor je pakket(bezorging) betaald en die moet gewoon correct afgehandeld worden. Punt. Risico van het vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
@Sito dat is inderdaad niet het probleem van de ontvanger maar dat wordt er wel van gemaakt zolang jan en alleman dit baantje kan doen en dat ook wil blijven doen voor dat geld. Ik begrijp dan ergens wel dat je als bezorger dergelijke acties uit gaat halen. Je moet wel je target halen namelijk. Dat dat oneerlijk, fout, verkeerd etc is dat weten we.

Zolang mensen er zelf ook erg laks mee omgaan houd je het wel in stand natuurlijk. Komt hier in de flat geregeld voor dat mensen dingen laten bezorgen terwijl ze weten dat ze niet thuis zijn. Als je het wil zsm wil hebben waarom dan bezorgen op een dag dat je er niet bent? En tegenwoordig is het echt niet meer zo dat je een tijdslot krijgt van 01:00 tot 13:00. Dat wordt in de ochtend vaak verfijnd. Dus dien je daar rekening mee te houden. Maar dat zijn mijn twee centen

[ Voor 40% gewijzigd door Webgnome op 05-01-2023 08:46 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sito schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:41:
[...]

Sorry hoor, maar dat is toch niet het probleem van de ontvanger? Los van het feit dat het salarismodel van die bedrijven niet heel eerlijk is, je hebt voor je pakket(bezorging) betaald en die moet gewoon correct afgehandeld worden. Punt. Risico van het vak.
Jawel, want die zit met het gezeik van slecht afgeleverde pakketjes. En dat is aan de kant van de webwinkels en Post NL allemaal netjes ingecalculeerd en er is een "afpoeier-muur" gebouwd tussen de ontvangen er Post NL / DHL.

Zelfs bij de ochtendkrant hielden ze vroeger met de betaling al rekening met het "type woning" in de verschillende wijken. Iemand met allemaal flats kreeg een lager bedrag per krant, omdat je die krant natuurlijk gewoon beneden in de bus kunt gooien en dan is het wel fijn als er 80 bussen naast elkaar hangen. Post NL betaalt gewoon een schandalig laag bedrag per pakketje aan zo'n chauffeur. Die moet gewoon zijn brood verdienen en kan niet even een uurtje Ina Boudier Bakkerlaan doen. Dan hebben zijn kinderen geen eten of kan hij geen nieuwe schoenen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webgnome schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:44:
@Sito dat is inderdaad niet het probleem van de ontvanger maar dat wordt er wel van gemaakt zolang jan en alleman dit baantje kan doen en dat ook wil blijven doen voor dat geld. Ik begrijp dan ergens wel dat je als bezorger dergelijke acties uit gaat halen. Je moet wel je target halen namelijk. Dat dat oneerlijk, fout, verkeerd etc is dat weten we.

Zolang mensen er zelf ook erg laks mee omgaan houd je het wel in stand natuurlijk. Komt hier in de flat geregeld voor dat mensen dingen laten bezorgen terwijl ze weten dat ze niet thuis zijn. Als je het wil zsm wil hebben waarom dan bezorgen op een dag dat je er niet bent? En tegenwoordig is het echt niet meer zo dat je een tijdslot krijgt van 01:00 tot 13:00. Dat wordt in de ochtend vaak verfijnd. Dus dien je daar rekening mee te houden. Maar dat zijn mijn twee centen
En daar komen de diensten zelf ook weer om de hoek. Het gebeurt hier bij een niet nader genoemde bezorgdienst heel erg vaak, dat ze juist 1 dag na de afgesproken dag komen. Dus je bestelt iets met levering donderdag. Dus.... dan regel je dat je vrijdag een kantoor-dagje doet zodat je donderdag gewoon thuis bent. Krijg je donderdag eind van de dag een berichtje "Ja, sorry hoor, mislukt! We komen morgen wel even!" Heel fijn, maar morgen zit ik aan de andere kant van het land. Gelukkig is mijn vrouw meestal thuis en anders de buurvrouw wel, maar je weet helemaal niet of mensen bewust iets laten bezorgen op de dag dat ze er niet zijn. De bezorgdienst kan dat ook gewoon zelf besloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
@Anoniem: 39993 dat is waar. Het is niet altijd de schuld van de ontvanger. Maar ik denk wel dat dit component zeker meegenomen dient te worden in de ramp die pakketbezorging heet ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze zouden gewoon altijd de optie van een afhaalpunt moeten geven. Ik heb het wel als default ingevuld voor Bpost (Belgie), maar dan komt het nog vaak aan de deur. Bij mij gooien ze het over de poort, op zich is dat veilig als het niet regent en er niks breekbaars in de doos zit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Marzman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:08:
Ze zouden gewoon altijd de optie van een afhaalpunt moeten geven. Ik heb het wel als default ingevuld voor Bpost (Belgie), maar dan komt het nog vaak aan de deur. Bij mij gooien ze het over de poort, op zich is dat veilig als het niet regent en er niks breekbaars in de doos zit.
Bij DHL (Parcel) kan je tegenwoordig in de app aangeven dat je een pakket standaard bij een specifiek pakketpunt geleverd wilt hebben in de app, bij PostNL kan dit ook, maar kan je geen specifiek pakketpunt kiezen, dus is het nog de vraag waar het bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webgnome schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:02:
@Anoniem: 39993 dat is waar. Het is niet altijd de schuld van de ontvanger. Maar ik denk wel dat dit component zeker meegenomen dient te worden in de ramp die pakketbezorging heet ;)
Met al die tweeverdieners van tegenwoordig, zie ik dit ook niet meer goedkomen met rondcrossende busjes die de klanten van hun klanten bijna structureel mislopen. In onze vorige buurt namen wij regelmatig pakketje aan voor buren, maar wij zijn er op een gegeven moment gewoon mee gestopt. Ik ben geen Post NL / DHL DropOffPoint voor de hele straat natuurlijk. Allemaal prima dat jullie structureel pakketjes proberen af te leveren bij mensen die 80% van de tijd niet thuis zijn, maar dan zullen we toch eens moeten gaan praten over een vergoeding per hier opgeslagen pakket. Daarna namen we alleen nog pakketjes aan van bijvoorbeeld de apotheek bezorger (of mensen die uit zichzelf kwamen vragen of je een eventueel pakketje aan kon nemen omdat ze onverwachts weg moesten). Maar dan weet je dat het belangrijk is voor iemand en dat ze het echt hard nodig hebben.

Vergis je niet: als jij een pakket voor de buren aanneemt, dan heb je het in bewaring genomen en ben je formeel aansprakelijk als er iets mee gebeurt terwijl jij het in bewaring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:14
Yorinn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:11:
[...]

Bij DHL (Parcel) kan je tegenwoordig in de app aangeven dat je een pakket standaard bij een specifiek pakketpunt geleverd wilt hebben in de app, bij PostNL kan dit ook, maar kan je geen specifiek pakketpunt kiezen, dus is het nog de vraag waar het bezorgd wordt.
Dit is inderdaad een grote misser bij PostNL.
ik wil gewoon standaard de Gamma of Rataplan selecteren.
Maar ze brengen het pakket ergens in een straal van een paar kilometer waar je lang niet overal even makkelijk met de auto langs kunt uit je werk. groot deel zit in winkelcentra.

@lurvic
Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil er een pakketbrievenbus voor aanschaffen.
Die dingen zijn nog best aardig aan de prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsfPqmXA-AyGNW8XJuy2Pf5PNr4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zO7mJ4tgVaneYcGVzLS9a5JW.png?f=user_large

Maar mijn bezorger laat pakketten zo achter, en dan vraag ik me af of een pakketbrievenbus niet teveel moeite is. (beide buren waren heel de dag thuis vanwege thuiswerken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSmT05VbpOGtzI8g5aWo3t22jsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgkE0EyRcW1BOVIP6PjkdqJB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 05-01-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-05 15:12
*knip* Offtopic. Dit is geen postbezorgingervaringentopic. Eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.

[ Voor 110% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:19

OMD

Er wordt echt wel snel geschakeld. Als wij pakketten versturen (en dat doen we via DHL) en er gebeurt zoiets en de klant laat dit direct weten dan kunnen we over het algemeen snel schakelen. We zien dat er dan eigenlijk nog binnen 2 uur wel contact wordt gezocht met de chauffeur.

Het is niet altijd wanprestatie, het kan ook andere oorzaken hebben. Vergeet niet dat de chauffeur GEEN geld krijgt als die het pakket niet levert. Er is voor de chauffeur in mijn ogen geen enkele reden om een pakket niet te leveren.

Dat gezegd hebbende, die gasten staan onder een tijdsdruk waar je bang van wordt. Ook die mensen hebben een vrouw en kind thuis en komen steeds later thuis. Wanneer ze 5 minuten of 10 minuten een adres aan het zoeken zijn kan ik mij voorstellen dat ze een gemist melding invoeren op de hoop dat het wellicht de volgende dag wat rustiger is of een andere chauffeur het pakket mee heeft. Netjes? Nee, zeker niet. Begrijpelijk, ja wel een beetje helaas.

We zien overigens weinig klachten over DHL. Het is leuk dat mensen in dit topic gelijk neerplempen dat het een waardeloos bedrijf is dat liegt maar die mensen ontvangen in hun hele leven net zoveel pakketten van DHL dat wij in een dag(en) versturen. We hebben daardoor iets betrouwbaardere data.

PostNL heeft een hogere levergraad maar wel aanzienlijk meer vertragingen in hun berzorgingen. Toen wij nog PostNL gebruikten hadden we maar een levergraad 24 uur van net 91%, met DHL is dan meer dan 99%, zelfs met Black Friday en Kerst etc. PostNL presteerde het om pakketten 2 weken achter te houden (en dat waren er duizenden op een gegeven moment, daar is ook een topic over geweest hier)

Ik heb privé ook problemen gehad met DHL, PostNL, DPD, GLS en UPS. Ik denk dat je er weinig aan kan doen helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2023 10:30 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05 16:23
https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop

Misschien ook interessant voor jou? Ben zeer tevreden met ze in Amsterdam.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

[...]

Ik heb wel degelijk bij PostNL zelf kunnen kiezen bij welk afhaalpunt mijn pakketten voortaan afgeleverd moeten worden. Ik heb geen app dus dat zal ik gedaan hebben door in te loggen bij PostNl op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59

Quad

Doof

rud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Ik heb wel degelijk bij PostNL zelf kunnen kiezen bij welk afhaalpunt mijn pakketten voortaan afgeleverd moeten worden. Ik heb geen app dus dat zal ik gedaan hebben door in te loggen bij PostNl op de website.
https://jouw.postnl.nl/ac...tvangstvoorkeur/instellen
Daar kan je het inderdaad instellen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-05 12:15
Misschien een idee om bij de bewonerscommissie (of verhuurder of wie je daarvoor bij jou het beste kan aanspreken) opperen om een partij als MyPup te benaderen? Zag dat die al eerder genoemd was.

Woon zelf in een redelijk nieuw appartementencomplex met 200+ woningen, hier staat ook zoiets beneden waarvan ik weet dat veel mensen er gebruik van maken. Enige nadeel is dat er een dag vertraging op zit en die distributiecentra waar je het laat afleveren alleen op werktijden open zijn (dus avondbezorgers als Budbee werkt dit niet voor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

rud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Zou het aan de regio kunnen liggen? Ik kan hier echt alleen kiezen voor een punt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
in het geval van je computer onderdelen zou ik de webwinkel gewoon vooraf benaderen of ze een order ook direct op een pakketpunt kunnen afleveren... 99/100 keer kan dit gewoon..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Sjah, studentenflats. Met rond de 20 pakketten per keer dat de bezorger er langs komt. Als hij op elke ontvanger zou moeten wachten tot die beneden is, dan staat hij er een uur later nog steeds. En dan heb je ook nog eens dat drie kwart van die studenten niet thuis is.
Jullie als studenten moeten eens een avondje organiseren en met zijn allen afspreken dat pakketten niet onbeheerd achtergelaten mogen worden.
Als namelijk driekwart van de ontvangers aangeeft van ‘laat maar beneden liggen als ik er niet ben’ dan wordt op een gegeven moment dat de standaard voor die flat en laat elke bezorger pakketten onbeheerd achter.

Ik heb regelmatig gehad dat een student me de volgende aanspreekt als ik een pakket niet heb achtergelaten maar naar een pkt heb geschoten. “Ja; wil je het voortaan bij de lift neerleggen alsjeblieft’. Als je dat een paar keer hoort van meerdere ontvangers, dan bedenk je je wel een tweede keer voordat je pkt schiet.
Dit is uiteraard geen enkel officiële werkwijze, bij geen enkele bezorgdienst niet, maar het is wel praktijk.
Vooral studentenflats zijn berucht bij bezorgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
FRANQ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Maar mijn bezorger laat pakketten zo achter, en dan vraag ik me af of een pakketbrievenbus niet teveel moeite is. (beide buren waren heel de dag thuis vanwege thuiswerken).
[Afbeelding]
Ik zie een voortuin van ruim 10 meter, en bij je buren ook. Het is niet logisch om van de bezorger te verwachten dat hij nog eens 10 meter naar je buren loopt voor burenbezorging met risico dat die buur ook niet thuis is. Dat is gewoon weggegooid tijd.

Je kan als ontvanger uiteraard wel een briefje bij deurbel ophangen dat je liever niet hebt dat hij pakketjes onbeheerd achterlaat. Want als hij het vaker heeft gedaan en nooit wat terug heeft vernomen van jou, dan is er een stille afspraak dat het allemaal wel oké is om je pakketten daar onbeheerd achter te laten als je er niet bent. Vooral in stille buitenwijken met grote tuinen is de risico op diefstal weinig, maar niet geheel nihil.
Dus pak een pen en papier en schrijf wat je verwacht van de bezorger op en hang het bij je voordeur.
Half Nederland heeft een brief hangen bij hun voordeur, waarom jij nog niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
De verzender is verantwoordelijk voor de verzending. Dus als je iets mist (of het gewoon ergens neer is gegooid) klagen bij de verzender dat je je bestelling nog niet hebt ontvangen. De verzender zal dan een onderzoek in moeten laten stellen bij PostNL.
Als meerdere mensen uit dezelfde flat dat doen dan gaat dat wel opvallen en zal PostNL/DHL daar ook actie op ondernemen.

Als ontvanger heb je geen overeenkomst met PostNL/DHL.

[ Voor 7% gewijzigd door .Maarten op 05-01-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurvic
Tartarus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:58:
Sjah, studentenflats. Met rond de 20 pakketten per keer dat de bezorger er langs komt. Als hij op elke ontvanger zou moeten wachten tot die beneden is, dan staat hij er een uur later nog steeds. En dan heb je ook nog eens dat drie kwart van die studenten niet thuis is.

Jullie als studenten moeten eens een avondje organiseren en met zijn allen afspreken dat pakketten niet onbeheerd achtergelaten mogen worden.
Als namelijk driekwart van de ontvangers aangeeft van ‘laat maar beneden liggen als ik er niet ben’ dan wordt op een gegeven moment dat de standaard voor die flat en laat elke bezorger pakketten onbeheerd achter.

Ik heb regelmatig gehad dat een student me de volgende aanspreekt als ik een pakket niet heb achtergelaten maar naar een pkt heb geschoten. “Ja; wil je het voortaan bij de lift neerleggen alsjeblieft’. Als je dat een paar keer hoort van meerdere ontvangers, dan bedenk je je wel een tweede keer voordat je pkt schiet.
Dit is uiteraard geen enkel officiële werkwijze, bij geen enkele bezorgdienst niet, maar het is wel praktijk.
Sorry maar dit vind ik de grootst mogelijke onzin. ze doen niet eens de moeite om aan te bellen bij iedereen (vermoedelijk gewoon bij 1 iemand als de deur niet open is).
De ontvangers geven dit ook helemaal niet aan het wordt er gewoon gedumpt. Er is dus geen sprake van een "standaard" of een "stille afspraak", er wordt gewoon niet gedaan waar voor betaald is. Het is toch niet aan ons als bewoners/ontvangers om dit af te dwingen d.m.v. briefjes. Wij kunnen moeilijk 300 post it notes (buiten) ophangen bij ons deurbelschermpje met voor wie het wel en niet achtergelaten mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Sorry maar dit vind ik de grootst mogelijke onzin. ze doen niet eens de moeite om aan te bellen bij iedereen (vermoedelijk gewoon bij 1 iemand als de deur niet open is).
De ontvangers geven dit ook helemaal niet aan het wordt er gewoon gedumpt. Er is dus geen sprake van een "standaard" of een "stille afspraak", er wordt gewoon niet gedaan waar voor betaald is. Het is toch niet aan ons als bewoners/ontvangers om dit af te dwingen d.m.v. briefjes. Wij kunnen moeilijk 300 post it notes (buiten) ophangen bij ons deurbelschermpje met voor wie het wel en niet achtergelaten mag worden.
Kennelijk is er tot op heden door niemand aangegeven in jullie flat dat ze liever niet hebben dat hun pakketjes daar niet achtergelaten mag worden.
Als die bezorger er elke dag komt en er wordt nooit geklaagd of vermeld dat men liever heeft dat die bezorger bij iedereen één voor één aanbelt, dan is dat voor de bezorger genoeg reden om het de volgende keer ook zo te zien.

En wie weet ben jij wel één van de uitzonderingen tussen die 300 studenten die liever wel heeft dat er expliciet ook bij jou wordt aangebeld en indien niet aanwezig naar PKT.

Je kan het onzin vinden of niet, maar zo een bezorger is geen kip zonder kop. Die doet dingen niet zomaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33

paQ

Tartarus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:06:
[...]

Ik zie een voortuin van ruim 10 meter, en bij je buren ook. Het is niet logisch om van de bezorger te verwachten dat hij nog eens 10 meter naar je buren loopt voor burenbezorging met risico dat die buur ook niet thuis is. Dat is gewoon weggegooid tijd.

Je kan als ontvanger uiteraard wel een briefje bij deurbel ophangen dat je liever niet hebt dat hij pakketjes onbeheerd achterlaat. Want als hij het vaker heeft gedaan en nooit wat terug heeft vernomen van jou, dan is er een stille afspraak dat het allemaal wel oké is om je pakketten daar onbeheerd achter te laten als je er niet bent. Vooral in stille buitenwijken met grote tuinen is de risico op diefstal weinig, maar niet geheel nihil.
Dus pak een pen en papier en schrijf wat je verwacht van de bezorger op en hang het bij je voordeur.
Half Nederland heeft een brief hangen bij hun voordeur, waarom jij nog niet?
sja je weet het mooi uit te leggen vanuit jouw oogpunt, maar dat is niet hoe 'de dienst' werkt natuurlijk.
Mooie boel zeg dat je argument is: ja doei.. moet ik WEER 10 meter lopen, en misschien zijn ze er nieteens! alle moeite voor niks! :o Wee tje wat, ik zet die doos met Makita gear gloednieuw hier gewoon in het zicht, goed verlicht, zodat iedereen het vanaf de weg goed kan zien.

Je hebt een pakket, dat moet overhandigd worden aan de bewoner van huisnummer x. Eventueel aan de bewoner van huisnummer x +1/-1. Lukt niet? Verder geen instructies? Dan naar pakketpunt of mee retour naar distri.

De zwakste schakel bij dit soort klachten is vrijwel altijd de pakketbezorger. Zo blijkt ook uit jouw beredeneringen. En zonder uitzondering wordt er altijd bijgehaald hoe druk, hoe weinig geld, hoeveel uren enz. Slechte bezorging is daar wellicht een gevolg van, maar kan toch nooit het excuus zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 05-01-2023 13:34 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurvic
Tartarus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Kennelijk is er tot op heden door niemand aangegeven in jullie flat dat ze liever niet hebben dat hun pakketjes daar niet achtergelaten mag worden.
Als die bezorger er elke dag komt en er wordt nooit geklaagd of vermeld dat men liever heeft dat die bezorger bij iedereen één voor één aanbelt, dan is dat voor de bezorger genoeg reden om het de volgende keer ook zo te zien.

En wie weet ben jij wel één van de uitzonderingen tussen die 300 studenten die liever wel heeft dat er expliciet ook bij jou wordt aangebeld en indien niet aanwezig naar PKT.

Je kan het onzin vinden of niet, maar zo een bezorger is geen kip zonder kop. Die doet dingen niet zomaar.
Dit slaat werkelijk waar nergens op, van mijn huisgenoten zijn al meerdere pakketjes gemist. Als je de moeite had genomen om mijn eerste post te lezen had je ook gezien dat ik bij beide pakketdiensten al eens geklaagd heb, gezien de grote van de flat is het statistisch gezien onmogelijk dat ik de enige ben die dit gedaan heeft.
Ook kan elke bezorger toch wel bedenken dat mensen het niet fijn vinden als er een doos van laptopformaat met heel groot Lenovo erop daar zomaar achter gelaten wordt. Het interesseert ze volgens mij gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:35:
[...]

Ook kan elke bezorger toch wel bedenken dat mensen het niet fijn vinden als er een doos van laptopformaat met heel groot Lenovo erop daar zomaar achter gelaten wordt. Het interesseert ze volgens mij gewoon niks.
Het onderzoek is afgerond en er is navraag gedaan bij de pakketbezorger. De zending is afgeleverd op het betreffende adres. Uw zaak wordt gesloten

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 05-01-2023 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
En dan wordt het alsnog thuis of bij de buren bezorgd :X Ik heb dit bij PostNL al meerdere keren meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bordje(s) door de huismeester laten maken, dat er geen poststukken in de hal mogen liggen.
sowieso nu al digitaal vastleggen wat er rondslingert.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 09:42

Prx

[...]

Dit gewoon even doen inderdaad.

DHL laat hier ook alles bij de deur achter, zichtbaar vanaf de straat. Klagen had geen zijn. Bij PostNL is dit me één keer overkomen en na mijn klacht keek de bezorger me niet vrolijk aan, dus dat zal wel geholpen hebben.

Ophalen bij een pakketpunt is, er vanuit gaande dat je het lopen of met de fiets doet, ook een heel stukje groener. Miniem argument voor. ;)

En ook ik kan inderdaad geen specifiek punt kiezen in de app, en de dichtbijzijnde wordt het dan afgeleverd. Dat is helaas een drama winkel, maar als ik het kan kiezen bij de verzender dan gooi ik hem om naar een fijn afhaalpunt, anders weet ik dat de catch-all die winkel is. Maar hoef ik dus ook niet bang meer te zijn voor dit soort perikelen bij de deur. Want als je pakket weg is zijn zij (verzender) verantwoordelijk, maar ga je gelijk maar eens krijgen. Veel dramatische ervaringen, frustraties en stress terug te vinden op dit forum.

Beter safe than sorry.

[ Voor 11% gewijzigd door Prx op 05-01-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
paQ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:32:
[...]

sja je weet het mooi uit te leggen vanuit jouw oogpunt, maar dat is niet hoe 'de dienst' werkt natuurlijk.
Mooie boel zeg dat je argument is: ja doei.. moet ik WEER 10 meter lopen, en misschien zijn ze er nieteens! alle moeite voor niks! :o Wee tje wat, ik zet die doos met Makita gear gloednieuw hier gewoon in het zicht, goed verlicht, zodat iedereen het vanaf de weg goed kan zien.

Je hebt een pakket, dat moet overhandigd worden aan de bewoner van huisnummer x. Eventueel aan de bewoner van huisnummer x +1/-1. Lukt niet? Verder geen instructies? Dan naar pakketpunt of mee retour naar distri.

De zwakste schakel bij dit soort klachten is vrijwel altijd de pakketbezorger. Zo blijkt ook uit jouw beredeneringen. En zonder uitzondering wordt er altijd bijgehaald hoe druk, hoe weinig geld, hoeveel uren enz. Slechte bezorging is daar wellicht een gevolg van, maar kan toch nooit het excuus zijn?
Burenbezorging is geen eis, het is een service die je kan doen. Je bent niet verplicht om een pakket bij de buren achter te laten.

Als die makita inderdaad geen omdoos had en vanuit de straat zichtbaar was, dan is dat inderdaad niet netjes van de bezorger. Maar vaker wel dan niet, gaat het goed met pakketjes bij de voordeur achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:35:
[...]

Dit slaat werkelijk waar nergens op, van mijn huisgenoten zijn al meerdere pakketjes gemist. Als je de moeite had genomen om mijn eerste post te lezen had je ook gezien dat ik bij beide pakketdiensten al eens geklaagd heb, gezien de grote van de flat is het statistisch gezien onmogelijk dat ik de enige ben die dit gedaan heeft.
Dat van die Lenovo is inderdaad frappant dat die daar zomaar is achtergelaten. Dat is inderdaad onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tartarus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Burenbezorging is geen eis, het is een service die je kan doen. Je bent niet verplicht om een pakket bij de buren achter te laten.

Als die makita inderdaad geen omdoos had en vanuit de straat zichtbaar was, dan is dat inderdaad niet netjes van de bezorger. Maar vaker wel dan niet, gaat het goed met pakketjes bij de voordeur achterlaten.
"dus" vind je het maar OK :?

Hoe kun jij aan een bruine omdoos herleiden wat de waarde van in de inhoud is?
Financieel dan wel een onvervangbaar item?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
paQ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:46:
[...]

"dus" vind je het maar OK :?

Hoe kun jij aan een bruine omdoos herleiden wat de waarde van in de inhoud is?
Financieel dan wel een onvervangbaar item?
Dat zeg ik; wat is de standaard werkwijze bij die flat? Vaak als ik een dagje moet invallen in een wijk waar ik niet bekend ben, vraag ik aan andere collega’s wat zij doen bij die en die portiekflat of studentenflat. Dat is al een uitgangspunt. En soms kom je een flat binnen en spreekt het allemaal voor zich. Soms ook niet.

Vergis je niet, ik ben wel iemand die iedereen aanbelt en naar beneden laat komen.
Wat ik hier duidelijk probeer te maken is, is dat niet alles zo is zoals het lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lurvic
Tartarus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Dit is dus precies het punt waar ik al bang voor was, de bezorgers vinden het wel prima zo en nemen gewoon voor lief dat een deel van de pakketjes gestolen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Was mij tot gisteren nog nooit overkomen..pakketje gewoon naast de deur gezet..in de regen...gelukkig zat het in zo'n zak ipv een kartonnen doos...
Maar is dit nieuw beleid ofzo?

Was DHL in dit geval.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wii4all schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:54:
Was mij tot gisteren nog nooit overkomen..pakketje gewoon naast de deur gezet..in de regen...gelukkig zat het in zo'n zak ipv een kartonnen doos...
Maar is dit nieuw beleid ofzo?

Was DHL in dit geval.
Dat had ik hier laatst ook. Kreeg ik een appje van de buurvrouw "pakketje bij de voordeur". Bleek ze tegen de bezorger gezegd te hebben dat we gewoon thuis waren maar misschien even achter in de schuur en dat ze wel even een appje zou sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:52:
[...]

Dit is dus precies het punt waar ik al bang voor was, de bezorgers vinden het wel prima zo en nemen gewoon voor lief dat een deel van de pakketjes gestolen worden.
Het is ‘meedenken met de ontvanger’. “Misschien had hij graag gewild dat het pakket ergens veilig was achtergelaten. In plaats van dat hij het twee dagen later op kan halen op een pakketpunt die niet zo logisch is voor hem. Of niet open is op tijden wanneer de ontvanger langs kan gaan om op te halen.

Uiteraard met nadruk op veilig. En niet in het zicht van anderen.

Als je al een paar jaar lang elke dag 160 deuren langsgaat om te bezorgen. Al in meerdere steden of wijken hebt bezorgt, dan kan je een educatieve keuze maken om een pakket wel of niet naar de buren te brengen of standaard naar een pkt kan schieten.

ik heb wel eens iemand vanuit de slaapkamerraam gesproken die zij, laat maar voor de deur, ik kom er aan, dan kan jij verder.
En dan dat diegene mij een Ring deurbel filmpje laat zien dat binnen dertig seconden nadat ik weg was gereden iemand met een hoodie op het pakketje heeft weggegrist voor de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
@Tartarus bij niet thuis moeten ze het pakket gewoon weer meenemen en ofwel de volgende dag opnieuw proberen zoals pre-corona ofwel het bij een pakketpunt dumpen.

Ik heb vaak zat een papiertje bij de voordeur hangen als ik even een kwartiertje boodschappen doen ben.
Ik ga niet standaard een papiertje ophangen dat ze het pakket weer mee moeten nemen.

Daarnaast heeft het toch geen zin, want heb camerabeelden van de afgelopen 3 maanden dat de postnl bezorger geen-een keer naar de voordeur en deurbel is gelopen. Dus dan moet ik het op banner formaat op mijn gevel plakken zeker?

De oude bezorger leverde de pakketten van de hele straat gewoon af bij de openhaarden-boer 3 huizen verderop indien iemand niet thuis was.

Waar mogelijk laat ik pakketten al bij een punt afleveren, gewoon omdat ik dat zelf veel fijner vind dan het idee hebben dat ik snel naar huis moet omdat de pakketbezorger elk moment kan komen.

[ Voor 11% gewijzigd door FRANQ op 05-01-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tartarus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:58:

Dat kan waar zijn, maar aan de andere kant hoeft de bezorger ook niet naar 20 verschillende huizen te rijden en bespaart hij rijdtijd en in- en uitstaptijd etc. Dus wat meer moeite bij de flat zou gewoon mogelijk moeten zijn.

De vraag is even of de TS geholpen is en of de flat gezien wordt als 1 adres. Zo nee, dan is neerleggen in de portiek het equivalent van op straat laten liggen, want de pakketjes dienen bezorgd te worden het adres zelf.

En hoewel ik het met iedereen hier eens ben die stelt dat het lastig is voor de pakketbezorgers qua tijd en inkomsten, mag dat niet het probleem worden voor de TS.

Uiteindelijk moeten de bezorgers dat oplossen met hun opdrachtgever
En heeft de TS alleen te maken met de winkel als er zaken kwijt zijn. Echter blijkt dat in praktijk een lastig verhaal want daar wordt vaak moeilijk gedaan.

Dus kan de TS beter de PostNL app installeren en als hij het pakket ziet een PostNL punt kiezen voor levering. De andere opties zijn opties voor de lange adem en twijfelachtig succes. Mypup zou ook een optie kunnen zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Maar Mypup is maar op 2 locaties in Utrecht beschikbaar en gezien de locaties is de kans klein dat daar de studentenflat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Hann1BaL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:04:

Dus kan de TS beter de PostNL app installeren en als hij het pakket ziet een PostNL punt kiezen voor levering.
In mijn postnl app staat tegenwoordig die optie om een pakketpunt te kiezen er bijna nooit meer bij.

Bij de webshop kan ik regelmatig alleen kiezen uit een pakketpunt in de cruquius of nieuw-vennep (ik woon in hoofddorp) terwijl er 5 pakketpunten op loop- en fietsafstand van mijn huis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tartarus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Het is ‘meedenken met de ontvanger’. “Misschien had hij graag gewild dat het pakket ergens veilig was achtergelaten. In plaats van dat hij het twee dagen later op kan halen op een pakketpunt die niet zo logisch is voor hem. Of niet open is op tijden wanneer de ontvanger langs kan gaan om op te halen.

Uiteraard met nadruk op veilig. En niet in het zicht van anderen.

Als je al een paar jaar lang elke dag 160 deuren langsgaat om te bezorgen. Al in meerdere steden of wijken hebt bezorgt, dan kan je een educatieve keuze maken om een pakket wel of niet naar de buren te brengen of standaard naar een pkt kan schieten.
En toch zijn dat de grillige variabelen die eigenlijk niet in het systeem thuishoren.
In mijn dorp is geen DHL pakketpunt, en moet ik er een stukje voor rijden, maar dat betekent nog niet dat je de bestelling van 400 euro kleding dan maar op eigen houtje naast mijn deur in de regen kunt neergooien.

Terug naar TS zijn issue: die zal nooit gezegd hebben tegen zijn bezorger: weet je, gooi het maar gewoon in het portiek hoor.

Dat is allemaal aanname, of laksheid (ik ga geen 10 wellicht onnodige meters extra naar de buurman maken), van de bezorger.

Ik val jou persoonlijk er niet op aan hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik stel alleen dat al deze zaken eenvoudig te vermijden zijn als de bezorger doet wat hij /zij hoort te doen, ipv een hijgende aannemer in de nek dat je bijv. met minder dan 10 pakketten mag terugkeren, of geheel 'naar eigen inzicht' de bezorgingen uitvoert zoals hem of haar dat goeddunkt.
Webwinkel/verzender tevreden, ontvanger geen missende zending terwijl de bezorgdienst volhoudt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:08:
[...]

Nee, dat is zeker niet bij alle verzendingen het geval. Als het een onverzekerde verzending is heb je het nakijken en zeggen ze gewoon "heel vervelend, we zullen het doorgeven aan de bezorger/chef bezorger"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurvic
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de goede tips, ik ga:

1. Het woonbestuur vragen om hier wat aan proberen te doen (een bordje ophangen, foto's verzamelen etc.).
2. Mijn PC onderdelen bij een pakketpunt laten bezorgen (ik ga eerst nog even met de webshops bellen om er zeker van te zijn dat dit hier bezorgd wordt).
3. Foto's maken elke keer dat ik er langs kom.

Mijn excuses voor de korte rant jegens de pakketbezorgerapologeet, dit was niet heel erg relevant en heeft niks opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurvic
Wolfboy schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:42:
[...]
Nee, dat is zeker niet bij alle verzendingen het geval. Als het een onverzekerde verzending is heb je het nakijken en zeggen ze gewoon "heel vervelend, we zullen het doorgeven aan de bezorger/chef bezorger"
Ik denk dat ze hier zeker mee weg proberen te komen, maar dat dit uiteindelijk juridisch (moet het wel om iets duurs gaan) geen stand houd. Zij moeten het immers tot aan de deur bezorgen, als ze het ergens anders dumpen, is de mogelijke schade natuurlijk voor hun verantwoordelijkheid.
Is er misschien iemand die weet hoe dit juridisch in elkaar zit? dat zou voor mijn huisgenoten wellicht nog relevant kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door lurvic op 05-01-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:43:
1. Het woonbestuur vragen om hier wat aan proberen te doen (een bordje ophangen, foto's verzamelen etc.).
<snip>
Los van alle afleverellende - Als woonbestuur wil je gewoon ook niet dat er allemaal (brandbare) spullen in een portiek komen te liggen. Meestal is er wel een vrij streng beleid op het neerzetten van dingen in openbare ruimtes van wooncomplexen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Yorinn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:36:
[...]

[...]

Zou het aan de regio kunnen liggen? Ik kan hier echt alleen kiezen voor een punt in de buurt.
Ik kan op de website (niet in de app!) kiezen uit een hele lijst. Vlak bij is een afhaalpunt maar omdat zij beperkt open zijn heb ik als default een afhaalpunt verder weg geselecteerd omdat zij betere openingstijden hebben en omdat ik vanaf mijn werk daar langs kom en omdat daar parkeergelegenheid is.

Als jij geen lijstje te zien krijgt na inloggen op de website zou ik PostNL bellen en vragen waarom.
Overigens kan ik mij herinneren dat hier iets over stond aangekondigd op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

rud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Ik kan op de website (niet in de app!) kiezen uit een hele lijst. Vlak bij is een afhaalpunt maar omdat zij beperkt open zijn heb ik als default een afhaalpunt verder weg geselecteerd omdat zij betere openingstijden hebben en omdat ik vanaf mijn werk daar langs kom en omdat daar parkeergelegenheid is.

Als jij geen lijstje te zien krijgt na inloggen op de website zou ik PostNL bellen en vragen waarom.
Overigens kan ik mij herinneren dat hier iets over stond aangekondigd op de website.
Ik heb nog eens gekeken, maar volgens https://www.postnl.nl/kla.../zelf-postnl-punt-kiezen/ kan je toch echt geen eigen punt kiezen. Ik zal ze inderdaad eens mailen/tweeten met de vraag hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
Hier gooit PostNL de zendingen altijd over de schutting. Kan het hem niet eens kwalijk nemen, man wordt onderbetaald en krijgt op z'n donder als ie met teveel pakketjes terugkomt.
Er is maar 1 simpel, doeltreffend, goedkoop en klimaatvriendelijk advies; laat alles op het pakketpunt afleveren.

Dat gaat bij DHL al heel lang, ook internationaal, goed.

En bij PostNL een beetje. PostNL levert nogal eens bij een afwijkend punt af, of alsnog aan huis.

Klachten hebben niet zoveel zin, zeker niet als ontvanger. Daar zijn die bedrijven veel te groot voor. De afzender is de opdrachtgever, die is verantwoordelijk tot het pakket écht is ontvangen. (Daarom doe ik met marktplaats ook uitsluitend pakketpunten)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Yorinn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb nog eens gekeken, maar volgens https://www.postnl.nl/kla.../zelf-postnl-punt-kiezen/ kan je toch echt geen eigen punt kiezen. Ik zal ze inderdaad eens mailen/tweeten met de vraag hoe het zit.
Raar.
Heb zojuist ingelogd en kan het ook niet meer vinden. Toch afgelopen week twee pakketten ontvangen via dit specifieke afhaalpunt. Postnl plakt dan een herrouteringsticker half over het adreslabel heen.
Vroeger kostte dit een dag extra voordat het pakket er lag. Nu niet meer. Pakketten zouden zaterdag bij mij thuis afgeleverd worden en lagen zaterdag bij het afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Zoals je hieronder kan zien is het standaard bezorgalternatief bij de buren.
En een pakketpunt is een willekeurig pakketpunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClI34maeiqBxPlNmpkM3RRG5UEs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQCnbDbjnLB45WZzvLCIXelD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG2SpJs1Dbx9yXF9UlqKth5OjZk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFKrpJC4HJKEt1r76dKD73yl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-05 19:44
lurvic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:17:
Beste allen,

Ik woon in een grote studentenflat in Utrecht met meer dan 300 bewoners en de DHL en PostNL laten consistent alle pakketjes achter in het trappenhuis bij de lift. Hier ligt dagelijks gewoon een hele berg met zo'n 20 pakjes. Het is een huisgenoot van mij overkomen dat er gewoon pakjes wegwaren die (volgens de bezorger) wel geleverd zouden moeten zijn. Ik heb nu enkele keren (niet dure dingen) besteld en ook die werden daar gewoon neergeplompt. Hier zou ik voor moeten tekenen, maar ze hebben niet eens de moeite genomen om aan te bellen. Ik heb met zowel de bezorgdienst als de webshops waar ik het besteld heb gebeld om verhaal te halen en die zeggen allemaal dat dit inderdaad niet de bedoeling is. De bezorgdienst zegt telkens dat het niet meer zal gebeuren, dat het ze spijt, etc. maar er veranderd niks.

Nu wil ik binnenkort zelf een computer bouwen, en durf eigenlijk geen (dure) onderdelen te bestellen.
Zijn er hier mensen die soortgelijke dingen hebben meegemaakt, en zo ja wat hebben jullie er aan gedaan?

Met vriendelijke groet, en bij voorbaat dank

Thomas
Woon je in de kleurrijke flat op de Uithof? Zo ja, dat ze daar pakketjes beneden leggen gebeurt/gebeurde al járen.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat ze hier zeker mee weg proberen te komen, maar dat dit uiteindelijk juridisch (moet het wel om iets duurs gaan) geen stand houd. Zij moeten het immers tot aan de deur bezorgen, als ze het ergens anders dumpen, is de mogelijke schade natuurlijk voor hun verantwoordelijkheid.
Is er misschien iemand die weet hoe dit juridisch in elkaar zit? dat zou voor mijn huisgenoten wellicht nog relevant kunnen zijn.
Er zijn helaas een paar problemen hierbij
1. De standaard pakketten hoeft niet voor getekend te worden dus er is geen enkele bewijslast. Het is jouw woord tegen de bezorger.
2. Jij bent geen klant bij de bezorgdienst, de webwinkel is de klant. En in alle gevallen is een pakketje afschrijven een makkelijkere/goedkopere optie dan een rechtzaak tegen postnl.

Gaat het vaak genoeg fout dan zal een webwinkel vanzelf voor een concurrerende partij kiezen kwa verzendingen dus uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee. Maar er moet flink wat gebeuren voor dat de betere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvarClemens
  • Laatst online: 21:35
lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Ontvangers kunnen bij de DHL aangeven waar pakketjes achtergelaten mogen worden, dat krijgt de bezorger bij een bezorgpoging op zijn scanner te zien. Bij verschillende adressen staat ook een notitie: "niet in het trappenhuis achterlaten", volgens mij zetten ze dat er in als er ooit pakketten gestolen zijn maar wellicht kun je DHL even mailen om te vragen of ze zoiets voor jouw adres kunnen doen?

Uit mijn ervaring geeft 8 van de 10 mensen bij het aanbellen aan dat we de pakketjes maar in het trappenhuis moeten zetten en dat ze het later wel ophalen. Ik heb trouwens verschillende collega's die "vergeten" waren een handtekening van de ontvanger te halen bij aflevering en daarna moesten betalen omdat het pakket weg was. Ik laat zelf ook alleen iets achter als dat expliciet aangegeven is op de scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

De ontvanger van een DPD pakket krijgt ook de optie van een 'neerzettoestemming'. (En waar dan)
De kleine letterltjes leren echter wel dat je dan ook zowat afstand doet van je rechten als het daarna weg blijkt te zijn. Of zoiets stand houdt als dat ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet, maar we zijn nog maar enkele stappen verwijderd van de Noord-Amerikaanse Porch Pirates, bezorgers die de zending letterlijk voor/naar de deur gooien, of bezorgers die een foto maken als afleverbewijs, en het vervolgens weer meenemen.
Ring en Eufy doen er goed zaken door iig.
En wederom te wijten aan een ziek afleversysteem of de deelnemers in het afleverproces. ((onder)aannemers en diens bezorgers)

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 05-01-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
rud schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:48:
[...]

U kunt inderdaad wat aanvinken maar dat wil niet zeggen dat er geen pakjes van u aangeboden worden en bij buren bezorgd worden. De bezorger wil immers zijn bestelbus leeg rijden en krijgt dacht ik per afgeleverd pakket betaald.

Of er gebeurd dat de bezorger het vliegtuig neemt en zijn volle bus ergens achterlaat.
https://www.ad.nl/binnenl...-het-vliegtuig~ab42de7dc/

Mijn ervaring is dat de verzending van verzendpunt naar verzend punt prima gaat.
Het goedkoper per kilo, bij een kan men zelfs 10 kilo voor 4,99 versturen binnen de Eu.
Leuk als u boeken verkoopt aankoopt, of een aanbeeld(je) wilt verzenden enz.

[ Voor 13% gewijzigd door onno oliver op 05-01-2023 20:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 09:42

Prx

lurvic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:43:
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de goede tips, ik ga:

2. Mijn PC onderdelen bij een pakketpunt laten bezorgen (ik ga eerst nog even met de webshops bellen om er zeker van te zijn dat dit hier bezorgd wordt).
3. Foto's maken elke keer dat ik er langs kom.

Mijn excuses voor de korte rant jegens de pakketbezorgerapologeet, dit was niet heel erg relevant en heeft niks opgeleverd.
Meld je nu gewoon aan bij de PostNL app en stel in dat je standaard aflevering wil bij een ophaalpunt. Dan boeit het niet wat een winkel als optie aanbiedt, want in het distributiecentrum wordt je pakketje gewoon 'onderschept' en naar het afhaalpunt gebracht ipv meegegeven met die pipo die bij jou rond rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
onno oliver schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:38:
[...]

U kunt inderdaad wat aanvinken maar dat wil niet zeggen dat er geen pakjes van u aangeboden worden en bij buren bezorgd worden. De bezorger wil immers zijn bestelbus leeg rijden en krijgt dacht ik per afgeleverd pakket betaald.

Of er gebeurd dat de bezorger het vliegtuig neemt en zijn volle bus ergens achterlaat.
https://www.ad.nl/binnenl...-het-vliegtuig~ab42de7dc/

Mijn ervaring is dat de verzending van verzendpunt naar verzend punt prima gaat.
Het goedkoper per kilo, bij een kan men zelfs 10 kilo voor 4,99 versturen binnen de Eu.
Leuk als u boeken verkoopt aankoopt, of een aanbeeld(je) wilt verzenden enz.
Pakketten die huis aan huis gaan worden door een ander transport gedaan. Pakketpunten worden in bulk aangeleverd (bij DHL althans). Veel punten zelfs meerdere malen per dag. En die medewerkers worden absoluut niet per aflevering betaald.

Herrouteren gebeurt bij DHL al op de sorteerlocatie en het pakket belandt dus niet in de bus van de deurenbezorger. Omdat je op die manier ook de lokale ondernemer ondersteunt (ook al is het maar 30 cent per pakket) is dat écht de betere optie. Bij afhalen DHL moet je altijd tekenen!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 14-05 23:33
Maak je borst maar nat. Onze PostNL bezorger wist me zojuist te melden (en waarschuwen) dat PostNL binnenkort geen pakketjes meer bij de buren gaat afleveren en dat voor de deur leggen het nieuwe beleid is.

Gelukkig heb ik een camera hangen, maar ik ben erg nieuwsgierig hoe dat straks met aansprakelijkheid gaat als mijn pakketje doorweekt van de regen of kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45

The Zep Man

🏴‍☠️

HenkEisDS schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:29:
Gelukkig heb ik een camera hangen, maar ik ben erg nieuwsgierig hoe dat straks met aansprakelijkheid gaat als mijn pakketje doorweekt van de regen of kwijt raakt.
Voor jou is de winkel waar je wat gekocht hebt gewoon aansprakelijk, ook als bijvoorbeeld het pakket voor jouw deur gestolen wordt (idealiter met bewijs op camera). Hoe die dit verder gaat oplossen is niet interessant voor jou.

Ik denk dat de meeste webwinkels gewoon gaan kiezen voor 'alleen afleveren met handtekening'. Al tekent de bezorger zelf, meteen aangifte doen van valsheid in geschrifte.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 12-01-2023 12:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
HenkEisDS schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:29:
Maak je borst maar nat. Onze PostNL bezorger wist me zojuist te melden (en waarschuwen) dat PostNL binnenkort geen pakketjes meer bij de buren gaat afleveren en dat voor de deur leggen het nieuwe beleid is.

Broodje aap. Dit is gewoon niet waar en is nergens op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 14-05 23:33
Tartarus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Broodje aap. Dit is gewoon niet waar en is nergens op gebaseerd.
Dus mijn PostNL bezorger lult maar wat uit zijn nek of zit tegen mij te liegen?

Ik heb de vraag maar even uitgezet bij PostNL zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
HenkEisDS schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:34:
[...]

Dus mijn PostNL bezorger lult maar wat uit zijn nek of zit tegen mij te liegen?

Ik heb de vraag maar even uitgezet bij PostNL zelf.
Ja, hij liegt. Tenzij je een postbezorger aansprak. Wat hun werkwijze is en gaat worden heb ik geen weet van, maar pakketbezorgers mogen en zullen pakketjes niet voor de deur leggen als daar geen uitdrukkelijke toestemming voor is van de ontvanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42
Aan de andere kant zal het mij niets gaan verbazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:30
Tartarus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Ja, hij liegt. Tenzij je een postbezorger aansprak. Wat hun werkwijze is en gaat worden heb ik geen weet van, maar pakketbezorgers mogen en zullen pakketjes niet voor de deur leggen als daar geen uitdrukkelijke toestemming voor is van de ontvanger.
Ik denk dat je de verzender bedoeld, de ontvanger is geen contractpartij en heeft dus in principe geen enkele inspraak in dit proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja, toch wel de ontvanger

Bij DPD en DHL een optie
https://www.dpd.com/nl/nl...neerzettoestemming-geven/
Verklaring
Hierbij geef ik toestemming aan DPD om de chauffeur te instrueren mijn pakket(ten) af te leveren door deze neer te zetten op de onderstaande locatie. Zowel DPD als de chauffeur zijn niet verplicht om na te gaan of de bovengenoemde locatie geschikt is om pakketten neer te zetten. Door het pakket op deze locatie neer te zetten komt het pakket in mijn bezit.
Ik aanvaard de bijbehorende risico’s en aansprakelijkheid voor eventueel verlies en/of beschadiging van pakketten die op de aangege- ven locatie zijn neergezet. Ook verklaar ik geen pakketten met gevaarlijke goederen of medicijnen te ontvangen, pakketten die onder rembours verstuurd zijn of door mij gecontroleerd moeten worden.
echt geen goed plan hoor als je het mij vraagt :N

[ Voor 123% gewijzigd door paQ op 12-01-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

*knip* Zie topicwaarschuwing en eerdere modbreak.

[ Voor 101% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2023 22:30 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
paQ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:20:

Bij DPD en DHL een optie

[...]

Je kan je vergissen hoeveel adressen eigenlijk geschikt zijn om pakketten voor de deur achter te laten.
Vooral in dorpen zijn er genoeg hokjes, stalletjes en tuinhuisjes die altijd open staan. Daar komt verder ook geen hond langs.
Ook in stedelijke gebieden zijn er genoeg gevallen waar je onbezorgd een pakket in een boomhutje of fietsenhok kan achterlaten. Ook laten mensen vaak hun garagedeur of schuur open. In goed overleg kan je als bezorger en ontvanger afspreken om daar pakketjes achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17
Dat kan dus niet altijd, deze week toevallig nog gehad. Kon bij DHL alleen kiezen voor een punt om het pakketje neer te leggen of bij de buren te bezorgen. Bezorger pleurt gewoon het pakketje bij de voordeur neer terwijl ik pas 4 uur later thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FRANQ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:25:
[Afbeelding]
Hou er wel rekening mee, dat niet elk pakketje niet bij/via de buren afgegeven mag worden. Dit is afhankelijk van de gekozen verzendmethode, met ID-check (bij PostNL althans) is het geeneens een optie om te zeggen dat het prima is om het pakket ook bij de buren af te leveren indien niet thuis, bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:30
paQ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:20:

Bij DPD en DHL een optie

[...]

Wat een vreemde opzet, vraag me af of dat 'zo kom je in bezit' juridisch ook helemaal correct afgedicht is zo, want dat is nogal een risico dat je zo even neerlegt bij iemand die niet eens deel is van de overeenkomst. Zo kan ik ook wel risico's verleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tartarus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:36:
[...]

Je kan je vergissen hoeveel adressen eigenlijk geschikt zijn om pakketten voor de deur achter te laten.
Vooral in dorpen zijn er genoeg hokjes, stalletjes en tuinhuisjes die altijd open staan. Daar komt verder ook geen hond langs.
Ook in stedelijke gebieden zijn er genoeg gevallen waar je onbezorgd een pakket in een boomhutje of fietsenhok kan achterlaten. Ook laten mensen vaak hun garagedeur of schuur open. In goed overleg kan je als bezorger en ontvanger afspreken om daar pakketjes achter te laten.
Geschikt voor jou ja.
Totdat er iets gejat is, of het überhaupt niet wordt neergezet en als afgeleverd wordt gemarkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
paQ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:04:
[...]

Geschikt voor jou ja.
Totdat er iets gejat is, of het überhaupt niet wordt neergezet en als afgeleverd wordt gemarkeerd.
Anders lees je even mijn hele post, voordat je allemaal scenario’s gaat verzinnen hoe het fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tartarus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:10:
[...]

Anders lees je even mijn hele post, voordat je allemaal scenario’s gaat verzinnen hoe het fout kan gaan.
zo lang was je post niet, en mijn opmerking blijft ongewijzigd

Je bent als bezorger zo helemaal niet gevrijwaard hoor, en je schept je eigen precedent om het de volgende keer ook maar zo te doen. (Of het naast de deur neer te zetten ipv naar de buren te lopen ;) )
Vandaar ook dat formulier bij DPD. We moeten die kant helemaal niet op joh. Zie mijn link naar het Amerikaanse bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
paQ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:46:
[...]

zo lang was je post niet, en mijn opmerking blijft ongewijzigd

Je bent als bezorger zo helemaal niet gevrijwaard hoor, en je schept je eigen precedent om het de volgende keer ook maar zo te doen. (Of het naast de deur neer te zetten ipv naar de buren te lopen ;) )
Vandaar ook dat formulier bij DPD. We moeten die kant helemaal niet op joh. Zie mijn link naar het Amerikaanse bericht.
Maar jou mening is niets waard als een ander het wel goed vind dat ik zijn pakket waar dan ook achter laat.
Dat gezegd hebbende: er zijn ook genoeg buren die beweren niets ontvangen te hebben hoewel ik daar toch wel een pakket heb achtergelaten. Zo waterdicht is het systeem van pakketten bij buren achterlaten helemaal niet.
En gelukkig is het nog altijd zo dat we een bepaald kant op gaan of niet nog altijd afhankelijk van de meerderheid van de ontvangers. Als die daar allemaal wel de behoefte voor hebben, dan zullen bezorgdiensten snel overstag gaan en ga je die Amerikaanse toestanden eerder zien dan je wellicht verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Laatst online: 23:02
*knip* Dit topic is niet bedoeld om eigen ervaringen te delen.

Verder lees ik hier dat bezorgers blijkbaar verwachten dat bewoners van een flat naar beneden komen om hun pakketjes op te halen, maar zo werkt het dus niet als er een lift is :)
Had ooit een oventje besteld en de bezorger was ziedend omdat ik hem niet beneden op kwam halen, terwijl er dus gewoon een lift is. Ik had van te voren speciaal gecheckt dat ze het echt tot de deur zouden leveren maar dacht de bezorger toch anders over 😅

[ Voor 40% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2023 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 02:11
theblindman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:21:
Verder lees ik hier dat bezorgers blijkbaar verwachten dat bewoners van een flat naar beneden komen om hun pakketjes op te halen, maar zo werkt het dus niet als er een lift is :)
Pakketbezorgers, ja. Postbezorgers mogen officieel de post, meestal op de fiets, niet onbeheerd achterlaten. Nu passen de pakketjes die zij bezorgen meestal wel in de bus.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is geen postbezorgingservaringentopic. Eigen ervaringen delen is hier dan ook niet de bedoeling.