Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:18
Ik kreeg vanmorgen een melding dat er een nieuwe update klaar stond, versie CPH2449_14.0.0.401 (EX01) ik zag dat hij ook in Oxygen Updater beschikbaar was nu heb ik root en wilde ik de update lokaal installeren dit ging niet ivm ik pas geleden mijn telefoon heb moeten wipen en ik de APK's niet geïnstalleerd kreeg, zijn/is er een nieuwe versie van die APK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Pjotrofsky schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:47:
Ik kreeg vanmorgen een melding dat er een nieuwe update klaar stond, versie CPH2449_14.0.0.401 (EX01) ik zag dat hij ook in Oxygen Updater beschikbaar was nu heb ik root en wilde ik de update lokaal installeren dit ging niet ivm ik pas geleden mijn telefoon heb moeten wipen en ik de APK's niet geïnstalleerd kreeg, zijn/is er een nieuwe versie van die APK?
Heb je niet nodig hoor. Heb je de installatie-instructies gelezen? Ontwikkelaarsopties aanzetten, vervolgens via de 3 puntjes in Systeemupdate "lokale upgrade" selecteren.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkezenne
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-06 11:21
Bull schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Sorry, ik ben er vanwege ziekte (kinderen he..) niet aan toegekomen om mijn mobiel rustig te kunnen updaten dus dat gaat wat later worden.
Ondertussen de melding van mogelijkheid tot update Android naar 14 ontvangen en uitgevoerd ( dus geen lokale update via Oxygen nodig/gedaan ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.501 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1535102858372841472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-07 07:51
Deze draait hier sinds vorige week. Geen problemen tijdens of na installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-07 10:48

Wurtul

simon says.....

Ik heb deze versie ook op mijn OP11. Het enige waar ik tegen aan liep was dat ik mijn widgets even opnieuw moest toevoegen. Die deden het niet meer goed. Voor de rest werkt deze versie prima

[ Voor 10% gewijzigd door Wurtul op 26-02-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56
Gisteravond laat geïnstalleerd en ik heb tot nu toe geen vreemde zaken ontdekt.

Edit 11 maart: het enige wat mij wel opvalt is dat de accuduur een behoorlijke val heeft gemaakt maar dat schijnt aan de februari update te liggen. Mijn broer met zijn Nord 3 heeft er ook ontzettend last van.

Edit 13 maart: oke, iets heel geks. Laad ik de mobiel tot 80% op dan haal ik als ik mazzel heb 5 uur gebruiksduur en 5 uur scherm tijd tot mijn mobiel zowat leeg is en wanneer ik de mobiel tot 100% oplaad dan zit ik bij 50% batterij niveau op bijna 7 uur gebruiksduur en bijna 7 uur scherm tijd. Dit hoort natuurlijk niet zo te zijn, hele interessante bug. Mijn broer heeft precies hetzelfde met zijn Nord 3 dus het ligt puur aan de software.

[ Voor 57% gewijzigd door Bull op 13-03-2024 02:47 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loempia
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Bull schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Gisteravond laat geïnstalleerd en ik heb tot nu toe geen vreemde zaken ontdekt.

Edit 11 maart: het enige wat mij wel opvalt is dat de accuduur een behoorlijke val heeft gemaakt maar dat schijnt aan de februari update te liggen. Mijn broer met zijn Nord 3 heeft er ook ontzettend last van.

Edit 13 maart: oke, iets heel geks. Laad ik de mobiel tot 80% op dan haal ik als ik mazzel heb 5 uur gebruiksduur en 5 uur scherm tijd tot mijn mobiel zowat leeg is en wanneer ik de mobiel tot 100% oplaad dan zit ik bij 50% batterij niveau op bijna 7 uur gebruiksduur en bijna 7 uur scherm tijd. Dit hoort natuurlijk niet zo te zijn, hele interessante bug. Mijn broer heeft precies hetzelfde met zijn Nord 3 dus het ligt puur aan de software.
Ik heb de update ook sinds enige tijd draaien en ik merk hetzelfde qua batterijduur. Ik heb de telefoon vaak wel volgeladen en merk dat 'ie met 4 á 5 uur SOT wel rond de 30% is. Eind van de dag had ik altijd wel 50%+ over maar nu lang niet meer. Is dit probleem bekend bij OP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:49
Batterij percentage is slechts een schatting die vaak redelijk klopt. Daarom krijg je ook soms gevallen dat je accu heel lang op 1% door blijft werken. Zeker naarmate de accu slechter word zie je dit vaker terug komen. Ik zou zeggen laad hem helemaal op en trek hem daarna helemaal leeg en kijk of het beter word. De accu geeft slechts voltage door het is geheel aan het operatingsystem om hier een percentage van te maken. Ik verwacht dan ook niet dat een update dit zo even verknalt om het zo te noemen. Batterij die sneller leeg loopt na een update is vaak dan ook invloed van apps en services die weer actief worden na de restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loempia
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Puddi Puddin schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:31:
Batterij percentage is slechts een schatting die vaak redelijk klopt. Daarom krijg je ook soms gevallen dat je accu heel lang op 1% door blijft werken. Zeker naarmate de accu slechter word zie je dit vaker terug komen. Ik zou zeggen laad hem helemaal op en trek hem daarna helemaal leeg en kijk of het beter word. De accu geeft slechts voltage door het is geheel aan het operatingsystem om hier een percentage van te maken. Ik verwacht dan ook niet dat een update dit zo even verknalt om het zo te noemen. Batterij die sneller leeg loopt na een update is vaak dan ook invloed van apps en services die weer actief worden na de restart.
Ah oke. Telefoon wordt ook iets warmer heb ik het idee bij normaal gebruik. Ik zal hem eens helemaal leeg laten lopen en hem weer volladen. Helemaal leeg is 'ie eigenlijk nooit dus misschien helpt dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ik heb de accu na de update al twee keer helemaal leeg getrokken en alleen wanneer ik de mobiel tot 100% oplaad houd ie het bijna twee keer zo lang vol dan wanneer ik hem tot 80% oplaad. Ik vind dat niet normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.601 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1561726292301185024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 13:10
Kreeg 'm net al binnen, ze zijn snel dit keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-07 21:29
Edit: Na de update van vadaag werkt het weer, blijkbaar toch een bugje van de laatste update.

Nog iemand problemen met de laatste update dat je ineens geen audio meer kan beluisteren via bluetooth in de auto maar wel kan telefoneren via diezelfde bluetooth?
Voordien nooit problemen mee gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Scooterguy op 15-04-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
tiguan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:03:
Kreeg 'm net al binnen, ze zijn snel dit keer :)
Wie is ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
@Rocketman OnePlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 16:30
Hoe is de batterijduur bij jullie nu?

Bij mij schiet het echt alle kanten op. Soms zit ik met 2 uur screen-on-time rond de 30%, vandaag weer na 2 uur 74%. Bizar verschil. Soms zie ik de accu ook gewoon leeglopen terwijl ik niks doe. Had gehoopt dat de 601 update zou helpen, maar helaas niet. Ik baal er best van, aangezien de super accuduur toch wel de belangrijkste reden was voor mij om dit toestel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
crankthisup schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:10:
Hoe is de batterijduur bij jullie nu?

Bij mij schiet het echt alle kanten op. Soms zit ik met 2 uur screen-on-time rond de 30%, vandaag weer na 2 uur 74%. Bizar verschil. Soms zie ik de accu ook gewoon leeglopen terwijl ik niks doe. Had gehoopt dat de 601 update zou helpen, maar helaas niet. Ik baal er best van, aangezien de super accuduur toch wel de belangrijkste reden was voor mij om dit toestel te kopen.
Verschilt na gebruik ligt ook heel erg aan de apps die je draait. Ik heb niet het idee dat het slechter is geworden sinds de launch. Wat je eventueel kan doen is battery guru installeren en die met adb via een laptop of computer extra rechten geven dan kan je precies zien welke app je telefoon onnodig wakker houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Laatst online: 08-07 16:30
Ben inderdaad wel geneigd om dieper onderzoek te doen via bijv ADB, maar ik lees op de OnePlus Community dat ik zeker niet de enige ben die issues heeft na de 501/Feb update. En blijkbaar zijn er ook wat Tweakers hierboven die het ook hebben, dus het kan ook iets van een bug in de firmware zijn. Onder Android 13 had ik altijd een goede accuduur, nooit zorgen, ben geen andere apps gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
crankthisup schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:50:
Ben inderdaad wel geneigd om dieper onderzoek te doen via bijv ADB, maar ik lees op de OnePlus Community dat ik zeker niet de enige ben die issues heeft na de 501/Feb update. En blijkbaar zijn er ook wat Tweakers hierboven die het ook hebben, dus het kan ook iets van een bug in de firmware zijn. Onder Android 13 had ik altijd een goede accuduur, nooit zorgen, ben geen andere apps gaan gebruiken.
Ja als ik eerlijk ben kijk ik niet meer op Reddit of OnePlus community forum. Ik maak dit al sinds de OnePlus 3 mee en inderdaad soms zit er een foutje in maar vrijwel altijd is het te verwijten aan dat het toestel restart en apps die lekker lagen te slapen weer vollop aan de bak gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTJC
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-12-2024
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een maand problemen met mijn OnePlus 11.

Tijdens het gebruik valt soms de schermverlichting uit. Je kunt er dan niks meer mee. Het gekke is, de telefoon doet het nog wel. Want als je met je vinger op het scherm drukt, voel je wel de telefoon reageren (haptics).

Als ik de slider aan de zijkant verschuif, voel je de telefoon ook gewoon trillen.

Heb de telefoon al 2x naar Coolblue teruggestuurd. De eerste keer konden ze niks vinden, de 2e keer is ie doorgestuurd naar de reparatie afdeling en is het scherm vervangen. Helaas zonder resultaat.

Ik heb het kunnen vastleggen op film want het probleem is niet goed te reproduceren.

Iemand tips? Kan dit aan een software update liggen?

https://photos.google.com....goo.gl/q9QreHFS7WN81uB28

https://photos.google.com....goo.gl/CNbaUfUGv78hDorx7

Warmtepomp: PUHZ-SW100YAA - ERSC-VM2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
RTJC schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:44:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een maand problemen met mijn OnePlus 11.

Tijdens het gebruik valt soms de schermverlichting uit. Je kunt er dan niks meer mee. Het gekke is, de telefoon doet het nog wel. Want als je met je vinger op het scherm drukt, voel je wel de telefoon reageren (haptics).

Als ik de slider aan de zijkant verschuif, voel je de telefoon ook gewoon trillen.

Heb de telefoon al 2x naar Coolblue teruggestuurd. De eerste keer konden ze niks vinden, de 2e keer is ie doorgestuurd naar de reparatie afdeling en is het scherm vervangen. Helaas zonder resultaat.

Ik heb het kunnen vastleggen op film want het probleem is niet goed te reproduceren.

Iemand tips? Kan dit aan een software update liggen?

https://photos.google.com....goo.gl/q9QreHFS7WN81uB28

https://photos.google.com....goo.gl/CNbaUfUGv78hDorx7
Hardware defect gewoon nieuwe toestel lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ik kreeg versie 14.0.0.701 net aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Jep, ik ook! Hopelijk loopt de accu nu weer wat minder snel leeg dat "probleem" had ik namelijk na de afgelopen update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Ik heb de laatste update (701) vanmiddag geïnstalleerd. Installatie ging vlot. Achteraf vroeg hij wel om alle apps te 'optimaliseren'.
Opvallende wijziging in quick settings, waar je nu twee verticale sliders hebt voor helderheid en volume. Ook de folders op het startscherm zijn wat aangepast. Verder is me nog niet veel opgevallen, al zouden de animaties wat gewijzigd zijn.
Qua accuduur kan ik nog niets zeggen, maar daar had ik bij de vorige update ook geen last van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Er is een nieuwe update beschikbaar (via Oxygen Updater) versie CPH2449_14.0.0.800(EX01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb nog geen problemen mee gemaakt met de laatste versie. Opstarten duurde de eerste wat langer.
Accu verbruik lijkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Blasterxp schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:50:
Ik heb nog geen problemen mee gemaakt met de laatste versie. Opstarten duurde de eerste wat langer.
Accu verbruik lijkt prima.
Nee, ik ook niet.

Ik heb alleen al wel een tijdje last van aanraak problemen tijdens het afspelen van een video op YouTube. De overlay van YouTube flikkert bij het aanraken van het beeld. Ik weet niet waardoor het komt en ook niet hoe ik het op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
ai, gek probleem. Dat herken ik niet.
Ik heb alleen dat veel video's op youtube op 480p starten. Of zich verlagen.... terwijl ik op een zeer goed wifi netwerk zit met 1 gbit/s glaslijn.
Na aanpassen van de resolutie; blijft het een tijd lang goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrytr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 14:25
ik heb 1 'probleem' sinds de installatie van de laatste update:
op het lockscherm staan nu 2 tijden alsof ik in een andere tijdzone ben.
dit terwijl deze instelling niet is verandert en aangeeft dit alleen te doen als de tijdzone verschilt met 'thuis'
ook na een reboot en paar dagen gebruik verschijnen beide klokken in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Blasterxp schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:57:
ai, gek probleem. Dat herken ik niet.
Ik heb alleen dat veel video's op youtube op 480p starten. Of zich verlagen.... terwijl ik op een zeer goed wifi netwerk zit met 1 gbit/s glaslijn.
Na aanpassen van de resolutie; blijft het een tijd lang goed.
Nee mijn broer heeft er ook geen last van op zijn Nord 3.

Dat laatste is erg herkenbaar en ook zeer irritant en dat wordt vanuit YouTube zelf aangestuurd om vermoedelijk op die manier bandbreedte van hun kant te kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Even een update van mijn kant. Een update van YouTube (of een update van een andere systeem app) lijkt het eerdergenoemde probleem te hebben opgelost. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bull op 24-06-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Ik weet niet of dit een specifiek OP11 probleem is maar wanneer ik met NFC wil betalen met Google Pay moet ik de laatste tijd altijd nog mijn vingerafdruk scannen voordat de betaling gedaan wordt. Dit terwijl de telefoon al ontgrendeld is. Voorheen was het ontgrendelen van de telefoon genoeg. Dit werkt vaak vrij irritant wanneer ik de telefoon aan de zijkant van het pinapparaat heb en deze nogmaals moet ontgrendelen. Is dit aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Naendeau schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:49:
Ik weet niet of dit een specifiek OP11 probleem is maar wanneer ik met NFC wil betalen met Google Pay moet ik de laatste tijd altijd nog mijn vingerafdruk scannen voordat de betaling gedaan wordt. Dit terwijl de telefoon al ontgrendeld is. Voorheen was het ontgrendelen van de telefoon genoeg. Dit werkt vaak vrij irritant wanneer ik de telefoon aan de zijkant van het pinapparaat heb en deze nogmaals moet ontgrendelen. Is dit aan te passen?
Dit is een veiligheidskwestie die de implementatie van de bank bepaald. Wellicht dat je het kan aanpassen in de app van je bank?

EDIT: Als je in je wallet op 'Instellingen voor Wallet' drukt, vervolgens 'Verificatie-instellingen' kiest dan heb je een optie om 'Verificatie vereist' uit te zetten. Wellicht dat dit werkt?

[ Voor 12% gewijzigd door Puddi Puddin op 25-06-2024 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Dit is een veiligheidskwestie die de implementatie van de bank bepaald. Wellicht dat je het kan aanpassen in de app van je bank?

EDIT: Als je in je wallet op 'Instellingen voor Wallet' drukt, vervolgens 'Verificatie-instellingen' kiest dan heb je een optie om 'Verificatie vereist' uit te zetten. Wellicht dat dit werkt?
Wanneer ik de 'Verificatie vereist' optie uit wil zetten in de Wallet app ben ik verplicht om eerst de optie 'Vereisen dat scherm ontgrendeld is' uit te zetten maar dat is iets wat ik wel aan wil laten. Het gaat me om de extra verificatie die gevraagd wordt wanneer het scherm al ontgrendeld is.

Ik zal ook eens in de app van Rabobank gaan speuren.

EDIT: ik kan de optie 'Vereisen dat scherm ontgrendeld is' terug aanzetten nadat ik de optie 'Verificatie vereist' uitgeschakeld heb. Zal vanmiddag eens testen of dit werkt.

EDIT2: Lijkt met deze instelling weer goed te werken. Thanks ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Naendeau op 26-06-2024 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Er is een nieuwe update beschikbaar (via Oxygen Updater) versie CPH2449_14.0.0.810(EX01)

https://community.oneplus.com/thread/1630560937058500614

[ Voor 28% gewijzigd door Pjotrofsky op 08-07-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Na de meest recente update staat bij mij de "volumebalk" veels te hoog in beeld. Zijn er meer die dat hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COrJKpE1uC377u50MYt_6GjcdXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2whDm8AFxA5pgBw4cRqIGad.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast zijn bij mij de cijfers en letters in sommige apps te klein geworden, zoals bijvoorbeeld die in de Buienradar widget maar ook wat ik in Firefox zie.

Ik heb de lettergrootte op Klein ingesteld maar zo klein was het voorheen niet. Op Normaal is het nog steeds klein te noemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgWhAQgAJEzuR5MgXNxseL9OJeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXNDunJkiXreVG72dg3ba2rO.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom heb ik nu trouwens nog maar één lettertype beschikbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XugqvJso9yCsxB-ZSUI9MekhCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDnliGP8hzGfs1e36O33Uzso.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een waardeloze update is dit weer zeg..

[ Voor 53% gewijzigd door Bull op 14-07-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Ik heb soms geen volume slider, terwijl wel het geluid aangepast wordt.

Het nieuwe accu icoontje is echt een stap terug. Dat was prima te lezen, en nu een stuk onduidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het enige waar ik de laatste tijd tegenaan loop is dat de Gmail app/widget niet goed reageert. Mail openen wil dan niet werken via widget, deze lijkt dan te verkleinen tot je opnieuw drukt.

En in de Gmail app zelf kan ik wel berichten archiveren maar niet openen. En het balkje van het swipen blijft dan staan.

Widget al een keer verwijderd en opnieuw ingesteld
Gmail app reset, lijkt even goed te gaan maar komt weer terug.

Voorderest loopt mijn toestel goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Bull schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 06:38:
Na de meest recente update staat bij mij de "volumebalk" veels te hoog in beeld. Zijn er meer die dat hebben?

[Afbeelding]
Ik las deze opmerking ook al op het forum van OnePlus dus je bent niet de enige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.831 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1674055085732134913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
ben benieuwd, het lijkt wel stabieler te worden.

• Pjotrofsky
Er is weer een nieuwe update CPH2449_14.0.0.831(EX01) beschikbaar maar elke keer als ik hem probeer te downloaden geeft Oxygen Updater een download fout op de website van OnePlus maken hier meer mensen melding van https://community.oneplus.com/thread/1674055085732134913

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-07 23:24

Esumontere

Floep, banaan.

Pjotrofsky schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:51:
Er is weer een nieuwe update CPH2449_14.0.0.831(EX01) beschikbaar maar elke keer als ik hem probeer te downloaden geeft Oxygen Updater een download fout op de website van OnePlus maken hier meer mensen melding van https://community.oneplus.com/thread/1674055085732134913
Dit probleem had ik ook. Op een gegeven moment startte de download, maar liep hij vast op 85.8% en wilde niet meer verder. Als ik nu opnieuw check voor updates ziet hij hem niet meer. Wellicht is hij teruggetrokken?

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Probeer dit, dat werkt voor veel gebruikers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI1mmcFx8cNKzbiapnWgQWfAaxs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1cgfwfPzhqEZ7B6T7edC80rA.png?f=user_large

Also: https://community.oneplus...ntCid=1683044097335492610

• Pjotrofsky
Ach ik wacht wel een paar dagen en probeer het later van de week nog wel een keer, het heeft nu niet zoveel haast.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb gewoon een paar keer op hervatten gedrukt en op een gegeven moment ging ie weer verder. Update is geslaagd. Net alsof je in een soort wachtrij werd geplaatst.

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 11-09-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.832 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1703762433434189825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 20:29
Is al bekend of Oxigen OS 15 naar de OP11 komt en wanneer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotrofsky
vinest schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:11:
Is al bekend of Oxigen OS 15 naar de OP11 komt en wanneer?
Volgens deze informatie https://oxygenupdater.com/article/479/ zou Oxygen 15 voor onze 11 ergens in december moeten uitkomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smE82UjnRAFJgMJDxzUtlrRVCwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZOn8JLrOwpESHBOYRptctbOz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Pjotrofsky op 26-10-2024 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Vandaag is deze update beschikbaar/uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 15:15
Pjotrofsky schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

Vandaag is deze update beschikbaar/uitgekomen
Ik zou deze update nog even overslaan..

Sinds deze update heb ik last van een behoorlijke battery drain, de procenten vliegen eraf (en met scherm aan nog veel erger). Lees op het forum ook dat er meer mensen last van hebben.

Heb hem aan mijn computer gehangen en met "top" ff gekeken, "com.android.phone" stond bovenaan met constant 40%+ CPU usage (zelfs in flight mode). Toen een reboot gedaan, kreeg daarna meteen een 2e reboot cadeau en daarna lijkt het redelijk OK te zijn. Alleen "system_server" staat nu bovenaan met rond de 50~70% CPU (en piekt soms over de 100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Sypher schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Ik zou deze update nog even overslaan..

Sinds deze update heb ik last van een behoorlijke battery drain, de procenten vliegen eraf (en met scherm aan nog veel erger). Lees op het forum ook dat er meer mensen last van hebben.

Heb hem aan mijn computer gehangen en met "top" ff gekeken, "com.android.phone" stond bovenaan met constant 40%+ CPU usage (zelfs in flight mode). Toen een reboot gedaan, kreeg daarna meteen een 2e reboot cadeau en daarna lijkt het redelijk OK te zijn. Alleen "system_server" staat nu bovenaan met rond de 50~70% CPU (en piekt soms over de 100).
Hier geen problemen. Heb je hem gedurende nacht eens aan de lader gehad? Mogelijk zijn dit achtergrond processen die nog aan het afronden zijn. Dat is vrij normaal na een update. Vroegahh kreeg je het mooie schermpje dat x aantal apps nog aan het 'optimaliseren' waren alsvorens hij het toestel vrijgaf.

[ Voor 6% gewijzigd door Puddi Puddin op 30-10-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Puddi Puddin schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:01:
[...]

Hier geen problemen. Heb je hem gedurende nacht eens aan de lader gehad? Mogelijk zijn dit achtergrond processen die nog aan het afronden zijn. Dat is vrij normaal na een grote update.
De update zelf kwam een dag of 2 geleden binnen dus hij heeft al 2 nachten aan de lader gehangen, heeft helaas geen positief effect.

Het ziet er naar uit dat com.android.phone langzaamaan steeds meer CPU usage krijgt. Kort na een reboot zie je hem niet in top, maar na een kwartiertje staat ie al weer op 10%.

Ff aankijken hoe dit gaat de komende dagen, worst case maar een rollback doen (en alles opnieuw instellen) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Sypher schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

De update zelf kwam een dag of 2 geleden binnen dus hij heeft al 2 nachten aan de lader gehangen, heeft helaas geen positief effect.

Het ziet er naar uit dat com.android.phone langzaamaan steeds meer CPU usage krijgt. Kort na een reboot zie je hem niet in top, maar na een kwartiertje staat ie al weer op 10%.

Ff aankijken hoe dit gaat de komende dagen, worst case maar een rollback doen (en alles opnieuw instellen) :'(
Dat klinkt wat rigoreus. Is er geen update voor de telefoon applicatie? Anders teruggaan naar een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

Dat klinkt wat rigoreus. Is er geen update voor de telefoon applicatie? Anders teruggaan naar een oudere versie.
com.android.phone staat zo te zien niet in de Play Store (niet te verwarren met com.google.android.dialer) en staat ook niet in App-beheer. Lijkt dus echt een Android core onderdeel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Sypher schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

com.android.phone staat zo te zien niet in de Play Store (niet te verwarren met com.google.android.dialer) en staat ook niet in App-beheer. Lijkt dus echt een Android core onderdeel te zijn.
Dom, die haalde ik idd even door elkaar. :+ Tijd voor wat koffie 8)7

Online kan ik er ook niet bijster veel over vinden: https://www.google.com/se...android.phone%22+high+cpu & https://www.google.com/se...battery+site%3Areddit.com (die tweede link is wat nuttiger).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
OnePlus heeft wel iets gesloopt in hun eigen com.oplus.subsys blijkbaar:

Logcat laat heel veel van deze meldingen zien dat het proces blijft crashen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime: FATAL EXCEPTION: virtualcomm_main
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime: Process: com.oplus.subsys, PID: 596
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime: java.lang.NullPointerException: Attempt to invoke interface method 'java.util.stream.Stream java.util.List.stream()' on a null object reference
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at com.oplus.virtualcomm2.distributedcomm.p.Y0(DcDeviceManager.java:1)
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at com.oplus.virtualcomm2.distributedcomm.DcDeviceDiscovery.updateONetDeviceList(DcDeviceDiscovery.java:30)
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at com.oplus.virtualcomm2.distributedcomm.DcDeviceDiscovery.onONetOpened(DcDeviceDiscovery.java:47)
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at com.oplus.virtualcomm2.distributedcomm.DcDeviceDiscovery.l(DcDeviceDiscovery.java:1)
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at com.oplus.virtualcomm2.distributedcomm.b.handleMessage(DcDeviceDiscovery.java:95)
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:106)
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at android.os.Looper.loopOnce(Looper.java:255)
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at android.os.Looper.loop(Looper.java:364)
10-31 08:13:01.830   596   683 E AndroidRuntime:    at android.os.HandlerThread.run(HandlerThread.java:67)
10-31 08:13:01.830 24774 24790 D QtiRfSubsysComponent: rfGetSwtpStatus read result 14
10-31 08:13:01.830 24774 24790 E QtiRfSubsysComponent: read swtp_status_buf: 0,255,255,255
10-31 08:13:01.830 24774 24790 D QtiRfSubsysComponent:  getSwtpStatus errorNo=0, status=0
10-31 08:13:01.830 24774 24790 D QtiRfSubsysComponent:  
10-31 08:13:01.830 24774 24802 D QmiVsClient: readEfsItem callback - enter
10-31 08:13:01.831 24774 24798 D VsProxy : handleMessage msg is 4001
10-31 08:13:01.831 24774 24798 D RadioProxy: readEfsItem : response cb for instance 0
10-31 08:13:01.831  3385  4248 D OplusAnrCrashMonitor: handleAnrCrashData: bundle data done
10-31 08:13:01.831  3385   878 I DropBoxManagerService: add tag=system_app_crash isTagEnabled=true flags=0x2
10-31 08:13:01.832  3385  4248 W ActivityManager: Process com.oplus.subsys has crashed too many times, killing! Reason: crashed quickly

Dit had iemand op het forum ook al aangegeven, ben benieuwd of OnePlus dit snel oppakt en er op korte termijn een OTA voor komt want dit is geen doen zo. Met scherm aan gaat het nog veel harder, dan ben je 1% kwijt per 3~4 minuten.

Kwam er ook een Redit post over tegen: https://www.reddit.com/r/...hone_with_the_832_update/

Een workaround is om dat proces weg te mikken / uit te zetten:
code:
1
adb shell pm uninstall --user 0 com.oplus.subsys

Alleen hopen dat dit proces niet cruciaal is. Aangezien het blijft crashen en het toestel verder "gewoon" werkt zal dat wel meevallen.

Het weer terugzetten kan met:
code:
1
adb shell cmd package install-existing com.oplus.subsys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Wat doet deze app op je telefoon?

Ik heb onlangs 'internet browser' uitgeschakeld. Ik kwam erachter dat die van HeyTap is, en vol met zooi hangt.
Ik gebruik een eigen installatie van Firefox, met soms wat Chrome.

Gebruikt er iemand de interne browser? Ik kreeg een melding dat bij uitschakelen sommige OS onderdelen het mogelijk niet meer doen. Merk zelf niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.833 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1719952007009140739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Hij is al via de Oxygen updater te downloaden. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Yes geïnstalleerd! Toestel voelt tot nu toe iets vlotter aan. Zeker bij gebruik camera en Snapchat.

[ Voor 23% gewijzigd door Puddi Puddin op 13-11-2024 22:16 ]

• Bull
Puddi Puddin schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:16:
Yes geïnstalleerd! Toestel voelt tot nu toe iets vlotter aan. Zeker bij gebruik camera en Snapchat.
Zeker, alleen jammer dat sinds de laatste twee updates de accuduur (voor mij tenminste) behoorlijk is ingekort.

Twee keer per dag aan de oplader terwijl voorheen eenmaal wel voldoende was is echt dramatisch.

[ Voor 12% gewijzigd door Bull op 14-11-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 11:03
Zijn er hier mensen die de Esim mogelijkheid hebben gebruikt op de OP11? Ik ga komende week een aantal weken naar Japan, maar op internet is er vrij weinig informatie over het gebruik. Ik kan in de settings wel Esim aanvinken en verder gaan, maar werkt het dan ook echt?

Schijnbaar is OP vrij late to the party met het gebruik van Esim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 22:30
e-SIM werkt prima. Paar weken geleden gebruikt tijdens vakantie in Jordanië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 11:03
Masimo schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:29:
e-SIM werkt prima. Paar weken geleden gebruikt tijdens vakantie in Jordanië.
Toppie, thanks! Fijn om te horen dat het naar behoren werkt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Casual_T schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:23:
Zijn er hier mensen die de Esim mogelijkheid hebben gebruikt op de OP11? Ik ga komende week een aantal weken naar Japan, maar op internet is er vrij weinig informatie over het gebruik. Ik kan in de settings wel Esim aanvinken en verder gaan, maar werkt het dan ook echt?

Schijnbaar is OP vrij late to the party met het gebruik van Esim.
Werkte vorig jaar prima in Murcia!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31
Iemand al de Android 15 update ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
speedmetal35 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:44:
Iemand al de Android 15 update ontvangen?
Wordt op het moment van schrijven alleen voor India uitgerold, later volgt EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:45:
[...]

Wordt op het moment van schrijven alleen voor India uitgerold, later volgt EU.
Ben hem nu aan het downloaden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
speedmetal35 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 18:23:
[...]

Ben hem nu aan het downloaden. :)
Hier net geïnstalleerd. Installatie ging erg vlot. Nu even uittesten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Frepelkweeltje schreef op donderdag 26 december 2024 @ 18:32:
[...]

Hier net geïnstalleerd. Installatie ging erg vlot. Nu even uittesten!
Mijn eerste bevindingen met OxygenOS 15:
  • Op één of andere manier lijkt het schakelen tussen apps nog vlotter dan voorheen.
  • Circle-to-search vind ik erg handig!
  • Nieuwe functies om met zwevende vensters om te gaan, werken goed (melding openen in een zwevend venster, gebaren om zwevende vensters te sluiten of te maximaliseren).
  • Naast Google kunnen nu ook andere apps ingesteld worden om passkeys te beheren (in mijn geval Enpass). Dit lukte niet in OxygenOS 14.
  • Het gesplitst openen van meldingen en snelle instellingen heb ik even geprobeerd, maar snel terug gewijzigd naar de klassieke manier (die trouwens als standaard staat ingesteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
Frepelkweeltje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:28:
[...]

• Op één of andere manier lijkt het schakelen tussen apps nog vlotter dan voorheen.
  • Nieuwe functies om met zwevende vensters om te gaan, werken goed (melding openen in een zwevend venster, gebaren om zwevende vensters te sluiten of te maximaliseren).
  • Naast Google kunnen nu ook andere apps ingesteld worden om passkeys te beheren (in mijn geval Enpass). Dit lukte niet in OxygenOS 14.
  • Het gesplitst openen van meldingen en snelle instellingen heb ik even geprobeerd, maar snel terug gewijzigd naar de klassieke manier (die trouwens als standaard staat ingesteld).
Klinkt goed. 👍🏻

En de dingen die je niet bevallen❓En qua bugs❓😉

Ik ga de OnePlus 13 in januari aanschaffen maar voor die tijd ga ik OS 15 nog wel installeren dus dan kan ik er vast wat wegwijs mee gaan worden. 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Frepelkweeltje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:28:
[...]

Ik deel de bevindingen. Voor mij lijkt het voornamelijk dat het toestel weer zo snel is, als toen hij met OxygenOS 13 uit de doos kwam! Versie 14 heeft namelijk bij mij nooit lekker gedraaid. Het leek vooral alsof de per app throttling niet helemaal lekker werkte. Zo kon ik op het ene moment super soepel door mijn whatsapp scrollen, maar na het switchen na een andere app en weer terug kon het toestel enorm happeren tijdens het scrollen. Eenmalig het scherm aan en uit doen verhielp het dan direct. Dit lijkt nu helemaal opgelost te zijn. Ook is het toestel niet meer traag als er iets van een floating window of overlay op het scherm aanwezig is _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Inderdaad, heerlijk die nieuwe update ook het splitsen van notificaties en settings is fijn. Ook dat je nu in 1 keer een hoop settings te zien krijgt ipv 2 keer swipen.

Ik had ook het idee dat het sneller aanvoelde en dacht dat het tussen mijn oren zat. Maar meerdere mensen lijken diezelfde mening te hebben.

Maar waarschijnlijk toch de OP13 volgende maand.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Bull schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:15:
[..]

En de dingen die je niet bevallen❓En qua bugs❓😉
Ik ben eigenlijk nog niets tegen gekomen dat me niet bevalt, ook geen bugs. De nieuwe AI functies voor het verbeteren van foto's hebben me nog niet overtuigd, maar die kan je natuurlijk makkelijk links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Frepelkweeltje schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:35:
[...]

Ik ben eigenlijk nog niets tegen gekomen dat me niet bevalt, ook geen bugs. De nieuwe AI functies voor het verbeteren van foto's hebben me nog niet overtuigd, maar die kan je natuurlijk makkelijk links laten liggen.
Kijk aan, dat is fijn. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Het was me nooit opgevallen maar b.v. wireguard is geinstalleerd, en laat now in pulldown/settings gelijk icoontje zien en verbind gelijk. Kan zijn dat ik dit gemist heb eerder maar stond er nu ineens bij?

AI functies moet je kennelijk wel ?handmatig? updaten? (Algorithm plugin update).

Ben tot nu toe erg tevreden.

Merkte alleen bij bepaalde apps dat deze een beetje raar deden eerste keer als ik ze op startte na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Ik heb het idee/gevoel dat de automatische helderheid donkerder staat/gaat dan in OxygenOS 14, moet nu vaak m'n helderheid iets omhoog zetten

Nog een bug (hopelijk) waar ik last van heb is dat in de app drawer alle apps app-inhoud verborgen hebben staan... https://www.reddit.com/r/...sable_app_content_hidden/

[ Voor 44% gewijzigd door Pjotrofsky op 30-12-2024 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:09
Batterijduur is enorm toegenomen met de nieuwe Android bij mij. Ik vond het de laatste maanden slechter worden, maar zit nu weer op bijna 2 dagen met ruim 4u schermtijd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoemBecker
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:02
Sinds Android15 staat bij het overzicht van mijn openstaande apps de app inhoud op vergrendeld. Dit wil ik niet. Hoe los ik dit op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfzghqBa8NQRr9OG3Jx2arIgv1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJWNHCqPXXfp5pWBWFyk3gw1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
BoemBecker schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:29:
Sinds Android15 staat bij het overzicht van mijn openstaande apps de app inhoud op vergrendeld. Dit wil ik niet. Hoe los ik dit op?
Ik heb er zelf geen last van, maar als je in dit overzicht van recente apps op de 3 puntjes naast de naam van een app klikt, kan je kiezen voor 'Inhoud verbergen/weergeven'.

Ik weet niet of je ergens een standaard instelling voor deze optie kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik ben inmiddels een paar dagen over op Android 15, en tot nu toe is de ervaring prima. Batterij-duur is significant beter dan in Android 14, heb aan het einde van de dag vaak 20+% meer over dan voorheen.

Gesplitste meldingen en quick settings heb ik een tijdje geprobeerd maar heb het weer uitgezet. De belangrijkste reden is dat ik vooral mijn rechterhand gebruik, en ik meestal bij de meldingen wil zijn (en niet bij quick settings). Als je de links- en rechts-instelling nou zou kunnen omdraaien...

Wat me wel irriteert is dat mijn mobiel internet hapert. Heb al meerdere keren mijn dataverbinding moeten resetten omdat hij niet meer werkte. Hier had ik met Android 14 nooit last van. Zijn er mensen die dit herkennen?

[ Voor 26% gewijzigd door Esumontere op 06-01-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Een tweede irritatie: Ik heb een retournerende melding van "telefoon-beheer" dat de ontwikkelaarsopties zijn ingeschakeld. Als ik die wegswipe komt hij de volgende dag weer terug. Iemand enig idee hoe ik dat uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 10:08

FFA

Esumontere schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:53:
Een tweede irritatie: Ik heb een retournerende melding van "telefoon-beheer" dat de ontwikkelaarsopties zijn ingeschakeld. Als ik die wegswipe komt hij de volgende dag weer terug. Iemand enig idee hoe ik dat uit kan zetten?
De melding niet swipen maar vasthouden en dan uitschakelen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Er is weer een nieuwe software update te downloaden we zijn hiermee aangekomen bij versie: CPH2449_15.0.0.401(EX01)

https://community.oneplus.com/thread/1778647342300266496

[ Voor 23% gewijzigd door Pjotrofsky op 10-02-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Er is weer een nieuwe software update te downloaden we zijn hiermee aangekomen bij versie:
CPH2449_15.0.0.600(EX01)

https://community.oneplus.com/thread/1805998705212391427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Na deze update moest ik in de auto , na het aansluiten van de USB-C kabel voor Android Auto, de verbindingsmethode opnieuw kiezen. Het heeft 2 systeemcrashes van de infotainment gekost om hier achter te komen :P

Het leek er namelijk op dat hij de hele tijd connect/disconnect deed en verder gebeurde er niks. Logisch achteraf, want de standaard instelling is: alleen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:09
tiguan schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:44:
Na deze update moest ik in de auto , na het aansluiten van de USB-C kabel voor Android Auto, de verbindingsmethode opnieuw kiezen. Het heeft 2 systeemcrashes van de infotainment gekost om hier achter te komen :P

Het leek er namelijk op dat hij de hele tijd connect/disconnect deed en verder gebeurde er niks. Logisch achteraf, want de standaard instelling is: alleen opladen.
Goeie. Dat ga ik ook even proberen. Het is me namelijk nog niet gelukt om Android auto aan de praat te krijgen met 1+13.
Overigens was dat het eerste half jaar met mijn 1+11 ook drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:23
Hmm, welke moet ik nou geloven? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heC4b4dTofLYX1TTboXctfhHUUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWJqYTmzwpLEuKfipGMMrVn7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bG8Ng1O6WhnLHWljszMXTXhewKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXo26B6hrjhOzpZqStmCPTqv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
De tweede is een SOTA update, oftewel om apps te updaten. Die kunnen we niet aanbieden via Oxygen Updater omdat dat niet via de lokale upgrade optie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Er is weer een nieuwe software update te downloaden we zijn hiermee aangekomen bij versie:
CPH2449_15.0.0.700(EX01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
na ongeveer een jaar is de door de fabriek geinstalleerde screenproctector echt versleten.

Ik heb een stroeve plastic protector, en een dikke 'glazen' protector gehad op mijn oude telefoons. Dat beviel niet, de orginele van oneplus was wel prima. Enige probleem was dat hij snel 'vet' werd.

Hebben jullie enig idee hoe ik aan de orginele van oneplus kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Blasterxp De originele weet ik niet, maar ik heb laatst bij The Phone Lab een nieuwe protector laten zetten en die bevalt me heel goed. Ze maken de protector op maat voor je dus hij past perfect. Kost wel wat, €35,- maar dan hoef je niet zelf te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Mijn O + 11 zit op versie CPH2449_15.0.0.800(EX01V60P01), en ik merk sinds een week ofzo nogal een batterij-drain. Waar ik normaal aan het eind van de dag nog zo'n 30-40% accu over heb, zit ik ineens onder de 20%. Afgelopen nacht toen ik ging slapen zat hij op 21%, en vanochtend om 4:00 was hij uitgevallen omdat de accu volledig leeg was.

In het overzicht van apps zie ik geen apps die bijzondere hoeveelheden stroom gebruiken, niet anders dan normaal in elk geval. Herkent iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Geen last van, wel dat de gsm bij 5% ineens uitvalt. Dat had ik niet verwacht, ik meende dat ik vroeger rustig tot 2 of 1% door kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Laatst online: 14:00
Ik ervaar ook sinds een aantal weken dat de telefoon aanzienlijk korter met een acculading kan doen.
we hebben recentelijk meer updates gehad, in mijn beleving, dus allicht merken ze bij 1+ dat er iets niet helemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-07 10:53
Esumontere schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:59:
Mijn O + 11 zit op versie CPH2449_15.0.0.800(EX01V60P01), en ik merk sinds een week ofzo nogal een batterij-drain. Waar ik normaal aan het eind van de dag nog zo'n 30-40% accu over heb, zit ik ineens onder de 20%. Afgelopen nacht toen ik ging slapen zat hij op 21%, en vanochtend om 4:00 was hij uitgevallen omdat de accu volledig leeg was.

In het overzicht van apps zie ik geen apps die bijzondere hoeveelheden stroom gebruiken, niet anders dan normaal in elk geval. Herkent iemand deze problemen?
Hier ook. Ik zie dat de camera 25% van de batterij verbruikt. Vanochtend update 15.0.0.820 geïnstalleerd. In change log geen melding over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrytr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 14:25
Hier net de laatste versie binnen gekregen: CPH2449_15.0.0.820(EX01V80P01)

en ook hier de batterij die 'sneller leegloopt dan voorheen'
Ik heb 't niet gemeten maar is dus meer een onderbuikgevoel....
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus 11] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 11] Levertijden en Prijzen