Slimme deurbel, door bomen bos niet meer zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb deze vraag hier regelmatig voorbij zien komen. Jullie in andere woorden dus waarschijnlijk ook. Echter na een hoop lezen kan ik nog steeds niet tot een beslissing komen welke deurbel voor thuis te gaan gebruiken.

Ik ben op zoek naar een slimme deurbel met camera welke gericht is op privacy. Hoe minder afhankelijk van externe partijen des te beter.

Mijn eisen:
- geen opslag van beelden of screenshots bij externe partijen.
- de mogelijkheid tot het realtime recorden van de camera middels Synology Surveillance of een ander platform
- (optioneel) optie om een webhook in te stellen welke uitgevoerd wordt wanneer mensen op de bel drukken
- 2-aderige voeding (hergebruik kabel die er zit) met voorkeur tot bestaande beltrafo (nieuwbouwhuis), maar kan eventueel ook de trafo vervangen.
- verbinding mag via WIFI of via een base station

Ik heb het gevoel dat je voor de push notificaties wel vast zit aan de app van de aanbieder. Alternatieven zijn welkom maar hiermee kan ik eventueel wel leren leven, zolang ze maar niks met de beelden doen.

Mochten mensen betere oplossingen hebben gezien privacy kan ik ook software installeren. Heb zo ongeveer een heel virtualisatie platform thuis :).

Wat heb ik al bekeken:

Unify
Ik was altijd helemaal Unify fan en heb voor WIFI ook helemaal van Unify. Ook gebruikte ik veelal Unify cameras. Maar sinds ze pushen naar de protect appliances en je geen optie geven het zelf gevirtualiseerd te draaien meer ben ik er van af gestapt. Een unify protect doorbell is dus helaas geen optie.

Eufy
Veel over gelezen, ook de nieuwsberichten van de laatste tijd. Dat issue met afbeeldingen opslaan voor bushmeldingen kan ik mee leven (ik zet die optie uit). Echter ik lees er veel gemengde berichten over.

Ring en zo nog een paar
Naja zal wel duidelijk zijn dat ik dat echt niet wens. Ik wil zoveel mogelijk in eigen beheer houden.

Zelfbouw
Heb overwogen mijn bestaande deurbel te koppelen aan een RPI om die slim te maken. Echter dan mis ik de camera. Ik heb bewust geen "normale" camera hangen bij de voordeur omdat ik kan voorstellen dat de buren dat minder vinden. Ik snap de een deurbel met camera vrijwel hetzelfde is, maar die zijn al breder geaccepteerd bij de voorkeur dan een grote camera op de gevel :).

Hopelijk hebben jullie advies voor me :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Reolink Video Doorbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Ziet er erg interessant uit. Verkopen ze dienook ergens binnen Nederland? Zowel Tweakers prijzen als google bieden niet zo snel uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik verwacht dat het niet al te lang meer gaat duren. Deze is recentelijke uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpallast
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:54
Heb zelf onderstaande, gebruik 'm icm een Synology NAS. Heb de bestaande bedrading gebruikt voor de voeding maar wel even andere voeding geplaatst.

Deze is ook met lokale opslag of Cloud te gebruiken van Foscam. Maar dit gebruik ik niet, vind het prettiger via de Synology alles in eigen beheer te hebben.

https://www.foscam.nl/vd1.html

[ Voor 30% gewijzigd door wpallast op 04-01-2023 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 17:50

DUX

blijft ook nu voor Oranje

wpallast schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:03:
Heb zelf onderstaande, gebruik 'm icm een Synology NAS. Heb de bestaande bedrading gebruikt voor de voeding maar wel even andere voeding geplaatst.

Deze is ook met lokale opslag of Cloud te gebruiken van Foscam. Maar dit gebruik ik niet, vind het prettiger via de Synology alles in eigen beheer te hebben.

https://www.foscam.nl/vd1.html
Deze heb ik ook.

Maar het is handig te bedenken zoals de TS stelt dat voor een mogelijke meerwaarde van een slimme deurbel, het kunnen terugpraten met de aanbeller, niet altijd even makkelijk kan buiten de eigen software om. En dan zijn er wat mij betreft voor deze Foscam-bel wel erg veel banden te leggen met China, ook al zijn dat misschien niet direct volledige video-opnames. Het met een VLAN afsluiten van de bel van internet wordt daarmee wel beperkt. Het geheel zit me niet helemaal lekker. Ik wacht met smart op mogelijkheden die bijvoorbeeld Home Assistant t.z.t. hoopt te kunnen leveren op dit gebied.

Verder tikt deze deurbel alle vinkjes van de TS.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topic bookmarked 😊

Ik ben zeer geinteresseerd in dit topic, aangezien ikzelf in een vergelijkbare situatie zit.

Waarom is de UniFi Protect G4 Deurbel geen optie voor je?
Als je in bezit bent van Cloud Key Gen2 Plus, kan je dan niet daar alle beelden in opslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassiej19
nowell schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:35:
Topic bookmarked 😊

Ik ben zeer geinteresseerd in dit topic, aangezien ikzelf in een vergelijkbare situatie zit.

Waarom is de UniFi Protect G4 Deurbel geen optie voor je?
Als je in bezit bent van Cloud Key Gen2 Plus, kan je dan niet daar alle beelden in opslaan?
Ik vind het vervelend dat ze je dwingen om extra additionele hardware te gebruiken. Vroeger kon je het gewoon virtueel draaien. Gaat een fysieke machine kapot, migreer je het naar een andere fysieke machine. Maar met een stuk extra hardware ben je totaal afhankelijk van 1 machine. Gaat het kapot, werken je camera's 1 of meerdere dagen niet tot er een vervanger is.

Ik wil dus alles zelf high available kunnen hosten :).

Ik zou hartstikke bereidt zijn om een licentie te betalen als ze het als software los zouden uitbrengen. Echter er wordt al sinds het begin van protect gevraagd of er een keer een self hosted versie komt en Unify negeert die vraag al meer dan een jaar.

Als ITer heeft Unify mijn complete gunning verloren. Dit terwijl Unify zo'n fantastisch product "was",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:04
Eufy met Homebase 2 hier een jaar in gebruik. Ik zou m niet aanraden. Ik woon op de eerste verdieping en zou graag een schermpje willen hebben om te zien wie voor de deur staat en te vragen of ze even wachten. Uitbreiden van de Google Home functionaliteit wordt al jaren gevraagd, maar gebeurt niet. Op Samsung telefoons blijft het een gevecht met Power settings en gaat het belsignaal te langzaam.

Terugkijkend zou ik kiezen voor een systeem dat gewoon werkt, al zou het een abonnement kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 10:58
Ik heb ook lang en hard gezocht maar alle vormen die ik tegenkwam was wel wat op aan te merken, dus ik heb het anders gedaan.

Onder mijn buitenlamp hangt nu een Wyze Cam V3 in RTSP mode, gekoppeld aan een NVR die weer gekoppeld is aan Home Assistant. De deurbel is voorzien van de ESP01 mod van Frenck en triggert HA om mijn telefoon (en die van mijn vrouw) een screenshot van de camera te sturen als er aangebeld wordt. Tevens gaat direct de buitenlamp ook van 25% naar 100% 's avonds :)

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:46
bassiej19 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:23:
[...]

Ziet er erg interessant uit. Verkopen ze dienook ergens binnen Nederland? Zowel Tweakers prijzen als google bieden niet zo snel uitkomst.
Ik heb zojuist via amazon.nl gekocht. Was met korting net over de 100 euro voor de wifi variant.

Ik kan er verder nog niets over zeggen aangezien ik hem nog niet binnen heb, maar op papier heeft ie alles wat ik zoek in een videodeurbel.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Slaapje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:53:
[...]

Ik heb zojuist via amazon.nl gekocht. Was met korting net over de 100 euro voor de wifi variant.

Ik kan er verder nog niets over zeggen aangezien ik hem nog niet binnen heb, maar op papier heeft ie alles wat ik zoek in een videodeurbel.
Goede tip (y)
Heb jij een sd kaart erbij besteld?
Twijfel tussen de PoE variant en de Wifi. Voor in de toekomst met een NVR en camera's.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
Sepp14 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Goede tip (y)
Twijfel tussen de PoE variant en de Wifi. Voor in de toekomst met een NVR en camera's.
Nee ik ga eerst kijken of ik het op mijn Synology opgeslagen kan krijgen, als dat niet lukt bestel ik nog wel een SDkaart. Als het goed is werkt de deurbel volledig zonder dat er een verbinding met internet hoeft te zijn. Gezien de Eufy perikelen vind ik dat een grote pré.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Sepp14 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Goede tip (y)
Heb de wifi variant sinds vanmorgen hangen, werkt erg simpel en intuïtief. Heb hem draadloos aangesloten op mn Synology server en dit werkt ook direct. Alle bewegingen worden keurig opgeslagen op de server en alle meldingen komen snel binnen.

Tot nu toe erg tevreden mee.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
Heb de wifi variant sinds vanmorgen hangen, werkt erg simpel en intuïtief. Heb hem draadloos aangesloten op mn Synology server en dit werkt ook direct. Alle bewegingen worden keurig opgeslagen op de server en alle meldingen komen snel binnen.
Werkt dat ook op een Synology NAS DS 212 uit 2012?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:39
De Reolink deurbel is nu op voorraad op hun eigen site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Ik lees dat die Foscam VD1 een goede camera en dat je niet vast zit aan een abbonement.
Hiermee kan je toch de beelden opslaan op je Synology NAS via de app Surveilance?

Ik zie alleen op YouTube filmpjes voorbij komen. En dat e veel van die onnodige advertenties krijgt in de app van Foscam van hun cloudservice. Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

crunchytail schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:20:
De Reolink deurbel is nu op voorraad op hun eigen site :)
Nope, die voorraad gisteren was niet accuraat. Gisterochtend besteld en ik kreeg vanochtend deze mail:
Dear Customer,

Greetings from Reolink.

We are writing to apologize that the shipment of the Reolink Video Doorbell PoE you ordered will be delayed to the early March.

A system bug caused the inventory quantity to be set incorrectly, so the order was oversold yesterday. We are sincerely apologies for any inconvenience caused, and we'd offer you a coupon for your next purchase.
Coupon code: reozdldoorbell5off
Discount: 5%
Valid till: 2023-12-31
Apply to: all Reolink products, including items on sale.

Thanks for being a valued Reolink customer, we appreciate your patience.
Have a nice day!

Best Regards
Reolink Service Team
Kortingscode is overigens niet uniek en meerdere keren te gebruiken (1 per account)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
DexterDee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Nope, die voorraad gisteren was niet accuraat. Gisterochtend besteld en ik kreeg vanochtend deze mail:

[...]

Kortingscode is overigens niet uniek en meerdere keren te gebruiken (1 per account)
Lijkt erop dat vooral de voorraad van de PoE-versie beperkt was.

Ik heb gisteren de WiFi-variant besteld en deze is inmiddels verzonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:27
Ik heb woensdag ook een duopack van de PoE variant besteld, maar kreeg gisteren helaas diezelfde mail.

Ik had al van voor de verbouwing een Foscam VD1 klaar liggen, maar aangezien die geen PoE bleek te ondersteunen en ik de bel via LAN wil aansluiten werd dat een uitdaging om alle kabels achter het bracket te krijgen, nog los van het feit dat ik dan ook in de meterkast aan de slag moest voor een trafo en de integratie met Home Assistant ook lastiger zou zijn.

De Reolink streept veel van die nadelen weg, dus toen ik dinsdag achter het bestaan van de Reolink kwam wilde ik direct bestellen, maar kon toen enkel mijn emailadres achterlaten. Ik was dan ook verbaasd dat ik woensdag al een mail kreeg dat er weer voorraad zou zijn.

Helaas, maar de tijdelijke domme bel van de Action houdt het nog wel een maandje vol ga ik vanuit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Slaapje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:49:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk met die meldingen? Want je hebt alles lokaal draaien zo te lezen, maar worden de meldingen nou alsnog via een externe server gestuurd, of blijft dat ook allemaal lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Kan je met die Reolink dus jouw beelden opslaan op je Synology NAS met Surveilance neem ik aan?
Zit je dus niet vast aan een SD card of abbo cloud service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 14:20
sOid schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk met die meldingen? Want je hebt alles lokaal draaien zo te lezen, maar worden de meldingen nou alsnog via een externe server gestuurd, of blijft dat ook allemaal lokaal?
@Slaapje daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb zelf nu een oude Denver (vdb-110) deurbel. Maar op de een of andere manier doet de chime het nog wel, maar komen meldingen niet meer door op de telefoons (heb al van alles geprobeerd, maar lijkt erop alsof de cloudservers uit de lucht zijn gehaald voor dit model).
Ik wil dus voor meldingen op m'n telefoon ook nooit meer afhankelijk zijn van externe servers van een bedrijf en ben bereidt om te investeren in een home automation / NAS oplossing.
Natuurlijk verwachtte ik dat iemand op Tweakers deze vraag ook al had, dus heel blij met de vraag van de TS.
En ben dus ook heel benieuwd of meldingen richting telefoon via eigen apparatuur kan lopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-07 16:16
Ik zie of lees enorm veel mensen die hun eufy deurbel vervangen door de reolink.

Ik zit er zelf ook over na te denken als je de berichten van eufy leest.
Helaas heb ik ook nog 2 cameras van eufy...
Integratie met HA is echt niet leuk. Het blijft al jaren een experimentele fase.... met respect voor de mensen erachter natuurlijk.

Vraag is dan, hoe de integratie met HA met die reolink is?
En hoe is de integratie met goole home hubs? Is dat er?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
@sOid Ik ben er niet zeker van of reolink de meldingen via een externe server verzend, maar de meldingen kan je ook via de Synology laten lopen.

@Paterman Dat klopt, bij mij slaat Synology surveillance station alles op.

@William_H Dat kan dus inderdaad via Synology surveillance station. Er is nog geen 100% integratie, dus het is nog een beetje uitproberen, maar het werkt absoluut. Ik begreep dat Synology de deurbel binnenkort integreert, dus dan is het gewoon via een dropdown menu aanklikken en gaan.

@skank of er integratie is met HA weet ik niet, heb ik me nog niet in verdiept. Zelfde voor home hubs, maar ik zou denken van wel.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 14:20
Slaapje schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:12:
@sOid Ik ben er niet zeker van of reolink de meldingen via een externe server verzend, maar de meldingen kan je ook via de Synology laten lopen.

@Paterman Dat klopt, bij mij slaat Synology surveillance station alles op.

@William_H Dat kan dus inderdaad via Synology surveillance station. Er is nog geen 100% integratie, dus het is nog een beetje uitproberen, maar het werkt absoluut. Ik begreep dat Synology de deurbel binnenkort integreert, dus dan is het gewoon via een dropdown menu aanklikken en gaan.

@skank of er integratie is met HA weet ik niet, heb ik me nog niet in verdiept. Zelfde voor home hubs, maar ik zou denken van wel.
Ik raad jullie aan de comments in de review van @fritsjof te lezen waarin ook over HA integratie en dergelijke wordt gesproken. Misschien een idee om met z'n alle een topic aan te maken? Misschien dat @fritsjof de aftrap kan geven aangezien ik nog niet deze deurbel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-07 16:16
Ah zeer interessant met google home.
https://www.reddit.com/r/..._announcements_to_google/

Er is idd integratie met HA
Eigen topic zou leuk zijn om te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:52
Ik wil het topic niet kapen, maar een eigen topic met dit topic in de lijst lijkt mij ook niet handig.

Ik ben ook in de markt voor een slimme deurbel (aangezien ik deze moet vervangen wil ik het gelijk goed doen). Ik heb ook geen behoefte aan abonnementen. Idealiter zou ik de opnames doen met mijn Synology Surveillance Station (al in gebruik voor 2 dome camera's) en de gong via mijn Google Nest Hub en Google Nest Mini laten klinken. Uiteraard ook een signaal op de smartphone zodat ik met een app kan zien wie er voor de deur staat en kan communiceren.

Volgens mij blijft dan enkel de Foscam VD1 over? Maar daar lees ik ook een hoop gedoe mee, en daar zit ik niet op te wachten.

Iemand een tip?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
ervaring reolink in combinatie met Synology nog steeds positief?

Eufy laat ik dan maar links liggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
William_H schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:41:
[...]

Ik raad jullie aan de comments in de review van @fritsjof te lezen waarin ook over HA integratie en dergelijke wordt gesproken. Misschien een idee om met z'n alle een topic aan te maken? Misschien dat @fritsjof de aftrap kan geven aangezien ik nog niet deze deurbel heb.
Goed plan. Dit product verdient wel een eigen topic. :)
Zojuist aangemaakt: [Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:52
wwwmarcel schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:51:
ervaring reolink in combinatie met Synology nog steeds positief?

Eufy laat ik dan maar links liggen...
Reolink is niet leverbaar tot in ieder geval maart. Dus wat dat betreft een waardeloze oplossing helaas.

Eufy laat ik ook links liggen. Enige serieuze optie zou een Google Nest Doorbell zijn, maar die vind ik en belachelijk duur en ook vervelend dat er een abo (ook al is het maar 50 per jaar) aan vastzit. Qua integratie zou het hier thuis wel het beste zijn wat ik kan krijgen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 21:16
Nog niet in Nederland leverbaar, Google Nest Doorbell bedraad, 2e generatie
https://www.amazon.com/Go...ed-2nd/dp/B0BBSZQQ7D?th=1
Drardollan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:26:
[...]

Reolink is niet leverbaar tot in ieder geval maart. Dus wat dat betreft een waardeloze oplossing helaas.

Eufy laat ik ook links liggen. Enige serieuze optie zou een Google Nest Doorbell zijn, maar die vind ik en belachelijk duur en ook vervelend dat er een abo (ook al is het maar 50 per jaar) aan vastzit. Qua integratie zou het hier thuis wel het beste zijn wat ik kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisnotmyname
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-07 21:47
Wij hadden heel even de Eufy doorbell battery Slim maar die stelde op alle fronten teleur.

- Batterij zo leeg
- Opgeslagen opnames zo weer weg
- Opnames begonnen te laat waardoor alleen de rug werd gefilmd
- Je hoorde de deurbel pas als de pakketbezorger weer wegliep, etc etc.

Die vervangen voor een domme deurbel met een dubbele ontvanger in de bijkeuken en een boven op de overloop, dat ging prima.

We hadden al een camera systeem aan de gevel hangen en daar laten we het voorlopig bij.
Pagina: 1