☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Colruyt is een discounter en dat zie je ook terug in de troosteloze winkelinrichting. Hun Everyday huismerk zit qua prijs altijd in de buurt van Aldi en Lidl. Maar vooral interessant zijn de hoeveelheidskortingen op A-merken in combinatie met hun laagste prijsgarantie: https://www.colruyt.be/nl/actiesMarzman schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:04:
[...]
Ik ben daar een paar keer geweest, maar ik had niet de indruk daar geld te besparen (als je huismerken koopt). Een beetje zo'n Makro jaren 90 winkel vond ik het.
Daar zitten soms echt goede aanbiedingen tussen.
Yaha!
Van Colruyt ken ik de huismerken niet, maar van Carrefour eens de huismerk cola gekocht en dat lijkt wel een soort aanmaaklimonade. Echt heel vies, in mijn kindertijd kreeg ik limonade van het merk 3ES. Daar lijkt het wel op.
/▌
Dat zegt de Jumbo bij mij in de straat ook. Wij zijn de goedkoopste in een straal van x kilometer. Dat klinkt leuk, maar als iedereen dezelfde prijs hanteert, is er ook geen lol meer aan. We praten dan over enkele centen op een winkelmandje rotzooi uit de supermarkt. Er is hier nergens meer echt winst te behalen op de boodschappen, tenzij je ergens een schimmige Poolse supermarkt inloopt, die dan weer eigenaar blijkt te zijn van een Koerdische familie. En die rekenen sowieso met verschillende prijzen.Fettel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:55:
[...]
Goedkoopste Belgische supermarkt blijft nog steeds Colruyt. Al durven de prijzen erg te verschillen per locatie. Colruyt garandeert de laatste prijs binnen een straal van 20 km.
Je wordt onderhand gallisch van al die net andere aanbiedingen, die vaak geen aanbieding blijken te zijn als je terug gaat rekenen.
Ik merk dat ik nu bij de Aldi alleen nog maar producten haal die we echt lekker vinden, dat worden steeds minder producten. De prijzen zijn daar echt niet meer wat ze jaren terug waren. A-merken proberen ze in afwijkende hoeveelheden in te kopen, neem mentos. 7 stuks in een verpakking in plaats van 3 of 4. Omrekenen en je ziet dat het even duur of duurder is.
We kopen steeds meer gewoon bij de plus in ons dorp.
Wc papier zoals eerder genoemd is ook lastig te berekenen.
Mijn collega had het idee dat de AH prijzen overdag aan het verhogen was tijdens drukke momenten, producten werden tijdens piekuren soms 20 cent verhoogt. Zou dit ook een test zijn geweest?
Dan moet je inderdaad voor veel inkopen en dat lijkt me qua vergelijken ook extra belangrijk. Merkte laatst ook dat ah nu een pak wc papier van 9 rollen heeft, wat eerder 8 was. Opnieuw lastiger te vergelijken...awh84 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:15:
Ik vind het ook steeds lastiger worden. Wij hebben een gezin met 7 kinderen dus het is de moeite waard om op de prijzen te letten. Ik kocht in het verleden 1x per 3 A 4 weken een kar vol bij de Aldi, de rest bij de Plus in het dorp.
Ik merk dat ik nu bij de Aldi alleen nog maar producten haal die we echt lekker vinden, dat worden steeds minder producten. De prijzen zijn daar echt niet meer wat ze jaren terug waren. A-merken proberen ze in afwijkende hoeveelheden in te kopen, neem mentos. 7 stuks in een verpakking in plaats van 3 of 4. Omrekenen en je ziet dat het even duur of duurder is.
We kopen steeds meer gewoon bij de plus in ons dorp.
Wc papier zoals eerder genoemd is ook lastig te berekenen.
Mijn collega had het idee dat de AH prijzen overdag aan het verhogen was tijdens drukke momenten, producten werden tijdens piekuren soms 20 cent verhoogt. Zou dit ook een test zijn geweest?
Dat met de prijzen tussentijds verhogen werd hier ook al eens genoemd en is wel lastig/interessant om in de gaten te houden, maar natuurlijk extreem moeilijk voor ons als consument. Dat wordt met die digitale kaartjes natuurlijk wel makkelijker...
Ik heb eigenlijk mijn boodschappen verdeeld over 1x naar de ah voor de aanbiedingen en 1x naar de Lidl voor groente, fruit en vlees.
1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!
@awh84 Zit er een Nettorama in je buurt? Misschien interessant om daar eens te gaan kijken. Nettorama is voor mij vaak voordeliger dan Aldi en ze hebben er andere dingen dan bij de Aldi zoals goedkoop Duvel bier.
Butlon (online only) is ook interessant voor aanbiedingen van bepaalde producten. Kipfilet en shoarma was er beide resp. €4,40 en €2,99 per kg en B&J ijs €1 per 465ml bak.
Nee helaas allemaal ver weg, Aldi of Lidl zitten beide ongeveer even ver. Lidl ga ik niet zo vaak heen.@awh84 Zit er een Nettorama in je buurt? Misschien interessant om daar eens te gaan kijken. Nettorama is voor mij vaak voordeliger dan Aldi en ze hebben er andere dingen dan bij de Aldi zoals goedkoop Duvel bier.
https://megafoodstunter.nl/
Soms absurd goedkoop.
Wij delen vaak met familie/bekenden een bestelling, zodat de boel verdeeld kan worden over eenieders vriesvak.
Een score van 100 is gemiddeld. Scoort een supermarkt daaronder, zijn ze goedkoper dan gemiddeld. Een supermarkt met een score boven de 100 is juist duurder dan gemiddeld.
Dirk van de Broek: 90
Hoogvliet: 91 – 96 (afhankelijk per filiaal)
Vomar: 91
Dekamarkt: 96
Deen: 97
Jumbo: 99
Lidl: 100
Aldi: 100
Albert Heijn: 100
Picnic: 102
Plus: 102
Coop: 106
Spar: 118
NB de Hoogvliet en Jumbo hanteren meerdere (3-4) prijsniveaus waardoor een product soms 2-3x zo duur kan zijn in dan in een ander filiaal van de zelfde keten. Dit komt niet terug in de tabel bij Jumbo, wel bij Hooglviet. Prijzen bij Picnic schijnen ook lokaal te verschillen
Wat dan opvalt is dat Plus en Picknic duurder zijn dan AH, en Lidl en Aldi gelijk zijn aan AH, en Jumbo bijna gelijk aan AH. Ik heb zelf al een tijd terug (een paar jaar voor 2019) Dirk en Ah vergeleken ahv mijn kassabon en ik kwam op 8-10% verschil uit voor de boodschappen die ik had gedaan
Het beste is om goed de aanbiedingen volgen bij de supermarkten in de buurt, dan kan je echt veel schelen. Tevens hebben veel supermarkten een cyclus, dat bepaalde producten om de X tijd in de aanbieding zijn. Huismerken schelen ook. Ook kan het uit om alvast de folders van volgende week in te zien of te halen. Zo starten bij Hoogvliet en Dirk op woensdag nieuwe aanbiedingen, de Plus op zondag.
Natuurlijk kan dat alleen als je in de positie bent dat je meerdere ketens om je heen hebt, in kleinere dorpen ben je al blij dat er een supermarkt is. Ik woon zelf in de randstad en Ik doe zelf mijn hoofdboodschappen bij Dirk, aangevuld met AH. Verder kom ik nog bij Hoogvliet, Lidl, Jumbo voor aanbiedingen en als het echt moet Aldi of Plus, die laagste is wel ver weg maar op de fiets nog wel te doen.
[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 18-01-2023 11:37 ]
Everything is better with Bluetooth
Dit onderzoek loopt wel een tijdje achter. De Deen is al 1.5 jaar geen supermarkt meer!
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Je hebt gelijk als ik even verder zoek dan zijn deze cijfers uit eind 2018 of 2019EJonk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:46:
[...]
Dit onderzoek loopt wel een tijdje achter. De Deen is al 1.5 jaar geen supermarkt meer!
Er is in 2022 onderzoek gedaan door kassa en consumenten bond. Op het onderzoek van kassa was kritiek, omdat die alleen naar de prijs keek en van elk (huismerk)product het goedkoopste namen en de vraag was of dit dan wel vergelijkbaar was i.v.m. kwaliteit en kwantiteit (die opmerking kwam met name bij Lidl/Aldi vandaan, die nog al hoog eindigden)
Even goed zoeken en ik vind bij jan linders de cijfers over 2022 van het onderzoek door de consumentenbond gepubliceerd in oktober 2022
Dirk: 89
Vomar: 91
Deka 95
Jan linders 97 (de meeste filialen worden AH)
Lidl: 97
Hoogvliet: 98 *
Aldi: 99
Ah: 99
Jumbo: 100 *
plus: 100
Coop: 101
Picnic: 103 *
Poeisz: 107
Spar: 126
*) gemiddeld, maar prijzen kunnen verschillen tussen filialen of locaties (zie vorige post)
Het verbaasd mij niet dat tussen AH en de Jumbo een klein verschil zit, wel dat Lidl en Aldi zo dicht daarbij zitten. Spar is altijd al duur geweest, voor mijn gevoel is Plus een dure supermarkt, maar volgens dit overzicht zit het dus in de buurt van AH en Jumbo, wat ook dure supermarkten zijn.
Nog niet genoemd is http://www.voordeelmuis.nl/, actuele aanbieidingen van o.a. supermarkten
[ Voor 128% gewijzigd door jeanj op 18-01-2023 12:24 ]
Je zou dan ook je tijd en kosten van vervoer moeten uitrekenen: de Jan Linders is nu gekocht door grote boze Albert Heijn, dus hier heb je enkel nog drie spelers en de discounters.cleef schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:42:
En dit artikel geeft wel goed aan waarom het vergelijken van prijzen belangrijk is, wat ook al eens hier langs gekomen is: https://www.rtlnieuws.nl/...-huismerk-consumentenbond
Door het verdwijnen van Jan Linders hebben wij straks enkel keuze, uit de Albert Heijn en Plus. De Jumbo tel ik niet eens mee, want die zitten in een pand waar betaald parkeren geldt. En het stikt er van criminelen voor de deur, dus daar ga ik absoluut niet winkelen.
En van de discounters, zit eigenlijk enkel de Aldi op een handige locatie: direct naast de Plus. De Lidl is dan weer een onhandige locatie. Maar vooral de Aldi, daar heb ik totaal niets mee en vind ik nog duur ook.
Of je nu boodschappen in nederland bij super, stunter of groothandel doet pak het goedkoopste en als het niet bevalt "duurder" .. huismerk tot "bekend merk"
Hoe vaak gebruik je het en is in bulk kopen uberhaupt nuttig, kan je het op de juiste wijze opslaan?.
Er zijn veel zaken waarmee merken en supers je verleiden tot aankoop lees "gemak".
Er zijn veel "apps" om voedselverspilling tegen te gaan, maar soms ook "partij verkoop" van opkopers die intressant kunnen zijn.
Belangrijkste is echter .. is het Luxe of noodzaak ? goedkoop is niet altijd beter (lees gezonder) en dat is best een gevaar als je dit gaat doen.
Tja vanalles
https://www.levensmiddele...-voor-het-marktaandeel%3F
Aangezien we steeds minder concurrentie krijgen. Het ACM is er meer voor de bedrijven dan voor de consument. (lees: inflatiecorrecties goedkeuren terwijl het zelfde abonnement nog steeds afgesloten kan worden zonder correctie).
'“Partijen mogen zelf beslissen of ze een melding doen, de criteria zijn duidelijk”, stelt Murco Mijnlieff, woordvoerder van de Autoriteit. "Maar voldoen ze aan de criteria en komen ze niet, dan riskeren ze een boete.'
Oftewel: als de winst door het uitschakelen van concurrentie maar groot genoeg is dan lost die boete zich vanzelf wel op.
Die winkelinrichting is gewoon om buzze te kunnen geven bij rekken aanvullen, rapper te kunnen werken. Dat is dan net zo voor klanten. Aldi was vroeger ook zo rechttoe rechtaan, maar daar zijn ze ongeveer sinds 2010 van afgestapt, alle winkels werden omgevormd, hun origineel beperkte gamma, waar elk product een 3 cijfer getal had dat het personeel uit het hoofd wist, daar zijn ze totaal van afgestapt, van enkele soorten brood naar tientallen, en zo een heel nest soorten producten. Aldi is TOTAAL anders geworden, en sinds lockdown jaar 2020, toen de prijzen hoger werden gezet, werd Aldi véél duurder terwijl Colruyt nog > een jaar de oude prijzen handhaafde. Intussen hebben ze die ook verhoogd, maar nog altijd > 10% lager dan Aldi intussen, van die goedkoopste producten, de rest volgde ik niet.Fettel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:04:
[...]
Colruyt is een discounter en dat zie je ook terug in de troosteloze winkelinrichting. Hun Everyday huismerk zit qua prijs altijd in de buurt van Aldi en Lidl. Maar vooral interessant zijn de hoeveelheidskortingen op A-merken in combinatie met hun laagste prijsgarantie: https://www.colruyt.be/nl/acties
Daar zitten soms echt goede aanbiedingen tussen.
Die laagste prijsgarantie van Colruyt heb ik vroeger altijd wat nep gevonden, hun prijzen waren even hoog en soms hoger, en als ze dan een melding krijgen dat bvb Aldi goedkoper is, hangen ze een plakkaatje "wegens actie concurrent prijsverlaging" Maar dat was geen actie van die concurrent, gewoon de prijs die ze altijd plakten. En na een week of zo zet Colruyt dan de originele hogere prijs terug, terwijl de concurrent dus nog steeds dezelfde lagere prijs plakt, en zo tot een volgende melding.
Ik ben op een bepaald moment daardoor gestopt met nog naar Colruyt te gaan, je wist nooit zeker of de prijs dezelfde ging zijn als de vorige keer.
Maar sinds Aldi dus prijzen op korte tijd keer na keer verder verhoogde ben ik terug naar Colruyt beginnen gaan. Die plakkaatjes actie concurrent zie ik quasi nooit meer daar, allicht gewoon omdat ze nu de goedkoopste zijn, permanent,
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Paprika Mix:
18 Augustus 2022: 1.95
16 Februari 2023: 2.79
Ik heb toch zo'n vermoede dat we Amerika achterna gaan, waarbij gezond voedsel steeds duurder wordt.
Nu heb ik wel het geluk dat ik in een regio woon met de keuze: Albert Heijn, Albert Heijn, Albert Heijn en Albert Heijn, iets verder een Jumbo, die dezelfde prijzen hanteert als Albert Heijn en nog iets verder een Jan Linders die binnenkort omgetoverd wordt tot een Albert Heijn.

De supermarkt Plus schrijf hierover
En achter de paywall Ad "Bloemkool kost bij supers nog geen drie euro, bij de groenteboer ruim vier euro, zo zit dat"Als gevolg van het koude weer in Spanje is de groei van diverse groenten, zoals bijvoorbeeld (biologische) bloemkool, broccoli, aubergine, tomaten en paprika's gestagneerd, waardoor deze zeer beperkt leverbaar zijn. Hierdoor kan het zijn dat deze artikelen tijdelijk niet bestelbaar zijn of beperkt worden uitgeleverd.
Een andere reden is dat de nederlandse productie uit de kassen is uitgesteld door de energie prijzen (bron AD, paywall, "Schaarste aan groenten in winkels: ‘We verkopen maximaal twee paprika's per klant’")
Een paar weken terug was 500G (3 kleuren) paprika , nog 0,99 of 1,29, 500G (rood, 3 stuk)) punt paprika 1,49, in de aanbieding, ik heb er gelukkig nog een paar liggenGroei staat stil
Branchevereniging GroentenFruit Huis laat weten dat het probleem bij hen bekend is. ,,Het aanbod van veel groenten is vooral kleiner doordat het koud is in Spanje. Daardoor staat de groei van veel groenten stil en kan er niet worden geteeld op dit moment. Alles wordt vertraagd”, vertelt woordvoerder Wilma van den Oever.
Energieprijzen
Tot overmaat van ramp worden er op dit moment ook nauwelijks kasgroenten in Nederland geteeld. ,,Door de hoge energieprijzen beginnen veel telers dit jaar later met het kweken van hun groenten. Normaal zouden we nu ook alweer wat komkommers uit eigen land kunnen eten, maar dit jaar moeten we tot april wachten. Waarschijnlijk komt alles tussen week 12 en 16 weer op gang”, aldus Van den Oever.
[ Voor 50% gewijzigd door jeanj op 17-02-2023 08:36 ]
Gaan alleen maar 4 in een kilo, die dingen zijn veel groter dan die kleine waterige pruldingen van de supermarkt.
Ik hoorde van mijn schoonfamilie in de VS dat 12 eieren 7 dollar kosten. Ik dacht dat ze overdreven en heb het opgezocht, maar inderdaad, walmart goedkoopste eieren, 6,80 dollar was het.NoSugar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:03:
Schrok vandaag toch weer eventjes:
Paprika Mix:
18 Augustus 2022: 1.95
16 Februari 2023: 2.79
Ik heb toch zo'n vermoede dat we Amerika achterna gaan, waarbij gezond voedsel steeds duurder wordt.
Nu heb ik wel het geluk dat ik in een regio woon met de keuze: Albert Heijn, Albert Heijn, Albert Heijn en Albert Heijn, iets verder een Jumbo, die dezelfde prijzen hanteert als Albert Heijn en nog iets verder een Jan Linders die binnenkort omgetoverd wordt tot een Albert Heijn.
/▌
Aardbeien 3,98 per 1000 gram, bij de AH 3,99 voor 400 gram
Vlees is ook makkelijk 40-50% goedkoper.
10 eieren 2 euro
etc.
Niet om het één of ander, maar geen enkele prijs voor aardbeien kan in februari "normaal" zijn...Ernemmer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:15:
Gelukkig woon ik in de buurt van Duitsland, daar zijn de prijzen nog redelijk normaal
10 eieren 2 euro
etc.
Voor februari is het normaal.Wild Chocolate schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:30:
[...]
Niet om het één of ander, maar geen enkele prijs voor aardbeien kan in februari "normaal" zijn...
Het meest bizarre van Duitsland is dat Goudse kaas uit Gouda in Duitsland goedkoper is dan in Nederland. Blijkbaar werken transportkosten negatief op de prijs ☠️Ernemmer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:15:
Gelukkig woon ik in de buurt van Duitsland, daar zijn de prijzen nog redelijk normaal
10 eieren 2 euro
etc.
Nuja de kaas moet ook binnen nl vervoerd worden en je hebt in dtsl wat meer schaalvoordelen vermoed ik dus dan maakt dat "klein" stukje verder waarschijnlijk niet meer zoveel uit.NoSugar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:23:
[...]
Het meest bizarre van Duitsland is dat Goudse kaas uit Gouda in Duitsland goedkoper is dan in Nederland. Blijkbaar werken transportkosten negatief op de prijs ☠️
Met betrekking tot prijzen en het vergelijken daarvan: het wordt steeds belangrijker om goed naar kiloprijs te kijken heb ik gemerkt doordat ze nog steeds aan verpakkingsgroottes sleutelen hier en daar.
En het viel me laatst op dat de prijs van pandan en basmati rijst ineens veel verder uit elkaar lagen dan gewoon. Basmati ineens 40 of 50 cent duurder dan pandan terwijl dat eerst 10 of 20 was ofzo...
Goudse kaas komt helemaal niet uit Gouda.NoSugar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:23:
Het meest bizarre van Duitsland is dat Goudse kaas uit Gouda in Duitsland goedkoper is dan in Nederland.
Ik krijg sporadisch folders, en vorige week zaterdag vroeg ik bij de ah om de folder maar die mochten ze niet uitgeven, op die site hebben ze AH tot 2 weken vooruit
Die hompen die in de supermarkt liggen smaken ook niet naar kaas.
Ik haal eens per week een stuk versgesneden kaas van de kaaskraam voor de AH, is lekkerder en goedkoper. Zit overigens nogal verschil tussen kaaskramen, heb ze normaal op zaterdag van de markt, dezelfde kaas, andere handelaar, 50% duurder.
En dan een stuk verder is 1 liter Pepsi Max €0,99 en 2 frikandelbroodjes ook €0,99.
Wordt het niet eens tijd voor een alcohol en suiker tax waardoor onbehandelde groente en fruit geen btw meer hebben?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Verwijderd
de cola en broodjes is waarschijnlijk een aanbieding, eigenlijk vind ik het maar onzin dat mensen gezond eten duurder vinden dan gezond eten, terwijl als je even je best doet, je makkelijk voor een laag bedrag gezond kan eten, die cola en broodjes is alleen maar vulling, na 10 minuten heb je weer honger, en ga je dus weer iets (ongezonds) snaaien. ben je dus nog duur uit, en is nog slecht voor je ookMog schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:23:
Ik schrok toen ik gisteren bij de AH en de Jumbo langs de groenten liep. Een enkele komkommer of rode paprika was €1,39.
En dan een stuk verder is 1 liter Pepsi Max €0,99 en 2 frikandelbroodjes ook €0,99.
Wordt het niet eens tijd voor een alcohol en suiker tax waardoor onbehandelde groente en fruit geen btw meer hebben?
Die komkommers en paprika's komen uit Spanje waar de oogst tegenvalt. Prijzen zijn in 2 weken tijd 50% omhoog gegaan. En dan zijn die komkommers ook niet eens lekker, bitter van de bestrijdingsmiddelen.Mog schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:23:
Ik schrok toen ik gisteren bij de AH en de Jumbo langs de groenten liep. Een enkele komkommer of rode paprika was €1,39.
Je kunt voor 2 euro idd 2 frikandelbroodjes en een liter pepsi kopen, maar voor 1,29 heb je een kilo bananen, als je daar 2 van opvreet hoef je de komende 4 uur ook niks meer. Die pepsi vervang je door een glas water, evt met een beetje limonadesiroop.
Gezond hoeft niet duur te zijn, genoeg fruit dat standaard goedkoop is en anders wel in de aanbieding is. Zelfs mango's word je de laatste paar weken mee doodgegooid in de supermarkt.
Jumbo 500Gr (rode) punt paprika's, 1,99 t/m dinsdag. Bij mij waren ze wel wat krom (sommige 90 graden haaks...), maar dat geeft verder nietMog schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:23:
Probleem is natuurlijk wel dat gezond eten met plezier uiteindelijk voor minima onbetaalbaar wordt. We zijn nu eenmaal geen robots die enkel weloverwogen beslissingen maken._JGC_ schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:47:
[...]
Die komkommers en paprika's komen uit Spanje waar de oogst tegenvalt. Prijzen zijn in 2 weken tijd 50% omhoog gegaan. En dan zijn die komkommers ook niet eens lekker, bitter van de bestrijdingsmiddelen.
Je kunt voor 2 euro idd 2 frikandelbroodjes en een liter pepsi kopen, maar voor 1,29 heb je een kilo bananen, als je daar 2 van opvreet hoef je de komende 4 uur ook niks meer. Die pepsi vervang je door een glas water, evt met een beetje limonadesiroop.
Gezond hoeft niet duur te zijn, genoeg fruit dat standaard goedkoop is en anders wel in de aanbieding is. Zelfs mango's word je de laatste paar weken mee doodgegooid in de supermarkt.
Waar voorheen iemand snackte met tomaatjes, komkommer en paprika’s, zal die eerder gaan snacken met chips dan een met een knolselderij uit het vuistje.
Albert Heijn:
literprijs bier: 1.27
vers sinaasappelsap (dus zonder zooi zoals toegevoegde suiker of concentraat waarbij de vitamines verloren raken): 3 euro.
Niemand kan mij vertellen dat hier iets goed mis gaat en we als Nederland/Europa weer te druk bezig zijn met het pleasen van de omzet i.p.v. onze bevolking.
Wellicht dat mensen het met mij oneens zijn en aangeven dat men vroeger ook elke dag aardappelen at en 1x in de week vlees erbij, of dat je prima een hele maand op water-en-brood kan leven, maar vaak zijn dat wel de personen die zelf dit probleem niet hebben, omdat ze de prijsstijging wel kunnen ophoesten.
Er zijn in Duitsland verschillende supermarkten (hangt van de regio af) die varkensvlees in het groot verkopen. Je besteld dan 1/2 varken en krijgt het vlees dan geleverd in grote plastic zakken en moet zelf je lapjes nog snijden. Dit levert voor varken een gemiddelde kiloprijs op van nog geen € 3,49 (dus ongeacht welk vlees).
Je moet dan wel 45-50 kilo in je vriezer kwijt kunnen
(bij mij bekend, Kaufland Kleve, Meppen, Emmerich / Rewe Kleve, Emlichheim)
Kaufland komen deze aanbiedingen regelmatig terug, Rewe maar af en toe.
Rund doen ze blijkbaar ook maar die heb ik zelf nog niet gezien.
Advertentie is in de folder, mail of website terug te vinden, nadeel is wel dat je een intekenlijst moet invullen in de winkel dus niet online kan bestellen. Vlees wordt daarna binnen 3-5 dagen bij de winkel afgeleverd waar je het vervolgens kan afhalen.
Vanaf 16-2: https://leaflets.kaufland...10_D07/view/flyer/page/16
[ Voor 4% gewijzigd door XallaX op 18-02-2023 13:38 ]
Het is meer vulling dan een komkommer die twee broodjesVerwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:30:
[...]
de cola en broodjes is waarschijnlijk een aanbieding, eigenlijk vind ik het maar onzin dat mensen gezond eten duurder vinden dan gezond eten, terwijl als je even je best doet, je makkelijk voor een laag bedrag gezond kan eten, die cola en broodjes is alleen maar vulling, na 10 minuten heb je weer honger, en ga je dus weer iets (ongezonds) snaaien. ben je dus nog duur uit, en is nog slecht voor je ook
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 19-02-2023 13:30 ]
/▌
Daarnaast staat een pak (drie laags, dan gerecycled) voor 3,29. Daar zitten 6 rollen in, maar 300 vel per rol... (en daar staats niets over verder). Totale hoeveelheid velletjes staat er dit keer wel boven (dus eerste pak 2500, tweede 1800). Onder de pakken staat hoeveel het per vel is, maar afgerond op 3 decimalen. Dus dat is beide 0,002... reken de reken de eerste is 0,0022 cent per vel, de tweede is 0,0018 cent..
Daarna bij de action. Daar staan de pakken wc-papier met een kiloprijs aangegeven (opzich niet heel gek overigens, als iedereen dat maar zou doen, alhoewel dan ook het karton in het midden meespeelt). daar 190 vel per rol, 10 rollen in een pak voor 3,49.. (die is heel klein beetje duurde dan de lidl, maar bijna net zo duur).
En zo blijf je dus lekker rekenen aan WC-papier
3,05 euro reken je als drie euro. Als het 505 vellen zijn, dan reken je 500 vellen en dan keer twee of keer drie voor het aantal lagen en delen door het aantal rollen dan weet je ongeveer genoeg wat het kost
[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 23-02-2023 15:50 ]
/▌
Het is wel uit te rekenen (dat is met alles zo) en rekenmachine: de meeste mensen zullen een telefoon bij zich hebben... maar door steeds meer diversiteit in hoeveelheid rollen, hoeveelheid vellen etc etc aan te brengen wordt het vergelijken steeds moeilijker. En daar is het topic nu net om begonnen. Ik zie de laatste tijd dit ook steeds meer gebeuren en ik kan me er niet aan onttrekken dat dit gewoon is om het mensen zo lastig te maken dat je er niet meer over na wil denken en maar gewoon altijd hetzelfde koopt, zonder te zien dat iets wat ernaast ligt en (praktisch) dezelfde kwaliteit heeft goedkoper is...Marzman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:46:
WCrollen vind ik nog wel redelijk te doen, er staat hoe veel laags het is, hoe veel rollen het zijn en hoe veel vellen per rol. Dat kun je nog wel een beetje versimpeld uitrekenen en anders moet je een rekenmachine meenemen naar de supermarkt
3,05 euro reken je als drie euro. Als het 505 vellen zijn, dan reken je 500 vellen en dan keer twee of keer drie voor het aantal lagen en delen door het aantal rollen dan weet je ongeveer genoeg wat het kost
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3bZ3f83HhsW42cg6qFQ6Whjo.jpg?f=user_large)
Ook een leuke. Zelfde prijs, zelfde bakje. Lijkt het dan. Gele 172gr, groene 150ml. Dus dacht, voor dezelfde prijs wil ik de groene vegan versie wel eens proberen. Totdat ik m in de winkel vasthad en dacht, verrek, volgens mij is dit een kleiner bakje. Gele erbij gepakt en ja hoor, 180ml, 20% meer. Deze jongen heeft zich dus niet laten foppen
Als je verwacht dat vegan net zo duur is, heb je ook wel een bord voor je kop hoorDCNY schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:59:
[Afbeelding]
Ook een leuke. Zelfde prijs, zelfde bakje. Lijkt het dan. Gele 172gr, groene 150ml. Dus dacht, voor dezelfde prijs wil ik de groene vegan versie wel eens proberen. Totdat ik m in de winkel vasthad en dacht, verrek, volgens mij is dit een kleiner bakje. Gele erbij gepakt en ja hoor, 180ml, 20% meer. Deze jongen heeft zich dus niet laten foppen
Vegan, glutenvrij, bio, etc. is alleen al vanwege de marketing term duurder.
Overigens, al dat gezeur hier over wc-papier. Aan die max. paar cent verschil tussen een rol en dus op een week verhonger je niet. Of verbruiken jullie zoveel?
Tip: je kan met één velletje 3 keer vegen: dubbelgevouwen, vervolgens andersom dubbelgevouwen, en dan nog een keer extra dubbelgevouwen
Dan heb ik het over de huismerk melk, hagelslag , paprika mix (3 stuks), yoghurt , tomatensaus etc.
vroeger kocht ik dat bij de Lidl en luxere dingen en zaken als brood bij de AH. Totdat ik er achter kwam dat juist op deze voor ons basis / huismerk producten geen prijsverschil zit tot nauwelijks .
Daarom bestellen we nu alles bij de AH online en gaan naar de markt voor de kaas , groente en fruit en soms vlees . Vlees is hij de ah wel wat duurder en ook het luxere assortiment. Maarja dat willen we ook graag.
Ik vergeleek ook op inhoud en samenstelling. Leuk dat vanille smaak vla goedkoper is maar je hebt vanille smaak vla en vanille vla. Even als voorbeeld
[ Voor 10% gewijzigd door Waypoint op 23-02-2023 22:02 ]
In de vegan variant zit veel meer suiker en koolhydraten, dus ik denk,dat je sowie al de juiste keuze hebt gemaakt. Er zit in de vegan variant veel minder olie en minder knoflook. Vreemd dat het dan duurder wordt…. maar idd marketing…DCNY schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:59:
[Afbeelding]
Wat mij opgevallen is: Albert Heijn verhoogd als een van de eerste zijn prijzen, vlak daarna volgt ook de Plus. Maar bij de Plus is de ontbijtkoek desondanks € 0,08 goedkoper.Waypoint schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:01:
Ik ging vroeger ook naar meerdere supermarkten om te vergelijken. Wat mij opvalt is dat vaak het (voor ons ) basis assortiment van wat ik koop gelijk is .
Koffiepads zijn ook goedkoper bij de Plus: niet alleen in de actie, ook de normale prijs. Nu in de aanbieding bij zowel Albert Heijn en Plus, alleen bij AH dus € 4,99 de normale prijs. En plus € 3,29 en dan krijg je bij beide 50% korting, alleen Albert Heijn dwingt je tot het kopen van 4 verpakkingen.
Smaak is persoonlijk, maar er zit duidelijk verschil tussen AH Perla pads en de pads van Plus.Marco-Peters schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:56:
[...]
Wat mij opgevallen is: Albert Heijn verhoogd als een van de eerste zijn prijzen, vlak daarna volgt ook de Plus. Maar bij de Plus is de ontbijtkoek desondanks € 0,08 goedkoper.
Koffiepads zijn ook goedkoper bij de Plus: niet alleen in de actie, ook de normale prijs. Nu in de aanbieding bij zowel Albert Heijn en Plus, alleen bij AH dus € 4,99 de normale prijs. En plus € 3,29 en dan krijg je bij beide 50% korting, alleen Albert Heijn dwingt je tot het kopen van 4 verpakkingen.
M'n moeder heeft die euro extra bijvoorbeeld graag over voor de Perla pads, omdat ze die tenminste lekker vindt (beter ook dan de duurdere Senseo of Douwe Egberts)
Voor bepaalde producten maakt het niet, maar voor andere is niet alleen prijsvergelijk maar ook kwaliteitsvergelijk belangrijk.
Dat is ook altijd de disclaimer bij de vergelijkingsbonnetjes: Dirk is doorgaans (een van de) goedkoopste, en de Lidl/Aldi bijvoorbeeld verrassend duur, maar dan wordt er niet naar de kwaliteit gekeken. Doe je dat wel, krijg je veelal bij duurdere bonnetjes ook meer waar voor je geld.
[ Voor 19% gewijzigd door henri86 op 24-02-2023 11:37 ]
Ja er zit ook verschil in: maar in beide gevallen kies ik altijd de sterkste pads, want ik drink koffie altijd met een flinke schuit melk. De Perla pads zijn mijn dus niet de meerprijs waard.henri86 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:33:
[...]
Smaak is persoonlijk, maar er zit duidelijk verschil tussen AH Perla pads en de pads van Plus.
M'n moeder heeft die euro extra bijvoorbeeld graag over voor de Perla pads, omdat ze die tenminste lekker vindt (beter ook dan de duurdere Senseo of Douwe Egberts)
Vooral als je bedenkt dat ze schandalig duur geworden zijn: wat nu de pads van de Plus kosten, dat was een jaartje geleden ofzo wat de pads van Albert Heijn kostte. Ik vind het wel geniaal: prijzen flink verhogen en dan 50% korting geven. Feitelijk blijft daar niet zoveel meer van over.
De Nederlandse Aldi trekt mij totaal niet, terwijl ik om de twee weken wel naar de Duitse Aldi ga voor boodschappen te doen. Vlees en dergelijke is er niet meer zo goedkoop, zoals vroeger. Maar het scheelt wel redelijk wat euros, in vergelijking met Nederland.
[ Voor 13% gewijzigd door Marco-Peters op 24-02-2023 11:40 ]
I know, daarom viel t me al ophenri86 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:43:
[...]
Als je verwacht dat vegan net zo duur is, heb je ook wel een bord voor je kop hoor![]()
Vegan, glutenvrij, bio, etc. is alleen al vanwege de marketing term duurder.
DCNY schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:59:
[Afbeelding]
Ik snap ook niet zo goed waarom ze dat doen, daar trap je toch maar een keer in? Terwijl je misschien wel vaker dan een keer een sixpack of kant en klaar maaltijd wilt kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 24-02-2023 14:55 ]
/▌
1. Er trappen mensen in
2. Er trappen mensen vaker dan 1x in
Allemaal winst, want het is eerder op dan verkopen ze nog een keer
En toch blijven we allemaal de het producten van de leverancier kopen.
Ik durf te wedden dat je nog steeds jupiler drinkt....
Ik vind aanbiedingenverpakkingen die niet in normale assortiment zitten echt missleiding vanuit de supermarkt en leverancier (en ja het staat er wel bij). Maar dit soort darkpatterns wordt wel geaccepteerd schijnbaar......
[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 28-02-2023 14:52 ]
Vooral drank, fruit, groenten en verzorgingsmiddelen zijn echt schrikbarend goedkoop.
Vlees stukje goedkoper dan hier.
[ Voor 5% gewijzigd door sNielz123 op 11-03-2023 22:19 ]
Toch komen (kwamen?) de Duitsers ook graag in Nederland boodschappen doen. In grenssteden zoals Venlo waren de supermarkten vroeger dubbel geprijsd. In D-Marken en in Guldens...sNielz123 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:19:
Vandaag net over de grens in DE geweest.
Vooral drank, fruit, groenten en verzorgingsmiddelen zijn echt schrikbarend goedkoop.
Vlees stukje goedkoper dan hier.

Maar goed, in Duitsland heb je nou eenmaal een schaalvoordeel, dat zal altijd zo blijven en daar doe je weinig aan. Geniet er van zou ik zeggen, het is mij te ver rijden.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het is ook een lage lonenland. Ze hebben pas sinds 2015 een minimumloon (dat 50 euro onder dat van Nederland ligt) en ze hebben Oost Duitsland erbij gekregen in 1990 die toen nog met trabantjes rondreden.Fiber schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:39:
[...]
Toch komen (kwamen?) de Duitsers ook graag in Nederland boodschappen doen. In grenssteden zoals Venlo waren de supermarkten vroeger dubbel geprijsd. In D-Marken en in Guldens...![]()
Maar goed, in Duitsland heb je nou eenmaal een schaalvoordeel, dat zal altijd zo blijven en daar doe je weinig aan. Geniet er van zou ik zeggen, het is mij te ver rijden.
Maar een schaalvoordeel hebben ze inderdaad ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 12-03-2023 07:55 ]
/▌
De parkeerplaats van de lokale Aldi hier in Oost-Groningen staat nog altijd vol met duitse auto's.Fiber schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:39:
Toch komen (kwamen?) de Duitsers ook graag in Nederland boodschappen doen.
Ja vanwege de koffie en Nederlandse producten, welke goedkoper zijn in Nederland. Behalve eierenFiber schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:39:
[...]
Toch komen (kwamen?) de Duitsers ook graag in Nederland boodschappen doen. In grenssteden zoals Venlo waren de supermarkten vroeger dubbel geprijsd. In D-Marken en in Guldens...![]()

In Duitsland hebben ze een koffiebelasting, daardoor is de Duitse koffie in Nederland goedkoper en zodoende kan de Nederlandse tankstations aan de grens nog overleven. Want benzine verkopen ze nauwelijks, dat is goedkoper in Duitsland.
[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 10-04-2023 18:28 ]
Lijkt er wel op maar ik vond het onmogelijk om zelf mee te werken, veel te veel te kiezen voordat ik had wat ik wilde. Vandaar dat mijn opzet iets anders is, mail de link en dan volg je het product.Theswitch schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:44:
Is supermarktscanner.nl eigenlijk niet hetzelfde concept maar verder uitgewerkt? Daar kan je producten zoeken en jezelf laten mailen als deze in de aanbieding is. Ze mailen alleen wel te laat (woensdag terwijl vrijdag de aanbieding al te vinden is)
Als je het zo bekijkt is dat potje pesto voor 3.14 zo erg nog niet.
Wat elitair van je.YangWenli schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:36:
Ik zei laatst nog tegen mijn moeder "als alles misgaat in je leven kun je altijd nog naar de Aldi".
/▌
PIsto voor 3.14 is spot on geprijsd maar wel rete duur, gelukkig zijn er nog huismerken die veel goedkoper zijn (over de kwaliteit kan ik niets zeggen)YangWenli schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:36:
Ik zei laatst nog tegen mijn moeder "als alles misgaat in je leven kun je altijd nog naar de Aldi".
Helaas gaat die wijsheid niet meer op want Aldi is al bijna net zo duur als AH, dus daar kan je net zo goed heen
Over tomaten nog maar te zwijgen. helemaal reteduur.
Vroeger lette ik wel een beetje op in de supermarkt maar kocht ik vaak toch de producten die ik graag had. Tegenwoordig sla ik sommige dingen gewoon over omdat ik de prijzen belachelijk vind.
Het is echt niet dat ik het niet kan betalen, maar mijn grenzen zijn bij sommige producten echt bereikt.
Vroeger at ik weleens SMAC, dat is gewoon geperst afvalvlees volgens mij, maar bij een boterham met hagelslag erg lekker (guilty pleasure, I know). Klein blikje is 4 euro ofzo, heb dat al een jaar niet gegeten.
Supermarktketens maken meer winst dan ooit volgens mij. Allemaal onder het mom van "oorlog in Oekraïne" We zouden eigenlijk 1 keten moeten boycotten dan ontstaat er een prijzenoorlog, Of alleen de hoognodige goedkoopste producten kopen. Ik ben die hoge prijzen helemaal zat.
Echte Spam schijnt nog lekkerder te zijn maar is nog duurder...sNielz123 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:36:
Was vorige week in de Lidl in Belgie. druiven ook gewoon 2,19 terwijl ze bij de AH dat ook waren.
Vroeger lette ik wel een beetje op in de supermarkt maar kocht ik vaak toch de producten die ik graag had. Tegenwoordig sla ik sommige dingen gewoon over omdat ik de prijzen belachelijk vind.
Het is echt niet dat ik het niet kan betalen, maar mijn grenzen zijn bij sommige producten echt bereikt.
Vroeger at ik weleens SMAC, dat is gewoon geperst afvalvlees volgens mij, maar bij een boterham met hagelslag erg lekker (guilty pleasure, I know). Klein blikje is 4 euro ofzo, heb dat al een jaar niet gegeten.
[...]
https://www.antilliaanse-...-luncheon-meat-340gr.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De Belgische Appels waren wel lekker goedkoop bij de Albert Heijn in België: wij komen nu ook in België, om boodschappen of eigenlijk aanbiedingen mee te pakken. Want de Belgische Lidl heeft een groot voordeel voor de EV rijder, wat bij de Nederlandse Lidl enkel nog bij een handje vol vestigingen het geval is.sNielz123 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:36:
Was vorige week in de Lidl in Belgie. druiven ook gewoon 2,19 terwijl ze bij de AH dat ook waren.
Ik kan mijn auto daar gratis opladen: als je dan Belgische wafels bij de Lidl koopt, of de aanbiedingen. Dan loont zich zo'n bezoek echt wel hoor: want gemiddeld laad is het een tientje aan stroom, wat ik daar gratis oplaad.

We gaan extra (ver weg) rijden zodat we 'gratis' kunnen laden.
Of we gaan hier om de hoek boodschappen doen? Op de fiets, dat is een stuk milieu- en portemonneevriendelijker.
Hoe was het gezegde ook alweer? ‘Wat van ver komt, is lekker(der)’. Toch?
Oh, en of de druiven of de bloemkool of de paprika deze week bij winkel [X] ineens duur(der) zijn? Suprise! Dat zijn dagprijzen!

Daarom kun je ook stuk besparen door wat beter rond te kijken en producten te gebruiken die op dit moment volop voorhanden zijn en vaak dus aantrekkelijker geprijsd.
Zo zijn nu meloenen ineens een stuk kleiner EN duurder geworden. Nou, dan nemen we deze week geen meloenen...
Vanochtend op de markt bleek bijvoorbeeld pastinaak per kg, goedkoper te zijn dan de kruimige aardappels. En ik wilde een puree bij het avondeten. Dus i.p.v. aardappelpuree werd het pastinaakpuree! Ook nog lekker en verrassend ter afwisseling.
Maar dat geldt natuurlijk voor nog veeeeeel meer producten.

En afgelopen donderdag had ik bij de groentenman dikke grote Nederlandse asperges voor 5 euro/kg! Ja, ze hadden wat drogere uiteinden. So what; weggooien doe ik sowieso niet. Dus de afsnijdsels gaan in een diepvriesbak; die zijn prima voor de aspergesoep (ergens volgende week ofzo).
Ja dan is het goed te doenMarco-Peters schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:00:
[...]
De Belgische Appels waren wel lekker goedkoop bij de Albert Heijn in België: wij komen nu ook in België, om boodschappen of eigenlijk aanbiedingen mee te pakken. Want de Belgische Lidl heeft een groot voordeel voor de EV rijder, wat bij de Nederlandse Lidl enkel nog bij een handje vol vestigingen het geval is.
Ik kan mijn auto daar gratis opladen: als je dan Belgische wafels bij de Lidl koopt, of de aanbiedingen. Dan loont zich zo'n bezoek echt wel hoor: want gemiddeld laad is het een tientje aan stroom, wat ik daar gratis oplaad.
[ Voor 5% gewijzigd door sNielz123 op 22-04-2023 23:16 ]
Dat is binnenkort ook voorbij, dus ga maar op zoek naar een andere supermarktMarco-Peters schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:00:
[...]
Want de Belgische Lidl heeft een groot voordeel voor de EV rijder, wat bij de Nederlandse Lidl enkel nog bij een handje vol vestigingen het geval is.
Ah okay: jammer dan, maar daar had ik mij wel op ingesteld hoor. Wil er echter ook wel voor betalen hoor. Alleen dan zal ik niet speciaal meer naar België rijden om boodschappen te doen en op te laden.JeroenV_ schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:28:
[...]
Dat is binnenkort ook voorbij, dus ga maar op zoek naar een andere supermarkthttps://twitter.com/laadpastop10/status/1649779586379464707
Blijft hoe dan ook een handig laadnetwerk, voor wanneer je door België reist. In Duitsland vraagt men veel lagere tarieven, dan de reguliere (snel)laadpalen. Zou wel leuk zijn als je zoals met parkeren, een korting op de boodschappen krijgt als je naast opladen ook boodschappen bij ze gedaan hebt.
[ Voor 24% gewijzigd door Marco-Peters op 23-04-2023 11:51 ]
Ik denk dat tankstations aan de grens goede zaken doen alleen al vanwege de vele leaserijders die een tankpas van hun werkgever hebben die alleen in Nederland werkt. Vlak voor de grens dus je tank helemaal volgooien op kosten van de baas...Marco-Peters schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:54:
In Duitsland hebben ze een koffiebelasting, daardoor is de Duitse koffie in Nederland goedkoper en zodoende kan de Nederlandse tankstations aan de grens nog overleven. Want benzine verkopen ze nauwelijks, dat is goedkoper in Duitsland.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Verwijderd
Iemand die daar iets over kan zeggen, voordat ik er heen rij?
Volgens mij is het vooral heel zwaar, maar sla je slag en laat het ons weten...
Nu als we daar op vakantie gaan heb ik niet perse het idee dat de normale boodschappen goedkoper zijn dan hier.
Maar gaat het voornamelijk om dingen inslaan?
Frisdrank? Wij drinken wel pepsi...
eieren lees ik hier.
Bier?
Nog meer van dit soort producten wat financieel dan aantrekkelijk is om mee te nemen uit Duitsland ten opzichte van hier?
Drank (bier/wijn) en babyzooi. Luiers, billendoekjes dat soort werk.Joostje123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:44:
Wij rijden soms wel een dagje op en neer naar Duitsland.
Nu als we daar op vakantie gaan heb ik niet perse het idee dat de normale boodschappen goedkoper zijn dan hier.
eieren lees ik hier.
Bier?
Nog meer van dit soort producten wat financieel dan aantrekkelijk is om mee te nemen uit Duitsland ten opzichte van hier?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Hier een vergelijking van maart 2023 tussen NLD, België en Duitsland
Hier een vergelijking voor België, die krijgen niet echt het advies om naar NLD te gaan
'ook wij vinden dat een gezonder alternatief net zo duur moet zijn als de minder gezonde. Daarom is zilvervliesrijst nu net zo duur als de gewone rijst!'
Eerste wat ik denk; jaja... gewone rijst kost nu dus 15 cent meer, ipv dat zilvervliesrijst goedkoper is geworden zeker? Bloedzuigers....
Professioneel Heftruck Syndroom
Heb je dan bij Filial-Angebote of Online-Marktplatz gekeken?Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:44:
Als ik naar de website van Kaufland ga en ik typ "brot" in, dan zijn die prijzen toch aanzienlijk hoger dan brood hier in Nederland. Ik betaal hier 3 euro voor een brood bij de bakker, en bij Kaufland staan de meeste broden vanaf 5 euro?
Iemand die daar iets over kan zeggen, voordat ik er heen rij?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Daardoor was milka goedkoper, dus kochten we dat. De oplossing van jumbo? Gewoon geen repen van milka meer aanbieden.
Ik weiger zoveel neer te leggen voor chocolade. Het wordt tijd om een andere supermarkt te vinden.
Da's geen chocolade hoor! Da's een hoop vet met lekker goedkope suiker en nog een beetje cacao er in...

Voor die prijs; dat kon en kan gewoonweg niet.
BTW: als ik ff online check bij de Jumbo:
https://www.jumbo.com/pro...ade/chocoladerepen/jumbo/
zijn ze nog steeds behoorlijk goedkoop met chocolade hoor.
Ik zie prijzen van rond de 10 euro/kg voor melkchocolade (wat eigenlijk bar weinig chocolade bevat).
Of de smaak oké is, dat laat ik ff buiten beschouwing.

[ Voor 46% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2024 15:11 ]
Dat hebben wij inmiddels ook door. Door de hoge prijzen eens overgestapt naar de Chateau van Aldi. Het is gewoon geen chocolade.ehtweak schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:05:
@Zenomyscus Minder dan 10 euro/kg voor echte chocolade?
Da's geen chocolade hoor! Da's een hoop vet met lekker goedkope suiker en nog een beetje cacao er in...![]()
Dus liever iets meer investeren in een lekker stuk en daar meer van genieten. Al is 14 euro per kilo ook weer overdreven.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
https://www.welingelichte...n-de-repen-steeds-kleinerDie prijs is de afgelopen vijf jaar aanzienlijk gestegen. In februari 2019 was de prijs van een ton cacao op de beurs in New York rond de $2.000. In februari 2024 is die prijs gestegen tot rond de $4.000,wat een stijging van 100% betekent.
Vanaf 35 procent mag je het al pure chocolade noemenehtweak schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:05:
@Zenomyscus Minder dan 10 euro/kg voor echte chocolade?
Da's geen chocolade hoor! Da's een hoop vet met lekker goedkope suiker en nog een beetje cacao er in...![]()
BTW: als ik ff online check bij de Jumbo:
https://www.jumbo.com/pro...ade/chocoladerepen/jumbo/
zijn ze nog steeds behoorlijk goedkoop met chocolade hoor.
Ik zie prijzen van rond de 10 euro/kg voor melkchocolade (wat eigenlijk bar weinig chocolade bevat).
Of de smaak oké is, dat laat ik ff buiten beschouwing.
/▌
Sigaretten: €4 goedkoper per 58Joostje123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:44:
Wij rijden soms wel een dagje op en neer naar Duitsland.
eieren lees ik hier.
Bier?
Frisdranken: Soms zelfs de helft goedkoper. Flessen zijn wel 1,25 liter (Lidl aanbieding, €0,99 voor 1,25L Coca Cola, of Fanta).
Sappen: €1.09 voor een liter appelsap eigen merk.
Kattenvoer
Schoonmaak artikelen en de al eerder genoemde drogisterij producten.
Benzine. €0,20 - €0,30 per liter goedkoper.
Ik doe bijna geen boodschappen meer in NL.
[ Voor 7% gewijzigd door Koenoe op 21-02-2024 16:57 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Die 14 euro is gebaseerd op de 100 gram reep. Maar ook de rest is duurder geworden. Het gaat mij met name om de relatieve prijsstijging die bizar hoog is. Los van smaak en ingredienten is het de stijging waar ik mij aan erger.THE_BASE schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:07:
[...]
Dat hebben wij inmiddels ook door. Door de hoge prijzen eens overgestapt naar de Chateau van Aldi. Het is gewoon geen chocolade.
Dus liever iets meer investeren in een lekker stuk en daar meer van genieten. Al is 14 euro per kilo ook weer overdreven.
Helemaal mee eens maar dat ligt er wel aan hoever je van de Duitse grens woont natuurlijkKoenoe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:48:
[...]
Sigaretten: €4 goedkoper per 58
Frisdranken: Soms zelfs de helft goedkoper. Flessen zijn wel 1,25 liter (Lidl aanbieding, €0,99 voor 1,25L Coca Cola, of Fanta).
Sappen: €1.09 voor een liter appelsap eigen merk.
Kattenvoer
Schoonmaak artikelen en de al eerder genoemde drogisterij producten.
Benzine. €0,20 - €0,30 per liter goedkoper.
Ik doe bijna geen boodschappen meer in NL.
Plus wat je zelf gebruikt.Arjantje72 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:32:
[...]
Helemaal mee eens maar dat ligt er wel aan hoever je van de Duitse grens woont natuurlijk
Als je niet rookt en geen alcohol drinkt is het vaak al niet eens de moeite waard.
Verzorgingsartikelen bijvoorbeeld zijn ook een stuk goedkoperNicoHF schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:36:
[...]
Plus wat je zelf gebruikt.
Als je niet rookt en geen alcohol drinkt is het vaak al niet eens de moeite waard.
Zou misschien wat kunnen schelen maar dan moet je alsnog een hele berg halen wil je voordeel hebben wat de reiskosten en tijd compenseert.Arjantje72 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:22:
[...]
Verzorgingsartikelen bijvoorbeeld zijn ook een stuk goedkoper
Als je vlak bij de grens woont dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Verzorging artikelen, deorant, doucheschuim enz enz haal ik altijd via Amazon als de app korting er weer zijn zoals afgelopen week.
Daar kan Duitsland niet tegenop, al helemaal niet als je een 2=1 of 3=2 4=2 actie tegelijkertijd loopt 😂
Dierenvoeding hou ik Pepper voor in de gaten dan heb ik ook goede aanbieding prijzen
Nee voor mij loont een ritje Duitsland totaal niet, ik rook niet en drink amper alcohol.
Idd, en als je verder moet rijden verbruik je ook de brandstof, en is het meer een uitje dan besparen.NicoHF schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:36:
[...]
Plus wat je zelf gebruikt.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja, maar dan kun je wel extra veel tanken voor 20 cent per liter minder, dus dan bespaar je nog meer. Voor mij 230 km op en neer, dat is toch zo al 3 euro besparingHackus schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:42:
[...]
Idd, en als je verder moet rijden verbruik je ook de brandstof, en is het meer een uitje dan besparen.
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 22-02-2024 12:30 ]
/▌
Lekker dagje uit voor jouMarzman schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:22:
[...]
Ja, maar dan kun je wel extra veel tanken voor 20 cent per liter minder, dus dan bespaar je nog meer. Voor mij 230 km op en neer, dat is toch zo al 3 euro besparing
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bovendien ook veel minder gedoe met statiegeldflessen, en de blikjes is al helemaal om gek van te worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Galactic op 25-02-2024 14:19 ]
In Belgie zijn de supermarkten goedkoper geworden inderdaad (ben een Nederlander, maar woon 13 jaar in Belgie inmiddels). Colruyt heeft tegenwoordig fatsoenlijke aanbiedingen, AH stunt (die is waarschijnlijk de aanstichter) en Lidl en Aldi zijn alle prijzen terug aan het verlagen (waar die steeds verhoogd werden waardoor ik ook begon te twijfelen of het nog wel interessant was naar Lidl te gaan)Galactic schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:52:
Vroeger deze wij als gecombineerd Belgisch/Nederlands gezin regelmatig boodschappen in Nederland omdat dat goedkoper was. Sinds 2022 is het omgekeerd en is Belgie gemiddeld gezien goedkoper. Vorige week nog eens in de LIDL geweest in Nederlands Limburg en het is nog steeds aan de orde. Extreem voorbeeld. Pot Chocopasta.huismerk LIDL (800gr ofzo). Was daar 3.19€, hier in Belgie is die 1.99€.
Bovendien ook veel minder gedoe met statiegeldflessen, en de blikjes is al helemaal om gek van te worden.
De maaltijdcheques (of hoe de digitale variant nu heet) helpen natuurlijk ook om boodschappen in Belgie te halen. Is toch 200/250 euro per maand voor mij en mijn vrouw
/▌
https://www.nu.nl/economi...uis-tegen-hoge-prijs.html
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dit topic is gesloten.