Toon posts:

Prijzen vergelijken in de Supermarkt

Pagina: 1
Acties:

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:06

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Ik erger me nu al een lange tijd aan hoe (met name) vergelijkbare producten op prijs vergeleken kunnen worden in een supermarkt. Omdat alles duurder wordt, wordt dat ook steeds relevanter.

Dus ik dacht laat ik maar eens een topic starten om te horen of er meer mee zitten (of dat het mijn eigen gebrek is).

Ik vergelijk dus regelmatig prijzen in de supermarkt op producten. En het gaat me dan vooral om het vergelijken van bijvoorbeeld een huismerk tegenover andere merken en hoeveel iets nu kost. Vaak kijk ik daarbij naar de prijs per liter/kilo.

Ik koop namelijk niet standaard het huismerk van alles, als een "echt" merk niet veel duurder is dan koop ik die ook nog wel, afhankelijk wat het is.

Dat is opzich redelijk te doen, maar het wordt een stuk lastiger als er aanbiedingen zijn. En er zijn ook situaties waarbij het ene merk een prijs per kilo laat zien terwijl andere merken een prijs per liter noemen (laatst met mayo).

Daarnaast vind ik prijzen van wc-papier ontzettend vervelend om te vergelijken... Gebruik gewoon een prijs per 100 veel oid.. maar nee soms/vaak per rol (maar niet altijd afronding en sommige merken hebben meer/minder vel op een rol) en soms per vel (opnieuw zonder afronding, dus dat heb je niets aan)

Is dit iets wat alleen ik merk of zijn er meer? En hoe gaat iedereen hiermee om?

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:16
cleef schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:49:
Dat is opzich redelijk te doen, maar het wordt een stuk lastiger als er aanbiedingen zijn. En er zijn ook situaties waarbij het ene merk een prijs per kilo laat zien terwijl andere merken een prijs per liter noemen (laatst met mayo).

Is dit iets wat alleen ik merk of zijn er meer? En hoe gaat iedereen hiermee om?
Je bent niet de enige, ik vind dit ook een vervelende eigenschap van supermarkten. Bewust verschillende eenheden gebruiken zodat het niet te vergelijken is. Ach met een beetje geluk zal er wel Europese regelgeving over komen met een paar jaar :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De huiskamer is niet primair bedoeld voor dit soort serieuze discussies. Dit specifieke onderwerp past veel beter in Shopping forum.

@cleef @Widow vinden jullie het goed als ik het daarheen verplaats?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:15
Ik las laatst over een prijsvergelijker voor supermarktproducten. Als ik er op google, krijg ik deze website;

https://www.supermarktscanner.nl/

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik doe deze even op slot voor er nog meer mensen reageren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En bij deze in overleg weer open, maar dan in het Shopping Forum :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BIj Lidl staat altijd de prijs per KG er bij (in Belgie in elk geval). Vroeger shopte ik ook rond (uit noodzaak), maar dat is niet echt meer nodig; Maar met de stijgende prijzen overweeg ik ook weer naar meerdere supermarkten te gaan.

Bij Lidl moet je ook echt daar op letten, want de XXL verpakkingen zijn regelmatig duurder per KG/liter dan de normale verpakkingen.

[Voor 22% gewijzigd door Marzman op 04-01-2023 11:16]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41

-tom-562

Oliesjeik

Marzman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:15:
BIj Lidl staat altijd de prijs per KG er bij (in Belgie in elk geval). Vroeger shopte ik ook rond (uit noodzaak), maar dat is niet echt meer nodig; Maar met de stijgende prijzen overweeg ik ook weer naar meerdere supermarkten te gaan.

Bij Lidl moet je ook echt daar op letten, want de XXL verpakkingen zijn regelmatig duurder per KG/liter dan de normale verpakkingen.
Niet altijd. Soms gebruiken ze wisselende eenheden bij vergelijkbare producten. Vloeibare artikelen hebben soms een €/kg prijs en een vergelijkbaar product een €/ml prijs.
Bij toiletpapier staat er vaak hoeveel cent per rol het is, alleen verschilt het aantal velletjes per rol tussen de verschillende soorten, daar heb je dus niet veel aan. Ik heb ook al eens gehad dat ik dacht dat ik een goede aanbieding had, lage prijs per rol, dikke rollen. Alleen thuis zag ik dat de wcpapier-rol veel groter van diameter was dan gebruikelijk, effectief dus minder velletjes :P
Kan mij daar echt aan ergeren, ben namelijk ook het type wat de meest optimale combinatie berekend bij een actie van b.v. NY Pizza, dus de goedkoopste €/mm2 pizza combinatie:P

[Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 04-01-2023 12:02]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-tom-562 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Kan mij daar echt aan ergeren, ben namelijk ook het type wat de meest optimale combinatie berekend bij een actie van b.v. NY Pizza, dus de goedkoopste €/mm2 pizza combinatie:P[/small]
Dus jij eet altijd een pizza margarita ;)

KG/ml bij dezelfde producten is me nog niet opgevallen om eerlijk te zijn in de Lidl hier. Maar wel dat ze je proberen te foppen met kortingen en XXL verpakkingen :p

/▌

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Widow schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Je bent niet de enige, ik vind dit ook een vervelende eigenschap van supermarkten. Bewust verschillende eenheden gebruiken zodat het niet te vergelijken is. Ach met een beetje geluk zal er wel Europese regelgeving over komen met een paar jaar :+
Ik vraag me af of dit bewust door supermarkten gebeurd of dat dit (ook) door fabrikanten is.
LA-384 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:18:
Ik las laatst over een prijsvergelijker voor supermarktproducten. Als ik er op google, krijg ik deze website;

https://www.supermarktscanner.nl/
Beide leuke tools, maar is vooraf resp achteraf vergelijken. Dat doe ik eigenlijk niet. Ik ga meestal 1x id week naar de ah voor een aantal specifieke aanbiedingen en wat vaker naar lidl/Jumbo omdat die om de hoek zitten. Lidl voor groente en fruit (zoveel mogelijk) en Jumbo voor a-merk dingen.

Maar wat ik dus doe is in de winkel zelf prijzen vergelijken. Maar dat is dus soms lastig. Wc-papier al paar x langs gekomen, maar bij veel producten staat ook een prijs per stuk, waarmee ze dan de verpakking ipv de inhoud bedoelen (volgens mij staat er bv bij Nespresso capsules een prijs per verpakking, niet per capsule.) En als het dan in de aanbieding is moet je zelf nog wat meer rekenen...

Dat is me ook al een paar x opgevallen. Of bijvoorbeeld boter per 500 gram is soms duurder (of net zo duur) als boter per 250 gram... Ja dan vind ik het onzin om te kopen.
Marzman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:05:
[...]

KG/ml bij dezelfde producten is me nog niet opgevallen om eerlijk te zijn in de Lidl hier. Maar wel dat ze je proberen te foppen met kortingen en XXL verpakkingen :p
Heb het laatst gezien bij mayonaise dus, van een merk (ben even vergeten welke). Beide glazen potten van hetzelfde merk, maar de ene groter dan de andere. Daarbij werd de grotere pot (ook op pot zelf) per ml aangegeven terwijl de kleinere per kg (op pot zelf) er stond...

Edit:was bij de Jumbo overigens.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

4POX

Everybody is wired

Marzman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Maar wel dat ze je proberen te foppen met kortingen en XXL verpakkingen :p
Moet terugdenken aan een uitspraak over de Makro. Daar komen mensen niet omdat het goedkoop is. Maar omdat ze grote dozen (of een pallet) van een product kunnen kopen. Maar ja. Daar voor komen wij niet naar de Lidl :D

AKA Rinkel weblog

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 15:24
cleef schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:15:

[...]

Dat is me ook al een paar x opgevallen. Of bijvoorbeeld boter per 500 gram is soms duurder (of net zo duur) als boter per 250 gram... Ja dan vind ik het onzin om te kopen.
Als het duurder is, snap ik wel dat je het niet doet. Maar als het gelijk is en je gebruikt het toch, kun je met weinig moeite een duurzamere keuze (want minder verpakking) maken. Zelf kies ik om die reden zelfs een grootverpakking als die een paar cent duurder is.

Ik heb zelf altijd een hekel aan acties waarbij twee producten samen goedkoper zijn dan een product los - wanneer ik maar een product nodig hebt. Lijkt wel het actief ontmoedigen van duurzamere keuzes.

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Zentbeer schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:01:
[...]

Als het duurder is, snap ik wel dat je het niet doet. Maar als het gelijk is en je gebruikt het toch, kun je met weinig moeite een duurzamere keuze (want minder verpakking) maken. Zelf kies ik om die reden zelfs een grootverpakking als die een paar cent duurder is.

Ik heb zelf altijd een hekel aan acties waarbij twee producten samen goedkoper zijn dan een product los - wanneer ik maar een product nodig hebt. Lijkt wel het actief ontmoedigen van duurzamere keuzes.
Mwah ik ben principieel in dat ik niet de fabrikanten extra hoef te spekken als ze minder "snij-afval" en verpakkingsmateriaal hebben dat ze dan grotere marges overhouden (en waarschijnlijk is transport ook ietsje makkelijker).

Allemaal met het oog op (minimale) duurzaamheidswinst (minimaal omdat ik als individue weinig toevoeg). Als ze het goedkoper zouden maken zouden (veel) meer mensen het kopen en daarmee een veel grotere duurzaamheidswinst behalen.

Maar goed dat is enigszins offtopic nu.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:22

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Bij Lidl moet je opletten. De bedragen op het schap zijn vaak lager dan wat je op de bon ziet. Even een briefje maken dus, en noteren wat er op het schap staat voor prijs. Bij het afrekenen haal je dan zo de fouten er uit.

You are NIJL-ed!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nijl schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:48:
Bij Lidl moet je opletten. De bedragen op het schap zijn vaak lager dan wat je op de bon ziet. Even een briefje maken dus, en noteren wat er op het schap staat voor prijs. Bij het afrekenen haal je dan zo de fouten er uit.
Ja, wij gaan ook regelmatig terug, ook de 30 procent korting krijg je vaak niet op dingen die bijna over datum zijn. En vaak liggen dingen in het verkeerde schap. Flessen wijn van een ander jaar (die dan duurder zijn of buiten een actie van de lidl app vallen), van die kleine dingetjes. Met oudjaar een brie van 6 euro gekost die in het schap van 1,80 euro lag. Mijn vrouw boos :p

/▌

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Hier klopt de lidl bijna altijd, moet wel opletten dat ze de stickers scannen.
Verder kijk ik wel naar kwaliteit leuk dat de toiletpapier goedkoper is maar als het schuurpapier is of juist te dun erger ik me groen en geel.
Afbakbroodjes ook, vroeger kostte die 45 cent, nu geloof ik 70 cent per 300, ik heb toen nog een tijdje de betere Afbakbroodjes gekocht(350 gram voor 99 cent wat eigenlijk minder dan 20% duurder is maar wel veel lekkerder. Nu zijn die weer duurder geworden dus wordt weer weer een andere variant optimaler(afgebakken bagettes)
Etc etc

festina lente

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Nijl schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:48:
Heb dat hier nog niet vaak gehad, maar wel eens. Ik kijk vaak even wat er op het scherm voorbij komt en dan herken ik wel of het klopt. Maar wel een x gezegd dat iets voor x in de winkel lag en dan controleren ze het ff.

Maar ik heb dit veel vaker bij de Albert heijn (gehad). De laatste tijd lijkt het goed te gaan, maar met zelfscan regelmatig gehad dat de prijs van de scanner iets anders is wat op het kaartje stond/staat.
Marzman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Ja, wij gaan ook regelmatig terug, ook de 30 procent korting krijg je vaak niet op dingen die bijna over datum zijn. En vaak liggen dingen in het verkeerde schap. Flessen wijn van een ander jaar (die dan duurder zijn of buiten een actie van de lidl app vallen), van die kleine dingetjes. Met oudjaar een brie van 6 euro gekost die in het schap van 1,80 euro lag. Mijn vrouw boos :p
Nuja als de brie dan tenminste ook 3x zo lekker was ;)
Honesty schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:13:
Hier klopt de lidl bijna altijd, moet wel opletten dat ze de stickers scannen.
Verder kijk ik wel naar kwaliteit leuk dat de toiletpapier goedkoper is maar als het schuurpapier is of juist te dun erger ik me groen en geel.
Afbakbroodjes ook, vroeger kostte die 45 cent, nu geloof ik 70 cent per 300, ik heb toen nog een tijdje de betere Afbakbroodjes gekocht(350 gram voor 99 cent wat eigenlijk minder dan 20% duurder is maar wel veel lekkerder. Nu zijn die weer duurder geworden dus wordt weer weer een andere variant optimaler(afgebakken bagettes)
Etc etc
Ja dit heb ik dus ook, koop soms wel iets wat duurder is van merk x, als het (door aanbieding of gewoon) dicht bij huismerk aanzit.

Maar ook daarbij is het vergelijken per liter/kg etc belangrijk/handig. Maar als ze dan zaken niet makkelijk vergelijkbaar maken zit ik weer te rekenen. Het zou wat dat betreft ook heel erg helpen als ze de aanbiedingsprijs per liter/kg etc zouden weergeven...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cleef schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:13:
[...]

Nuja als de brie dan tenminste ook 3x zo lekker was ;)
Ik vond van wel, maar mijn vrouw vond natuurlijk van niet. Te zout, hij stinkt, etc ;)

/▌

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Yep, soms is het wel tricky, kan me niet aan het gevoel onttrekken dat ze dit expres doen.

Zeker bij die "2 voor de prijs van 90%"-soort aanbiedingen is het soms wel lastig, waar dan het voordeel in prijs/kg wordt uitgedrukt maar je anders per stuk betaalt...je verzint het niet. Maar vaak genoeg is het idd ook een mix van prijs per kilo, prijs per liter, prijs per stuk, prijs per meter, prijs per rol of wat ze ook wel niet verzinnen.

Hoe ik ermee omga? Ik probeer het snel een beetje te vergelijken in mijn hoofd. Vaak gaat dat nog wel binnen een schappelijke tijd (paar seconden). Maar als ik geen tijd/zin heb dan ga ik gewoon voor het standaard product, wat we dus vaker kopen. We hebben het goed, dus op de cent hoeven we niet te letten ondanks dat ik geen zin heb om buitensporige bedragen uit te geven in de super - ze boeren een beetje te goed voor een prijsverhoging van iets van 30-40% afgelopen jaar...maar goed...so be it.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Gewoon eerst vooraf de reclamefolders bekijken en kijken of de prijs per kilo nu echt goedkoper is. Soms hebben ze een "aanbieding", maar zit er minder gram in dan normaal.

En dat hoofdrekenen naar per kilo doe ik altijd ongeveer. Ik kan dan weliswaar een paar cent er naast zitten, maar daarvoor laat je een product echt niet staan om vervolgens bij de concurrent het goedkoopste te kopen.

En als je de aanbiedingen grofweg een beetje bijhoudt, dan weet je een beetje welke kortingen er regelmatig terug komen (en die producten standaard te duur in de winkel liggen). :)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:17:
[...]

Ik vond van wel, maar mijn vrouw vond natuurlijk van niet. Te zout, hij stinkt, etc ;)
Ja dat (her)ken ik idd ;)
eric.1 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:35:
[...]

Yep, soms is het wel tricky, kan me niet aan het gevoel onttrekken dat ze dit expres doen.

Zeker bij die "2 voor de prijs van 90%"-soort aanbiedingen is het soms wel lastig, waar dan het voordeel in prijs/kg wordt uitgedrukt maar je anders per stuk betaalt...je verzint het niet. Maar vaak genoeg is het idd ook een mix van prijs per kilo, prijs per liter, prijs per stuk, prijs per meter, prijs per rol of wat ze ook wel niet verzinnen.

Hoe ik ermee omga? Ik probeer het snel een beetje te vergelijken in mijn hoofd. Vaak gaat dat nog wel binnen een schappelijke tijd (paar seconden). Maar als ik geen tijd/zin heb dan ga ik gewoon voor het standaard product, wat we dus vaker kopen. We hebben het goed, dus op de cent hoeven we niet te letten ondanks dat ik geen zin heb om buitensporige bedragen uit te geven in de super - ze boeren een beetje te goed voor een prijsverhoging van iets van 30-40% afgelopen jaar...maar goed...so be it.
Ja ik reken het meestal ook om als dat kan, maar als de eenheden niet hetzelfde zijn wordt dat lastig. Met Nespresso capsules wordt er bijvoorbeeld (zover ik me even kan herinneren) geen prijs per cup aangeven. Terwijl er verpakking met 20 of 40 capsules zijn. Nu is dat de helft of een kwart, maar als er dan ook nog een aanbieding tussen zit .. en dan blijf je een beetje omrekenen want 2de 50% korting (is 25% minder per pakje).

Ik wil maar zeggen soms blijf je aan het rekenen....
Onbekend schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:42:
Gewoon eerst vooraf de reclamefolders bekijken en kijken of de prijs per kilo nu echt goedkoper is. Soms hebben ze een "aanbieding", maar zit er minder gram in dan normaal.

En dat hoofdrekenen naar per kilo doe ik altijd ongeveer. Ik kan dan weliswaar een paar cent er naast zitten, maar daarvoor laat je een product echt niet staan om vervolgens bij de concurrent het goedkoopste te kopen.

En als je de aanbiedingen grofweg een beetje bijhoudt, dan weet je een beetje welke kortingen er regelmatig terug komen (en die producten standaard te duur in de winkel liggen). :)
Ja ik kijk dus bijna nooit in de folders van tevoren, behalve in de ah bonus, want ga bij ah vaak de bonus af en dan de rest/veel andere dingen bij Lidl.

Ben dan wel vaak in de winkel zelf aan het vergelijken.

En dat minder gram per verpakking (krimpflation heet het volgens mij) is ook heel irritant, omdat je je eerdere "normale" aankopen niet meer goed kan vergelijken...

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44
4POX schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:47:
[...]
Moet terugdenken aan een uitspraak over de Makro. Daar komen mensen niet omdat het goedkoop is. Maar omdat ze grote dozen (of een pallet) van een product kunnen kopen. Maar ja. Daar voor komen wij niet naar de Lidl :D
Ik zie regelmatig bij de Lidl winkelwagens bij de kassa bomvol met een een enkel artikel. Moet dan wel een (horeca) ondernemer zijn. Blijkbaar is de Lidl toch een alternatief voor de Makro.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000

4POX

Everybody is wired

dirks schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:28:
[...]

Ik zie regelmatig bij de Lidl winkelwagens bij de kassa bomvol met een een enkel artikel. Moet dan wel een (horeca) ondernemer zijn. Blijkbaar is de Lidl toch een alternatief voor de Makro.
Jaren geleden heb ik een lokale shoarmerestaurant/pizza ondernemer van Leeuwarden in de Aldi gezien met een winkelwagen vol met zonnebloem olie en bloem.

Er zijn redenen waarom sommige ondernemers al jaren bestaan, nooit klagen en de mooiste auto's hebben.

AKA Rinkel weblog

• dirks
4POX schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:21:
[...]
Jaren geleden heb ik een lokale shoarmerestaurant/pizza ondernemer van Leeuwarden in de Aldi gezien met een winkelwagen vol met zonnebloem olie en bloem.

Er zijn redenen waarom sommige ondernemers al jaren bestaan, nooit klagen en de mooiste auto's hebben.
Zonnebloem olie en bloem... Haha, inderdaad!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dirks schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:28:
[...]

Ik zie regelmatig bij de Lidl winkelwagens bij de kassa bomvol met een een enkel artikel. Moet dan wel een (horeca) ondernemer zijn.
Dat zie ik hier regelmatig gebeuren ja.
Paar dozen met alleen maar kroppen ijsbergslag, of tig pakken goedkoopste tarwebloem, of 5 trays met komkommers en liter emmers met (semi)griekse/turkse yoghurt.
Dat soort dingen. :)
Blijkbaar is de Lidl toch een alternatief voor de Makro.
Daar ben ik jaren geleden al achter gekomen; Makro en Sligro zijn vaak zelfs duurder dan de lokale supermarkten zoals Aldi of Lidl.
Hooguit haal ik daar nog producten die de 'gewone' consumenten supermarkten niet in het assortiment hebben.
Vlak voor de kerstdagen nog een rondje Sligro gedaan. En toen zag ik ook al, dat precies dezelfde pakken/merken met specifieke meel/graan producten bij onze lokale turkse-slager-winkel-van-sinkel goedkoper zijn! :Y

Zelfs dry-aged hoge kwaliteit rundvlees heeft de lokale turkse slager. Dat hangt bij hem te drogen in een speciale kast. 8)

[Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 04-01-2023 22:10]

Mooie Plaatjes   

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:13

Fiber

Beaches are for storming.

dirks schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:00:
[...]

Zonnebloem olie en bloem... Haha, inderdaad!
Altijd nog beter dan baby olie en tissues... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

mutsje

Certified Prutser

Ik ga rustig op de dag dat ik boodschappen doe 3 supermarkten in om de aanbiedingen te halen. Ook geen impulsaankopen gaan doen, dan kan je net zo goed niet gaan. Groente haal ik steevast op de markt op vrijdag omdat dit gewoon veel lekkerder smaakt en betere kwaliteit is. Maar als bijvoorbeeld koffiebonen 2 halen 1 betalen is zie je mij rustig met 6KG de winkel uit lopen :+ en die helft stop je dan mooi in je eigen knip weer. Het is dat ik geen mega opslag heb anders zou ik veel meer van dat soort producten halen tijdens een aanbieding. Ik reken wel altijd de aanbieding zoals de xxl verpakkingen om naar gewone verpakkingen. Meestal is het goedkoper. Maar het leven is gewoon duurder geworden en zal ook niet mee goedkoper gaan worden. Dus we moeten nog slimmer in kopen denk ik.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 22:32
[...]

toen ik nog in een restaurant werkte, franse keuken deden we dat ook hoor.
zonnebloemolie, bloem, suiker, zout, vuilniszakken en allerreiniger. scheelde veel op jaarbasis met de groothandel.

@ontopic
Prijzen varieren soms van dagdeel tot dagdeel. Zeker met die digitale schapkaartjes.
de gemiddelde a-merken supermarkt voert makkelijk 100 tot 600 prijswijzigingen uit, soms op een dag.
(ben niet bekend met de aldi en lidl)

de gemiddelde floormanager is maar wat blij met die elektronische kaartjes ipv die papieren krengen :D
maar gaat wel die prijsvergelijkers tegen. de daadwerkelijke effectiviteit daarvan twijfel ik dan ook aan.

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Buiten de vergelijking per kilo of liter is er nog een goede graadmeter.
De producten met laagste winstmarge staan helemaal onder of boven in het schap.

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
PP_Sound schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:30:
Buiten de vergelijking per kilo of liter is er nog een goede graadmeter.
De producten met laagste winstmarge staan helemaal onder of boven in het schap.
Ja dat is een goed punt, ik kijk ook vaak even lager in het schap als ik een bepaald product wil kopen (vooral bij producten die ik niet zo vaak koop)
mutsje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:59:
Ik ga rustig op de dag dat ik boodschappen doe 3 supermarkten in om de aanbiedingen te halen. Ook geen impulsaankopen gaan doen, dan kan je net zo goed niet gaan. Groente haal ik steevast op de markt op vrijdag omdat dit gewoon veel lekkerder smaakt en betere kwaliteit is. Maar als bijvoorbeeld koffiebonen 2 halen 1 betalen is zie je mij rustig met 6KG de winkel uit lopen :+ en die helft stop je dan mooi in je eigen knip weer. Het is dat ik geen mega opslag heb anders zou ik veel meer van dat soort producten halen tijdens een aanbieding. Ik reken wel altijd de aanbieding zoals de xxl verpakkingen om naar gewone verpakkingen. Meestal is het goedkoper. Maar het leven is gewoon duurder geworden en zal ook niet mee goedkoper gaan worden. Dus we moeten nog slimmer in kopen denk ik.
Ja dat doe ik ook wel, maar heb dus vaak Nespresso cups en van loop ik zo met 10+ pakjes de winkel uit. Met andere producten ook, Alhoewel ik na de zoveelste 1+1 gratis op hak bonen heb gekocht ik nu een lading ervan in op voorraad heb, dus dat eerst maar eens opmaken. Ook zaken als tandpasta, shampoo en gel koop ik in de aanbieding en in bulk.
Remond_FRL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:11:
[...]

toen ik nog in een restaurant werkte, franse keuken deden we dat ook hoor.
zonnebloemolie, bloem, suiker, zout, vuilniszakken en allerreiniger. scheelde veel op jaarbasis met de groothandel.

@ontopic
Prijzen varieren soms van dagdeel tot dagdeel. Zeker met die digitale schapkaartjes.
de gemiddelde a-merken supermarkt voert makkelijk 100 tot 600 prijswijzigingen uit, soms op een dag.
(ben niet bekend met de aldi en lidl)

de gemiddelde floormanager is maar wat blij met die elektronische kaartjes ipv die papieren krengen :D
maar gaat wel die prijsvergelijkers tegen. de daadwerkelijke effectiviteit daarvan twijfel ik dan ook aan.
Dat met variërende prijzen heb ik eigenlijk nog nooit gezien/is me nog nooit opgevallen. Ik dacht dat prijzen redelijk vast stonden/staan voor bepaalde (onderhandelings) periode tussen supermarkt en leverancier. Lijkt me ook dat consumenten dat gaat opvallen/tegen staan (onbetrouwbaar gevoel) als de prijzen constant aangepast zouden worden?

[Voor 73% gewijzigd door cleef op 05-01-2023 08:51]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Dat zal misschien ook zijn omdat een deel van de omzet zwart geld was. Dan moet je de grondstoffen anders inkopen.

/▌

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:59
*knip* Dit topic gaat over prijzen vergelijken in de supermarkt, niet over prijsverhogingen.

[Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2023 17:28]

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 22:32
cleef schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:45:
Dat met variërende prijzen heb ik eigenlijk nog nooit gezien/is me nog nooit opgevallen. Ik dacht dat prijzen redelijk vast stonden/staan voor bepaalde (onderhandelings) periode tussen supermarkt en leverancier. Lijkt me ook dat consumenten dat gaat opvallen/tegen staan (onbetrouwbaar gevoel) als de prijzen constant aangepast zouden worden?
dat krijg je met 'de laagste prijsgarantie' etc. Ook als er vlakbij in de buurt een concurrent-collega wordt geopend zakken de prijzen vaak even.

ik kom voor mijn werk bijna dagelijks achter de schermen bij een 2tal supermarkt ketens. En het is toch wel echt zo. Ook wel zo gemaakt dat als je met je ogen knippert, je het gemist hebt ;) en op afstand aan te sturen.

de grote reden waarom het vaak niet opvalt omdat het vaak hele kleine wijzigingen zijn, soms zelfs centenwerk. Daarnaast is consumentengedrag heel goed voorspelbaar. 's ochtends zal je meer brood verkopen, en tussen 5 en 6 meer maaltijdpakketten en magnetron maaltijden, etc.

en ja, daar wordt gewoon op ingespeeld.

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49

Opa

Nu Multifocaal!

Heinz ketchup is berucht. Bij de Appie zes verschillende formaten (knijp)flessen, afgerond op arbitraire hoeveelheden ml of gram (zal wel met fl oz te maken hebben), op de prijskaartjes op het schap heeft de helft prijzen per kg en de andere helft prijzen per ml.

Ander voorbeeld: Tonijn in blik van bijvoorbeeld Rio. Het ene blik vermeld een compleet andere prijs per kilo dan het andere. Blijkt dat ze van de ene de kiloprijs DROOG en de andere kiloprijs MET OLIE hebben staan. Dan kom je toch redelijk dicht bij knetterharde misleiding.

Ook is het zaak om, wederom bij de Appie, goed te letten op de "voordeelverpakking" t.o.v de normale verpakking. Vaak is het voordeel niet voor jou!
Beste advies blijft toch om goed te lezen en vooral goed te interpreteren.

I'd rather be in Oz

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Remond_FRL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:55:
's ochtends zal je meer brood verkopen, en tussen 5 en 6 meer maaltijdpakketten en magnetron maaltijden, etc.

en ja, daar wordt gewoon op ingespeeld.
Smorgens brood afbakken lijkt me geen rocket science, of bedoel je dat er meer gebeurd? De prijzen fluctueren toch niet over de dag?

/▌

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:18
Dat loont zich in Nederland nauwelijks: als Albert Heijn deze week de eieren in prijs verhoogd, dan is het slechts een kwestie van tijd tot de concurrentie hetzelfde doet. Het lijkt soms wel alsof er prijsafspraken gemaakt zijn :X

Bijna alle producten hebben dezelfde prijs, vooral wat betreft huismerken. Overigens kost het rond shoppen ook tijd en eventueel benzine/kosten van het gebruik van de auto. Dus ik doe gewoon al mijn boodschappen bij de Plus, dan steun je tenminste een lokale ondernemer :+

Oftewel prijzen vergelijken kost heel veel moeite en 9 van de 10 keer, blijken de prijzen gewoon gelijk te zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Marco-Peters op 05-01-2023 18:41]

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Vandaag 1kg voorgekookte en geschilde aardappelen gekocht bij ah. Per kilo 1.40, terwijl ongeschilde aardappelen per 3 kilo qua kiloprijs rond 1.50 zaten.

Dat zijn dan ook van die zaken die ik niet begrijp (want die aardappelen zijn toch niet gratis om te schillen en voor te koken, zelfs als 99% machinaal gaat) maar het blijft dus wel relevant om ook dat soort zaken te vergelijken...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marco-Peters schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:38:
[...]

Dat loont zich in Nederland nauwelijks: als Albert Heijn deze week de eieren in prijs verhoogd, dan is het slechts een kwestie van tijd tot de concurrentie hetzelfde doet. Het lijkt soms wel alsof er prijsafspraken gemaakt zijn :X
Ik heb het idee dat het in Belgie wel verschil maakt. Aldi is het goedkoopst, dan Lidl die stiekem steeds duurder wordt, dan AH, Jumbo weet ik niet, dan de andere Belgische supermarkten met Delhaize als duurste.

[Voor 186% gewijzigd door Marzman op 05-01-2023 19:04]

/▌

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Weer twee "mooie" voorbeelde, dit x in de Lidl. De gewone roomboter en bio roomboter waren net zo duur (2.99) ... Overigens was de bio roomboter op en ik vertik het om net zoveel voor gewone roomboter te betalen, dus maar een x soort margarine gehaald.

Ander voorbeeld wc papier... Ze geven nu blijkbaar aan hoeveel bladen er in totaal in het pak zitten... Opzich ok, maar dat is dan alsnog niet te vergelijken als bij het ene pak een prijs per rol en bij het andere pak een prijs per blad. Waarbij die laatste 10% afwijkt door afronding...

Het was 2500 blad voor 5.80 oid en 1800 voor 3.30.. ook niet even lekker om te rekenen allemaal...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:13

Fiber

Beaches are for storming.

cleef schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:03:
[...]

Ander voorbeeld wc papier... Ze geven nu blijkbaar aan hoeveel bladen er in totaal in het pak zitten... Opzich ok, maar dat is dan alsnog niet te vergelijken als bij het ene pak een prijs per rol en bij het andere pak een prijs per blad. Waarbij die laatste 10% afwijkt door afronding...

Het was 2500 blad voor 5.80 oid en 1800 voor 3.30.. ook niet even lekker om te rekenen allemaal...
Als je dan toch aan het rekenen bent dan zou ik ook nog even het aantal lagen per per vel meenemen. Twee, drie of vier laags wc papier maakt ook nog een significant verschil.... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fiber schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:20:
[...]

Als je dan toch aan het rekenen bent dan zou ik ook nog even het aantal lagen per per vel meenemen. Twee, drie of vier laags wc papier maakt ook nog een significant verschil.... :)
Daar zijn hele studies naar gedaan met als gevolg dat er in 'openbare/bedrijfs toiletten' vaak van die héle grote rollen enkel-laags papier gebruikt worden. Mensen gebruiken dat 'gratis' papier toch per strekkende meter, ongeacht het aantal laagjes waaruit het papier bestaat 8)

Vraag jezelf dan beter af of ze dat thuis óók zo doen...

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Fiber schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:20:
[...]

in dit geval was het beide 3-laags. een was 100% gerecycled, de ander 80% ofzo. Met die 2500 blad stond er: 25% meer blad!!!!! bij, maja het gaat de consument om de prijs per rol bij gelijk aantal bladen per rol, niet om zoveel mogelijk in een verpakking te stoppen ;)

Uiteindelijk heb ik die van 3.30 meegenomen omdat ik geen tijd had om het helemaal door te rekenen en als deze duurder was, dan was het verlies tenminste beperkt doordat je minder koopt zeg maar...

Maar vond het wel weer typisch dat de twee vergelijkingseenheden verschillend waren en er nog meer verschillende termen (bladen per verpakking) opgeworpen werden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Will_M schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Daar zijn hele studies naar gedaan met als gevolg dat er in 'openbare/bedrijfs toiletten' vaak van die héle grote rollen enkel-laags papier gebruikt worden. Mensen gebruiken dat 'gratis' papier toch per strekkende meter, ongeacht het aantal laagjes waaruit het papier bestaat 8)

Vraag jezelf dan beter af of ze dat thuis óók zo doen...
Nee. Maar thuis heb ik geen schuurpapier waar je vingers zo doorheen schieten.

OT: Ik haal het meeste via de bonus bij de Appie. Maar hier is ook een Nettorama. Zei geven 10% korting op A merken als je er 2 van koopt. Dat tikt soms best lekker door. Zeker in combinatie met folder aanbiedingen.
Dus vaak ga ik zowel de AH als Nettorama af.

Lidl heel soms voor een specifieke aanbieding of product.
Jammer genoeg hebben ze Croky Naturel alleen nog bij de Jan Linders. Dus daar kom ik ook nog wel eens binnen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Dennis1812 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:35:
[...]

Nee. Maar thuis heb ik geen schuurpapier waar je vingers zo doorheen schieten.

OT: Ik haal het meeste via de bonus bij de Appie. Maar hier is ook een Nettorama. Zei geven 10% korting op A merken als je er 2 van koopt. Dat tikt soms best lekker door.
Ik las/hoorde laatst ergens dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je a-merken in nl niet in de bonus koopt. Het schijnt dat de "normale" retail prijzen hoger liggen dan "normaal" omdat nl-ers zo van aanbiedingen houden. Door de "normale" prijzen hoog te houden kunnen ze vaker aanbiedingen geven. Als een keer iemand iets niet in de aanbieding koopt is het dus alleen maar (meer) winst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

cleef schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:47:
[...]

Ik las/hoorde laatst ergens dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je a-merken in nl niet in de bonus koopt. Het schijnt dat de "normale" retail prijzen hoger liggen dan "normaal" omdat nl-ers zo van aanbiedingen houden. Door de "normale" prijzen hoog te houden kunnen ze vaker aanbiedingen geven. Als een keer iemand iets niet in de aanbieding koopt is het dus alleen maar (meer) winst.
Ik koop sowieso alleen aanbieding
Maar als de nettorama bijvoorbeeld dubbel fris heeft, 2 pakken 2,50. Gaat er nog eens 10% vanaf.
Dat stapelt.

En hun aanbiedingen zijn vaak gewoon echt goed.
Laatst 3 pakken 3 euro

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:01
Nettorama is inderdaad een geweldige supermarkt qua prijzen. Maar niet in het gehele land aanwezig en het pand waar ik geweest ben was ook oud, krap en aan vernieuwing toe. Alsnog wél aantrekkelijk als je dichtbij een filiaal woont of werkt.

5800X3D|RTX 4080 FE|32GB DDR4|GIGABYTE B550 AORUS ELITE V2|SAMSUNG 980 PRO 2TB|NOCTUA NH-D15|CORSAIR RM1000X|CORSAIR 4000D AIRFLOW TG/SOLID

• Marco-Peters
cleef schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:47:
[...]

Dat klopt niet: op die 1+1 aanbiedingen wordt dik verlies gemaakt door de supermarkten. Het zijn meer lokkertjes, zodat klanten naar de supermarkt komen. Daarom prijst Plus bijvoorbeeld ook niet vers producten af die in de actie zijn.

Albert Heijn doet dat wel: maar dat zijn geen lokale ondernemers, want ik begreep eerst niet zo goed waarom de Plus dit niet doet. Nu begrijp ik het wel

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Marco-Peters schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Dat klopt niet: op die 1+1 aanbiedingen wordt dik verlies gemaakt door de supermarkten.
Dat zou kunnen, maar dacht toch echt dat ik dat ergens had gehoord. En zaken als tandpasta's/shampoos zijn ook vaak 1+1 (of nog betere) deals van in drogisterijen, als dat alleen maar verlies is dan wordt er wel erg veel verlies in die branches geleden ...

Maar goed we dwalen miss wat af. Mocht ik er nog wat over (terug) vinden zal ik het hier eens posten.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23
cleef schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:52:
[...]

Dat zou kunnen, maar dacht toch echt dat ik dat ergens had gehoord. En zaken als tandpasta's/shampoos zijn ook vaak 1+1 (of nog betere) deals van in drogisterijen, als dat alleen maar verlies is dan wordt er wel erg veel verlies in die branches geleden ...

Maar goed we dwalen miss wat af. Mocht ik er nog wat over (terug) vinden zal ik het hier eens posten.
Mensen in de grensstreek met Duitsland zullen ook hoogstwaarschijnlijk vaak de grens over gaan naar de dm of Rossmann om daar toiletartikelen te kopen. :)
Dat scheelt zonder moeite ~40%

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:33
Marzman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:16:
[...]

Smorgens brood afbakken lijkt me geen rocket science, of bedoel je dat er meer gebeurd? De prijzen fluctueren toch niet over de dag?
Sinds de Jumbo in mijn wijk met digitale prijskaartjes werkt, heb ik ze al diverse malen kunnen betrappen op prijsverhogingen, -verlagingen, terwijl je iets uit het vak pakt. Dan gaat zo'n kaartje knipperen, en ploep, daar is ineens een andere prijs. (Zoals de Mediamarkt ook heeft.)

Ik wil graag zo'n digitaal kaartje meenemen en uit elkaar halen om te zien wat er nu precies inzit aan spul, maar ben bang dat ze me dan al doorhebben met hun 48 camera's op strategische punten en ik wordt afgevoerd door de politie, inclusief winkelverbod.

Dezelfde Jumbo misbruikt ook muziek om je opgefokt impulsaankopen te laten doen. Die muziek staat net niet hard genoeg om echt op te vallen, maar een Bob Marley zullen ze volgens mij nooit draaien bij de Jumbo Radio.

Supermarkten zijn een groot experiment en wij zijn de proefpersonen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

paQ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:54:
[...]

Mensen in de grensstreek met Duitsland zullen ook hoogstwaarschijnlijk vaak de grens over gaan naar de dm of Rossmann om daar toiletartikelen te kopen. :)
Dat scheelt zonder moeite ~40%
Ook als je niet geeft om A-merken? Ik heb ook wel eens ingeslagen hoor toen ik in Duitsland was, maar ik weet het eigenlijk niet meer :p

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mavaros schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Sinds de Jumbo in mijn wijk met digitale prijskaartjes werkt, heb ik ze al diverse malen kunnen betrappen op prijsverhogingen, -verlagingen, terwijl je iets uit het vak pakt. Dan gaat zo'n kaartje knipperen, en ploep, daar is ineens een andere prijs. (Zoals de Mediamarkt ook heeft.)
Dat is wel waardeloos, ik vind het van benzine al zo'n onzin die dagprijzen. Alsof een tankstation dat dagelijks inkoopt, er komt gewoon af en toe een tankwagen en dat kan ook een keer per week zijn.

Overal een foto van maken dan :p

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
@Marco-Peters als ik dit artikel lees: https://www.bnnvara.nl/ka...-je-echt-in-de-supermarkt kan je zowel mijn conclusie als die van jou aanhangen, net afhankelijk welke expert je volgt . Maar in ieder geval betaal je dus normaal teveel om zo aan de aanbiedingen mee te betalen (ook al maakt een supermarkt op dat moment op die individuele aanbieding miss verlies). Volgens dat artikel zijn aanbiedingen uiteindelijk winst-neutraal (wat ook logisch is, want als ze consequent verlies zouden draaien zouden supermarkten het niet doen).

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:46
Marzman schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:01:
[...]

Dat is wel waardeloos, ik vind het van benzine al zo'n onzin die dagprijzen. Alsof een tankstation dat dagelijks inkoopt, er komt gewoon af en toe een tankwagen en dat kan ook een keer per week zijn.
Dagprijzen? Zeg maar gerust uurprijzen. Rij regelmatig rond een uur of 6 of 7 in de ochtend langs een Shell, of BP express, en dan zie je de prijs gewoon verspringen met een paar cent, want in de ochtendspits tankt men vaker. En na 19.00 *PLOP* de prijs weer omlaag.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dakillerbean schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Dagprijzen? Zeg maar gerust uurprijzen. Rij regelmatig rond een uur of 6 of 7 in de ochtend langs een Shell, of BP express, en dan zie je de prijs gewoon verspringen met een paar cent, want in de ochtendspits tankt men vaker. En na 19.00 *PLOP* de prijs weer omlaag.
Ik ken alleen dagprijzen hoor, kan best dat het updatemoment dan om 19.00 uur is natuurlijk.

/▌

• paQ
  • Laatst online: 15:23
Marzman schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Ook als je niet geeft om A-merken? Ik heb ook wel eens ingeslagen hoor toen ik in Duitsland was, maar ik weet het eigenlijk niet meer :p
Ook Duitsland heeft zo zijn eigen merken, maar de A-merken schelen echt.....veel!

• icall5s
Marco-Peters schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Dat klopt niet: op die 1+1 aanbiedingen wordt dik verlies gemaakt door de supermarkten. Het zijn meer lokkertjes, zodat klanten naar de supermarkt komen. Daarom prijst Plus bijvoorbeeld ook niet vers producten af die in de actie zijn.

Albert Heijn doet dat wel: maar dat zijn geen lokale ondernemers, want ik begreep eerst niet zo goed waarom de Plus dit niet doet. Nu begrijp ik het wel
Dat klopt zeker wel. Ze maken dan wel verlies, maar dat maakt de normale prijs van die artikelen nog niet normaal. In Duitsland zijn die artikelen (denk aan shampoo, douchegel, tandpasta) veel goedkoper. En dat ligt niet alleen maar aan het lagere belastingtarief.

5800X3D|RTX 4080 FE|32GB DDR4|GIGABYTE B550 AORUS ELITE V2|SAMSUNG 980 PRO 2TB|NOCTUA NH-D15|CORSAIR RM1000X|CORSAIR 4000D AIRFLOW TG/SOLID

• Marco-Peters
icall5s schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:28:
[...]

Dat klopt zeker wel. Ze maken dan wel verlies, maar dat maakt de normale prijs van die artikelen nog niet normaal. In Duitsland zijn die artikelen (denk aan shampoo, douchegel, tandpasta) veel goedkoper. En dat ligt niet alleen maar aan het lagere belastingtarief.
Ik denk dat het belangrijk is om drogmetica en kruidenierswaren te scheiden van elkaar: natuurlijk zit er op drogmetica veel winst, dat komt uit een fabriek rollen vanaf de lopende band.

Maar een koe die zorgt voor de melk, waar de Oude Kaas van gemaakt wordt in de 1+1 gratis. Dat is geen fabriek of lopende band, dus bij dat soort producten wordt er simpelweg verlies gemaakt.

Toevallig weet ik het van de tijd dat bij een franchisenemer werkte: een zak frieten, daar zit bijvoorbeeld een hoge winstmarge op. Natuurlijk aan het einde van de streep wordt er winst gemaakt, want de meeste klanten kopen ook direct producten die niet in de actie zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Nee, dat ligt ook aan de grotere afzetmarkt (Duitsland is een groot land) en de lagere lonen (Duitland is een lage lonen land dat veel ingeleverd heeft in de crisis van 2008 en verder niet zo heel lang geleden Oost Duitsland erbij heeft gekregen dat ze op moesten trekken uit de sloppen van het communisme).

/▌

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

De 'KVW' had daar een paar maanden (jaar) geleden nog wel een leuke aflevering over:

https://www.npostart.nl/k...rde/15-04-2021/KN_1725007

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:41

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dennis1812 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:35:
Jammer genoeg hebben ze Croky Naturel alleen nog bij de Jan Linders. Dus daar kom ik ook nog wel eens binnen.
offtopic:
Ik zou maar snel groots gaan inslaan dan!

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

België is t beter verkrijgbaar. Alleen iets verder omrijden.

Wel jammer. Ik persoonlijk vind het de lekkerste naturel chips.

• dirks
Will_M schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:37:
[...]
De 'KVW' had daar een paar maanden (jaar) geleden nog wel een leuke aflevering over:

https://www.npostart.nl/k...rde/15-04-2021/KN_1725007
Die aflevering heeft mij de ogen geopend betreffende de 1+1 acties die we hier overal zien.

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:57
Marzman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:59:
[...]
Ik heb het idee dat het in Belgie wel verschil maakt. Aldi is het goedkoopst, dan Lidl die stiekem steeds duurder wordt, dan AH, Jumbo weet ik niet, dan de andere Belgische supermarkten met Delhaize als duurste.
Goedkoopste Belgische supermarkt blijft nog steeds Colruyt. Al durven de prijzen erg te verschillen per locatie. Colruyt garandeert de laatste prijs binnen een straal van 20 km.

Yaha!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fettel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Goedkoopste Belgische supermarkt blijft nog steeds Colruyt. Al durven de prijzen erg te verschillen per locatie. Colruyt garandeert de laatste prijs binnen een straal van 20 km.
Ik ben daar een paar keer geweest, maar ik had niet de indruk daar geld te besparen (als je huismerken koopt). Een beetje zo'n Makro jaren 90 winkel vond ik het.

/▌

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:57
Marzman schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Ik ben daar een paar keer geweest, maar ik had niet de indruk daar geld te besparen (als je huismerken koopt). Een beetje zo'n Makro jaren 90 winkel vond ik het.
Colruyt is een discounter en dat zie je ook terug in de troosteloze winkelinrichting. Hun Everyday huismerk zit qua prijs altijd in de buurt van Aldi en Lidl. Maar vooral interessant zijn de hoeveelheidskortingen op A-merken in combinatie met hun laagste prijsgarantie: https://www.colruyt.be/nl/acties

Daar zitten soms echt goede aanbiedingen tussen.

Yaha!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ga naar Lidl omdat ze goede huismerken hebben. Ze doen echt hun best die niet onder te laten doen voor populaire A-merken. Pindakaas lijkt op Calve, cola lijkt op Coca Cola, hun batterijen zijn goed, wasmiddelen komen goed uit tests etc. Aldi doet ook zijn best niet in te boeten op de kwaliteit (toch iets Duits misschien). Andere supermarkten hebben vaak slechtere kwaliteit huismerken.

Van Colruyt ken ik de huismerken niet, maar van Carrefour eens de huismerk cola gekocht en dat lijkt wel een soort aanmaaklimonade. Echt heel vies, in mijn kindertijd kreeg ik limonade van het merk 3ES. Daar lijkt het wel op.

/▌

• Marco-Peters
Colruyt is een winkel waar je in bulk je boodschappen doet: ik ben er al eeuwig niet meer geweest, maar het voordeel zit erin dat je in bulk koopt. Het is een beetje een groothandel voor consumenten.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:33
Fettel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Dat zegt de Jumbo bij mij in de straat ook. Wij zijn de goedkoopste in een straal van x kilometer. Dat klinkt leuk, maar als iedereen dezelfde prijs hanteert, is er ook geen lol meer aan. We praten dan over enkele centen op een winkelmandje rotzooi uit de supermarkt. Er is hier nergens meer echt winst te behalen op de boodschappen, tenzij je ergens een schimmige Poolse supermarkt inloopt, die dan weer eigenaar blijkt te zijn van een Koerdische familie. En die rekenen sowieso met verschillende prijzen.

Je wordt onderhand gallisch van al die net andere aanbiedingen, die vaak geen aanbieding blijken te zijn als je terug gaat rekenen.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik weet van de producten die we veel kopen de prijs ongeveer. Bijvoorbeeld, een euro voor een liter houdbare volle melk is (deze dagen) goedkoop. Minder dan 4 euro voor een emmer premium ijs (B&J, Magnum, H&D etc) is goedkoop. En dan kom ik bij ongeveer 3 supermarkten door de week en probeer ik daar dus de goedkope opties in te slaan waar mogelijk. Niet te veel dat het bederft uiteraard, maar 3-4 dozen gedroogde DeCecco? Ja hoor!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 21:25
Ik vind het ook steeds lastiger worden. Wij hebben een gezin met 7 kinderen dus het is de moeite waard om op de prijzen te letten. Ik kocht in het verleden 1x per 3 A 4 weken een kar vol bij de Aldi, de rest bij de Plus in het dorp.
Ik merk dat ik nu bij de Aldi alleen nog maar producten haal die we echt lekker vinden, dat worden steeds minder producten. De prijzen zijn daar echt niet meer wat ze jaren terug waren. A-merken proberen ze in afwijkende hoeveelheden in te kopen, neem mentos. 7 stuks in een verpakking in plaats van 3 of 4. Omrekenen en je ziet dat het even duur of duurder is.

We kopen steeds meer gewoon bij de plus in ons dorp.

Wc papier zoals eerder genoemd is ook lastig te berekenen.

Mijn collega had het idee dat de AH prijzen overdag aan het verhogen was tijdens drukke momenten, producten werden tijdens piekuren soms 20 cent verhoogt. Zou dit ook een test zijn geweest?

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
awh84 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:15:
Ik vind het ook steeds lastiger worden. Wij hebben een gezin met 7 kinderen dus het is de moeite waard om op de prijzen te letten. Ik kocht in het verleden 1x per 3 A 4 weken een kar vol bij de Aldi, de rest bij de Plus in het dorp.
Ik merk dat ik nu bij de Aldi alleen nog maar producten haal die we echt lekker vinden, dat worden steeds minder producten. De prijzen zijn daar echt niet meer wat ze jaren terug waren. A-merken proberen ze in afwijkende hoeveelheden in te kopen, neem mentos. 7 stuks in een verpakking in plaats van 3 of 4. Omrekenen en je ziet dat het even duur of duurder is.

We kopen steeds meer gewoon bij de plus in ons dorp.

Wc papier zoals eerder genoemd is ook lastig te berekenen.

Mijn collega had het idee dat de AH prijzen overdag aan het verhogen was tijdens drukke momenten, producten werden tijdens piekuren soms 20 cent verhoogt. Zou dit ook een test zijn geweest?
Dan moet je inderdaad voor veel inkopen en dat lijkt me qua vergelijken ook extra belangrijk. Merkte laatst ook dat ah nu een pak wc papier van 9 rollen heeft, wat eerder 8 was. Opnieuw lastiger te vergelijken...

Dat met de prijzen tussentijds verhogen werd hier ook al eens genoemd en is wel lastig/interessant om in de gaten te houden, maar natuurlijk extreem moeilijk voor ons als consument. Dat wordt met die digitale kaartjes natuurlijk wel makkelijker...

Ik heb eigenlijk mijn boodschappen verdeeld over 1x naar de ah voor de aanbiedingen en 1x naar de Lidl voor groente, fruit en vlees.

• icall5s
@cleef Gewoon rekenen met de prijs per rol. Desnoods even op je telefoon. Edet 3 laags is 33 cent per rol bij de Jumbo en 30 cent op bol.com, dat is volgens mij wel een goede prijs. :)

@awh84 Zit er een Nettorama in je buurt? Misschien interessant om daar eens te gaan kijken. Nettorama is voor mij vaak voordeliger dan Aldi en ze hebben er andere dingen dan bij de Aldi zoals goedkoop Duvel bier.

Butlon (online only) is ook interessant voor aanbiedingen van bepaalde producten. Kipfilet en shoarma was er beide resp. €4,40 en €2,99 per kg en B&J ijs €1 per 465ml bak.

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 21:25
@awh84 Zit er een Nettorama in je buurt? Misschien interessant om daar eens te gaan kijken. Nettorama is voor mij vaak voordeliger dan Aldi en ze hebben er andere dingen dan bij de Aldi zoals goedkoop Duvel bier.
Nee helaas allemaal ver weg, Aldi of Lidl zitten beide ongeveer even ver. Lidl ga ik niet zo vaak heen.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zoek je echte aanbiedingen en heb je een ruime vriezer:

https://megafoodstunter.nl/

Soms absurd goedkoop.
Wij delen vaak met familie/bekenden een bestelling, zodat de boel verdeeld kan worden over eenieders vriesvak. ;)

Mooie Plaatjes   

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Er wordt wel vaker onderzoek gedaan naar de prijzen in de vergelijkbare supermarkten, hier vond ik een lijstje uit ca 2019. Helaas heeft men een aantal (lokale) ketens zoals Nettorama en Poeisz niet meegenomen in het overzicht omdat ze een te klein markt aandeel hebben landelijk gezien.

Een score van 100 is gemiddeld. Scoort een supermarkt daaronder, zijn ze goedkoper dan gemiddeld. Een supermarkt met een score boven de 100 is juist duurder dan gemiddeld.

Dirk van de Broek: 90
Hoogvliet: 91 – 96 (afhankelijk per filiaal)
Vomar: 91
Dekamarkt: 96
Deen: 97
Jumbo: 99
Lidl: 100
Aldi: 100
Albert Heijn: 100
Picnic: 102
Plus: 102
Coop: 106
Spar: 118

NB de Hoogvliet en Jumbo hanteren meerdere (3-4) prijsniveaus waardoor een product soms 2-3x zo duur kan zijn in dan in een ander filiaal van de zelfde keten. Dit komt niet terug in de tabel bij Jumbo, wel bij Hooglviet. Prijzen bij Picnic schijnen ook lokaal te verschillen

Wat dan opvalt is dat Plus en Picknic duurder zijn dan AH, en Lidl en Aldi gelijk zijn aan AH, en Jumbo bijna gelijk aan AH. Ik heb zelf al een tijd terug (een paar jaar voor 2019) Dirk en Ah vergeleken ahv mijn kassabon en ik kwam op 8-10% verschil uit voor de boodschappen die ik had gedaan

Het beste is om goed de aanbiedingen volgen bij de supermarkten in de buurt, dan kan je echt veel schelen. Tevens hebben veel supermarkten een cyclus, dat bepaalde producten om de X tijd in de aanbieding zijn. Huismerken schelen ook. Ook kan het uit om alvast de folders van volgende week in te zien of te halen. Zo starten bij Hoogvliet en Dirk op woensdag nieuwe aanbiedingen, de Plus op zondag.

Natuurlijk kan dat alleen als je in de positie bent dat je meerdere ketens om je heen hebt, in kleinere dorpen ben je al blij dat er een supermarkt is. Ik woon zelf in de randstad en Ik doe zelf mijn hoofdboodschappen bij Dirk, aangevuld met AH. Verder kom ik nog bij Hoogvliet, Lidl, Jumbo voor aanbiedingen en als het echt moet Aldi of Plus, die laagste is wel ver weg maar op de fiets nog wel te doen.

[Voor 12% gewijzigd door jeanj op 18-01-2023 11:37]

Everything is better with Bluetooth

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:06
Dit onderzoek loopt wel een tijdje achter. De Deen is al 1.5 jaar geen supermarkt meer!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

EJonk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:46:
[...]

Dit onderzoek loopt wel een tijdje achter. De Deen is al 1.5 jaar geen supermarkt meer!
Je hebt gelijk als ik even verder zoek dan zijn deze cijfers uit eind 2018 of 2019

Er is in 2022 onderzoek gedaan door kassa en consumenten bond. Op het onderzoek van kassa was kritiek, omdat die alleen naar de prijs keek en van elk (huismerk)product het goedkoopste namen en de vraag was of dit dan wel vergelijkbaar was i.v.m. kwaliteit en kwantiteit (die opmerking kwam met name bij Lidl/Aldi vandaan, die nog al hoog eindigden)

Even goed zoeken en ik vind bij jan linders de cijfers over 2022 van het onderzoek door de consumentenbond gepubliceerd in oktober 2022
Dirk: 89
Vomar: 91
Deka 95
Jan linders 97 (de meeste filialen worden AH)
Lidl: 97
Hoogvliet: 98 *
Aldi: 99
Ah: 99
Jumbo: 100 *
plus: 100
Coop: 101
Picnic: 103 *
Poeisz: 107
Spar: 126

*) gemiddeld, maar prijzen kunnen verschillen tussen filialen of locaties (zie vorige post)

Het verbaasd mij niet dat tussen AH en de Jumbo een klein verschil zit, wel dat Lidl en Aldi zo dicht daarbij zitten. Spar is altijd al duur geweest, voor mijn gevoel is Plus een dure supermarkt, maar volgens dit overzicht zit het dus in de buurt van AH en Jumbo, wat ook dure supermarkten zijn.

Nog niet genoemd is http://www.voordeelmuis.nl/, actuele aanbieidingen van o.a. supermarkten

[Voor 128% gewijzigd door jeanj op 18-01-2023 12:24]

Everything is better with Bluetooth

• cleef

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
En dit artikel geeft wel goed aan waarom het vergelijken van prijzen belangrijk is, wat ook al eens hier langs gekomen is: https://www.rtlnieuws.nl/...-huismerk-consumentenbond

• Marco-Peters
cleef schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:42:
En dit artikel geeft wel goed aan waarom het vergelijken van prijzen belangrijk is, wat ook al eens hier langs gekomen is: https://www.rtlnieuws.nl/...-huismerk-consumentenbond
Je zou dan ook je tijd en kosten van vervoer moeten uitrekenen: de Jan Linders is nu gekocht door grote boze Albert Heijn, dus hier heb je enkel nog drie spelers en de discounters.

Door het verdwijnen van Jan Linders hebben wij straks enkel keuze, uit de Albert Heijn en Plus. De Jumbo tel ik niet eens mee, want die zitten in een pand waar betaald parkeren geldt. En het stikt er van criminelen voor de deur, dus daar ga ik absoluut niet winkelen.

En van de discounters, zit eigenlijk enkel de Aldi op een handige locatie: direct naast de Plus. De Lidl is dan weer een onhandige locatie. Maar vooral de Aldi, daar heb ik totaal niets mee en vind ik nog duur ook.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

belangrijkste is prijsbewust te zijn, dat word wel makkelijker met internet toegang en de lokale prijs bij je super te zien (schijnt te verschillen per locatie zelfs als zelfde "supermarkt merk" is)

Of je nu boodschappen in nederland bij super, stunter of groothandel doet pak het goedkoopste en als het niet bevalt "duurder" .. huismerk tot "bekend merk"

Hoe vaak gebruik je het en is in bulk kopen uberhaupt nuttig, kan je het op de juiste wijze opslaan?.

Er zijn veel zaken waarmee merken en supers je verleiden tot aankoop lees "gemak".

Er zijn veel "apps" om voedselverspilling tegen te gaan, maar soms ook "partij verkoop" van opkopers die intressant kunnen zijn.

Belangrijkste is echter .. is het Luxe of noodzaak ? goedkoop is niet altijd beter (lees gezonder) en dat is best een gevaar als je dit gaat doen.

leest meer dan reageert

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-02 13:40
Ach straks hoef je niets meer te vergelijken:
https://www.levensmiddele...-voor-het-marktaandeel%3F

Aangezien we steeds minder concurrentie krijgen. Het ACM is er meer voor de bedrijven dan voor de consument. (lees: inflatiecorrecties goedkeuren terwijl het zelfde abonnement nog steeds afgesloten kan worden zonder correctie).

'“Partijen mogen zelf beslissen of ze een melding doen, de criteria zijn duidelijk”, stelt Murco Mijnlieff, woordvoerder van de Autoriteit. "Maar voldoen ze aan de criteria en komen ze niet, dan riskeren ze een boete.'

Oftewel: als de winst door het uitschakelen van concurrentie maar groot genoeg is dan lost die boete zich vanzelf wel op.

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:16
Fettel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:04:
[...]

Colruyt is een discounter en dat zie je ook terug in de troosteloze winkelinrichting. Hun Everyday huismerk zit qua prijs altijd in de buurt van Aldi en Lidl. Maar vooral interessant zijn de hoeveelheidskortingen op A-merken in combinatie met hun laagste prijsgarantie: https://www.colruyt.be/nl/acties

Daar zitten soms echt goede aanbiedingen tussen.
Die winkelinrichting is gewoon om buzze te kunnen geven bij rekken aanvullen, rapper te kunnen werken. Dat is dan net zo voor klanten. Aldi was vroeger ook zo rechttoe rechtaan, maar daar zijn ze ongeveer sinds 2010 van afgestapt, alle winkels werden omgevormd, hun origineel beperkte gamma, waar elk product een 3 cijfer getal had dat het personeel uit het hoofd wist, daar zijn ze totaal van afgestapt, van enkele soorten brood naar tientallen, en zo een heel nest soorten producten. Aldi is TOTAAL anders geworden, en sinds lockdown jaar 2020, toen de prijzen hoger werden gezet, werd Aldi véél duurder terwijl Colruyt nog > een jaar de oude prijzen handhaafde. Intussen hebben ze die ook verhoogd, maar nog altijd > 10% lager dan Aldi intussen, van die goedkoopste producten, de rest volgde ik niet.
Die laagste prijsgarantie van Colruyt heb ik vroeger altijd wat nep gevonden, hun prijzen waren even hoog en soms hoger, en als ze dan een melding krijgen dat bvb Aldi goedkoper is, hangen ze een plakkaatje "wegens actie concurrent prijsverlaging" Maar dat was geen actie van die concurrent, gewoon de prijs die ze altijd plakten. En na een week of zo zet Colruyt dan de originele hogere prijs terug, terwijl de concurrent dus nog steeds dezelfde lagere prijs plakt, en zo tot een volgende melding.
Ik ben op een bepaald moment daardoor gestopt met nog naar Colruyt te gaan, je wist nooit zeker of de prijs dezelfde ging zijn als de vorige keer.
Maar sinds Aldi dus prijzen op korte tijd keer na keer verder verhoogde ben ik terug naar Colruyt beginnen gaan. Die plakkaatjes actie concurrent zie ik quasi nooit meer daar, allicht gewoon omdat ze nu de goedkoopste zijn, permanent,

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee