• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ManiacsHouse schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 00:46:
Ik heb deze gebruikt voor banden van vriend. Simpel (goedkoop) en werkt prima. En tja wat is kwaliteit... Ding gaf prima beeld en eindresultaat was ook prima voor de gebruikte bron en het doel. Je kunt er immers geen beeld of detail bij toveren dat er niet is :)
Dat durf ik te bestrijden. Nadelen van een el-cheapo video grabber zijn:
- doet 99% geen nette scheiding van het composiet signaal in Y en C signaal
- doet geen TBC (het beeld is dus niet altijd perfect recht, iets wat iedereen vast wel herkend van de oude VHS recorders).
- Daarnaast doet een goede grabber (zoals de Canopus die ik gebruik) ook nog ruisonderdrukking door frames met elkaar te vergelijken.
- dumpt de output in een zwaar gecomprimeerd videoformaat, wat niet meer gebruikt kan worden voor verdere bewerking

Uiteindelijk is meermaals bewezen dat een goede grabber een veel beter resultaat oplevert dan een USB ding van 2 tientjes. Als het om dierbare/kostbare/emotionele opnames gaat, moet kwaliteit op #1 staan.
Ik zet nog steeds banden over, ook voor anderen, en de kwaliteit en reacties zijn altijd lovend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N3Fn3FxF61F1ZcC-vuANzbsAFo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wqBt9NO2HJyQ4w1Zj5DtcgM0.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 30-01-2025 06:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1