Besloten om zonnepanelen aan te schaffen om duurzamere elektriciteit op te kunnen wekken.
Nu ben ik opzoek naar feedback op offertes voor zonnepanelen aangezien ik niet echt het kaf van het koren kan scheiden. Ik heb anderhalve maand geleden 3 offertes opgevraagd en wil nu doorpakken om een goede leverancier te vinden voor zonnepanelen op mijn dak. Ik heb dit via Solvari gedaan (een partij die zonnepanelen leveranciers aan consumenten koppelt), dus de offertes zijn misschien een beetje gekleurd. Vandaar graag jullie meningen.:fill(white):strip_exif()/f/image/1oGupt6AV9mBFPKCsD5ibFQV.png?f=user_large)
Allen zal overigens nog kosten voor een hoogwerker bij komen die niet in de offertes worden opgenomen maar zullen grosso modo ongeveer het zelfde zijn. Levertijden zijn over het algemeen lang (6 mnd+), maar zou ik opnieuw moeten opvragen.
Ik vroeg mij trouwens af of het gangbaar of toegestaan is om leveranciers namen te noemen? Gezien de vele partijen die er zijn en dit de partijen zijn die 'actief' zijn in marketing of dit wel goede leveranciers zijn (mocht ik de namen mogen noemen)
Nu ben ik opzoek naar feedback op offertes voor zonnepanelen aangezien ik niet echt het kaf van het koren kan scheiden. Ik heb anderhalve maand geleden 3 offertes opgevraagd en wil nu doorpakken om een goede leverancier te vinden voor zonnepanelen op mijn dak. Ik heb dit via Solvari gedaan (een partij die zonnepanelen leveranciers aan consumenten koppelt), dus de offertes zijn misschien een beetje gekleurd. Vandaar graag jullie meningen.
Het betreft een plat dak
:fill(white):strip_exif()/f/image/1oGupt6AV9mBFPKCsD5ibFQV.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
30-35m2Schaduw
NeeJaarverbruik
3000 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x 25ABudget en doel
8000-9000 euro. Zonnepanelen voor een duurzamere opwek. Een redelijke terug verdien tijd is mooi meegenomen. We zullen ergens tussen de 3-6 jaar hier nog wonen (moeilijk echt te weten).Wie gaat het project uitvoeren
Een installateurBijhouden van data
Werk zelf met data, maar gezien de beperkte actie die ik er in dit huis mee zal doen een nice-to-have als API (geen mogelijkheid tot laadpaal, batterij technisch nog wat ver weg).Reeds verkregen offertes
Leverancier A | € 2,24/Wp | 9 x 400 Wp Sunpower | Micro omvormers IQ7 plus |
Leverancier B | € 1,88/Wp | 8 x 395 Wp DMEGC | Micro omvormers IQ7 plus |
Leverancier C | € 1,83/Wp | 9 x 400 Wp Soluxtec | Micro omvormers IQ7 plus |
Regio
UtrechtAllen zal overigens nog kosten voor een hoogwerker bij komen die niet in de offertes worden opgenomen maar zullen grosso modo ongeveer het zelfde zijn. Levertijden zijn over het algemeen lang (6 mnd+), maar zou ik opnieuw moeten opvragen.
Feedback
Wat is de kwaliteit van de merken zonnepanelen van de partijen? En zou je mij aanraden om meer offertes op te vragen (bijv. omdat de prijs hoog ligt)?Ik vroeg mij trouwens af of het gangbaar of toegestaan is om leveranciers namen te noemen? Gezien de vele partijen die er zijn en dit de partijen zijn die 'actief' zijn in marketing of dit wel goede leveranciers zijn (mocht ik de namen mogen noemen)