Toon posts:

probleem met ontsteken van een dieselheater

Pagina: 1
Acties:

• Arzucom
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-01 20:20
Hallo, Ik heb een klein diesel hetelucht kanon (Protemp sunstream 20kw) die wel diesel krijgt en ook een vlamboog voor het ontsteken, maar hij ontsteekt niet meer. Het dieselwolkje is niet fijn genoeg (lijkt meer een klein straaltje) De nozzle uit elkaar gehaald en schoongemaakt, en filters schoongemaakt, geen oplossing. Het pompje (partnr 75-027-0250 ) uit elkaar gehaald en weer in elkaar, hij lijkt ook goed maar hij pompt niet of nauwelijks. Nu zit er achter de pomp maar voor de uitgang, ook een cylindervormig ding aan vast (schakelaar? flowmeter? klep? ) het ding waar de retourleiding doorheen gaat is op de print aangesloten met 2 draden. Wie weet wat dat voor ding is, en geeft me de hint om de heater weer keurig te laten nevelen ? gr Arjan

Acties:
  • +4Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:00
Dit is de sectie Duurzame Energie en Installaties (DEI) en jij begint over -kuch kuch- diesel 7(8)7

Geen nood, dat probleem van jou kunnen we hier prima oplossen; begin eerst maar het volgende door te lezen:
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• Arzucom
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-01 20:20
Tsja dit heeft inderdaad niks met duurzaamheid te maken, maar wel met verwarming-apparatuur. Ik dacht dat ik een technische vraag kwijt kon in tweakers maar inderdaad was ik wel wat aan het zoeken naar het juiste forum onderwerp. Deze kwam het dichts in de buurt maar tweakers is blijkbaar niet het juiste platform.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 21:40
Met een paar foto’s kom je misschien verder, je omschrijving is nou wel erg onduidelijk. Hier staat ook wel een goede uitleg over de werking van een diesel heteluchtkanon. https://www.powerfulproducts.nl/c-5771399/heteluchtkanonnen/

Maar met duurzaamheid heeft dit niks te maken, tenzij je misschien 100% biodiesel gebruikt.

Engineering

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-02 16:50
ik zou contact opnemen met de leverancier/ importeur, lijkt me veiliger dan trial-and-error.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:45
natural colour schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:08:
Dit de sectie Duurzame Energie en Installaties (DEI) en jij begint over -kuch kuch- diesel 7(8)7

Geen nood, dat probleem van jou kunnen we hier prima oplossen; begin eerst maar het volgende door te lezen:
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic
Ja bedankt he, ik zet wel even een warmtepomp neer bij mijn schuurtje in de tuin. 8)7

Ik snap best wat je zegt, maar denk ook even aan de praktische kant. Dit soort verwarming word meestal gebruikt op plaatsen waar geen normale verwarming is, en dat ook niet makkelijk te regelen is. Dat is zo ongeveer het punt van die dingen.

Niet heel duurzaam, wel heel praktisch. Helaas is het soms gewoon niet anders. Net als dat mensen soms de auto gebruiken. Dan kan je ook wel zeggen dat die mensen de fiets moeten pakken, maar dat is gewoon niet altijd praktisch.

OT: ik zou eerst controleren of die pomp goed is. Want als die pomp niet genoeg druk heeft, zal de verneveling waarschijnlijk ook niet fatsoenlijk werken.

[Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 03-01-2023 10:46]

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Dit lijkt me een prima onderwerp voor Duurzame Energie en Installaties

Hier zitten immers wat mensen die dagelijks aan branders werken.
@natural colour De naam kan wel eenduidiger, dat klopt.

Bovendien zijn dieselheaters bij uitstek dingen die bij tijdelijk bij verbeteringen aan een verwarmingssysteem worden gebruikt, dus oordeel niet te snel.

@Arzucom toch welkom op Tweakers :)
Ik hoop dat iemand je kan helpen.

[Voor 18% gewijzigd door Proton_ op 03-01-2023 11:42]

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 19:44

JdM

Gas?Gas!

Je lijkt aan te geven dat het wel heeft gewerkt, dus mogelijk is er iets versleten.
Heb er zelf geen praktijkervaring mee, maar heb wel eens opgevangen dat de slang van de pomp richting vernevelaar op den duur "slap" wordt waardoor er onvoldoende druk ontstaat (het gaat in de vervorming van de slang zitten).
Kun je de aanvoerslang makkelijk vervangen?

N54 powered

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee