Geen beeld bij TV-out

Pagina: 1
Acties:

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02
Nou de topictitel lijkt me vrij duidelijk. Ik heb een ASUS Live3800 met TV out maar als ik de kabeltjes aansluit krijg ik geen beeld op mn TV.

Op de SCART-aansluiting van de TV heb ik een blokje zitten waar ik dan weet tulp of s-video plugjes in kan duwen. De ASUS3800 heeft ook een tulp en s-video uitgang. Maar het maakt niet uit welke kabel ik gebruik, op het a/v-kanaal van de TV krijg ik geen beeld.

Wat is er aan de hand? Moet ik eerst nog speciale drivers instaleren die zorgen dat de tulp en s-video poort (op de videokaart) een signaal geven?

sysinfo: PII400@448 440BX - 128 MB

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat is er aan de hand? Moet ik eerst nog speciale drivers instaleren die zorgen dat de tulp en s-video poort (op de videokaart) een signaal geven?
Tuurlijk moet dat. de tv-out moet eerst via de nvidia software aangezet worden.

Hier staat tekst

• schizofreen
Op donderdag 30 augustus 2001 14:00 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:

[..]

Tuurlijk moet dat. de tv-out moet eerst via de nvidia software aangezet worden.
ja, ik heb de standaard drivers wel geinstalleerd, maar ik kan op de CD geen andere drivers vinden die ervoor zouden zorgen dat de video-out het gaat doen...

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik zou als ik jou was eens de nieuwste nvidia drivers downloaden (http://www.m3dzone.com/article.php?sid=1148) daar zit als het goed is de functie ingebouwd om je tv-out aan te zetten...

Hier staat tekst

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nvidia detonators downen, tv aan pc opstarten dan op 800x600.
Dan eigenschappen videokaart twinview aanzetten.

En gebruik de search eens, dit is la 100x uitgelegd, anders kan die search knop net zo goed weg.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
installeer eerst eventjes het tooltje op www.tvout.de
dan vink je aan dat je beeld op beide schermen tegelijk wilt hebben (ignore warning), dan activeer je dat (ctrl-alt-f2 ofzo) en dan regel je beeld op je tv.

Ik heb aan de voorkant van mijn tv een s-vhs ingang, en op de achterkant van mijn kaart s-vhs uitgang en composiet uitgang, en heb een kabeltje lopen van s-vhs uitgang videokaart naar s-vhs ingang aan voorkant tv. Heb jij ook zo'n ingang op je tv?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• schizofreen
Op donderdag 30 augustus 2001 14:10 schreef 0siris het volgende:
installeer eerst eventjes het tooltje op www.tvout.de
dan vink je aan dat je beeld op beide schermen tegelijk wilt hebben (ignore warning), dan activeer je dat (ctrl-alt-f2 ofzo) en dan regel je beeld op je tv.

Ik heb aan de voorkant van mijn tv een s-vhs ingang, en op de achterkant van mijn kaart s-vhs uitgang en composiet uitgang, en heb een kabeltje lopen van s-vhs uitgang videokaart naar s-vhs ingang aan voorkant tv. Heb jij ook zo'n ingang op je tv?
nee, ik heb de ingang van de Tv geregeld via SCART, daar een blokje ingeduwt die tulp en s-video aan kan

• schizofreen
okhet spijt me, dit klinkt te newbie voor woorden:

ik heb die detonator gedownload, maar wat moet ik in hemelsnaam met als die .dll en .vxd bestanden doen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eigenschappen van videokaart, stuurprogramma bijwerken, locatie van bestanden aanwijzen. Dan wordt je driver vervangen.

• schizofreen
Op donderdag 30 augustus 2001 14:20 schreef KillerAce_NL het volgende:
Eigenschappen van videokaart, stuurprogramma bijwerken, locatie van bestanden aanwijzen. Dan wordt je driver vervangen.
ja driver (inf) word wel vervangen, maar ik schiet er totaal niets mee op

_of_ het is dezelfde versie,
_of_ er wordt niets met die andere files gedaan?

• 0siris
als je nou eerst eens zorgt dat je zeker weet dat je beeld krijgt, kun je later altijd nog aan je drivers sleutelen.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 20:42 schreef 0siris het volgende:
als je nou eerst eens zorgt dat je zeker weet dat je beeld krijgt, kun je later altijd nog aan je drivers sleutelen.
Er wordt hier getracht te beweren dat hij nieuwe drivers moet installeren en jij gaat roepen dat ie het andersom moet doen |:(

Ok. installeer die drivers zoals gezegd en zet je tv aan, sluit kabel aan, nu moet die optie tv out verschijnen. Tvtool, leuk progje maar heb je dus helemaal niet nodig. Welke detonators heb je gedowned ?

• schizofreen
die van de link hierboven, maar ik schiet er totaal niets mee op (http://www.m3dzone.com/article.php?sid=1148)

en zeker nu ik al die progjes voor Tv-sjit hebt gedownt is het volgens mij helemaal een zooi geworden.

Wat nu, ik heb geen zin in _weer_ een complete re-install?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Volgens mij wordt hier nogal langs elkaar heen gel*ld.
Weet je de selectie voor tv-out te vinden in je display control panel?

Who is John Galt?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Je moet niet de detonator drivers downloaden, maar de gewone drivers van ASUS. Voor welke kaart maakt niet uit, dat is namelijk allemaal hetzelfde (zie de readme). Ik raad aan de 5.nogwat, die zijn het best voor de V3800 serie.

Installeer die drivers (anvsetup.exe -> agp transfer mode), ga vervolgens naar beeldschermeigenschappen in windows. Klik op advanced of geavanceerd. Ga naar het tabblad 'display' en kies daar TV in plaats van VGA. Vervolgens krijg je iets over 800x600 en kies ja. Je monitor valt nu uit en het beeld op TV verschijnt. Wil je weer terug, zet dan TV weer op VGA in datzelfde scherm of druk op CTRL+ALT+T.

Je hebt geen twinview kaart, dus aan dergelijke drivers heb je niks. Je kunt ook niet beeld op je monitor en tv tegelijk hebben, dan kan alleen met de 2.nogwat drivers, maar die zijn wel erg oud.

En sluit de boel aan met de tulpkabel, niet de s-vhs, tenzij je TV s-vhs ondersteunt. Check hiervoor de specs van je tv.

Succes

Mijn Home Cinema in aanbouw

• 0siris
De reden dat ik in eerste instantie voor tvtool kies is de volgende: je kunt hierin zeggen dat je TEGELIJKERTIJD beeld op je tv EN op je monitor wilt. Dat is enorm handig als je er nog niet zeker van bent dat het werkt. Je krijgt dan ook niet zo'n venstertje dat je op OK moet drukken omdat windows anders automatisch terugspringt naar je monitor.

Daarom zei ik dat dus. Maar ja, als je het moeilijk wil gaan doen enzo, ga je gang, ik hou jullie niet tegen, bij mij werkt het prima zo!

Pagina: 1