Pi-hole adds blokkeren op media box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 21:48
Mijn vraag:
Vandaag krijg ik mijn nieuwe Synology binnen, hierop wil ik een P-hole docker gaan zetten.
voor mijn laptops en dergelijke heb ik allemaal ublock etc daar heb ik geen last van adds.
Het gebeurd vooral als ik via chromecast of mijn android tv box te werk ga (kijk.nl/youtube/etc)

Nu heb ik een aantal vragen hierover:
- Volgens mij moet het mogelijk zijn dat ik alleen de android tv box via de pi-hole te laten gaan en adds blokkeren?
- moet ik hier iets speciaals voor instellen? of is het gewoon pi-hole installeren, juiste DNS instellen en klaar
- Ik kan gewoon met watchtower de pi-hole container up-to-date houden?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb even in oude post gezocht (Pi-hole kijk.nl clips en afleveringen)
en het lijkt wel of men hier meer heeft ingesteld

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Video-ads: geen idee. Hangt er vanaf welke domeinen men gebruikt. Als dat dezelfde zijn als de content zelf dan kan een DNS-based tool er niets mee. Verder inderdaad gewoon installeren, DNS gebruiken (doe dan meteen voor je hele netwerk), en uptodate houden. Watchtower ken ik niet, alleen docker pull en docker-compose. Maar ik zou zeggen: gewoon proberen, kost niets. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 21:48
F_J_K schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:14:
Video-ads: geen idee. Hangt er vanaf welke domeinen men gebruikt. Als dat dezelfde zijn als de content zelf dan kan een DNS-based tool er niets mee. Verder inderdaad gewoon installeren, DNS gebruiken (doe dan meteen voor je hele netwerk), en uptodate houden. Watchtower ken ik niet, alleen docker pull en docker-compose. Maar ik zou zeggen: gewoon proberen, kost niets. :)
Als je docker gebruikt wil je denk ik watchtower wel gebruiken:
A container-based solution for automating Docker container base image updates.
Of te wel automatisch je containers updaten.

Ik ga het gewoon eens testen inderdaad en zal hier wel een update plaatsen voor de geintreseerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Merkelbeek schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:16:
Als je docker gebruikt wil je denk ik watchtower wel gebruiken:
offtopic:
Oh mijn reactie was daar geen waardeoordeel, ik heb de fout gemaakt een Syno te kopen zonder docker-ondersteuning en heb me er nooit echt in verdiept :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)