Toon posts:

AEG of Samsung wasdroger?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik heb een budget van 750 euro voor een nieuwe wasdroger. Twee modellen spreken me aan, één van AEG en één van Samsung.

Beide hetzelfde prijs. Samsung meer reviews op Coolblue, AEG een erkend merk.

Model 1: https://www.expert.nl/aeg...bsolutecare-wit-372613394

Model 2: https://www.coolblue.nl/product/870253

Mijn gevoel neigt naar AEG vanwege het merk, maar twijfel door vele goede reviews van de Samsung.

Iemand tips waarop nog meer te letten? ;)

Beste antwoord (via MaStar op 31-12-2022 09:36)

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:10
Hier ook een AEG droger. Tot dusver geen klachten en een 200% verbetering ten opzichte van de Whirlpool droger die we eerst hadden.

Alle reacties

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Over Samsung lees ik alleen maar slechte dingen als je kijkt naar de levensduur (bv. Samsung EcoBubble wasmachine maakt programma niet af.)

Over AEG lees ik geen horrorverhalen maar mijn wasmachine was DOA en mijn vaatwasser is ondertussen 9x (!) gerepareerd. Dat doet me niet bepaald positief denken over het merk, ik zal er in elk geval nooit meer wat van kopen. Mijn warmtepompdroger doet het overigens vooralsnog zonder problemen (na 3 jaar). Het is een heel fijn toestel in gebruik, heel simpel en een handige verlichte trommel. Maar ik stel mijn vragen bij de QA van hun toestellen.

[Voor 16% gewijzigd door Mavamaarten op 30-12-2022 11:15]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38
Toevallig heb ik vorig jaar rond dezelfde tijd een nieuwe droger gekocht. Ik zat lang af te wegen of ik een Samsung of een AEG nam. Uiteindelijk had Expert een 20% korting actie op alle drogers en wasmachine. En kreeg je er bij AEG nog een ICI Paris XL bon twv 100 euro bij, die ik voor 50 euro heb verkocht.

Ik koos voor de AEG ivm de betrouwbaarheid en betere service (volgens het internet). Ook was hij net ietsjes zuiniger dan de Samsung die ik op het oog had.

Mijn vriendin is bij me ingetrokken en heeft een Samsung wasmachine, niets mee aan de hand. Daarom ook eerst een Samsung droger. Maar om de reden hierboven dus voor AEG gegaan. Mijn oude wasmachine is van AEG en werkt nog super. Gekocht toen hij 3 jaar oud was en nu 10 jaar later draait hij nog steeds als een zonnetje. Ik had verwacht dat ik er ongeveer 5-6 jaar plezier van zou hebben.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:18
Tsja, je hoort inderdaad horror verhalen van Samsung wasmachines. Dit zegt op zich weinig over de drogers.
Staat bij mij een samsung wasmachine van net meer dan 10 jaar oud, destijds voor 450,- aangeschaft en heeft intussen ook 3 verhuizingen overleeft.
Daarnaast een AEG warmtepomp droger van een 2 jaar oud die ook prima is.

Een AEG warmtepompdroger is regelmatig goed beoordeeld door de consumentenbond, maar of die test wat waard is/zegt over lange termijn...

Zou gaan voor de beste aanbieding, verder is het vaak koffiedik kijken...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-02 18:07
Zelf heb ik helaas de slechte ervaring met de brakke printplaat van de Samsung Ecobubble gehad. Toegeven: de wasmachine was ook niet duur, maar mijn vertrouwen is daardoor wel verdwenen. Ik ken echter ook mensen met een Samsung wasmachine die al probleemloos meerdere jaren draaien.
De warmtepompdroger die ik al weer een aantal jaartjes heb staan is van Siemens. Tot nu toe geen problemen mee gehad. En de zelfreinigende condensor is ook ideaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:13
Het spul is niet meer gemaakt om lang mee te gaan. Aangezien AEG 5 jaar garantie geeft zou ik daar voor gaan.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:29
Mijn 8000 series AEG warmtepomp droger doet het al een jaar of 3,5 goed, langer kan ik over een paar jaar pas vertellen.

Ben wel blij met de droger

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:03
Tsja N=1 maar hier heeft onze Samsung Ecobubble het bijna 10 jaar volgehouden.

Vandaag is die vrolijke blauwe webshop toch weer langsgekomen om hem om te wisselen voor een nieuwe Samsung. Geen extra functionaliteit zoals addwash, autodose of wat dan ook. Dat kost alleen maar extra geld.

Je kunt ook gewoon aflezen hoeveel wasmiddel je moet gebruiken en er direct aan denken alle sokken erbij in te gooien.

Daarentegen hadden we een AEG condensdroger gehad, maar daar kwam de was vaker nat dan droog uit. Sinds een maand hebben we dan ook een Samsung wasdroger staan en die doet t goed.

We hebben wel alle keukenapparatuur van AEG, en dat is prima. We hebben zelfs zonnepanelen van AEG.

Ik ga puur uit op de recensies, en als mijn Samsung wasmachine weer 10 jaar meegaat dan kost me dat €60 euro per jaar. ( Tweedekans via Coolblue ). Koop ik dan wel weer een nieuwe.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54
Ja, het is wat koffiedik kijken.
Uiteindelijk is het de AEG geworden :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:10
Hier ook een AEG droger. Tot dusver geen klachten en een 200% verbetering ten opzichte van de Whirlpool droger die we eerst hadden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee