• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Ik kan in de handleiding geen storingscode "30.1" vinden... degene die er het dichtste bij zit is code "W.301"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yCQq6G_IaYcSopE8FE-Z5iCK3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/judP9TfecKbPbi6GAu10e32I.png?f=fotoalbum_large

lijkt dus óf iets met de koelmiddel vulling te zijn, óf de ventilatie werkt niet goed...
(of het gaat daadwerkelijk om een niet in de handleiding gedocumenteerde foutcode)
Koelmiddel zou niet zo snel iets mee mogen gebeuren. Volgens de handleiding hoef je die ook maar eens in de 5 jaar te controleren...
Vervolgvraag:
Werkt de ventilator nog? Blaast ie nog voldoende lucht tijdens werking?
Heb je wel eens onderhoud uitgevoerd op de boiler? Ventilatiegedeeltes schoongemaakt enzo?
Heb je de behuizing/kap van de bovenste helft al eens open gehad?
Misschien dat de warmtewisselaar lamellen wel helemaal dichtgeslibd/onder het stof zitten bijvoorbeeld... wie weet...
Of de ventilator is misschien kapot?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Pietjebel10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 14:18
zonton schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:02:
@BrainCrash

De ventilator werkt goed en normale kracht
Heb alleen zelf onderhoud uitgevoerd op de boiler Namelijk ventilatiegedeeltes schoongemaakt en de warmtewisselaar lamellen zuiver gemaakt.
Meer heb ik er niet aan gedaan.
Ik denk zelf ook dat de hoeveelheid vulling afneemt. Daardoor neemt namelijk ook de frequentie van storingsmelding toe. Het worden er steeds meer en met kortere tussen pozen.
Of is die gedachte fout??
Hi ik heb dezelfde melding, Calypso Split 270, lijkt erop dat de gasdruk te laag is.
Volgende week gaan we de gasdruk controleren en hopen dat we iets vinden.Ketel Backup heater wordt nu veel gebruikt i.p.v. de warmtepomp. Hij lijkt dus weinig warmte te produceren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9XEOpR4BosQbDBAOBDI6ZI-yJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ey4qBiX5JrcHWprXfTxX8vpl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Pietjebel10 op 31-12-2022 09:06 ]

Pagina: 1