Sissors schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:36:
[...]
Overigens verder wel echt idioot wat mij betreft (net als dat effectief verzekeraars bepalen wie schuldig is). Als ik dus bijvoorbeeld inrit verlaat. Ik zie dat er iemand aankomt, dus ik rem. Ik sta gewoon stil, die ander ramt mij, dan is het 50/50? Want een tijd daarvoor reed ik nog, en hoewel ik de ander zag aankomen en ruim op tijd stil stond, is het toch mijn schuld want ik wist niet mijn auto weg te teleporteren.
Wat mij betreft is het ook idioot en omdat mijn praktijkervaring anders is met de verzekeraar kan ik het niet eens zijn met @
FirePuma142. Mijn geval was nagenoeg hetzelfde (afdraaiende auto, stilstaande auto, parkeerplaats) en met de reden slachtoffer staat stil kreeg de stilstaande 100% vergoed. Het ging ook om 1 a 2 seconden in dat geval.
Best leuk want ondanks dat hij nogal overtuigend overkomt met een sterke goed/fout redenatie en dingen als kifid erbij halen, kan het dus klaarblijkelijk in de praktijk toch anders zijn
+1 voor dat praktijk altijd leidend is

Met de arm op de bijrijderstoel of links over je schouder blok je ook altijd een deel van je zicht, dus het is nooit perfect. Als het dus nooit perfect is, kun je een bepaalde vorm niet snappen of niet jou gewenste manier vinden, maar er is niet een manier wat alles 100% uit sluit.
Als ik in mijn spiegel kijk zie ik iets wat ik over mijn schouder weer niet kan zien (langs de auto) en vice versa (recht achter de auto). De combinatie is het beste, maar dat kan nooit tegelijkertijd. Enige advies is dus met beleid en actief spiegelen EN zelf kijken je best doen om alles te overzien en dan nog kan er altijd iets gebeuren. Zolang je je best doet is het goed
Dat 'actief' kijken en spiegelen komt vaak stressvol over alsof ze het niet goed kunnen, maar kijk maar eens hoe druk doorgewinterde chauffeurs zitten te spiegelen en te kijken.
Wat TS overkomt kan iedereen overkomen en helemaal op plekken waar je 100+ keer dezelfde handeling doet.
[
Voor 34% gewijzigd door
Furion2000 op 29-12-2022 12:20
]