Mijn zoon (14) heeft z'n hard gespaarde geld bij elkaar om een game pc te gaan kopen, dus nu vroeg hij uiteraard aan mij om daarbij te helpen en te zoeken.
Nu heb ik vroeger zelf mijn gewone pc's ook wel uit losse componenten in elkaar gezet, maar dat is op z'n minst 15 jaar geleden. Dus de kennis van de huidige componenten is een beetje magertjes.
Ik heb wat verschillende kant-en-klare modellen gezien bij webshops, maar die zijn allemaal een beetje net niet volgens mij. Ik zie daar vaak een RTX3060 videokaart en een 512GB SSD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p, misschien in de toekomst op 1440p?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een FullHD monitor, een toetsenbord, muis, headset en een Logitech 2.1 speakersetje
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard de kast, moederbord, videokaart, geheugen, SSD, processor, voeding en Windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet perse allemaal RGB kleurtjes etc in z'n kast zegt ie
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Ik wil de pc eigenlijk door de winkel laten assembleren. Ik weet dat Azerty dat doet, maar zijn er nog meer shops die aan te raden zijn om dit te laten doen? Ik kan er zo niet meer vinden.
- Mijn idee na het lezen van wat topics hier, zijn onderstaande basis componenten voldoende voor wat hij nodig heeft. Klopt het dat dit voor dit doel de beste keuze is?
* AMD Ryzen 5 5600
* AMD Radeon RX 6650 XT 8GB voor 1080p gaming
OF
* AMD Radeon RX 6700 XT 12GB voor 1440p gaming
* 1TB SSD
* 550W of 650W voeding
* 16GB of 32GB memory
Nu heb ik vroeger zelf mijn gewone pc's ook wel uit losse componenten in elkaar gezet, maar dat is op z'n minst 15 jaar geleden. Dus de kennis van de huidige componenten is een beetje magertjes.
Ik heb wat verschillende kant-en-klare modellen gezien bij webshops, maar die zijn allemaal een beetje net niet volgens mij. Ik zie daar vaak een RTX3060 videokaart en een 512GB SSD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p, misschien in de toekomst op 1440p?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een FullHD monitor, een toetsenbord, muis, headset en een Logitech 2.1 speakersetje
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard de kast, moederbord, videokaart, geheugen, SSD, processor, voeding en Windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet perse allemaal RGB kleurtjes etc in z'n kast zegt ie
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Ik wil de pc eigenlijk door de winkel laten assembleren. Ik weet dat Azerty dat doet, maar zijn er nog meer shops die aan te raden zijn om dit te laten doen? Ik kan er zo niet meer vinden.
- Mijn idee na het lezen van wat topics hier, zijn onderstaande basis componenten voldoende voor wat hij nodig heeft. Klopt het dat dit voor dit doel de beste keuze is?
* AMD Ryzen 5 5600
* AMD Radeon RX 6650 XT 8GB voor 1080p gaming
OF
* AMD Radeon RX 6700 XT 12GB voor 1440p gaming
* 1TB SSD
* 550W of 650W voeding
* 16GB of 32GB memory