Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een build maken voor mijn 2 neefjes. 11 en 13. Dit wordt hun eerste gaming PC. Gezien hun budget lijkt het me een realistisch doel om de meeste recente en eventueel nieuwe games te kunnen spelen op hoge tot redelijk hoge setting op 1080p. Hopelijk dat dit toch wel een jaar of 5 mee kan voor upgrades nodig zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ze hebben samen, met verjaardag geld en dergelijke, geloof ik rond de €800 gespaard. Wellicht iets minder, Hun vader is wel bereid om wat bij te leggen. Maar onder de €1000 is toch wel het doel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een scherm (oude Full HD tv) en muis en toetsenbord aanwezig. Wordt later
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ga je overklokken?
Nee!
Wat verwacht je van ons?
Voor het laatst heb ik een PC gebouwd in 2018, mijn eigen PC. (Ryzen 2700x, RTX 2070)
Sindsdien heb ik het reilen en zeilen van de PC bouw wereld eigenlijk niet meer zo bij gehouden. Ik weet voornamelijk dat GPU's afgelopen zomer een stuk duurder waren.
Na wat rondgekeken te hebben, heb ik het idee dat dit een aardige bang for buck build is. Maar ik hoor graag wat feedback! Componenten waar ik compleet de plank mis sla, of wellicht op kan besparen.
Ik wil een build maken voor mijn 2 neefjes. 11 en 13. Dit wordt hun eerste gaming PC. Gezien hun budget lijkt het me een realistisch doel om de meeste recente en eventueel nieuwe games te kunnen spelen op hoge tot redelijk hoge setting op 1080p. Hopelijk dat dit toch wel een jaar of 5 mee kan voor upgrades nodig zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ze hebben samen, met verjaardag geld en dergelijke, geloof ik rond de €800 gespaard. Wellicht iets minder, Hun vader is wel bereid om wat bij te leggen. Maar onder de €1000 is toch wel het doel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een scherm (oude Full HD tv) en muis en toetsenbord aanwezig. Wordt later
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 146,37 | € 146,37 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 129,- | € 129,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6650 XT Gaming X 8G | € 339,- | € 339,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air White TG Clear | € 85,52 | € 85,52 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 24,35 | € 24,35 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 51,76 | € 51,76 |
1 | Voedingen | EVGA 700 GD | € 68,99 | € 68,99 |
1 | Solid state drives | Intel 670p (ZX1) 1TB | € 71,34 | € 71,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 916,33 |
Ga je overklokken?
Nee!
Wat verwacht je van ons?
Voor het laatst heb ik een PC gebouwd in 2018, mijn eigen PC. (Ryzen 2700x, RTX 2070)
Sindsdien heb ik het reilen en zeilen van de PC bouw wereld eigenlijk niet meer zo bij gehouden. Ik weet voornamelijk dat GPU's afgelopen zomer een stuk duurder waren.
Na wat rondgekeken te hebben, heb ik het idee dat dit een aardige bang for buck build is. Maar ik hoor graag wat feedback! Componenten waar ik compleet de plank mis sla, of wellicht op kan besparen.