Toon posts:

Seagate 7200.12 1TB niet meer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• KKevin
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-01 22:17
Allen

Ik ben een beetje wanhopig...
Hier naast mijn pc had ik een interne HDD liggen van seagate die uit een oude pc van ons vroeger kwam.
Hierop stonden de fotos van de afgelopen 8 jaar. Sinds ik die uit mijn oude pc haalde toen heb ik deze nooit vast in mijn nieuwe pc laten zitten maar af en toe gewoon telkens even aangekoppeld om terug fotos te bekijken.

Heeft altijd perfect gewerkt , maakte ook geen vreemde geluiden maar liep mooi zacht.
Nu vandaag wil ik ze nog eens inpluggen , en net zoals altijd ga ik dan naar schijfbeheer via computerbeheer en klik ik op schijven opnieuw contoleren. Dan opende HDD vanzelf normaal maar nu niet meer.

Ik heb al een nieuwe kabel genomen,andere sata poort genomen..Niets helpt... De HDD maakt bij het insteken van de brede connector wel het nodige spinnende geluid zonder stil te vallen.
Ik zag topic waarbij ze het printplaatje omwisselen en de bios chip op die printplaat. Maar wat denken jullie hiervan?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:52

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

KKevin schreef op maandag 26 december 2022 @ 00:41:

Ik zag topic waarbij ze het printplaatje omwisselen en de bios chip op die printplaat. Maar wat denken jullie hiervan?
Ho, ho, hooooo. En, nee, dat was geen immitatie van de kerstman. Voordat je ook maar dénkt aan dat soort zaken (begin er alsjeblieft niet aan tenzij je 200% weet wat je doet) zijn er nog talloze andere zaken die je kunt (laten) doen. Beginnen bij het begin: het klinkt alsof het de enige schijf is waarop die data staat? Ofwel: er is geen backup? Als dat zo is: afblijven, tenzij je weet wat je doet. Niet meer aanzetten tenzij je weet wat je doet. Als het dierbare foto's zijn: behandel die schijf er naar.

ZONDER de schijf (vooralsnog) aan te zetten: je zag de schijf dus de laatste keer niet (meer) in schijfbeheer?

Afhankelijk van wat die data/foto's je waard zijn: Als onvervangbare foto's van dierbaren zijn haal in godsnaam een gerenommeerd data recovery bedrijf erbij en ga NIET lopen hobbyen en klooien. Als je er niet van wakker ligt als -ALLES- op die schijf -PERMANENT- verloren gaat (want dat zijn de risico's waar je mee speelt) dan kunnen we verder praten.

[Voor 50% gewijzigd door RobIII op 26-12-2022 00:58]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-01 17:10

Galinsky

--------->

Druk je de power kabel in de hdd terwijl je pc aan staat? Zo leest het wel namelijk. Dit is ook niet al te handig om te doen namelijk. Altijd volr je de pc opstart pas inpluggen het is geen hot swampable iets al kan het soms wel.

Verder totaal eens met wat boven staat.

Verder voor volgende keer! BACKUP!!! Het is niet of de schijf het een keer begeeft maar wanneer. Je zit te spelen met tijd.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
Galinsky schreef op maandag 26 december 2022 @ 01:05:
Druk je de power kabel in de hdd terwijl je pc aan staat? Zo leest het wel namelijk. Dit is ook niet al te handig
Dat is dan inderdaad vragen om problemen.
Ik zou dan eerst de HDD eens op de normale wijze aansluiten:
De PC eerst helemaal uitschakelen.
De HDD aansluiten.
PC opstarten en kijken of de HDD wordt herkend in BIOS en/of schijfbeheer?
Eventueel nog een herstart uitvoeren als deze niet herkend wordt.

• KKevin
Aan allen hierboven..
Ik heb de schijf inderdaad tegen beter weten in meer gebruikt als een externe HDD...
Pc is hier aan één kant open en kabel(s) waren vlot toegangkelijk. Wat eerst een keer uitzonderlijk was werd al sneller gewoonte...
De reden waarom ik geen back up had gemaakt is omdat het zeer lang duurde om die volle 1TB over te dragen, ik heb dat eens geprobeerd en gestopt omdat het door alles submappen etc zo lang duurde...
Staan duizenden fotos leuke momenten kinderen van 0 tot 10 op... :-(
Alsnog heb ik zo'n gevoel (of dat hoop ik toch) er ergens gewoon iets defect is in het printplaatje.
Eerst dacht ik aan een "versleten" aansluiting maar dat zal het niet zijn helaas.
Hoe werkt zon recovery bedrijf? Of zijn er dingen waarmee ik al het ene of het andere kan uitsluiten?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:32
Simpel. Als je de schijf (bij uitgeschakelde pc!) op een power- en sata kabel aansluit en de schijf is vervolgens niet zichtbaar in je bios, dan gaat het je pet te boven. Je kunt lekker gaan knutselen, maar als je foto's je echt wat waard zijn, breng je die harddisk naar een datarecoverybedrijf. Dat gaat je tussen de 800 en 2500 euro kosten dacht ik, afhankelijk van hoe kapot het is.

Dat printplaatje vervangen is nog niet zo makkelijk als je denkt. Ik heb dat 25 jaar geleden wel eens gedaan en toen werkte het, maar tegenwoordig staan er schijf-specifieke eigenschappen in de EPROM van de controller. Je kunt mazzel hebben dat het werkt, maar de kans is veel groter dat het niet werkt en je wellicht de schade nog groter maakt.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
Beetje overdreven reactie van iedereen hier.
Vervangen van de printplaat voor een nieuwe is bij de meeste harddisk ontzettend simpel en prima te doen.
Kwestie van een paar (meestal torx) schroefjes uitdraaien, board eraf pakken, nieuw board erop leggen en weer vastschroeven.

De kunst is om de juiste printplaat te vinden die bij de revisie van de disk hoort.

Dat gezegd hebbende zou ik eerst goed onderzoeken of die print wel defect is, want bij disken is het toch echt in 98% van de gevallen de disk zelf die defect is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:52

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ben(V) schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:14:

Vervangen van de printplaat voor een nieuwe is bij de meeste harddisk ontzettend simpel en prima te doen.
Voor iemand die niet weet wat 'ie doet is het een héél ander verhaal. Iemand die wél weet wat 'ie doet komt 't hier niet in een topic vragen. En als we het hier over waardevolle (potentieel onbetaalbare) foto's hebben (en daar lijkt het wel op, foto's van de kinderen, complete jeugd) wil je wel de juiste aanpak.

@KKevin vraag je af wat die foto's je waard zijn en handel daar naar. Ja, je kunt gaan lopen hobbyen en prutsen en misschien lukt het nog ook. En wat als het mislukt?

[Voor 20% gewijzigd door RobIII op 26-12-2022 14:26]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
Als je in staat bent een harddisk in en uit een PC te bouwen dan kun je dit echt ook wel.
De verbinding tussen de disk en de printplaat is enkel een veercontact niet eens een flatcable.
Werkt het niet dan schroef je gewoon de oude printplaat er weer terug op.
Hier kun je echt niets mee kapot maken.

Een bios chip vervangen zou ik persoonlijk niet aan beginnen, daar hebt je echt verstand van zaken voor nodig, maar een kant en klare printplaat swappen is echt een fluitje van een cent.
Maar zoals ik al zei dan moet je wel de juiste printplaat voor jouw disk hebben.

Alternatief is om hem voor een paar honderd euro naar een disk recover service te sturen.
Hier kost je dat waarschijnlijk zo'n 500 euro of meer.
https://www.datarecoveryn...rijzen-data-recovery.html

[Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 26-12-2022 14:47]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• KKevin
RobIII schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:19:
[...]

Voor iemand die niet weet wat 'ie doet is het een héél ander verhaal. Iemand die wél weet wat 'ie doet komt 't hier niet in een topic vragen. En als we het hier over waardevolle (potentieel onbetaalbare) foto's hebben (en daar lijkt het wel op, foto's van de kinderen, complete jeugd) wil je wel de juiste aanpak.

@KKevin vraag je af wat die foto's je waard zijn en handel daar naar. Ja, je kunt gaan lopen hobbyen en prutsen en misschien lukt het nog ook. En wat als het mislukt?
Daarom wou ik hier eens polsen en met een beetje geluk mensen tegen komen die hier al eens eerder mee in aanraking kwamen.
Het gekke aan het verhaal is dat ik vooral niet veel vertrouwen heb in alles uit handen geven...Dit komt ook omdat ik in het verleden al meermaals bij erkende zaken gewoon "uitgebuit" ben geweest , dat is net de reden waarom ik via het internet altijd eerst even afpeil en soms zelf aan de slag ga met toch wel een hoog succs percentage... Ook hierbij waren "delicate" klusjes die achteraf wel bleken mee te vallen.

Wat ervaring betreft , ik ben zeker geen top technieker maar heb bv al wel wat werkjes gedaan waaraan de doorsnee mens niet aan zou beginnen.
Wat dat betreft zou ik dus zelf wel het printplaatje durven omwisselen en de BIOS chip overzetten. Maar tot daar stopt de zekerheid dan bij me wat het vervolg kan zijn...

Dus kort samen gevat als ik morgen bv 500 euro neer kan leggen en in een knip is het terug dan zou ik niet twijfelen.
Als ik morgen de schijf op moet sturen , en dan moet wachten op een verdict of een telefoontje met "ja er is goed nieuws en er is slecht nieuws..." terwijl die andere misschien gewoon dat printplaatje van 25 euro omgewisseld heeft... Los van dat feit weet ik ook niet wat dergelijke bedrijven doen met die unieke data op mijn schijf...
Maar ik weet het , ik had zelf dan maar moeten zorgen dat ik niet op dit punt stond.

• KKevin
Ik had trouwens gisteren al meteen even het printplaatje eraf gehaald om te inspecteren op zichtbare schade.
Ook snel even die (diodes?) doorgemeten.(Zie gele pijl)
Wat mij opviel is dat ze beide een verschillende waarde aangeven. De ene iets van een 440 en de andere 660
De foto die ik hier gebruik is niet mijn printplaatje ,maar eentje dat te koop staat via AE (zei hadden de bios chip al aangeduid)

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:07
Met die diodes zijn niks mis met jouw hardeschijf vast, Anders had je een kortsluiting gehad. Verder is een print wisselen en de bios chip overzetten altijd een gok in jou geval, Tenzij je goed kan solderen zou ik er niet aan beginnen.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:32
Je kunt geen conclusies verbinden aan het doormeten van een diode die in een schakeling zit. Je meet dan namelijk de hele schakeling.

Waarom denk je dat het probleem in je print zit? Ikzelf heb daar 2 ervaringen mee. Eenmaal ging een harddisk kapot door een stroomstoot. Er was toen meer apparatuur in huis kapot. Deze harddisk heb ik kunnen redden door de print te wisselen met een nieuwe, maar dat is 25 jaar geleden. De tweede keer gebeurde het doordat ik een harddisk aansloot terwijl de computer was ingeschakeld. Ik raakte toen met de 12V pin per ongeluk de massapin van de harddisk aan. De pc viel meteen uit (werkte daarna wel weer) en de harddisk was geroosterd. Werd niet meer herkend en spinde ook niet meer op. Ik heb deze weggegooid, er stond niks belangrijks op.

Als er echt iets kapot is op de print, dan spint de disk ook niet meer. De spindelmotor wordt aangestuurd door de electronica.

• KKevin
Op dit moment heb ik van een recoveryfirma online mijn probleem uitgelegd en kreeg ik onderstaande:

"Hi Kevin, it sounds like your drive may have issues on the firmware level. Some modules maybe are not working properly, and the drive does not pass initialization as a result. We charge $500 for recovery on such devices. Would that work for you?"

Mij lijkt het op basis van bovenstaande dus eerder de oplossing zoals in onderstaande filmpje:

YouTube: How to fix firmware issue of Seagate HDDs with DfS (Diagnostics for ...

Iemand toevallig ervaring met die methode?

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:19
Zou hem eerst even op een andere pc aansluiten indien mogelijk en kijken wat er dan gebeurt, je kan ook een externe behuizing nemen en dan testen. zie je hem wel in de bios staan bij opstarten ?

• KKevin
Toerq schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:30:
Zou hem eerst even op een andere pc aansluiten indien mogelijk en kijken wat er dan gebeurt, je kan ook een externe behuizing nemen en dan testen. zie je hem wel in de bios staan bij opstarten ?
Ik heb hem net nog eens aangehangen , in bios ziet hij hem wel nog.

• Toerq
KKevin schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:27:
[...]

Ik heb hem net nog eens aangehangen , in bios ziet hij hem wel nog.
ok mooi dan werkt die dus wel, wat zie je in schijfbeheer staan. eventueel screenshotje maken

• KKevin
Toerq schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:32:
[...]

ok mooi dan werkt die dus wel, wat zie je in schijfbeheer staan. eventueel screenshotje maken
In schijfbeheer komt ie echt niet tevoorschijn

• Toerq
KKevin schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:48:
[...]

In schijfbeheer komt ie echt niet tevoorschijn
Misschien heb je hier wat aan HDD wel in BIOS niet in Windows 10

En heb je in de bios nog wat gewijzigd de laatste tijd. kan ook een optie zijn. of een andere sata poort gebruiken ik meen me te herinneren dat ik ooit es iets zag staan in de bios over een bepaalde sata poort die je op ide of nog wat kon zetten.

[Voor 32% gewijzigd door Toerq op 27-12-2022 23:57]

• KKevin
Toerq schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:53:
[...]

Misschien heb je hier wat aan HDD wel in BIOS niet in Windows 10

En heb je in de bios nog wat gewijzigd de laatste tijd. kan ook een optie zijn. of een andere sata poort gebruiken ik meen me te herinneren dat ik ooit es iets zag staan in de bios over een bepaalde sata poort die je op ide of nog wat kon zetten.
Als ik de handleiding volg in dat ene topic dan kom ik dit tegen bij me

welke zou ik verwijderen

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 13:06
PhilipsFan schreef op maandag 26 december 2022 @ 03:48:
Dat printplaatje vervangen is nog niet zo makkelijk als je denkt. Ik heb dat 25 jaar geleden wel eens gedaan en toen werkte het, maar tegenwoordig staan er schijf-specifieke eigenschappen in de EPROM van de controller. Je kunt mazzel hebben dat het werkt, maar de kans is veel groter dat het niet werkt en je wellicht de schade nog groter maakt.
Bovenstaande zou ik niet lichtjes overgaan !

Ik heb hier ervaring mee, en bovenstaande klopt dus.
Op betreffende schijf is "even printje overzetten" zonder de schijfspecifieke parameters mee te nemen dus gevaarlijk voor je data. Kans dat het niet werkt is 10x groter dan dat het wel werkt.

Ook bij de feiten blijven.
Bios ziet hem wel, en je schijf blijft ook spinnen.
Meestal als je Elektronica stuk is doet de schijf dat niet, of is hij in ieder geval niet zichtbaar in de bios.
Er is dus waarschijnlijk iets anders mis.
Schijf al eens via een usb-kit aan een ander toestel gehangen ?

• Toerq
KKevin schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:07:
[...]

[Afbeelding]

welke zou ik verwijderen
sja ik zie bij mij dit

https://tweakers.net/i/DWer_0AkWrGdC589VGToG40sCiI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k5c0aMXhFw6g5PrnrTEdybWV.png?f=user_large

mijn kennis is verder ook beperkt maar iig de schijf is niks mis mee.

Zou toch ff in de bios kijken of die ergens niet op ide staat. vond dit nog Boot your computer into BIOS and then enable AHCI mode

zou ook een driver probleem kunnen zijn, misschien het spul ff updaten. kijken welk moederbord je hebt en dan bij de fabrikant kijken of er updates zijn.

[Voor 16% gewijzigd door Toerq op 28-12-2022 00:22]

• floorcleaner
KKevin schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:07:
[...]

[Afbeelding]

welke zou ik verwijderen
een beetje lager staat "schijfstations" wat zie je daar ?

• KKevin
Ik heb dan maar even bij de logboeken gekeken en kwam wel dit verdachte ding tegen:

Het zou idd vanaf de 22ste kunnen zijn want toen heb ik ze aan willen koppelen om nog een schema te bekijken maar omdat het toen laat was geworden heb de schijf niet effectief gebruikt en gewoon afgekoppeld. En dit dus pas gemerkt paar dagen later.

Wat maken jullie uit onderstaande? Het is ook pas vanaf 22/12 dat die bitlocker melding in de lijst staat

[Voor 27% gewijzigd door KKevin op 28-12-2022 00:28]

• KKevin
floorcleaner schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:14:
[...]

een beetje lager staat "schijfstations" wat zie je daar ?
Daar staat enkel de hdd zichtbaar waar windows op staat

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09

DataGhost

iPL dev

Galinsky schreef op maandag 26 december 2022 @ 01:05:
Druk je de power kabel in de hdd terwijl je pc aan staat? Zo leest het wel namelijk. Dit is ook niet al te handig om te doen namelijk. Altijd volr je de pc opstart pas inpluggen het is geen hot swampable iets al kan het soms wel.
Alle SATA-devices zijn gewoon hot-pluggable, dat is een requirement in de spec. Dat zou hiervoor niets uit moeten maken. Heb ik zelf ook heel vaak gedaan met verschillende schijven, geen enkel probleem, nooit gehad ook. In de begindagen liet Windows ook gewoon interne SATA-drives zien bij "hardware veilig verwijderen" omdat het gewoon hot-swappable schijven zijn. Tegenwoordig worden ze niet meer getoond omdat het voor interne schijven voor het merendeel van de gebruikers niet praktisch en alleen maar verwarrend is, maar ze zijn nog steeds hot-swappable.

De schijf zelf is al 11-13 jaar oud, daar lijkt me waarschijnlijker de oorzaak te zitten.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
KKevin schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:24:
Mij lijkt het op basis van bovenstaande dus eerder de oplossing zoals in onderstaande filmpje:
Dat is in ieder geval wel waar het antwoord dat je van de professional kreeg op hint. Probleem: je hebt die software niet. Een professional wel. Of je dat $500 waard vindt mag je zelf bepalen.

Op hddguru vind je meer informatie over hoe dat soort tools onder water werken. Nog een.

Zoals je daar kunt lezen kun je het een en ander aan diagnostische info uitlezen via een seriële terminal. Je kunt er ook je schijf verder mee slopen als je achteloos commando's intikt (zie die tweede thread).

• floorcleaner
KKevin schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:24:

"Hi Kevin, it sounds like your drive may have issues on the firmware level. Some modules maybe are not working properly, and the drive does not pass initialization as a result.
Als de initialisatieprocedure van een HDD niet volledig doorlopen kan worden komt deze in 9 op de 10 gevallen NIET tevoorschijn in de bios van de PC, als ook doet deze dan (meestal) een spin-down. Geen van 2 is bij jouw HDD het geval.

Bovendien is de kans dat de firmware op een HDD plotseling "slecht" is redelijk onwaarschijnlijk.

Kan je een foto nemen hoe de bios de HDD weergeeft en posten ?

Vraag is hier wel :
Waarom ziet de BIOS de HDD wel, en Windows niet (device manager/schijfbeheer)
Heb je de schijf al eens op een andere PC aangesloten , of via USB kit ?

• KKevin
Ik heb de schijf daarnet even via een usb adapter aan een andere pc gehangen.
Dan krijg ik onderstaande te zien in computerbeheer

Als ik probeer om de schijf te initialiseren of offline te brengen komt de melding dat het aparaat niet klaar is

• mrmartinuz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:37
Stop er aub mee als die foto's wat waard zijn voor je. En zoek een gespecialiseerd bedrijf.

Ik ben de foto's kwijt van mijn kind in de leeftijd van 0 t/m 3 jaar. Daar baal ik nog steeds ontzettend van.

Elke actie die je nu nog uitvoert kan de kans op het terug krijgen van (enkele) foto's weer enorm verkleinen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
KKevin schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:56:
Ik heb de schijf daarnet even via een usb adapter aan een andere pc gehangen.
Dat heeft nu juist géén nut en kan enkel (hele vervelende) problemen veroorzaken door afwijkende logical sector sizes van sommige adapters.
Als ik probeer om de schijf te initialiseren of offline te brengen komt de melding dat het aparaat niet klaar is
Wat ik eerder zij over hobbyen en weten wat je doet geldt ook hier. Met 'Initialiseren' had je, als het had gewerkt, je schijf geformatteerd en dan was je nog véél verder van huis. Gelukkig is je schijf zo stuk dat ook dat niet meer werkt.

Ik denk dat 't tijd is om het aan een professional over te laten. Zoek goed naar een betrouwbare partij, want dat zijn ze niet allemaal. hier nog een die elders genoemd werd en in ieder geval redelijke prijzen hanteert.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee