Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HDD wel in BIOS niet in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• tjongetjonge
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-06 20:46
Harde schijf wordt wel herkend in het bios maar is niet te zien in Windows.
Niet in de verkenner ook niet in schijfbeheer.

HDD= WD Green 1TB (WD10EACS)
MoBo=Z97E-ITX/ac
Windows 10 Pro

Ik sloot een goed werkende HDD aan op de 4de SATA-poort van mijn moederbord (SATA3_3)
In het Bios kwam hij in het rijtje te staan naast de andere 3 schijven. (1 SSD Crucial CT512 + 2 andere WD's)
In Windows is hij nergens te zien.
Uiteindelijk ben ik schijven onderling gaan wisselen op de SATA-connectors en bleek elke schijf die op die connector werd aangesloten gewoonweg niet zichtbaar onder Windows.
De connector en kabeltjes zijn niet kapot want in het bios staan de schijven steeds netjes vermeld.

OPLOSSING...
Ik heb heel wat afgegoogled en uiteindelijk de oplossing gevonden op een Engelse website.

- open Apparaatbeheer
- klap uit IDE ATA/ATAPI-controllers
- rechtsklik op Standaard AHCI 1.0 Serial ATA-Controller, ---> kies Apparaat verwijderen
- start opnieuw op
Na de reboot verscheen de schijf gewoon in Windows!

Superfijn!
Dus... ik zet het hier even neer (in NL) voor andere zoekenden.

Maar.... 1 dingetje blijft nu hangen....Waarom herkent Windows dit eerst niet????

gevonden oplossing:
http://www.tomshardware.c...ement-device-manager.html

• midy922
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 18:33
Had hetzelfde probleem. Gedaan wat hierboven beschreven is en het werkt!!! _/-\o_

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True