Is dit de toekomst? Buitenunits aan gevel

Pagina: 1
Acties:
  • 9.132 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 23:22
Ook in mijn woonplaats wordt er veel gedaan aan de energietransitie en daar doe ik graag aan mee. Ik moet helaas constateren dat niet iedere vorm van verduurzaming even fraai uitgevoerd wordt. Hier win je zeker geen architectuurprijzen mee... Is dit de toekomst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mprUKD5Ldr6MCvpiWm_Up2ZunQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DowFTAHn7eST2UvJeNBiRIt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vind het er beter uit zien dan zo’n gore rookpluim van een houtkachel in elk geval :)
Snap alleen niet helemaal waarom ze niet hoger hangen waardoor er minder buis nodig is.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-12-2022 15:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 18:10
Ja, dit is de toekomst.

The devil is in the details.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05 23:32
Zonnepanelen vond ook niemand mooi. Nu hoor je der ook niet zoveel meer over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Bij nieuwbouw wordt er beter over nagedacht.
Met klimaatverandering blijkt dat vooral de nachten warmer worden, en dat is een belangrijke reden voor airco's.

De modernere (warmtepomp)units zien er niet meer uit alsof ze uit een DDR-fabriek komen, dus er is hoop.
Ook zijn de gootjes in alle RAL-kleuren te krijgen, dus als klanten kritischer worden zal het vanzelf verbeteren.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:55

RnB

Mwa, dit had wel wat "mooier" opgehangen kunnen worden.
Ik heb mijn 2 buitenunits, 1 voor de bovenverdieping, 1 voor de benedenverdieping ook naast elkaar hangen.
Staat een stuk mooier dan zo op een random hoogte.

En ja, ik verwacht dat we dit steeds meer gaan zien. Voor velen zal het goedkoper zijn om met airco's te verwarmen ipv met gas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-05 16:32
Dit had natuurlijk stukken netter opgehangen kunnen worden. Hang ze dan tenminste op dezelfde hoogte op. Maar ik moet zeggen dat ik me niet zo druk maak over wat er aan het huis van iemand anders hangt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
een mooi voorbeeld van "alleen technisch het probleem opgelost", van die mooie supermario pijpleidingen.

Zonnepanelen die niet symmetrisch liggen of de elektra daarvan midden over de gevel, (aanbouw)metselwerk in gekke steenkleur, en 'varkensschuurdaken' op een woonhuis (van die hippe geisoleerde grijze golfplaat), ik trigger wel op meer.

voor mijzelf ook de reden om voor een klus na te denken over hoe t eruit moet zien, en niet alleen de werkmannen de makkelijkste keuze laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05 23:32
WEBGAMING schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:33:
Dit had natuurlijk stukken netter opgehangen kunnen worden. Hang ze dan tenminste op dezelfde hoogte op. Maar ik moet zeggen dat ik me niet zo druk maak over wat er aan het huis van iemand anders hangt.
Inderdaad 't is maar waar je je druk om maakt. Al hadden ze de gevel roze met paarse stippen geverfd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja, dit is de toekomst mits de gemeente dit toelaat.

Wat ik veel zie is dat de gemeente max 1 unit van een bepaalde afmeting toestaat aan een bepaalde zijde van je woning, maar er niet opgetreden wordt als je deze regels overtreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:58
Topictitel wat verduidelijkt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:44
zeker is dit de toekomst. Warmtepompen in verschillende versies (airco's ofwel L/L danwel L/W warmtepompen) gaan echt een significant deel van de verwarmingsvraag in NL leveren in de komende decennia. Dat het hier en daar mooier kan is zeker waar, maar we hebben ook vrijwel geen tijd meer om uberhaupt nog impact te maken. Nou kunnen wij veel van de ellende afkopen/oplossen met meer geld maar er gaan wel drastischer dingen dan dit aankomen hoor ;) denk bijv. aan straten vol rolluiken om de brandende zon tussen juni en augustus buiten te houden, dat gaan we de komende 10 jaar ook meer dan ooit zien. Ook lelijk, ook nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:18
3 wp's met een notenbalk die nog ontbreekt, plaats ze dan voor mij part in de grond met een rooster er bovenop.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:46
Rocketman schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:23:
Ook in mijn woonplaats wordt er veel gedaan aan de energietransitie en daar doe ik graag aan mee. Ik moet helaas constateren dat niet iedere vorm van verduurzaming even fraai uitgevoerd wordt. Hier win je zeker geen architectuurprijzen mee... Is dit de toekomst?

[Afbeelding]
Maak je je zorgen over de toekomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Diegene is nu wel een beetje de lachende derde met die hoge gasprijzen en kan zijn geld nu steken in andere energiebesparende maatregelen.

Mooi is het niet, maar dat is door de keuze hoe het hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rocketman
synx6 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:02:
[...]

Maak je je zorgen over de toekomst?
Nee, maar ik ben blij dat ik hier geen zicht heb op een dergelijke zijgevel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
huizen zijn om in te wonen, niet om prijzen mee te winnen (en dat zegt een architect)
ik ben het er overegens over eens dat dit er niet uitziet, maarja zo zie je ook oerlelijke uitbouwen, carports, dakkapellen, zonnepanelen, auto's en zelfs mensen. En die verpesten ook allemaal het straatbeeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:26:
Snap alleen niet helemaal waarom ze niet hoger hangen waardoor er minder buis nodig is.
Misschien werkt elke unit op twee verdiepingen en is er met deze opstelling op drie verdiepingen airco/verwarming.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

fopjurist schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:13:
[...]

Misschien werkt elke unit op twee verdiepingen en is er met deze opstelling op drie verdiepingen airco/verwarming.
Zou kunnen, of misschien hebben ze de stroomvoorziening laag doorgevoerd en gaan de leidingen op plafondhoogte naar binnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 13:53
Rocketman schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:07:
[...]

Je vergeet het geluid dat deze dingen produceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50

Felyrion

goodgoan!

Tja, mooi is anders inderdaad. Ik zie op zo'n wand ook niet écht een mooie oplossing mogelijk zijn, dus achja..

Zo heb ik een buurman verderop die zendamateur is... gigantische antennes aan het huis en in de tuin... ook niet mooi, maarja..

Zo zijn er zoveel dingen die ik niet mooi vind. Lekker laten gaan :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:32

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

pennywiser schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:15:
[...]

Je vergeet het geluid dat deze dingen produceren.
Produceren na dat ze een paar jaar draaien en de lagers droog lopen of aan vervanging toe zijn*

Onze W/W warmtepomp zie je aan de buitenkant niets van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 09-05 13:53
Accretion schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:17:
[...]

Produceren na dat ze een paar jaar draaien en de lagers droog lopen of aan vervanging toe zijn*

Onze W/W warmtepomp zie je aan de buitenkant niets van.
2 nieuwe wp hier in de buurt en allebei lawaaibakken. Vergunningsvrij mits ze niet aan het huis zelf zijn bevestigd. Ik vind het lawaai niveau dat je vanaf nu permanent in jouw omgeving hebt te accepteren van die dingen onacceptabel. En iedereen richt ze ook weg van het huis, en zet ze op de erfgrens wat alleen maar bevestigt dat ze lawaai maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
nee hoeft niet.
Is erg afhankelijk van de eisen van de huis eigenaar.
Voorbeeld, bij mijn ouders staat er 1 multi split unit in de opslag hut in de achtertuin (geen deur, dus geen probleem met het kwijt raken van de hitte/kou)

vanaf daar gaan de 5 aircoleidingen onder de grond naar de gevel, en vanuit daar in een profiel.
mogelijk ga ik die nog wegwerken achter een plaat gevel bekleding of een ''fake'' regengootbuis

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:07

BCC

Hier in de buurt worden de leidingen vaak “verstopt” in een loze zinken regenpijp. In combinatie met een wat handigere plek (hoger of juist lager), zie je er vanaf de straat haast niets van. Die plastic leidingen zijn de goedkoopste oplossing.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

pennywiser schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:20:
[...]

2 nieuwe wp hier in de buurt en allebei lawaaibakken. Vergunningsvrij mits ze niet aan het huis zelf zijn bevestigd. Ik vind het lawaai niveau dat je vanaf nu permanent in jouw omgeving hebt te accepteren van die dingen onacceptabel. En iedereen richt ze ook weg van het huis, en zet ze op de erfgrens wat alleen maar bevestigt dat ze lawaai maken.
Voor goede werking moet er veel lucht verplaatst en aangezogen kunnen worden, beste plek is sowieso om ze van het huis af te richten.
Liever een wp met wat geluid dan houtrook richting je huis gewaaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

[Afbeelding]
dit heeft niks te maken met toekomst maar aan buget-aircoinstallaties en bijbehorende installateurs. het hoeft er helemaal niet zo uit te zien. de eigenaar heeft hier gewoon gekozen voor de "sorteer op prijs" methode.

met veel nieuwbouw word er al iets meer rekening gehouden maar de kwaltieit/vaardigheden/inlevingsvermogen van split airco installateurs is gewoon te dramatisch momenteel. wil je wat deftigs hebben wat er ook beetje fris uitziet kom je uit bij de commerciele installaties (triple split buitendeel in dit geval) en mag en wilt de doorsnee ZZP-dozenschuiver met een klein stekpapiertje niet installeren omdat het teveel tijd kost en zichzelf ermee uit de wedstrijd prijst. een triple split is immers duurder dan 3 losse kleintjes. helemaal dit soort budgetspul. let wel, ik bedoel inkoopprijs versus verkoopprijs. de marge op 3 losse splitjes is simpelweg een stuk hoger.

[ Voor 27% gewijzigd door flippy op 24-12-2022 16:45 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

WEBGAMING schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:33:
Ik ook niet wat er aan mijn huis hangt of staat, het moet functioneel zijn voor ons en niet goed uitzien omdat het ons huis is. Ik heb 2 airco units aan de zijkant van het huis en een monoblock warmtepomp voor het huis naast de voordeur.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
Ook bij mijn woonplaats voelen steeds meer inwoners zich verplicht door automobiliteit. Ik moet helaas constateren dat de natuur hierdoor niet fraaier wordt. Is dit de toekomst? 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQhwCRbB_4muNZexsYzX9mYGQA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbYtWUSgbJQ7TX6OJvAwSh2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
pennywiser schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:20:
[...]

Ja dat wordt nog wat wanneer hele straten zo'n ding hebben draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:41
Aan de andere kant, van de antennes op de daken zijn we al af, binnenkort dan ook van de schoorstenen. Schotelantennes zie ik eigenlijk ook niet zoveel meer.
Buitenunits en zonnepanelen komen er voor in de plaats.

Hoe het vroeger was:
https://nl.dreamstime.com...s/daken-met-antennes.html

[ Voor 9% gewijzigd door Wozmro op 24-12-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Wozmro schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:45:
Aan de andere kant, van de antennes op de daken zijn we al af, binnenkort dan ook van de schoorstenen.
Buitenunits en zonnepanelen komen er voor in de plaats.

Hoe het vroeger was:
https://nl.dreamstime.com...s/daken-met-antennes.html
er zijn in mijn wijk al diverse ouderwetse schoorstenen fysiek verwijderd om meer panelen te kunnen plaatsen. vrijwel elk huis in de wijk met een dak wat ook maar enigsinds op het zuiden staat ligt vol.

al lijken de buren nog niet helemaal te snappen waarom de gasrekening nog steeds zo hoog is na het plaatsen van panelen.... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door flippy op 24-12-2022 16:48 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Ik heb een uitlaatpijpje van de gasketel op het hellend dak. Als ik ooit zonnepanelen plaats dan zal ik ook aan de plaatsers vragen om die buis te verwijderen. (nieuwe l/l warmtepomp heeft het goed gedaan in de koude weken, gaskraan staat dicht)
En langsdaar kunnen dan ook de solarkabels mooi naar beneden geleid worden naar de berging zonder breekwerk of kabelgootjes plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Wozmro op 24-12-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:46
Rocketman schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:07:
[...]

Live and let live…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:03
twain4me schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:11:
[...]

huizen zijn om in te wonen, niet om prijzen mee te winnen (en dat zegt een architect)
ik ben het er overegens over eens dat dit er niet uitziet, maarja zo zie je ook oerlelijke uitbouwen, carports, dakkapellen, zonnepanelen, auto's en zelfs mensen. En die verpesten ook allemaal het straatbeeld :9
Vooral die mensen! Zou mij niks verbazen als die mensen de oorzaak van al het gedoe blijken te zijn!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als die toekomst schoner, beter, milieuvriendelijker en gezonder is, is dat 'mooier' een simpele waarde om op te geven.

(mooi is relatief, in azie zie je apparmentengebouwen vol van die dingen, ik vind het wel wat hebben, maar voornamelijk is het daar binnen gewoon zeer fijn leven).

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 24-12-2022 17:09 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, om een en ander wat te relativeren, valt het hier dus nog wel mee:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.downtoearth.org.in/library/large/2016-07-27/0.64836500_1469603089_acs.jpg
En dit is dus in Amerika.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2022 17:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 10:04
Vanaf 1 april 2021 zijn er door de overheid strengere geluidseisen gesteld voor (nieuw te plaatsen) airco’s. Hierbij gaat het om het geluid dat een airco maximaal mag produceren.

Voor zowel airco’s als warmtepompen geldt dat ze overdag niet meer dan 45 dB aan geluid mogen veroorzaken bij de woning van de buren, ’s nachts is de norm 40 dB.

De grens van het aantal dB geldt op de perceelgrens. Dat betekent dat de installatie op voldoende afstand van de buren moet worden geplaatst of moet worden afgeschermd, zodat de 40 dB eis niet wordt overschreden.
Nog eentje :+ dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfIm42sD1nzhB1dFS0ZhDQPPAyo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ENidG1wTpbEQaX4GhsrfwUvs.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door AzertyNL op 24-12-2022 17:30 . Reden: kleiner plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dit kan m'n OCD niet aan...!! |:( |:(

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:13
Vind het er beter uit zien dan zo’n gore rookpluim van een houtkachel in elk geval :)
Airco's hebben een zekere minimale lengte van de koelleidingen nodig. De binnenunits zullen direct aan de andere kant van die muur hangen, en die benodigde lengte hangt daarom aan de buitenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 08:08
De units hangen in ieder geval hoog genoeg voor de komende waterspiegel stijgingen;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rocketman
Deze is ook wel aardig, is niet in mijn woonplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqCgWsq2g3JihQ4gzr8Xk_9tSMM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t4jAPPgaWnotsaSrIGNjC8fv.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Rocketman op 24-12-2022 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 08-05 17:46
Buitenunits aan de gevel kunnen ook prima lijken, ligt puur aan hoe ze geplaatst worden, je kan ze zelfs in een schuin dak maken, vaak wordt de makkelijkste weg gekozen dan krijg je dit.

Die van mij staat in de tuin en niet te zien vanuit straatbeeld, geeft ook geen lawaai voor de buren.

Dit verhaal herhaalt zich keer op keer, vroeger met zonwering later met zonnepanelen en weer verder terug in de tijd met regenpijpen, uiteindelijk gaan wij het normaal vinden dus ook met de warmtepomp.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pjot1 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:27:
[...]

Dit kan m'n OCD niet aan...!! |:( |:(
Bij het plaatje dat ik linkte is er niet bij elk raam een AC unit... :+ Kan jouw OCD dat wel aan dan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[Afbeelding]
Heb ik ook, alleen Mitsubishi. Ook beplanking aan de buitenmuur gemaakt voor sier en islolatie met Rockwool

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zou die buislengte zijn zodat ze de standaard lengte koelleiding kunnen gebruiken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:00:
[...]
Bij het plaatje dat ik linkte is er niet bij elk raam een AC unit... :+ Kan jouw OCD dat wel aan dan? :+
Nee, er zit ook geen patroon in. Dus nee. :N

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Beekforel schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:45:
[...]

Zou die buislengte zijn zodat ze de standaard lengte koelleiding kunnen gebruiken ofzo?
dit soort aparaten hebben een minium leidinglengte nodig om tof te werken.

dit is een manier om die lengte te krijgen maar verreweg van de meest nette.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Beter de buitenunits gewoon binnen hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/b9f290107148d4dee8847a11bb337c027d7a09aa/?url=https%3A%2F%2Fcloud.funda.nl%2Fvalentina_media%2F169%2F061%2F172_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...-veersestraat-27/#foto-29
Neem dan wel een no-frost exemplaar :+

[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-12-2022 19:04 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zich, als het op de zolder lastig verwarmen is... Nu gaat de warmte / energie niet direct verloren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26

de Peer

under peer review

CH4OS schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:03:
[...]
Op zich, als het op de zolder lastig verwarmen is... Nu gaat de warmte / energie niet direct verloren.
welke warmte bedoel je?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
CH4OS schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:03:
[...]
Als de binnenunit aan het koelen is komt er warme lucht uit de buitenunit. In de zomer kan het dan maar zo 50 graden worden op je zolder.
In de winter met verwarmen andersom, je zolder wordt ijskoud. Dit kan nooit een goed idee zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 24-12-2022 19:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:27
Ik ben geheel pro-duurzaamheid maar is dit sarcastisch? Een schoorsteen lelijker dan dit afzichtelijke aanzicht?

Ik snap dat je duidelijk een rookpluim vies vindt, maar visueel gezien is dit toch echt wanstaltig.

Lijkt me heel naar als het huis van de directe buren vol zou zitten met dat soort apparaten. Dat moet toch echt veel netter kunnen lijkt me? Voelt flink houtje-touwtje zo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Toch liever dit, dan dat je in kanker verwekkende schoorsteen rook zit van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Hoe zou het uitzicht dan mooier kunnen gemaakt worden?

Misschien kan er 3d-geprinte versiering op bevestigd worden (die de luchtcirculatie niet beperken).

In de vorm van een struik, balkonnetje,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:42

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:10:
Toch liever dit, dan dat je in kanker verwekkende schoorsteen rook zit van een ander.
En je woont toevallig niet in een stad met industrie etc? De consument is maar een klein onderdeel van de slechte luchtkwaliteit in de steden...

@Wozmro Of een geluidsdempende nette behuizing verplichten, minder verstoring met de geluidsproductie van deze units en het geheel kan er een stuk strakker uitzien.

[ Voor 19% gewijzigd door Hari-Bo op 24-12-2022 19:15 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Wozmro schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:13:

Misschien kan er 3d-geprinte versiering op bevestigd worden (die de luchtcirculatie niet beperken).

In de vorm van een struik, balkonnetje,...
geef niet de installateur de schuld van een bewoner die niet bereid is om voor beter werk te betalen.

laat ik even in het midden hoe/of je als consument een installteur gaat vinden die dit werk netjes kan....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:15
We hebben dezelfde discussie in het verleden ook al gehad over TV-antennes, en totdat er een betere oplossing was, was dat ook heel normaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBn_v6JZ4XEk5V2znMqZ1BNlkso=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RYWb9IaIppGUvfxzC1AKXn2Q.jpg?f=user_large
Dit was Amsterdam Oost begin jaren 80.

Dus ja, dit wordt voorlopig het nieuwe normaal. Net zoals dat mijn buurman een hele lelijke bestelbus voor mijn deur mag zetten.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38
Verbelgiesering van de openbare ruimte is het: neerkwakken, aanplakken zonder enig oog voor esthetiek. En in schril contrast voor welstandsnormen voor zaken die daadwerkelijk getoetst worden.

Het kan vrijwel altijd netter, maar dat kost denkvermogen, enig esthetisch gevoel, tijd, geld en compromisbereidheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basfromasd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:44
Wozmro schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:13:
De drie buitenunits op dezelfde hoogte in een brede bloembak met geraniums of fuchsia's en strategisch geplaatste lamellen voor de uitblaasopening. Een beetje in de stijl van Zwitserse chalets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59

Zenix

BOE!

Bij mijn huis ziet het er prima uit, heb dan ook een witte gevel, dan valt het niet zo op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 11:02
Ik heb ook meerdere binnen-units, alleen met 1 buiten-unit. Ik snap niet waarom ze gekozen hebben voor 3 losse setjes, maar whatever. Dat is denk de prijs van de goedkoopste aanbieder.

Straks zeker wel 3 maal onderhoud rekenen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 24-12-2022 20:56 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Gamebuster schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:56:
Ik heb ook meerdere binnen-units, alleen met 1 buiten-unit. Ik snap niet waarom ze gekozen hebben voor 3 losse setjes, maar whatever. Dat is denk de prijs van de goedkoopste aanbieder.

afhankelijk van het gas en de hoeveelheid ervan is het vaak ook een kwestie dat de installateur niet de papieren (of kennis) heeft om grotere installaties te monteren. nog afgezien van de hogere marges die men pakt op losse splits en het niet kunnen gebruiken van prefab leidingsets wat bij de cv boeren erg populair is.
dan moeten ze ineens zelf flares gaan maken (stek koppleingen doen we niet aan want die kosten geld) en dat kunnen ze soms/vaak niet eens, niet genoeg om garantie op te geven iig.

dit soort dingen worden vaak verhuld onder het motto van "dan heb je nog wat als er eentje stukgaat" of een vergelijkbaar dood paard.

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 24-12-2022 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 09-05 16:22
natural colour schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:00:
3 wp's met een notenbalk die nog ontbreekt, plaats ze dan voor mij part in de grond met een rooster er bovenop.
Eigenlijk nog best een goed idee, maak de buitenunits en kabelgoten zwart, en schilder er een grote notenbalk achter, is het ineens een leuk versiersel aan een saaie pui.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
Gamebuster schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:56:

- Als de unit in storing gaat heb je gelijk helemaal niks meer (gebeurd altijd ongelukkig moment hoog zomer tijdens feestdagen monteurs hebben geen tijd je weet wel en zodra ze weer tijd hebben hoeft het niet meer).
- Singlesplit is efficienter door veelal een lager minimaal vermogen, speelt vooral af bij verwarmen.
- Multisplit is niet altijd goedkoper dan singlesplit.
- Er is wel goed overna gedacht waarom, de eigenaar weet dat wel dat er multisplit bestaat.

Ik zou ook nooit alle binnenunits achter 1 buitenunit doen, om elke binnenunit een eigen buitenunit geven gaat me wel weer te ver.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 24-12-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

[Afbeelding]
Ach. Dat hele huis is nou ook niet bepaald mooi 😂

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

mr_evil08 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:10:
[...]

- Als de unit in storing gaat heb je gelijk helemaal niks meer (gebeurd altijd ongelukkig moment hoog zomer tijdens feestdagen monteurs hebben geen tijd je weet wel en zodra ze weer tijd hebben hoeft het niet meer).
- Singlesplit is efficienter door veelal een lager minimaal vermogen, speelt vooral af bij verwarmen.
- Multisplit is niet altijd goedkoper dan singlesplit.
- Er is wel goed overna gedacht waarom, de eigenaar weet dat wel dat er multisplit bestaat.

Ik zou ook nooit alle binnenunits achter 1 buitenunit doen, om elke binnenunit een eigen buitenunit geven gaat me wel weer te ver.
daar ga je wel mis met een paar dingen.

storingen op multiplits zijn een stuk zeldzamer omdat die veel beter van kwaliteit zijn. vooral de series die meer op commercieel gebruik gericht zijn. al valt en staat een boel bij correct installeren en een beetje onderhoud. de jongens die wel multisplit adviseren zijn doorgaans ook wel de betere.

de minimum vermogens die uit 1 binnendeel komt kunnen vooral bij correct gebruik een stuk lager zijn dan bij single split. een multisplit kan zijn (hogere) minimum vermogen immers verdelen over meerdere binnendelen.

qua prijs heb je gelijk, die is voor multisplit vaak hoger omdat de markt voor single split en vooral de budgetrommel gewoon moordend is en op elke cent word gelet. bij multisplit is de kwaliteit wezenlijk anders en daar zit ook een andere prijs bij. mede ook omdat de doelgroep voor multisplit anders is en ook diepere zakken hebben. immers betaal je om de aankomende 20 jaar geen gezeik te hebben met rotte splitjes die na 5 jaar al van de muur donderen....

in de prakijk is veek kiezen voor 2x een duo bijvoorbeeld een goede middenweg tussen lage minumumvermogens en kwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 24-12-2022 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:41
Ik was laatst even aan het googelen, en zag deze variant. Die trok mij wel erg voor bij mij thuis op zolder. Vroeg me alleen af wat dit voor geluid afgeeft voor binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPN3PsB3ptzAUYsg09wmr7gmG7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsdOy3ikwFmB9kXYhSZCLRnV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecZjk4pZFdhgKE9b5EPQ7k6RP4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGHAqPaE0gHnmM9v2SQHPElN.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zijn ook aantal bewoners bij mij in de wijk die pontificaal de Airco unit tegen de voorgevel hebben hangen en dan dikke buis naar buiten. Echt afschuwelijk en doet echt af voor de straat aanzicht, maar wat doe je er tegen...

[ Voor 11% gewijzigd door SirMemeAlot op 24-12-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
fopjurist schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:13:
[...]

Er is een minimum lengte van de leidingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

bottom line schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:43:
[...]

[...]

Er is een minimum lengte van de leidingen ;)
En die kunnen niet opgerold achter de buitenunit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:45:
[...]

En die kunnen niet opgerold achter de buitenunit?
Dat kunnen ze doen. Maar daar had de installateur niet aan gedacht denk/geen ervaring mee.
Ik ga het alvast bij mijn ouders zo installeren (met wegwerken in een lus achter de buitenunit)

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 24-12-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:27
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:10:
Of gewoon wel mooi afgewerkt? Het hoeft niet zo zwart wit toch?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
Dit topic ontspoort weer net zoals zoveel topics hier op Tweakers en vervalt weer in een technische discussie, waarvan er al velen zijn.

Volgens mij ging het, vrij vertaald, om de tegenstelling tussen de schoonheid van de omgeving en de maatregelen die nodig zijn om de opwarming van de aarde te beteugelen.

Ik woon op het platteland van Groningen en wordt niet geconfronteerd met airco's aan gevels, maar toen ik hier 14 jaar geleden kwam wonen kon ik 's avonds uitkijken op mooie avondluchten met in de verte wat lampjes van de haven van Delfzijl.
Nu kijk ik uit op talloze rode knipperlichten van de windmolens en dat worden er in de toekomst nog veel meer en dichterbij en hoger in de lucht.
Ook als ik 's avonds nog op weg moet, zie ik overal om mij heen rode knipperlichten van windmolens.
Daar ben ik niet blij mee, maar ik accepteer dat. Wat ik niet accepteer is als er bij Amsterdam in een wijk met vooral Groen Links en D66 stemmers een bewonersprotest op gang komt omdat in hun buurt ook een een windmolenpark wordt gepland en dat zij, dank zij veel invloed in hogere kringen, dit ook nog tegen kunnen houden.
Hoe hypocriet kun je zijn.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23

WouterG

Dit is geen ondertitel

JukeboxBill schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:18:
Dit topic ontspoort weer net zoals zoveel topics hier op Tweakers en vervalt weer in een technische discussie, waarvan er al velen zijn.

Volgens mij ging het, vrij vertaald, om de tegenstelling tussen de schoonheid van de omgeving en de maatregelen die nodig zijn om de opwarming van de aarde te beteugelen.

Ik woon op het platteland van Groningen en wordt niet geconfronteerd met airco's aan gevels, maar toen ik hier 14 jaar geleden kwam wonen kon ik 's avonds uitkijken op mooie avondluchten met in de verte wat lampjes van de haven van Delfzijl.
Nu kijk ik uit op talloze rode knipperlichten van de windmolens en dat worden er in de toekomst nog veel meer en dichterbij en hoger in de lucht.
Ook als ik 's avonds nog op weg moet, zie ik overal om mij heen rode knipperlichten van windmolens.
Daar ben ik niet blij mee, maar ik accepteer dat. Wat ik niet accepteer is als er bij Amsterdam in een wijk met vooral Groen Links en D66 stemmers een bewonersprotest op gang komt omdat in hun buurt ook een een windmolenpark wordt gepland en dat zij, dank zij veel invloed in hogere kringen, dit ook nog tegen kunnen houden.
Hier in Zeeland (Windpark Krammer) hebben ze een proef uitgevoerd waarmee de verlichting van de windmolens uitgeschakeld kan worden ‘s nachts. Die is inmiddels geslaagd en dat park in nu donker ‘s nachts. Zodra er vliegverkeer in de buurt komt worden ze automatisch ingeschakeld door middel van de transponders in de vliegtuigen. Dus dat probleem is inmiddels oplosbaar. 😉

[ Voor 5% gewijzigd door WouterG op 24-12-2022 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Ik maak me vooral zorgen over de geluidsoverlast die al die units gaan opleveren. Stel je een stad voor met jaren 30 rijtjeswoningen met postzegeltuintjes. En daar gaan straks in de winter en de zomer continue van die units, vaak ook nog overgedimensioneerd, op een paar meter van elkaar aan de bak. Dat gaat echt niet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
flippy schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:24:
[...]

daar ga je wel mis met een paar dingen.

storingen op multiplits zijn een stuk zeldzamer omdat die veel beter van kwaliteit zijn. vooral de series die meer op commercieel gebruik gericht zijn. al valt en staat een boel bij correct installeren en een beetje onderhoud. de jongens die wel multisplit adviseren zijn doorgaans ook wel de betere.

de minimum vermogens die uit 1 binnendeel komt kunnen vooral bij correct gebruik een stuk lager zijn dan bij single split. een multisplit kan zijn (hogere) minimum vermogen immers verdelen over meerdere binnendelen.

qua prijs heb je gelijk, die is voor multisplit vaak hoger omdat de markt voor single split en vooral de budgetrommel gewoon moordend is en op elke cent word gelet. bij multisplit is de kwaliteit wezenlijk anders en daar zit ook een andere prijs bij. mede ook omdat de doelgroep voor multisplit anders is en ook diepere zakken hebben. immers betaal je om de aankomende 20 jaar geen gezeik te hebben met rotte splitjes die na 5 jaar al van de muur donderen....

in de prakijk is veek kiezen voor 2x een duo bijvoorbeeld een goede middenweg tussen lage minumumvermogens en kwaliteit.
Je begrijpt hem niet helemaal denk ik.
Bij een storing ben je gelijk alle binnenunits kwijt die op de buitenunit zaten, mag wel minder voorkomen maar je bent ze alsnog kwijt.

Hoe wil je iets beter verdelen met minimaal vermogen als er maar 1 binnenunit aan staat? bij singlesplit is minimaal vermogen beter geregeld.

Ik zou ook niet om die reden alles maar singlesplit doen dat is een beetje "overkill", kwaliteit hoeft niet uit te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 24-12-2022 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
JukeboxBill schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:18:

De linkse elite met geld bepaalt een hoop in dit land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:00
Zeker niet de toekomst, er stond onlangs nog een artikel over inpandige warmtepompen op tweakers. Een kennis van me werkt mee aan de ontwikkeling van zo een unit. Afmetingen cv ketel, stabiele cop en geen buitenunit
https://warmtepomp-weetje...o-akoestische-warmtepomp/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

fockarty schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:46:
Zeker niet de toekomst, er stond onlangs nog een artikel over inpandige warmtepompen op tweakers. Een kennis van me werkt mee aan de ontwikkeling van zo een unit. Afmetingen cv ketel, stabiele cop en geen buitenunit
https://warmtepomp-weetje...o-akoestische-warmtepomp/
Inpandige warmtepompen heb je nu ook al. De ventilatiewarmtepomp, warmtepompboiler.
Alleen zijn die qua vermogen vaak niet toereikend voor verwarming voor oude woningen en maken ze een stuk meer herrie. Ik heb liever de herrie buiten.

https://ontmoetvincent.nl/
https://www.inventum.com/producten/ecolution-modul-air/

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 24-12-2022 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@JukeboxBill als je in de 17e eeuw had geleefd had je dan ook ten strijde getrokken tegen de windmolens van toen? Mensen zijn bang voor verandering.
Maar volgens mij ben jij degene die het topic ineens op een zijspoor zet over windmolens? Het gaat over de lelijkheid van warmtepompen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

mr_evil08 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:34:
[...]

Je begrijpt hem niet helemaal denk ik.
Bij een storing ben je gelijk alle binnenunits kwijt die op de buitenunit zaten, mag wel minder voorkomen maar je bent ze alsnog kwijt.

Hoe wil je iets beter verdelen met minimaal vermogen als er maar 1 binnenunit aan staat? bij singlesplit is minimaal vermogen beter geregeld.

Ik zou ook niet om die reden alles maar singlesplit doen dat is een beetje "overkill", kwaliteit hoeft niet uit te maken.
ik begrijp hem zeker wel. en ik zie in de prakijk dat de single splits gewoon veel minder van kwaliteit zijn en stukken storingsgevoeliger zijn dan multisplit. er speelt hier een geval van zelfvervullende voorspellingen.

men installeert eerst een berg "sorteer op prijs bij de wasco" troep bij particulere mensen aan de muur zoals haier, duloc, gree, midea of vergelijkbare B en C merken en vervolgens gaan ze na een paar jaar stuk en word het oudewijvenverhaal geboren dat aircos onbetrouwbaar zijn terwijl het serieuze spul wat bij comerciele instellingen op daken staan al 15~20 jaar non stop aan het pruttelen zijn zonder gezeur.

en frappant genoeg zijn die installaties een stuk netter gedaan omdat de budgetten ruimer zijn en omdat het uiterlijk ook een issue is voor bedrijven en zie je een stuk minder van het soort prutswerk aan muren zoals hier nu besproken word.
Rocketman schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:43:
[...]

De linkse elite met geld bepaalt een hoop in dit land.
Wikipedia: NIMBY ;)

[ Voor 18% gewijzigd door flippy op 24-12-2022 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:00
Zenix schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:51:
[...]

Inpandige warmtepompen heb je nu ook al. De ventilatiewarmtepomp, warmtepompboiler.
Alleen zijn die qua vermogen vaak niet toereikend voor verwarming voor oude woningen en maken ze een stuk meer herrie. Ik heb liever de herrie buiten.

De versie waar die kennis van me aan werkt is stil, goed vermogen en serie te schakelen. Aan gezien ze nog niet in productie zijn heeft inventum ze niet

review: De warmtepomp van de toekomst - Akoestisch drukvat verwarmt met gelui...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Het mooiste is het om in de schutting te verwerken, heb je ook geen geluid van de ventilator meer, maar zal wel duurder zijn vermoed ik.

https://www.pompnl.nl/nie...chutting-voor-warmtepomp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Soldaatje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:05:
Het mooiste is het om in de schutting te verwerken, heb je ook geen geluid van de ventilator meer, maar zal wel duurder zijn vermoed ik.

https://www.pompnl.nl/nie...chutting-voor-warmtepomp/
die werken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:22
olafmol schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:23:
Ik maak me vooral zorgen over de geluidsoverlast die al die units gaan opleveren. Stel je een stad voor met jaren 30 rijtjeswoningen met postzegeltuintjes. En daar gaan straks in de winter en de zomer continue van die units, vaak ook nog overgedimensioneerd, op een paar meter van elkaar aan de bak. Dat gaat echt niet goed komen.
Hoef je geen zorgen meer over te maken. Hier is het al zover, gek wordt je van al dat gezoem. Ik slaap nog met open raam met een briesje, heerlijk was dat. De kreten van de fabrikanten "zo stil als fluitende vogeltjes" "zo zacht als ritselende blaadjes". Een verplichting van een suskast zou al een hoop oplossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

En niet te vergeten een stuk lager redement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ingelogd schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:11:
[...]

Hoef je geen zorgen meer over te maken. Hier is het al zover, gek wordt je van al dat gezoem. Ik slaap nog met open raam met een briesje, heerlijk was dat. De kreten van de fabrikanten "zo stil als fluitende vogeltjes" "zo zacht als ritselende blaadjes". Een verplichting van een suskast zou al een hoop oplossen.
De stad Utrecht handhaaft echt. Bij meetbare geluidsoverlast volgens de recente normen worden er maatregelen geeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Prima natuurlijk bij een vrijstaand huis, om de herrie buiten te laten. Het wordt minder als mensen in rijtjeshuizen deze instelling overnemen. "Herrie, dat doen we buiten". En vervolgens allemaal overlast in de tuin, en kunnen de ramen niet meer open tijdens het slapen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Jeroenneman schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:59:
[...]

Prima natuurlijk bij een vrijstaand huis, om de herrie buiten te laten. Het wordt minder als mensen in rijtjeshuizen deze instelling overnemen. "Herrie, dat doen we buiten". En vervolgens allemaal overlast in de tuin, en kunnen de ramen niet meer open tijdens het slapen.
Ramen hoeven ook niet open, gewoon airco 24/7 aan. Geen last van buren die lawaai maken en feestjes in de tuin of BBQ, of vuurkorven en je kan lekker uitslapen met spelende kinderen _/-\o_ Ik ben dus heel blij met mijn buitenunit ;)

Mijn buren klagen nooit, maar klaag ook niet over hun feetjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 25-12-2022 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tjonge over 100 jaar is t misschien voor een groot deel op de wereld niet meer bewoonbaar, hebben we meerdere humanitaire crisissen gehad met massamigraties. Nederland zit onderwater maargoed hebben we niet naar buitenunits hoeven kijken.

Grappig waar de mens totaal zich om het verkeerde druk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 07:57
Galinsky schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:14:
Tjonge over 100 jaar is t misschien voor een groot deel op de wereld niet meer bewoonbaar, hebben we meerdere humanitaire crisissen gehad met massamigraties. Nederland zit onderwater maargoed hebben we niet naar buitenunits hoeven kijken.

Je weet dat de "1ste" wereld een probleem heeft om uberhaupt personen op deze aardkloot te zetten?
Dat is de reden dat jij straks tot je 75ste moet doorwerken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De mens maakt zich enkel druk om de zaken in hun 'bubbeltje'. Over 100 jaar leef ik niet meer, dus dat zal mij totaal niet meer raken, maar ik kan me nu wel druk maken over de achtergevel van mijn buurman met zo'n lelijk ding, daar heb ik invloed op, dat is in mijn bubbel.

Nee, dat is mijn menig niet, puur obervatie van huidige samenleving.
Bad Brains schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:17:
[...]
Je weet dat de "1ste" wereld een probleem heeft om uberhaupt personen op deze aardkloot te zetten?
Dat is de reden dat jij straks tot je 75ste moet doorwerken.
Nee, dat is de verdeling van geld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 07:57
SinergyX schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:21:
[...]

Nee, dat is de verdeling van geld.
Google is "Population Collapse", en ja het is geld, voedsel, en gewoon herverdeling.
Rijken rijker, de rest kan de *** krijgen, en dat zijn de mensen die moeten herpopuleren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:02

Punkrocker

Mostly harmless

Hari-Bo schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:14:
[...]

En je woont toevallig niet in een stad met industrie etc? De consument is maar een klein onderdeel van de slechte luchtkwaliteit in de steden...
Twee uurtjes de houtkachel aan geeft evenveel fijnstof als een rit van 1000km met een doorsnee ICE auto. 23% van alle fijnstof in NL is afkomstig van houtkachels.
"Een klein onderdeel" zou ik het niet noemen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 01:16
Vorkie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:06:
[...]

Diegene is nu wel een beetje de lachende derde met die hoge gasprijzen en kan zijn geld nu steken in andere energiebesparende maatregelen.
Hij baalt nu eerder dat 'ie voor z'n verwarming nu de hoofdprijs betaalt zogauw 'ie over z'n kWh prijsplafond heen gaat terwijl hij niet meer van 'n gas prijsplafond kan genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

anboni schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:57:
[...]

Hij baalt nu eerder dat 'ie voor z'n verwarming nu de hoofdprijs betaalt zogauw 'ie over z'n kWh prijsplafond heen gaat terwijl hij niet meer van 'n gas prijsplafond kan genieten...
zelfs zonder het plavond is het goedkoper. en met voldoende zonnepanelen al helemaal geen discussie.
en volgend jaar als dat plavond er niet meer is zal die nog wel een biertje opentrekken op de bank als die er zo warmpjes bijzit...

[ Voor 14% gewijzigd door flippy op 25-12-2022 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Rocketman geen idee als ze er al een seizoen hangen moet voor de lol is kijken als onder die airco steen ligt dan heeft die muur nu ook mooi 3 groene kringen :p.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het is niet of, maar én.

Wat heb ik aan duurzame oplossingen als er vervolgens continu buitenunits zoemen buiten? Wereld gered, en straatbeeld compleet verpauperd en geluidsoverlast.

We moeten én verduurzamen én rekening houden met onze leefomgeving. Dus buitenunits moeten een stuk stiller, mooier of we moeten richting optimalisatie van units zoals Vincent.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Punkrocker schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:30:
[...]

Twee uurtjes de houtkachel aan geeft evenveel fijnstof als een rit van 1000km met een doorsnee ICE auto. 23% van alle fijnstof in NL is afkomstig van houtkachels.
"Een klein onderdeel" zou ik het niet noemen.
Hoe dan?

Afbeeldingslocatie: https://www.rivm.nl/sites/default/files/2019-12/fig.18_Emissie_Fijn_Stof_per_Sector.jpg
https://www.rivm.nl/ggd-r...eit/Bronnen-per-component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Modbreak:Deze discussie gaat van links naar rechts, over houtkachels, politiek en allerlei andere offtopic zaken. Het heeft nog maar weinig raakvlak met de oorspronkelijke discussie.

Ik sluit daarom dit topic.

Fijne feestdagen allemaal 🎄

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 25-12-2022 10:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.