Na bijna 10 jaar genoten te hebben van mijn vorige desktop is het tijd voor wat nieuws. Qua gebruik is er weinig veranderd, ik ben nog steeds geen hardcore gamer maar vind het wel fijn als de computer weer een flinke poos mee kan. Het zou daarnaast mooi zijn als hij stil en zuinig is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Licht gamegebruik, office en een beetje fotobewerking. Ik wil anno 1800 gaan doen en het zou erg leuk zijn als ik de nieuwe portal RTX ook zou draaien. Mooi vind ik daarbij belangrijker dan een enorm hoge framerate. Qua schermen heb ik momenteel 2 1080p schermen maar op termijn zou ik willen upgraden naar een ultrawide. Opslag van foto's en dergelijke gebeurt op een NAS dus de lokale opslag is alleen voor programma's en spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur minder dan 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten kunnen meeverhuizen maar ik verwacht dat in elk geval de voeding wat meer vermogen nodig zal hebben:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet echt merkentrouw. Daarnaast had ik bedacht dat een tweedehands videokaart ook wel prima zou zijn. Van de processor heb ik de G versie genomen omdat die momenteel goedkoper is. Op basis van de BBG en advies van een vriend heb ik het volgende samengesteld (waarbij ik de GPU dus van de V&A plukken):
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, liefst zuinig, lang mee kunnen doen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op mijn lijstje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Licht gamegebruik, office en een beetje fotobewerking. Ik wil anno 1800 gaan doen en het zou erg leuk zijn als ik de nieuwe portal RTX ook zou draaien. Mooi vind ik daarbij belangrijker dan een enorm hoge framerate. Qua schermen heb ik momenteel 2 1080p schermen maar op termijn zou ik willen upgraden naar een ultrawide. Opslag van foto's en dergelijke gebeurt op een NAS dus de lokale opslag is alleen voor programma's en spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur minder dan 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten kunnen meeverhuizen maar ik verwacht dat in elk geval de voeding wat meer vermogen nodig zal hebben:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair Builder CX430 Bronze | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet echt merkentrouw. Daarnaast had ik bedacht dat een tweedehands videokaart ook wel prima zou zijn. Van de processor heb ik de G versie genomen omdat die momenteel goedkoper is. Op basis van de BBG en advies van een vriend heb ik het volgende samengesteld (waarbij ik de GPU dus van de V&A plukken):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 109,- | € 109,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR | € 476,24 | € 476,24 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 89,- | € 89,- |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold-V2 | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 998,04 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, liefst zuinig, lang mee kunnen doen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op mijn lijstje.