Door het spontaan overleiden van mijn bijna 6 jaar oude laptop (GPU defect) ben ik op zoek naar een nieuwe computer. Ik heb een surface RT die ik onderweg als laptopvervanging gebruik en voor thuis zoek ik iets met meer power. Hiervoor wil ik minder dan 1000 euro uitgeven maar minder is beter (inclusief randapparatuur). Het is de bedoeling dat ik minimaal 3 jaar met dit systeem kan doen.
Functionele eisen:
De computer ga ik vooral gebruiken voor tekstverwerken, internetten, beeldbewerken (photoshop) en muziek luisteren maar zal zo nu en dan ook gebruik willen kunnen maken van premiere en abelton. Zo'n 2x per jaar heb ik een game bui (spellen als sim city en portal, geen shooters) en dat moet ook goed op dit systeem kunnen. Verder gebruik ik vaak Matlab en SPSS voor studiegerelateerde zaken, het zou fijn zijn als simulaties en dergelijke lekker snel zouden draaien.
Fysieke eisen:
Hij moet stil zijn (vandaar ook de simpele UPS zonder fan) maar toch betrouwbaar (koel) draaien. In mijn kamer kan het in de zomer best warm worden dus goede koeling is een pré. Overclocken ga ik niet doen. Ik wil meerdere(2) monitoren kunnen aansluiten.
Wat ik al heb:
SSD voor het OS (Vertex2, 64GB) die qua formaat momenteel prima is.
HDD voor opslag
Samenvatting:
Vragen:
Omdat ik niet veel aan gamen doe heb ik geen losse grafische kaart uitgezocht maar een CPU met interne GPU, is dat verstandig gezien mijn opstelling met twee schermen? Zo niet, wat is een betere oplossing?
Op welke componenten kan ik het makkelijkste besparen/valt goedkoop winst te behalen?
Is het verstandig om een nieuwe SSD aan te schaffen (gezien de leeftijd/prestatiewinst)?
Functionele eisen:
De computer ga ik vooral gebruiken voor tekstverwerken, internetten, beeldbewerken (photoshop) en muziek luisteren maar zal zo nu en dan ook gebruik willen kunnen maken van premiere en abelton. Zo'n 2x per jaar heb ik een game bui (spellen als sim city en portal, geen shooters) en dat moet ook goed op dit systeem kunnen. Verder gebruik ik vaak Matlab en SPSS voor studiegerelateerde zaken, het zou fijn zijn als simulaties en dergelijke lekker snel zouden draaien.
Fysieke eisen:
Hij moet stil zijn (vandaar ook de simpele UPS zonder fan) maar toch betrouwbaar (koel) draaien. In mijn kamer kan het in de zomer best warm worden dus goede koeling is een pré. Overclocken ga ik niet doen. Ik wil meerdere(2) monitoren kunnen aansluiten.
Wat ik al heb:
SSD voor het OS (Vertex2, 64GB) die qua formaat momenteel prima is.
HDD voor opslag
Samenvatting:
- Liefst veel power
- Geen die-hard gamer
- Stil
- Betrouwbaar
- Multi monitor
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 177,50 | € 177,50 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 90,95 | € 90,95 |
2 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 186,- | € 372,- |
1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 11,70 | € 11,70 |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 56,70 | € 56,70 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,54 | € 30,54 |
1 | APC Back-UPS Power-Saving ES 8 outlet 700VA | € 81,- | € 81,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 875,29 |
Vragen:
Omdat ik niet veel aan gamen doe heb ik geen losse grafische kaart uitgezocht maar een CPU met interne GPU, is dat verstandig gezien mijn opstelling met twee schermen? Zo niet, wat is een betere oplossing?
Op welke componenten kan ik het makkelijkste besparen/valt goedkoop winst te behalen?
Is het verstandig om een nieuwe SSD aan te schaffen (gezien de leeftijd/prestatiewinst)?