Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Upgrade game PC 2020

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.824 views

• Pompidompom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-05-2023
youridv1 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:49:
@Pompidompom Zo lang de CPU die framerate maar kan halen ja. De R7 3700X kan in warzone 2.0 die framerate halen. Dus inderdaad, met laag genoege settings, of FSR ofzo, ga je 144 fps halen. TS heeft zelf in een comment aangegeven dat dat oke is voor warzone.

dus wat is je punt precies?

alles op low/medium zetten doet TS al en daar haalt hij zijn FPS target niet mee, vandaar dat hij een nieuwe gpu wil. De RX 6800 is de beste value op de huidige markt. 50% sneller dan zijn huidge gpu. Is dat niet genoeg, dan koopt hij of een nog duurdere kaart, of niks.

Ik lees er niet overheen, ik ben het gewoon fundamenteel oneens met alles wat je tot nog toe in dit hele topic hebt beweert. Ik vind dat je onzin praat, aanvallend doet, weigert je punten te onderbouwen met aangeleverde bronnen, lege statements maakt en de community van dingen beschuldigd en dan snel stopt met dingen beweren wanneer we bewijzen dat je ongelijk had, bijvoorbeeld over dat wij hem zogenaamd met die 5700XT opgezadeld zouden hebben, of dat de RX 6800 een heet loper is. Er wordt een onderbouwd tegenargument geleverd door mij, @Thomg, @WiLLoW_TieN , @CH4OS en je houdt er spontaan over op.
Laten we eerst jullie leugens eerst eens analyseren.

1. CPU bottleneck -> Er is geen CPU bottleneck
2. OP speelt in low/medium -> moet jij eens aangeven waar die dat beweert.
3. De 6800 is 50% sneller -> Nog niet bena maak daar algauw maar 30% van op High Settings in 1440p

Je dringt dure hardware op voor teveel geld waar OP niets aan heeft.

Een 5700xt vervangen met een 6800 is pure onzin. Dat is geen subjectieve mening meer. Dat is gewoon een objectief feit. Zo kan je elk jaar geld weggooien aan een GPU die 30% sneller is.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pompidompom schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:06:
Laten we eerst jullie leugens eerst eens analyseren.
Blijf je iedereen over 1 kam scheren? :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
@Pompidompom
1. Er is een CPU bottleneck in witcher 3, een game die TS graag speelt, dus dat is geen leugen.
2. Hier
AxiosBE schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:59:

Ter vergelijking momenteel game ik vaak op low/medium settings om FPS toch richting 70-100 te krijgen. Niet echt consistent en vaak framedrops (mss ook door hitte van de GPU). Momenteel draai ik dus video quality settings vaak sterk terug om in competitive games de frames er toch uit te halen. Voor games zoals Witcher waar je rustiger speelt zoek ik meer een aangename video quality waar de fps niet altijd de 144 moet aantikken (ik denk dat die nu ergens rond de 70fps zal draaien). Dat spel is meer voor immersie, net zoals ik dat bv voor Hogwarts Legacy ook verwacht.
3. Volgens deze review is de RX 6800 52% sneller dan de RX 5700XT over 14 games gemiddeld. Dat heb ik beweerd en daar heb ik een bron voor
https://www.techspot.com/review/2146-amd-radeon-6800/

• Pompidompom
youridv1 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:11:
@Pompidompom
1. Er is een CPU bottleneck in witcher 3, een game die TS graag speelt, dus dat is geen leugen.
2. Hier

[...]

3. Volgens deze review is de RX 6800 52% sneller dan de RX 5700XT over 14 games gemiddeld. Dat heb ik beweerd en daar heb ik een bron voor
Stop dan met 2 games tegelijk te draaien.
En daar hebben we het al over gehad.

een cpu upgrade uitvoeren voor 1 spel dat slecht is geoptimaliseerd.

Top advies! :P

Nieuwe cpu opdringen omdat er 1 single player spelletje geen 144 fps haalt.

Proficiat dan.

[ Voor 20% gewijzigd door Pompidompom op 22-12-2022 16:19 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
@Pompidompom dat is een usecase van TS, daar ga ik niet over en jij ook niet

en dat beschuldigen moet ook een keer klaar zijn. Jij scheert ons allemaal over een kam met de mensen uit dat topic van jaren geleden, ondanks dat exact NUL van de mensen die hier nu reageren ook maar IETS te maken hebben met dat topic van toen, of met die videokaart van toen. Je doet alsof het onze leugens zijn, maar wij hebben exact niks te maken met dat topic. NIKS. Tweakers DKA is geen bedrijf. Wij hebben niks te maken met dat topic. Wij zijn niet aansprakelijk voor die GPU keuze of die oververhitting. Zo doe jij wel. Kappen

bovendien heb je niemand in dit hele topic ook nog maar op 1 leugen betrapt. Nergens. Je roept het wel iedere keer, maar iedere keer volgt er rap een tegenargument met daarin bewijs voor het feit dat je poep praat. Je lijkt trump wel die fake news schreeuwt

Ga ergens anders kut doen man. log uit, ga krijsen op 4chan

[ Voor 105% gewijzigd door youridv1 op 22-12-2022 16:21 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pompidompom schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:12:
Nieuwe cpu opdringen omdat er 1 single player spelletje geen 144 fps haalt.
Opdringen? Of @AxiosBE het waard vind om de CPU en andere hardware te upgraden, dan is dat toch aan hem? Wie ben jij om voor hem te bepalen? :)

• Pompidompom
youridv1 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:11:
@Pompidompom

https://www.techspot.com/review/2146-amd-radeon-6800/
Nutteloze benchmarks. Onrealistische epic / extreme settings waar je enkel op een VRAM limiet loopt bij de 5700xt

Dit is dan ook met SAM enabled.

3700x ondersteunt dat niet.

Dus opnieuw 30 % performance boost met enkele uitschieters als uitzondering.

Resultaat: waardeloze upgrade voor OP

[ Voor 3% gewijzigd door Pompidompom op 22-12-2022 16:45 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pompidompom schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:43:
Nutteloze benchmarks. Onrealistische epic / extreme settings waar je enkel op een VRAM limiet loopt bij de 5700xt
Gelukkig ken je de term onderbouwing heel goed. Het ligt er totaal aan wat je bij de review wilt stressen, de GPU of de CPU. Wil je de GPU stressen, dan wil je bij een GPU afhankelijke game, de instellingen zo hoog mogelijk hebben. Wil je de CPU stressen, dan zet je de grafische instellingen zo laag als mogelijk. Maar doe jezelf een plezier en begin eens met jouw posts te onderbouwen, zodat er een fatsoenlijke discussie ontstaat in plaats van verwijten over en weer.

• Pompidompom
Of neem gewoon nu aan dat jullie allemaal fout zijn en ik juist.

En jullie advies niet interessant is voor OP.

Een 30 % fps boost waar je dan meer dan 700 € voor betaalt of nog erger.
1000 € met een cpu erbij.

Dat is gewoon waardeloos advies.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pompidompom schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:48:
Of neem gewoon nu aan dat jullie allemaal fout zijn en ik juist.

En jullie advies niet interessant is voor OP.

Een 30 % fps boost waar je dan meer dan 700 € voor betaalt of nog erger.
1000 € met een cpu erbij.

Dat is gewoon waardeloos advies.
We geven antwoord op de vraag van de TS, omdat hij wellicht wel waarde ziet om nu al te upgraden. Nogmaals, dat is niet aan jou om te oordelen of te besluiten, maar aan de TS. Zolang jij jouw posts niet gedegen onderbouwd, zal niemand iets van jou of jouw adviezen in elk geval aannemen.

Voor jou is een dergelijke upgrade wellicht het geld niet waard, dat is prima, maar breng het niet als feit zoals je dat nu wel doet, aangezien het niet aan jou is om erover te oordelen.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2022 16:52 ]

• Pompidompom
CH4OS schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:50:
[...]

We geven antwoord op de vraag van de TS, omdat hij wellicht wel waarde ziet om nu al te upgraden. Nogmaals, dat is niet aan jou om te oordelen, maar aan de TS. Zolang jij jouw posts niet gedegen onderbouwd, zal niemand iets van jou of jouw adviezen in elk geval aannemen.
Neen, jullie geven helemaal geen antwoord op de OP zijn vragen.

alles wat jullie voorstellen komt nog niet in de buurt wat OP verlangt.

En al mijn posts zijn onderbouwd met zwart op wit bewijs.

Jullie maken de OP wijs dat die een cpu bottleneck heeft, terwijl dat die dat helemaal niet heeft.
En beloven 52 % performance increase in fps terwijl het in praktijk een goeie 30 % is.

Dat is doelbewust de OP verkeerd informeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Pompidompom op 22-12-2022 16:58 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pompidompom schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:52:
En al mijn posts zijn onderbouwd met zwart op wit bewijs.
Geen idee, ik heb geen linkje in elk bericht van jou in dit topic gezien, enkel screenshots zonder verdere context, niet echt bruikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2022 16:57 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pompidompom schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:52:
Dus het is 100% hier veroorloofd om jullie voor leugenaars uit te maken.
Tja, dit zegt genoeg. :N Het is duidelijk niet in jouw straatje, dat is wat anders.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2022 16:58 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Dicht. Ik kijk vanavond wel of er nog iets van dit topic te brouwen is.

@AxiosBE dit ligt niet aan jou. Er zijn hier een paar mensen die het nodig vinden de sfeer ernstig te verstoren met allerlei loze uitspraken zonder onderbouwing met reviews en benchmarks. Ik heb nu geen tijd om de boel op te schonen. Excuus.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.